Philips SE7452B/22 - Cordless phone answer machine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SE7452B/22 - Cordless phone answer machine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

jafrako 11-05-2011

----------1e review 22-5-2008----------
Het uitpakken van de SE7452B stemt vrolijk want het toestel voelt degelijk aan, is keurig afgewerkt en oogt fraai. Dat zijn we niet altijd gewend van Philips waar het nogal eens tobben is met de vormgeving, de afwerking en de degelijkheid.
Het XHD geluid waar Philips nogal wat drukte over maakt is gewoon goed en misschien wel uitstekend, maar een openbaring ...? Van een Philips dat toch al een halve eeuw in de hifi zit hoef je minder dan wat dit toestel presteert gewoon niet te pikken. Overigens is het maximale geluidsniveau aan de lage kant.
De simcardfaciliteit is een barre tegenvaller.
Mijn eerste en dringendste behoefte bij een telefoon is een telefoonboek. Ik heb 200 records in m'n computer en m'n GSM communiceert daarmee. De SE7452B heeft een simcardlezer. Bingo. Eindelijk af van het bijhouden van drie verschillende telefoon-nummerbestanden. En van een telefoon anno 2007 mag je eigenlijk ook verwachten dat hij hetzelfde kunstje kan als de eerste de beste GSM. Helaas, valt daar nog een wereld te winnen.
Het kopiëren van de simcard gaat an sich prima, maar de SE7452B kent alleen maar namen met één telefoonnummer (twee kolommen), terwijl op m'n simcard namen met daaronder meerdere nummers staan. Wat gebeurt er dan: zodra Jansen met z'n eerste nummer is gekopieerd komt de SE7452B dezelfde Jansen tegen met nog een nummer en vraagt beleefd of hij moet gaan vervangen. Ja betekent dat je nummer één kwijt bent en nee betekent dat nummer twee niet wordt gekopieerd. Oeps.
De oplossing wilt u niet weten, maar voor de liefhebbers hier toch maar even een mogelijkheid:
Outlook Contactpersonen exporteren naar Excel. In Excel records terugbrengen tot slechts twee kolommen: een naamkolom met 14 posities en een kolom met het telefoon-nummer (kennis van Excel vereist). Vervolgens een tweede Contactpersonenmap in Outlook maken en daarin het aangepaste Excel bestand importeren. Het telefoonboek van je GSM deleten en vervolgens opnieuw synchroniseren met die tweede Contactpersonen-map. Simcard in de lezer van de SE745 en kopiëren maar. Wel vervangt de SE745 ons eigen landnummer (+31) netjes door een 0 en van de overige landennummers alleen het plusje door twee nullen. Schouderklopje. Oh ja, niet vergeten het telefoonboek in je GSM te deleten en opnieuw te synchroniseren met de oorspronkelijke complete Contactperso-nenmap. Dat gedoe gaat onderweg geheid een paar keer mis en dat kan leiden tot ge-weldpleging tegenover je gezin of een hartinfarct.
Woest verhaal hè. Bij Philips noemen ze dat Sense and Simplicity.
Er komt nog meer: Bij bovenstaande kopieeractiviteit alsook bij het doorsturen van het telefoonboek naar andere handsets kan je kiezen voor alles kopiëren/doorzenden of een keuze maken (handig als je je telefoon-boek wilt updaten). Kiezen voor keuze maken betekent 200 keer kiezen. Niet doen dus. Gewoon je telefoonboek deleten en geheel opnieuw kopiëren. Ik heb m'n toestel nu eindelijk up-to-date met zo'n 200 telefoonboekitems. En nu maar bellen met m'n 200 relaties. Even de eerste letter en ... oeps: een tweede letter is niet mogelijk en ik heb twintig vrienden die met een K beginnen. De scrolltoets ingedrukt houden kennen we bij Philips nog niet dius dat betekent 19 keer op het fraaie navigatietoetsje drukken (zere duimen!).
Na anderhalve maand ging het ledje van het basistation stuk. Ook was er geen verbinding meer met het basisstation. Vervolgens begon het apparaat de kenmerken van een tijdbom te vertonen: brommen en warm worden. Bang dat de KGB me uiteindelijk toch had gevonden het apparaat snel naar m'n leverancier gebracht die me onmiddellijk een nieuw exemplaar meegaf. Die hield het slechts twee dagen vol. Hetzelfde euvel maar dan zonder het tijdbomsyndroom. Ik wilde Philips nog wel een derde kans geven alvorens me tot Siemens te wenden. En jawel; ook nu kreeg ik weer direct een splinternieuw exemplaar in m'n handen gestopt. Petje af voor Verhoeven Electro Point in Dalfsen. M'n laatste set doet het nu al een maand of acht; we bidden dat het jaren worden.
Ondanks alles ben ik wel een beetje blij met deze telefoon. Hij voelt lekker aan en dat gehannes ermee houdt me van de straat.

