Siemens SL400A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SL400A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Bertje1970 15-11-2014
Geschreven voor: Siemens SL400A

Mooi toestel. Ik heb zelf een Mac en ik kan mijn adresboek contacten via de computer met het sync programma van Siemens overzetten.(crashed wel vaak) Maar.... het programma geeft een eigen draai aan je contacten. Van 1 maakt hij er 2, als er meerdere telefoonnummers bij een contact staan. Daarnaast pakt hij niet alle contacten... En het meest stomme is dat het toestel alles op achternaam zet. Er is geen optie voornaam/achternaam. Als iemand Wim Zomer zou heten zet de telefoon dat weg als Zomer, Wim. Ga je dan zoeken op Wim vind hij geen contact. Zoek je op Zomer, vind hij hem wel. Ik heb 450 contacten overgezet. Ik ken niet iedereen standaard bij achternaam. Erg stom geprogrammeerd!! Bijna elk Siemens toestel heeft de functie Voor/Achternaam. Deze (dure) dus niet.

DairyBeat 09-04-2014
Geschreven voor: Siemens SL400A

Dit is een mooi niet te groot toestel, met verlichte toetsen en een redelijk eenvoudig menustructuur, op een duidelijk in kleuren uitgevoerd scherm.

Met gesprekken kan ik anderen prima verstaan, maar wat wel erg matig klinkt is het bericht dat ik insprak op het antwoordapparaat, dat wordt met veel 's' klanken weergegeven.

Volgens de handleiding moet je eigen boodschap waarop een beller kan reageren onder 'afwezigheid' worden ingesproken. Na 3 mislukte pogingen heb ik eens onder 'welkomstboodschap' geprobeerd, wat toen wel werkte; dus tegenstrijdig aan de handleiding Siemens...!

Het gegeven dat het basisstation en handset apart van elkaar zijn uitgevoerd, kan als voordeel hebben dat je de handset kan plaatsen waar je wilt, als er maar een stopcontact in de buurt is voor de oplader.

Mijn vorige Siemens basisstation gaf al de geest na 3 jaar, dus zat ik met nog 3 werkende telefoons. Die waren echter zonder problemen aan te melden op het nieuwe basisstation. De interne nummers van dezen worden, behalve het nieuwe toestel, niet weergegeven, dus heb ik de verdere nummers 2, 3 en 4 er zelf maar opgezet...

Alle ingevoerde telefoonnummers op het nieuwe toestel kon ik zeer eenvoudig versturen naar de overige 3.

Naam/nummervermelding werkt ook perfect, bij mij is dat via het landelijke KPN systeem. Volgens de handleiding moet het andere internationale systeem, zoals bij UPC en Ziggo, ook goed werken.

rushyyz 21-03-2014
Geschreven voor: Siemens SL400A

Een half jaar geleden gekocht vanwege zijn mooie design en omdat ik dacht dat Siemens de beste huistelefoons maakte.
Vanaf het begin zat er een brom in het toestel. Drie keer gerepareerd door Siemens, maar het werd alleen maar erger. De brom is dus nooit weggeweest. Slecht toestel en slechte service van Siemens! Mediamarkt heeft het goed opgelost door uiteindelijk mijn geld terug te geven.

Over het toestel: Ik vind het lastig nummers en eventuele ringtones over te zetten. Te gebruikersonvriendelijk. Omdat het toestel erg klein is, vind ik hem ook niet prettig in de hand liggen/ aan het oor te houden.

