Siemens SL785

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SL785 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

W. Sengers 30-07-2013
Geschreven voor: Siemens SL785

mooie telefoon, je betaalt er wel wat meer voor maar je merkt het verschil, handsfree bellen gaat uitstekend de andere partij merkt niet het verschil

nacho 28-09-2012
Geschreven voor: Siemens SL785

Al vanaf het begin problemen mee gehad. Telefoonnummers die je op de ene telefoon opslaat, worden niet opgeslaggen op de ander. Nu na anderhalf jaar laad een van beide accu's niet meer op, valt de telefoon af en toe gewoon uit. Kortom ik ben ernstig teleurgesteld in het functioneren van dit apparaat!Niet van deze tijd!

erik0001 14-09-2012
Geschreven voor: Siemens SL785

Super mooie apparaten. Nu een dik jaar in bezit. Heb er twee in huis met een basisstation. Helaas is het apparaat alleen maar mooi. De folielaag gaat loslaten, na een half jaar voor een van de toestellen al een nieuwe accu moeten kopen. De ander wil niet meer opladen en valt na 1 minuut bellen al weer weg. Ook niet met een andere accu. Nu vallen ze beide regelmatig weg.
Dure toestellen, state of the art van Siemens. Prijs - kwaliteit ver te zoeken. Heb een Gigaset G2 van 5 jaar oud met twee toestellen die nog steeds perfect werkt. Die kostte ongeveer een kwart van de SL78x. Niet aan te bevelen dus.

Celf11 18-06-2012
Geschreven voor: Siemens SL785

Het toestel bijna drie jaar in bezit. Erg fijn toestel qua looks en geluidskwaliteit. Helaas laat de materiaal kwaliteit zeer te wensen over. De opneem en ophang toets moeten met veel nadruk ingedrukt worden en dat is na verloop zeer irritant omdat het vaak niet goed gaat. Na contact opgenomen te hebben met Siemens kreeg ik te horen dat reparatie vanwege de hoge kosten niet mogelijk was waarbij ze feitelijk aangeven "wij repareren 'm niet en zie maar wat u er mee doet". Zeer slechte service.

Celf11 23-06-2012

Naar aanleiding van het eerste antwoord van Siemans waarin ze aangaven geen service te willen verlenen heb ik nogmaals een keurig mailtje gezonden met de vraag wat nu te doen, inclusief een verwijzing naar deze site met de opmerking dat er meer mensen problemen hebben met het toestel. Hierop heb ik nooit meer een antwoord gekregen. Bar slechte service. Toestel van 200 euro kan letterlijk de vuilnisbak in.

Anoniem 28-09-2011
Geschreven voor: Siemens SL785

Na 2 jaar de geest gegeven. Al snel in het gebruik gebarsten opneem en afsluittoetsen. Licht schijnt erdoor. Is maar heel dun folie laagje. Zit niet altijd goed in lader en laadt dan niet. Wisselende en vaak slechte geluidskwaliteit bij internet bellen. Krakende achterkant bij vastpakken. Dit geluid ben ik zo niet gewend van Siemens.

Mr. Sloos 02-09-2011
Geschreven voor: Siemens SL785

Heb deze telefoon nu twee jaar in bezit en kan nu een goed oordeel geven, waardeloos toestel, toetsen die je zowat niet meer goed kunt indrukken en die al kaal zijn en het geluid is ook niet om over naar huis te schrijven. Dit is onze 3e Siemens toestel en tevens ook de slechtste. Heb nu weer een Siemens toestel besteld de SL 400 ben benieuwd, over een tijdje zal ik hier ook een review over geven.

dutchdaun 09-08-2011
Geschreven voor: Siemens SL785

Ik was op dit apparaat overgestapt vanwege de Bluetooth functionaliteit, en dat werkte goed. Grootste probleem is dat als je er veel nummers inzet, (en daar is hij juist voor gemaakt) dat je alleen op achternaam (Duits?) kunt zoeken. Dus het is een continue frustratie om iemand te vinden. Hoe simpel kan het zijn! Bijna elk mobieltje zoekt op zowel voor als achternaam door gewoon de eerste letters in te tikken. Maar niet dit apparaat van toen ruim 200 Euro. Veel contact over gehad met Gigaset, maar nul hulp.Toen binnen een jaar ook nog beide accu's het opgaven was de maat vol. Ik heb een Panasonic duo set, ook met Bluetooth terug gekocht, Kan nog meer en koste nog geen 50 Euro in de V.S. Werkt ook niet helemaal zoals het zou moeten maar in ieder geval beter dan dit opgeklopte apparaat.