----------Update review 11-5-2011----------

In mei 2008 schreef ik een review over dit apparaat dat ik toen net had gekocht. Mijn oordeel is nog ongeveer hetzelfde behalve ten aanzien van de duurzaamheid. Ik ben het zat dat dat eigenwijze stuk electronica steeds de werkzaamheden staakt onder het voorwendsel accu leeg. Hij liegt want m'n accutester geeft mudvol aan. Na een tijdje uitrusten beseft het apparaat dat ook wel en gaat gewoon weer z'n taak verrichten alsof er niets is gebeurd. Maar ik stop ermee en hij gaat de deur uit. De nieuwe wordt een Siemens. Bij Philips kom ik misschien nog eens terug als de echte electronica mensen het er weer voor het zeggen krijgen en de zaak weer company pride heeft. Dat gaat niet gebeuren zolang die raaskallende marketingkabouters die allerhande brakke meuk uit China van een Philips plakkertje voorzien en die alleen in termen van aandelenwaarde denkende bonusbeluste managers de deur uitgeschopt zijn.

Tetjo 24-01-2011

Alle voorkomende problemen die hiervoor zijn omschreven heb ik ook.
Toestel valt regelmatig helemaal uit en moet dan opnieuw opgeladen worden wat het vervelenste is
Nieuwe batterijen helpen ook niet.
Had er hoge verwachtingen van en was toch geen goedkoop toestel maar voor mij geen Philips meer.

windmill-tilter 04-12-2010

Veel van de hiervoor genoemde problemen herken ik: telefoon gaat 1x over en valt vervolgens uit, gesprekken worden na minder dan een kwartier afgebrokken, telefoon moet permanent op het oplaadstation staan om enigermate redelijk te functioneren enzovoort.

De oplossing voor al die problemen is het vervangen van de originele accu's/oplaadbare batterijen, ook al is het toestel zoals in mijn geval pas net iets langer dan een jaar in gebruik.

Let op: koop 800 mAh i.p.v. 650 mAh accu's!

Fred van Rossum 02-08-2010

Wat een ramp. Na 6 maanden doen de toestellen het nog steeds niet lekker. Dan zijn ze weer dood, dan zijn de batterijen weer leeg!! Uiterst onbetrouwbaar. Weggooien en nooit Philips telefoons kopen.

Jahor 08-07-2010

Deze telefoons nu een jaar in gebruik. Mijn advies niet kopen. Ook ik heb problemen ermee.
Als je de telfoon oppakt is hij vaak helemaal dood en alleen weer te gebruiken als je de batterijen er een tijdje uitlaat.
Geluid en vormgeving perfect.
Ook is het rode lampje wat blijft branden op de tel. die je niet opneemt hinderlijk

chefslager 28-01-2010

Ik schrok van de negatieve reacties toe ik er later achter kwam dat hij ook hier op kieskeurig stond.
En dacht: "Nee he wat heb ik nou weer gekocht"
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het me 100 procent mee valt.
Ik hoop echter dat ik geen problemen ga krijgen met uitvallen tijdens gesprekken en storingen die niet nader te verklaren zijn, maar we zullen zien.

