Tiptel Тiptel DUALphone 3088

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tiptel Тiptel DUALphone 3088 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Peterp164 29-07-2010

Fijne telefoon. Met overzichtelijk menu. Je moet wel weten hoe je met de nummering moet omgaan.
Na 2 jaar was ik erachter hoe de telefoon goed in te stellen. Verder wel wat problemen met het base station.
Dan is het een kwestie van de stroom eraf en erop.

Onder de streep ben ik tevreden omdat je er perfect op kunt skypen en kunt zien we er on-line is. Dat bevordert het "even bellen"

LucienB 14-02-2012

Ik heb er twee in gebruik al ruim 1,5jr. Wat betreft die nummering. In mijn adresboek heb ik alles volgens handleiding ingevoerd dus met landnummer. Echter, als ik uit het adresboek een contact kies met hetzelfde netnummer als ik zelf heb, werkt dat niet (krijg melding: onbekend). Dus moet ik zulke nummers telkens intoetsen. Lastig als je meeste contacten in je eigen woonplaats zitten. Volgens de importeur bekend probleem waar de fabrikant aan werkt, maar is na 1,5jr blijkbaar nog steeds niet met een update opgelost. Heb jij dat misschien wel kunnen oplossen? Ben zeer benieuwd.
Groet,
Lucien

markie1984 25-07-2009

Fijne goedwerkende telefoon.
Makkelijk te bedienen en helder en mooi geluid.
Ideaal dat er gewoon twee AA accu's in kunnen. Na een halfjaar als de batterijen minder worden kun je ze goedkoop vervangen.

Dualphone 15-09-2008

Ik heb vol verwachting de RTX (=zelfde als Tiptel) Dualphone 3088 + extra handset aangeschaft.

Eerste indruk was zeer goed, de installatie ging vlekkeloos (duurt wel eventjes doordat het toestel zich gaat updaten) en nadat je je hebt aangemeld met je Skype account kan je direct Skype bellen.

Echter twee dagen later konden de telefoons plots hun 'open base station' niet meer vinden en was de pret meteen voorbij.

Zoeken op internet wijst uit dat er al -jaren- een probleem is met de basestation hard/firmware die dit veroorzaakt maar dat de oplossing nog steeds niet daar is.
Er is wel een foefje om de basestation te laten -rebooten- (dus niet resetten) door de stroomstekker en netwerkkabel eruit te halen, een paar minuten te wachten, dan de stroomstekker erin en nog niet de netwerkkabel waarna telefoons zich mogelijk weer aanmelden, maar dat werkt helaas ook niet.

Ik ben op dit moment in conclaaf met de fabrikant en leverancier om te kijken hoe ik weer snel aan de gang kan, al dan niet met de Dualphone.

Wel teleurstellend bij zo'n kostbare telefoon, qua specificaties en mogelijkheden een ideaal toestel lijkt het maar de hardware heeft dus (bekende) problemen waar iedereen mee te maken kan krijgen.

benniebee25 02-03-2008

Degelijke telefoon met prima geluidskwaliteit. Hij is mooi strak vormgegeven, zonder de glossy look van de Philips. Bereik is uitstekend, de interface goed leesbaar en duidelijk in functionaliteit. Je kan meerdere Skype accounts registreren, je beltegoed bekijken, een extra handset erop aansluiten en op speakerfunctie zetten . Als er nieuwe firmware is, update hij automatisch.
Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad.
Het enige wat niet heel erg lekker werkt zijn de navigatietoetsen die wat lastig in te drukken zijn en het switchen van Skype accounts.
Duurzaamheid geef ik nu een 7 omdat ik hem een kwartaal in mijn bezit heb.

KaandorpS 01-09-2007

Bij mij heeft de telefoon ook ~2 weken niet gefunctioneerd waarna het toestel plots weer aangelogd stond. Erg vreemd allemaal.
Verder goed toestel.

rhx 10-08-2007

Na een maand heeft mijn 3088 het opgegeven. Bellen via een landlijn lukt nog wel, maar Skypen niet. In de Skypeforums op het internet melden andere mensen hetzelfde probleem: het basisstation lijkt vastgelopen te zijn, resetten lukt op geen enkele manier en de telefoon kan er geen verbinding meer mee maken (could not find an open base station, communication error, no connection to base). Eén persoon meldt dat zijn telefoon een miraculeuze genezing onderging en het na twee weken slapen ineens wel weer doet. Ik wacht nog even af, voor ik het inruil voor een nieuw (dat waarschijnlijjk na een paar weken ook vastloopt). Ben dus behoorlijk teleurgesteld in het toestel.

Willempie1980 05-07-2007

Heb deze Skype-telefoon (RTX-versie) nu een paar dagen e het is ongelooflijke hoe simpel het werlt. Prima geluidkwaliteit, eenvoudige bediening. Hij kan direct aangesloten worden op de router zodat de PC niet aan hoeft te staan. Je Skype-tegoed komt automatisch in beeld te staan.

Ik zeg een aanrader voor als je veel naar het buitenland (naar gewone lijnen of andere skypers) belt en het gemak wilt hebben dat je gewoon op de bank of in de tuin kunt bellen met DECT-kwaliteit.