Truusje 21-07-2011
Geschreven voor: Siemens SL785

Ik heb deze Gigaset SL785 van Siemens nu ruim 2 jaar in mijn bezit maar ik heb een oude Orlando van KPN die het nog beter doet dan deze.
Binnen de garantietermijn was de SL785 al voor de helft stuk.
De toetsen(m.u.v. de nummeriek)doen het niet meer optimaal en als ik de telefoon meeneem naar buiten dan heeft ie een bereik van ong. 10 meter.
Jammer dat ik de aankoopbon niet meer heb, Daar heb ik me dan ook bonnen de garantietermijn suf naar gezocht.
Ook het totale display incl. de toetsen zijn al flink beschadigd. Het lijkt wel of wij met metalen nagels de nummers hebben gebruikt.
Kortom het ding ziet er heel hip uit, maar dat was het dan ook.

Cees222 15-04-2011
Geschreven voor: Siemens SL785

Over geluid zal ik het kort hebben: erg slechts. Of er iemand in een lege conservenblik tegen mij praat.
Heb éénmaal contact met pc kunnen leggen, daarna helemaal dood. De ene reset na de andere. De helpdesk met wat buitenlands gestommel is nog dommer dan een politicus. 'Of ik de stroomkabel even eruit wilde halen en opnieuw insteken'. De tweede helpdeskmedewerker bood mij aan het toestel bij mijn leverancier om te ruilen. En dat wordt voor de vierde maal een dikke 400 adressen invoegen. Ik gebruik nl. geen outlook. Dan nog de bluetooth verbinding met mijn laptop. Je kunt, als het goed is, de contacten opslaan op je pc. Alleen bluetooth stopt telkens na 15 minuten. Herstarten met saven van de contacten? Ja hij begint steeds opnieuw op de A dus die heb ik nu al 6 keer gesaved maar veel verder dan de D kom ik niet. Weer ineens weg verbinding.
Als ik ergens ontevreden over ben is het over dit toestel. Mijn vorige, de 5685, was ook zo'n kreng en daarom dacht ik met deze beter af te zijn.
De mogelijkheden met de pc zijn ook miniem. Het zou toch fijn zijn als je een tekst voor het antwoordapparaat kon invoegen als een bestandje vanuit je pc. Niets van dat al. Het is een duur prul anders niets. Dus koop wat anders en blijf weg van deze Chinese rotzooi

Arnom6057 03-01-2011
Geschreven voor: Siemens SL785

Prima, toestel, bevalt goed. Let op: als je met Outlook synchroniseert zullen de contactpersonen die bestaan uit alleen (het veld) voornaam mogelijk problemen geven en niet over gezet worden. Sowieso moet je dit in outlook allemaal keurig in het juiste veld invullen (voornaam, tussenvoegsels, achternaam). Zie andere reacties verdereop hier.
Jammer is ook dat de tussenvoegsels helemaal niet meegesynchroniseerd worden. Ook jammer is dat je niet op voornaam kan zoeken, maar alleen op achternaam. Maar goed, als je dit weet is het geen ramp. Wel onhandig als je alleen de voornaam van iemand weet en je hebt 500 contactpersonen, zoals ik.
By het syncen via bluetooth even opletten dat je eerst in je bluetooth locaties (windows verkenner) de virtuele seriële poort verbind. Anders ziet Quicksync hem niet.

Wat niet NEDERLANDSE toestellen betreft: niet doen. vanmorgen Siemens nog even gesproken en inderdaad, buitenlandse toestellen zijn anders en hebben een ander protocol voor nummerweergave. Is niet saan te doen (ook geen firmware update).

Peter_de_Vlieger 21-10-2010
Geschreven voor: Siemens SL785

Wat een fantastisch toestel! Ik had hiervoor een Siemens Gigaset 2000 met 3000L toestellen, maar deze SL785 is echt een flinke stap vooruit. Vormgeving, menu's, instelmogelijkheden, bereik, accu en het geluid zijn allemaal stukken beter dan wat ik gewend was. Ik was naar aanleiding van een review op deze site even bang dat het bereik niet voldoende zou zijn en dat ik een repeater zou moeten kopen, maar dit is helemaal niet nodig. Ik heb door twee lagen gewapend beton zelfs betere ontvangst dan met mijn vorige Gigaset (ik heb wel alle energiebesparende opties uit staan). Aansluiten op de UPC telefoonverbinding was kinderspel (nummer herkenning ging volledig vanzelf) en zelfs mijn oude Gigaset toestel kon ik op de nieuwe receiver aanmelden (en het telefoonboek kopiëren naar de nieuwe handset)! Ook het koppelen van een bluetooth headset ging als vanzelf en werkt fantastisch. Nu alleen nog even wachten totdat UPC ook SMS ondersteund.
Deze aanrader is overigens niet zo heel erg duur als je hem via de ING met rentepunten koopt.