Mijn eerste indruk was: "Hmmm degelijk toestel, en ziet er mooi uit"
En nadat ik er de eerste keer mee hen gebeld moet ik zeggen dat het geluid van de speaker (zowel interne al externe) echt super is!
Ook handig dat je alle nummers meteen kunt opslaan en als je een partij nummers in het 1e toestel hebt staan alles kan overzenden naar de rest van de toestellen! Erg handig!!
Verder heb ik geen sim kaart gebruikt ivm het op alfabetische volgorde zetten en de afgekapte namen. Dus gewoon old skool de nummers en namen invoeren.. pfff. maar goed hoort erbij...

En als er gebeld is kan je tenminste zien wie en hoelaat deze persoon gebeld heeft.
Vind ik persoonlijk ook fijn om te weten!

Ik ga de aankomende weken lekker veel bellen en ben benieuwd naar de duurzaamheid van dit toestel...

Tot zover mijn eerste ervaring/reactie op dit toestel...

Greets Chris

Maaike87 08-05-2009

Wat een waardeloze telefoon.
Regelmatig gaat dat ding helemaal uit, we zijn dan niet bereikbaar.
Hij rolt regelmatig van de set af als je de telefoon terug legt.
De telefoonnummers op alfabet staan door elkaar en dat is niet te veranderen.

Wij hebben hem gekocht om de babyfoonfunctie zodat ik op mijn mobiel gebeld zou worden, maar dat kan dit ding ook al niet!
Onding!
Wat een miskoop!

KREIS 22-03-2009

Eerste toestel was na 1 maand al overleden (zie eerdere review).
Nu iets meer dan een jaar later vertoont het destijds vervangen toestel (garantie via tussenhandel)vreemde kuren.Telefoon opnemen lukt soms niet en de handset valt soms helemaal uit. Ik geef het op en ga op zoek naar een andere fabrikant.

splendiddg 09-03-2009

Nadat ik mijn 4 Philips toestellen de CD6452b-22, omdat er erg veel problemen mee waren, met bijbetaling heb kunnen omruilen voor 4 stuks Philips SE7452B/22 dacht ik dat ik van de problemen af was. Maar helaas.

Ook de 4 Philips SE7452B/22 hebben een Slechte kwaliteit display. Onscherp beeld en een zeer slechte kijkhoek. Zeker bij gebruik van een walpaper.
Overzetten van het adresbestand via sim-kaart van je mobiel is niet aan te raden gezien het beperkte aantal posities voor de naam en de uitgebreidere mogelijkheden op een mobiel. Hierdoor krijg je afgekapte namen en kunnen de gegeven door elkaar lopen.
Display klok is niet uit te zetten. Zeer vervelend vooral in de slaapkamer.
Display gaat wel automatisch uit als het toestel naast de oplader gelegd wordt.
Rode led-indicator blijft knipperen op overige toestellen ook al is het telefoongesprek opgenomen. Op al mijn 4 toestellen moet ik apart de led-indicator uitschakelen via een drietal handelingen in het menu. Dit is omslachtig en zeer lastig. Verder is vaak een van de toestellen, als ik de rode led-indicator uit wil doen, zodra ik hem van de oplader neem helemaal dood. Het toestel blijkt dan niet te zijn opgeladen.
Ten slotte komt het regelmatig voor dat de opgegeven standby-tijd en de gespreksduur bij lange na niet gehaald wordt. Gesprekken vallen plotseling weg. Batterijen laden slecht op en zijn snel leeg.
Het enige dat wel goed is, is de vormgeving en het geluid gewoon en handsfree.

De Consumer Care van Philips kwam ook nu weer, net als bij mijn vorige telefoons de Philis CD6452B-22 met de gebruikelijke oplossing batterijen er uit resetten en opnieuw aanmelden. Ook nu weer zonder resultaat. Nadat ik ze hierop aangesproken had kreeg ik slechts op 2 van mijn al mijn vragen het volgende antwoord antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons een aantal vragen gesteld omtrend uw SE7452B/22.

