Profoon PDX-300+

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Profoon PDX-300+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Eddepetterpet 13-09-2009
Geschreven voor: Profoon PDX-300+

1 vormgeving: ++
2 bedieningsgemak: +
3 menu: ++
4 prijs: + (15euro Mediamarkt)
5 bereik: +-
5 geluidskwaliteit: --

Deze telefoon oogt fraai en ligt lekker in de hand. De toetsen zijn groot en daardoor ook voor de wat grotere vingertoppen geschikt. Het instelmenu is goed opgebouwd en is daardoor eenvoudig in gebruik. De display is groot en dat is een plus, maar door het gebruikte display type is tekst minder eenvoudig leesbaar.

Over de geluidskwaliteit ben ik niet tevreden. Dat ligt niet aan het frequentiebereik of het volume, maar wel aan aan een soort 'threshold', waardoor hele zachte passages in het geluid wordt weggelaten, zoals achtergrondgeluid. Echter, ook gewone spraak heeft eronder te lijden waardoor het soms niet verstaanbaar is. Nergens in het instelmenu is iets te vinden om deze threshold uit te schakelen of aan te passen.