George67 05-10-2010
Geschreven voor: Siemens SL785

Het gebruiksgemak is bijna perfect (alleen terug/ok optie bij menu's wordt niet helemaal consequent toegepast). Ook wat de mogelijkheden betreft een topper. Centrale navigatietoets is bij browsen door menu's net niet soepel genoeg, verder zijn daar vermelde symbolen idd iets minder makkelijk afleesbaar. Standaard en handsfree geluidskwaliteit is goed. Probleem met sortering telefoonboek net zoals andere reviewer opgelost met voornaam voor achternaam invoeren. I.c.m. de (naar mijn smaak) geweldige vormgeving; wellicht de beste thuistelefoon momenteel verkrijgbaar.

hr. Loetje 06-06-2010
Geschreven voor: Siemens SL785

Prima telefoon. Alleen geluid van antwoordapparaat valt iets tegen. Maar nog steeds goed te verstaan. Geluid normaal is prima.
Via Bluetooth verbonden met PC voor omzetten van Outlook adressen. Gaat prima. Je moet alleen wel zelf Outlook op orde hebben. In de telefoon zelf heb je weinig opties om in te stellen.
Vanuit PC plaatjes en geluid op de Siemens gezet. Werkt prima.
Intern geheugen blijkt 3 GB te zijn. Heeft eigen batterij. Mooie stalen buitenkant.
Eigenlijk geen klachten.

Andre07 15-04-2010
Geschreven voor: Siemens SL785

Heb dit toestel nu 3 dgn in huis en vind het een mooi apparaat.
Voelt degelijk aan en het geluid is prima.

Pijpers 03-03-2010
Geschreven voor: Siemens SL785

Heb na veel aarzeling deze telefoon aangeschaft vanwege negatieve recenties over de speaker. Ik heb het toestel nu een aantal weken en het bevalt prima, ook de speaker waarover ik tevreden ben (je mag de speaker echter niet vergelijken met een professioneel en geavanceerd business toestel...). Ook handig de mute mogelijkheid die meteen voorhanden is.

heinamtel 03-01-2010
Geschreven voor: Siemens SL785

Kort gezegd een TOP model in gebruik en het aanzien waard in huis.Maar 1 dingetje, is het niet mogelijk dat siemens de software veranderd van het telefoonboek (mogelijk een update)en dan de gsm versie.Voor de rest een tevreden klant met deze Siemens duo.

Gina2007 02-01-2010
Geschreven voor: Siemens SL785

Even een toelichting op verschillende vragen.
De gigaset SL785 is een fantastisch toestel maar je moet wel de nederlandse versie hebben.
Ik krijg dus alles wel met voornaam.
Ik was al in bezit van 2 hand-sets n.l. de C47H.
Deze worden na resetten van oude int1 en int2 probleemloos aangemeld.
Wat ik fantastisch vind is dat de kalender op het scherm staat met de juiste datum.
Hier kun je datums vastleggen voor afspraken, deze worden dan in oranje weergegeven.
Je kunt ze zelfs invoeren met het juiste uur erbij.
Er gaat dan een alarm af.
De gesprekken zijn heel duidelijk en helder zonder een enkele storing of bijgeluid.
Ik gebruik Ziggo alles in een plus. Ik ben heel blij met dezeGigaset.

robsl785 21-11-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

Toestel gekocht vanwege design en de mogelijkheid van synchronisatie van contacten van pc naar telefoon. Verder aanwezig nummerherkenning en melding van gemiste oproepen. Display is helder en scherp. Handig is de kalender in de stand by stand. Synchronisatie van de contacten tussen pc en telefoon verliep enigszins moeizaam. Dit mag gebruikersvriendelijker zijn. Het geluid via de luidspreker is redelijk. De symbolen op de navigatietoets zijn slecht af te lezen. Jammer dat de mogelijkheid ontbreekt om een persoon snel op te zoeken in het telefoonboek zoals bij de gsm. Je moet door het hele adressenbestand bladeren.

acmgroothuis 05-11-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

heb ook last van de onmogelijkheid soteren op voornaam gehad. heb daarom eenvoudig de voornamen, waar nodig, op de plaatst van de achternaam gezet.
Verder vind ik het een prachtig toestel, het materiaal en de vormgeving spreken mij zeer aan.
Het geluid van de microfoon komt ook bij mijn contacten erg zwak over.

dutchdaun 04-11-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

Prachtige telefoon! Alleen jammer, jammer dat het telefoonboek alleen sorteert op de achternaam. Het is niet mogelijk dit op voornaam in te stellen. Heel erg vervelend want de meeste mensen die je kent, ken je op de eerste plaats op voornaam. Het meest vervelende is nog dat bij het zoeken er niet in de voornamen word gezocht. Als je enkele tientallen namen in het adresboek hebt staan geen probleem, maar bij enkele honderden namen word het al snel heel erg vervelend zoeken. Siemens zou b.v. wat meer naar de adresboek functie van de Nokia N-series moeten kijken. Zo als hij nu is geïmplementeerd, is hij bij grote hoeveelheden adressen vrijwel onbruikbaar. Verder is het geluid van de speaker (erg) zacht. Deze telefoon gekocht vanwege het grote telefoonboek in combinatie met bluetooth. Werkt overigens prima samen met mijn Mac en Pc.