U heeft als eerste gevraagd of het mogelijk is om het verlichte display uit te zetten. Wij moeten u helaas teleurstellen dat dit niet mogelijk is. Onze excuses voor het ongemak wat u hieraan bevind.

U heeft aangegeven dat de ledindicator blijft knipperen op alle handsets en of hier iets aan te doen is. Dit is een functie wat in het toestel zit. Het is helaas niet mogelijk om dit uit te schakelen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op.
Ik heb het gehad met Philips. Ik ben nu 5 x terug geweest bij de handelaar en heb inmiddels een 8-tal keer via de website en e-mail contact gehad met Philips. Ik begrijp het natuurlijk ook wel een slecht product is moeilijk goed te praten.

AVD 123 19-02-2009

De philips SE 745-duo nu twee weken in bezit de telefoon bevalt mij prima, gehoor is goed, knoppen groot genoeg, met XHD geluid aan prima klank, instaleren probleemloos, sim kaart copiëren, en verzenden naar andere handset goed, ik heb zelfs mijn 3-oude handsets van profoon aan gemeld, en ze doen het alle drie, alles goed? Nee! de led indicater blijft op de handset branden, moetje speciaal na scrollen om het uit te zetten (jammer) dat gaat bij de profoon makkelijker, je drukt op het envelopje en ze zijn uit alle handstets, een gemiste kans van philips (Voor duurzaamheid geef ik geen cijfer want daar heb ik de telefoon te kort voor)

Rishi 02-01-2009

Goed, ik ben klaar met Philips producten. Ik ben echt (opnieuw) diep teleurgesteld in de kwaliteit/houdbaarheid van Philips.

Alhier mijn klacht die ik per e-mail aan de klantenservice van Philips verzonden heb:

quote:
L.S, Middels deze weg wil ik mijn diepe ongenoegen uiten over de DECT telefoons SE7452B/22 van Philips. Exact 13 maanden na aankoop (dus 1 maand over de datum van garantie) krijgt het basisstation kuren. De problemen begonnen met een slecht werkende display (die van het antwoordapparaat), waarbij er op dit display vreemde tekens stonden. De batterijen laaden ook niet goed bij en liepen ook weer bijzonder snel leeg, ook bij het vervangen van de meegeleverde batterijen. Ook vervolgens op vele dagen achter elkaar, wegvallende verbinding tussen de telefoons en het basisstation en snachts kwamen er brommende geluiden uit het toestel die in het basisstation zit. Uiteindelijk toch maar definitief de stekker uit de telefoons getrokken en een ouderwets handtoestel aangesloten. Eerlijk gezegd is dit al het zoveelste Philips product die alles behalve degelijk blijkt. Ik vind het een schande dat iets voor deze prijs na 13 maanden mankementen geeft. Ik wil en zal geen Philips product meer aanschaffen. En ik zal het mijn vrienden en kennissen ook afraden. Dan liever een Siemens DECT, welliswaar hoger in de prijsladder maar bijna gegarandeerde kwaliteit, keer op keer. Ook na het gebruik van de webcams van Philips met geen ondersteuning en geen updates van drivers heb ik het gehad met de consumenten producten van Philips. Ik ben benieuwd of de Sonicare ook wel zo lang meegaat of ook ineens de geest gaat geven, anyway de tijd zal het leren.

