Siemens Gigaset SL370 Bluetooth

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens Gigaset SL370 Bluetooth op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Fred1942 08-12-2008

Heb toestel 2 dagen
Werk prima makkelijk nummers van mob.naar tel overzetten.
Alleen opassen met net nummer want dan zet hij voor alle tel nummers jou net nummer.
En bel tonen, ik wil mijn eigen beltonen er inzetten.
Maar volgens siemens kan dat niet ook niet met datakabel.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft.

Anoniem 11-09-2008

Ik heb het toestel aangeschaft omdat ik hele goede ervaring had met oudere typen van Siemens. Ze zijn onverwoestbaar, de vorige is al eens een paar keer in een emmer water terechtgekomen, ik heb toen de accu uit het toestel gehaald en het met perslucht drooggeblazen en daarna in de zon laten drogen. Na anderhalve dag deed het apparaat het weer. Het toestel viel gemiddeld twee keer per dag uit mijn zak, een enkele keer van de trap en dan niet thuis maar op het bedrijf, dus op een stalen trap en een betonnen vloer. Ongelofelijk ! Alleen was het toestel niet bestand tegen het mes van een crkelmaaier maar dat kan ik Siemens niet kwalijk nemen. Wel de bevestiging van de clip, want die zit veel te laag waardoor het toestel over de rand van de borstzak van je overall kantelt en eruit valt. Ik heb bij dit nieuw toestel dus maar gelijk een modificatie toegepast en heb twee uitsparingen gemaakt 1.5 cm boven de orginele uitsparingen in de achterkap (die wordt los erbij geleverd ivm plaatsing van de accu) en heb de clip met superlijm bevestigd. Nu klemt de clip op een hoger punt en blijft veel beter zitten !
Ik heb de zender/ontvanger in de meterkast geplaatst maar de ontvangst wordt in een groter pand met diverse tussenmuren met 35 meter wel minder. Ik ga daar nog een repeater voor monteren.

M3NNO 08-08-2008

Heb deze telefoons aangeschaft voor zakelijk gebruik en we gebruiken ze in combinatie met een Mitel telefooncentrale. Dit houdt in dat wij de handsets koppelen aan een professionele zakelijke telefooncentrale.

In het zakelijk gebruik gaan mensen erg ruw met deze telefoon om en ze blijven het doen. We hebben ze nu bijna een jaar, althans vanaf het moment dat deze telefoons op de markt kwamen zijn we ermee gaan experimenteren, en uitval is tot nu toe 2 stuks (van de +/- 200).
En deze zijn ook netjes binnen de garantie gerepareerd.

Dus voor thuis is het zeker een aanrader!!!

Echter 1 minpuntje: de accu, dat is een speciaal type ontworpen voor dit toestel. Dus geen AA of AAA penlites, welke makkelijk vervangbaar zijn.
Aangezien accu's uit mijn ervaring niet langer dan 3 jaar meegaan denk ik dat dit de duurzaamheid verlaagt.

m4rk 31-07-2008

Na heel lang zoeken voor deze telefoon gekozen. Het probleem was dat ik de meeste draadloze telefoons zo lelijk vind. (das persoonlijk natuurlijk) Maar deze vond ik wel mooi.

Ik was wat huiverig om dit toestel aan te schaffen, omdat er zoveel slechte reviews zijn over Siemens telefoons. Maar toch maar de knoop doorgehakt. Ik heb het toestel net een week of 2, dus ik kan nog weinig zeggen over de duurzaamheid.

Geluid: Prima. Wat je van een DECT telefoon mag verwachten. Ook de ringtones zijn naar mijn mening prima. De melodietjes kunnen wat zacht klinken, maar de normale ringtones gaan door merg en been, op normaal volume. Eventueel via USB kabel (niet meegeleverd) kan je extra ringtones toevoegen. (lekker belangerijk....)

Mogelijkheden: Erg uitgebreid. Mag je van een toestel van deze prijs ook wel verwachten. Ik vond een kleurenscherm voor een draadloos toestel onzin, maar het staat wel leuk. Echter het nut van Bluetooth had ik nooit ingezien... totdat ik alle nummers uit mijn, en mijn vriendin's telefoon kon versturen naar het toestel. eeeerg handig! Daarna kan je de hele telefoonlijst doorsturen naar de andere handsets. (meerdere telefoonnummers per persoon is ook erg handig)

Gebruiksgemak: Prima. Voor de primaire functies (lees; bellen) is het gebruiksgemak ruim voldoende. De extra toeters & bellen (zoals walky-talky, ruimtebewaking, etc) zijn iets omslachtiger, maar wel te doen. De snelheid van het menu vind ik prima.

Vormgeving; Erg mooie telefoon. Voelt prettig aan in de hand, en hoewel het toestel vergelijkbaar is qua vorm/maat dan een mobiele telefoon, belt het wel wat prettiger dan een GSM toestel. Ook de cradle (of lader) ziet er erg mooi uit. (chroom)

Duurzaamheid: Zoals gezegd heb ik het toestel pas. Ik heb geen problemen met de screensaver, en zwarte vlek zoals een ander reviewer beschreef. De batterij gaat tot zover erg lang mee. (nu al dagen niet opgeladen) Ik hoop dat dit zo goed blijft.

+ vormgeving
+ mogelijkheden (bluetooth, etc)
+ gebruiksgemak
+ basisstation is uit het zicht te plaatsen

- prijs
- voor mensen met grote handen misschien wat klein

VENI 18-12-2007

het is een mooie telefoon om te zien maar.. als je de screensever altijd aan hebt zitten (verlicht) zodat men het klok kan zien. komt er na een tijdje een zwarte flek op het display te zitten waardoor de nummers of wat dan ook op dat middelste stuk niet meer goed zichtbaar zijn. en dat moet al naar een paar maanden niet kunnen!!!!... daar maak ik werk van.

Jadwiga 03-11-2007

Het is een mooi toestel om te zien. De grootte is vergelijkbaar met die van een gsm. Het toestel ligt prettig in de hand en heeft een helder en duidelijk scherm.
Prettig om hier een telefoongesprek mee te voeren, het geluid komt goed over.
Qua beltonen zitten er mooie tonen tussen, alleen zouden sommigen wel wat harder mogen klinken. In een luiddruchtige omgeving zul je wellicht bij sommige tonen de telefoon niet horen. Gelukkig heeft het toestel ook een trilstand en kun je hem met een handige clip aan je broek hangen.
Het toestel heeft bluetooth aan boord, zodat je een bluetooth headset kunt gebruiken of d.m.v. bluetooth telefoonnummers van je gsm naar deze telefoon kunt zenden. Helaas kun je op deze manier geen beltonen of foto's overzenden. Je kunt wel beltonen of foto's toevoegen, maar dan moet je er een lossen kabel bijkopen en een programma downloaden bij Siemens. Jammer, zou handig zijn geweest als dit ook met bluetooth kon. Foto's die je er op kunt zetten, kun je laten tonen als iemand je belt met nummerherkenning.
Wat erg handig is, is dat je nu ook meerdere telefoonnummers onder één naam kunt plaatsen. Vroeger moest je daar meerdere namen voor invoeren.
Verder heeft het toestel handige functies, zoals SMS, Ruimtebewaking, Walky Talky, Wekker, Kalender met afspraken.
Staat het toestel standby, dan zie je een screensaver.