Nala 07-10-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

Ik heb dit toestel nu 3 weken in gebruik + een extra handset. De kwaliteit van de intercomfunctie valt me wat tegen, wat blikkerig. Het antwoordapparaat gaat al na 4 x overgaan aan, ik kan er soms niet tegen lopen. Kan ik dit veranderen? Ik heb dit toestel m.n. gekocht voor de bluetoothfunctie, dus een oortje erbij gekocht. Ik versta de ander goed, maar die ander klaagt over een slechte hoorbaarheid. Nog een ander oortje gekocht, maar ook nu klagen de bellers aan de andere kant. Dit valt mij nog het meest tegen. Is hier wat aan te doen, of heb ik voor de bleutoothfunctie een kat in de zak gekocht?

casper50 03-10-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

Ik heb deze telefoon nu een week in huis en heb de versie met twee toestellen genomen.
Heel bewust heb ik voor een Nederlands toestel gekozen omdat Duitse toestellen geen Nederlands menu hebben.
Ik heb dit toestel gekozen omdat je via een synchronisatieprogramma van Siemens je contactpersonen uit Outlook op je telefoon kunt zetten.
Dit kostte me enige moeite maar het werkt nu prima en zelfs onder Windows7 als je maar zorgt dat je de nieuwste versie van het synchronisatieprograam hebt gedownload.
Om de nummers goed weer te geven op de telefoon is het belangrijk om in Outlook allee nummers met +31 te laten beginnen. Ook moet je zorgen dat je bij instellingen op je telefoon de landcode en netnummer goed invoert. Pas dan worden nummers goed weergegeven. Lees dee gebruiksaanwijzing daar staat het alleemaal duidelijk in.

Je kunt beltonen en foto's koppelen aan personen. Dit moet je wel voor elke handset apart doen (kopieer en plak). Wij hebben daar veel plezier van omdat bellers al herkenbaar zijn voordat je bij de telefoon bent.

In het gebruik bevalt de telefoon prima. Ik vind de geluidskwaliteit goed en hij ligt prettig in de hand. Ook het antwoordapparaat werkt goed en is op beide handsets te gebruiken. Als er een bericht is gaat er een toets knipperen. Beide handsets hebben dezelfde informatie en heb je b.v. het antwoordapparaat afgeluisterd dan verdwijnt op de andere handset ook het knipperen.

Synchroniseren doe je voor elke handset apart. Je kunt ook voor elke handset bepalen welke contactpersonen je synchroniseert (deze optie was wel even zoeken maar zit bij instellingen contactpersonen).

Kortom, heel tevreden over mijn aankoop.

Christiaan38 02-10-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

Het blijft opvallend dat Gsm's zoveel meer opties hebben dan de thuistelefoon die de meesten van ons toch nog het meest gebruiken. Deze Siemens heeft echter vel GSM techniek aan boord. Werkt dan ook heerlijk. Ik ben tot op heden (1week) helemaal blij.

Naam36 01-09-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

Mooie telefoon, maar 1 van de 2 handsets was direct na aankoop kapot. We hebben de kapotte handset teruggestuurd naar Siemens en kregen deze na 10 werkdagen retour met de mededeling dat er niets aan de hand was. Na het intoetsen van 1 telefoonnummer viel de handset weer uit, waarna het apparaat niets meer heeft gedaan. De klantenservice van Siemens gaf aan dat ze het zouden oplossen, maar na 3 beloften dat ze zouden terugbellen hebben we niets meer van ze gehoord. Kortom, zeer ontevreden over Siemens en weinig kans dat het goed komt met deze telefoon.

vonklc 27-07-2009
Geschreven voor: Siemens SL785

Ik heb de SL785 (triple) nu een paar weken. Behalve dat het een sierraad voor het oog is, is het bereik en het geluid fantastisch. Ook de communicatie tussen de hansets is eenvoudig en feilloos.
Het bereik is ook prima; het basistoestel staat aan de ene kant van ons appartement (alles beton) en overal heb ik bereik.
Bij het synchroniseren met Otlook (2007) heb ik hetzelfde probleem als 'flipper 1960'. Toen ik echter in Outlook via 'volledige naam' alle naam en adresgegevens op de juiste plek zette, ging het beter.