leoneke 17-10-2008

De review van jafrako vind ik komisch en herken er dingen in, net als in sommige andere. Ikzelf heb dit toestel nu een paar dagen en ben verdeeld enthousiast. Ik vind het jammer dat het basisstation zèlf geen beltoon heeft. Mijn 2 voorgaande Philipsen hadden dat wel. Ik mis ook het groene 'in bedrijf ledje' op het basisstation. Ik vind de indicatie van de batterij ook niet erg eenduidig/duidelijk. De eerste keer opladen stond 'ie na 24 uur nog te knipperen. Pas nadat het toestel van de lader afgehaald werd, sprong hij naar 3 streepjes. Na een klein uurtje bellen en wat modderen 'vloog' hij naar helemaal leeg. Daarna kon ik er nog best een tijd mee verder rommelen voordat het toestel uitviel. Nu, de 2e keer opladen staat 'ie weer zo lang te knipperen. Zal wel beginnersgedoe zijn. Ik laat de batterijen de eerste keren maar helemaal leeglopen.
Wat ik ook erg vreemd vind is dat als iemand ophangt tijdens dat de antwoordapparaatboodschap speelt, dan wordt er geen indicatie gegeven dat er iemand gebeld heeft. Wèl als iemand vóór de boodschap ophangt of als iemand een bericht inspreekt na de pieptoon. Van de andere kant ook wel weer handig want 9 van de 10 keer zijn het toch maar van die vervelende callcentre bellers die ophangen zodra ze een antwoordapparaat te horen krijgen. Daar hoef ik geen melding van te krijgen.
De geluidskwaliteit van de hoorn kan ik nog niet 100 % beoordelen. Ik meen wel iets van een echo van mijn eigen stem te horen, als ik bel. Daarvan kan ik dus niet direct zeggen; Super!. Wèl vind ik de handsfreekwaliteit werkelijk subliem! De stemmen klinken heel duidelijk en ook natuurlijk. Dat speakertje doet het dus heel goed. Beter heb ik het nog niet gehoord.
De handset zelf vind ik er ietwat groot uitzien maar deze ligt goed in de hand. Het toestel in zijn geheel is absoluut niet lelijk om te zien. Het voelt ook degelijk aan en ziet er netjes afgewerkt uit. De toetsen voelen stevig aan maar zijn niet al te gevoelig. Dat heeft een voordeel maar ook een nadeel. Je drukt niet gauw per ongeluk maar het kan beter. Het menu is erg handig maar reageert niet al te snel. SMS-en met dit toestel? Gebruik liever mijn mobiel! De SIM-card functie is handig. Maar.....hij neemt de namen over met achternaam eerst en daardoor werd het bij mij een 'rommeltje. Zo staan ze namelijk niet in mijn mobiel zelf. Ik heb daar namelijk mensen vaak alleen met hun voornaam instaan of er soms een vermelding achter, bijv. Piet mobiel, Kees mobiel en Karin schoonmaakster...;-) De 5 wallpapers zijn geinig maar ik gebruik ze niet want je kunt namelijk de (te kleine) tekstlettertjes en cijfers niet goed meer zien dan. Zet hem dus op blanco (=lichtgeel). De ringtonen? het zijn er 10. Smaken verschillen maar wildenthousiast ben ik er niet van. Al met al een toestel dat het overwegen waard is maar een absolute aanrader vind ik het ook weer niet. Maar ook geen miskoop. Ik hoop i.i.g. dat het niet een miskoop zal blijken...Dat 'ie softwarematig betrouwbaar is. Philips heeft daar nog wel eens wat laten liggen.

Roel NL 07-01-2008

Helaas is de software van deze telefoon niet goed doordacht voor het gebruik met meerdere handsets. Als je bij voorbeeld een inkomende oproep opneemt met een handset, blijft op de andere handset knipperen dat je een oproep gemist hebt (indien je nummermelding hebt). De set snapt niet dat je de oproep op een andere handset het nummer hebt aangenomen. Ander voorbeeld: De niet storen modus kun je niet per handset instellen. Dat zou juist wel logisch zijn, bijvoorbeeld omdat je een handset op de slaapkamer hebt. Ook het kopiëren van een opgeslagen telefoonnummer naar een andere handset gaat onhandig. Je moet alle nummers doorlopen en voor elk nummer Ja/Nee toetsen om aan te geven of je dit nummer bedoelt. Lekker als je meer dan 100 nummers hebt opgeslagen. Al met al maar matige software.
Verder is het toestel technisch netjes en het geluid goed. Toestel ligt goed in de hand en ziet er goed uit. En dit toetstel heeft tenminste voldoende ruimte voor al je nummers.

