Gigaset A420A DUO

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Gigaset A420A DUO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

Test case 17-04-2013
Geschreven voor: Gigaset A420A Duo

Na 3 Philips DECT sets die telkens na 3 jaar de geest gaven, heb ik besloten eens een Gigaset (was ooit Siemens dus dan zou je kwaliteit verwachten) te kopen. Wat direct opvalt is de matige vormgeving vergeleken met Philips. Veel erger blijkt de vreselijk gebruiksonvriendelijke bediening. Terugkijken in de bellijst is een ramp. De menubesturing is op alle elementen zwaar onvoldoende. Geluidskwaliteit is ook zeer matig en niet constant van kwaliteit. Ik raad dit toetsel echt af. Ik koop nog liever iedere 3 jaar een Philips (veel gebruiksvriendelijker en fraaier).
Ik verwacht een geringe levensduur van deze Gigaset. Hij begint nu ook af en toe uit te vallen (oplaadbare batterijen al 2 keer vervangen).
Wat me opviel bij aanschaf is dat bijna alle toetsellen er goedkoop en slecht afgewerkt uitzien. De kwaliteit van DECT toestellen is over de afgelopen jaren dramatisch verslechterd mede omdat steeds minder mensen nog beschikken over een vaste telefoonaansluiting.

PTflyfisher 19-10-2013

Mijn ervaring is toch heel anders van het Giga-set, met andere woorden veel positiever.Het toestel is gemakkelijk in gebruik en heeft een zeer goed en helder geluid. Ook van de vormgeving is zeker niet slecht. Natuurlijk smaken verschillen.