jemo 31-12-2007

In het begin was ik dik tevreden met dit toestel. Maar het bleek toch niet zo'n succes. Veelal valt het gesprek weg, dus dan hoor ik niets of degene die belt hoort niets. Da's vrij irritant, maar omdat het af en toe is, is er mee te leven (al zou het niet moeten). We hadden een nieuw toestel gekocht omdat van het oude toestel de batterij erg snel leeg was. Bij dit toestel gaat het echter nog sneller. Na een kwartier bellen, gaat ie al piepen en moeten we met het tweede toestel verder bellen. Ook deze is na zo'n 15-30 minuten leeg.
In de specs staat max.12 uur beltijd. Hoe gaan ze dit bereiken?!?!
Ik ga het toestel dan ook retourneren. Gelukkig doet de winkel niet moeilijk en kan ik het toestel retourneren en krijg ik m'n geld terug. Ga waarschijnlijk toch maar weer een dure Siemens kopen...

FP 28-12-2007

erg fijn telefoontoestel, goed geluid, zeer gebruiksvriendelijk en alle functies werken perfect. Begrijp niet waar de negatieve reacties vandaan komen, niets van dat alles aan de hand.

Frank20 28-11-2007

Wat een tegenvaller. Heb het product net in bezit en wat blijkt: De beltoon gaat niet over. Ook het geluid valt tegen. Ook het aantal beltonen is aan de magere kant. Het volume van mijn oude siemens gigaset is vele malen beter. Heel jammer want verder ziet het toestel er wel mooi uit. Ook is het handig in gebruik. Je hebt zo door hoe de verschillende functies moeten worden ingesteld. Maar het gaat wel retour.

Jules Stohr 26-11-2007

Na jaren een Profoon gehad te hebben eindelijk eens een dure telefoon gekocht.

Wat een afknapper! Geef je veel geld uit aan een dure telefoon van een vooraanstaand merk, dan verwacht je wel kwaliteit.
Een paar tekortkomingen:
1. Bij het eerste basisstation wat wij kregen had je 50% kans op een normaal telefoon gesprek. Anders kreeg je een zeer harde ruis te horen die het telefoneren onmogelijk maakt.
2. De knoppen op de handset voelen ontzettend lomp aan. Zij moeten met kracht ingedrukt worden. Het schrijven van een SMS is hierdoor zeker geen fijne bezigheid
3. Wij hebben 1 handset op de slaapkamer staan. Als de handset op de lader staat, toont hij een klok in beeld. Hierdoor heb je, als het donker is, een relatief sterk licht schijnsel in je kamer. De klok verdwijnt alleen als je de handset van de lader haalt.
4. Ondanks de XHD kwaliteit vind ik dat deze toch slechter is dan een goede mobiele telefoon en provider. Dit had ik niet verwacht.
5. Na 45 minuten doet hij automatisch het gesprek beeindigen. Ik weet niet of dit te veranderen is. Het is in elk geval hinderlijk.

Tip: koop dit toestel niet!!!

maan 30-07-2007

Dit is een prettige telefoon. De gebruiksaanwijzing is ook duidelijk en goed omschreven. Het is ook makkelijk dat je maar in een telefoon de gegevens hoeft in te geven en dan kan kopieeren naar de twee telefoon. Ook handig dat je je sim-kaart van je mobiel kan gebruiken om de gegevens in je nieuwe telefoon in te geven. leuk en makkelijk is de interne functie, je hoeft dan niet meer door het hele huis te schreeuwen. Een nadeel vind ik dat het antwoordapparaat op het basisstation niet geluidloos is. Andere kunnen dan horen wat iemand op je antwoordapparaat inspreekt.