Ik heb nu de Philips D7051B gekocht. Zodra ik die enkele weken in gebruik heb, zal ik daar ook een review van plaatsen.

rushyyz 21-03-2014

Een korte aanvulling:

Dit toestel heeft twee stekkers! Wie verzint dat? Alle telefoons die ik de afgelopen 20 jaar gehad heb, hadden gewoon één stekker.
Houd hier wel even rekening mee als je het toestel wilt aanschaffen. Je moet dus twee vrije stopcontacten hebben.

robin29 20-05-2012
Geschreven voor: Siemens SL400A

Ik heb deze telefoon gekocht vanwege zijn afmetingen. Ik moest een kleine telefoon hebben die ik in mijn broekzak kon stoppen. Vandaar deze keuze. Ik heb meteen 2 handsets gekocht, de eerste is in aanraking met water gekomen en heeft het niet overleefd. Nu gebruik ik de tweede handset het afgelopen half jaar en deze valt me niet mee. De knoppen reageren steeds slechter (ze reageerden sowieso altijd al traag, maar nu moet je ook steeds harder drukken), meerdere keren als ik denk dat de ik de toetsenbord blokkering heb aangezet, blijkt dit weer niet het geval te zijn (niet hard genoeg gedrukt kennelijk). Ook het geluid uit de telefoon vond ik matig. Al met al veel spijt, maar er was geen telefoon met dezelfde afmetingen. Hiervoor had ik een telefoon van KPN (chicago dacht ik, maar dit model was er niet meer). Met deze telefoon heb ik 5 jaar gedaan, toen waren de toetsen versleten. Ik verwacht met de Siemens dit bij lange na niet te halen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze telefoon intensief gebruik, maar dit gold ook voor zijn voorganger.

Veronicamar 03-07-2013

Ik heb ook een siemens gigaset SL 400a en ben er eg blij mee. Heb met de oude zeker 10 jaar gedaan. Wat nu het geval is mijn telefoon heeft het overleeft bij een brand, maar mijn basis is verbrand en heb nu een andere basis. Maar denk dat deze basis stuk is. Wat nu want kan niet controleren of mijn telefoon nog werkt. Denk het overigens wel, want alle nummers staan er nog in een is gewoon op te laden. Maar kan nu geen contact krijgen met de basis. Heb je deze nog. Laat het me horen. ik ben erg gehecht aan de siemens gigaset. en het zou fijn zijn als het weer werkt. Ben een trouwe gebruiker en fan.

R.J.S. 24-10-2010
Geschreven voor: Siemens SL400A

Toestel gekocht op vormgeving en de mogelijkheden, voelt goed aan en je hebt ook iets in je hand, niet meer dat plastic. Toestel kan overal geplaatst worden los van het basisstation, dit gewoon bij de telefoonaansluiting.Het is vrij duidelijk hoe alle instellingen in te voeren. Kan als agenda gebruikt worden, als adresboek, ook straatnamen, huisnummers, e-mail adressen etc.Het toestel kan je herinneren aan een verjaardag of afspraak. Erg leuk is het koppelen van een foto aan het oproepsignaal, zo zie je direct wie belt.Diverse dingen zijn via een internetverbinding nog extra te downloaden, zoals plaatjes, belsignalen en je adresboek updaten. Het is geen goedkoop apparaat bij aanschaf maar ik had het er voor over mede door een KadoBon.

Diablo 07-08-2010

Sinds 2 dagen in bezit.

+ Punten:
Vormgeving,bedieningsgemak,geluidskwaliteit,accu.

- Punten:
Geen usbkabel meegeleverd had er best afgekund voor die prijs.
Het spraak geluid had best wat harder gemogen,is nu wel voldoende maar wat extra volume is nooit weg.Wat meer opslagruimte was ook niet verkeerd geweest.

Telefoon ook even aan mijn pc gehangen en dat werkte prima.Software kan je van de site van Siemens downloaden.
Gebruik Windows 7 64bit en werkt dus prima.
De accu moet je eerst volledig opladen(3 uur)en vervolgens uit de lader laten tot de accu leeg is om zo een lange levensduur van de accu te garanderen.Ik wacht al 2 dagen op een lege accu maar er is nog geen streepje minder sap in de accu ondanks enkele belletjes en veel gespeel met de phone dus die accu is prima.

Frank 04-09-2016

4-9-2016
Hallo met Frank,
Heb het zelf de met de accu maar heb ook geen display meer. Heb je dat ook gehad? Net een week oud misschien is de accu helemaal leeggetrokken. Krijg geen beeld in het display heb vanalles geprobeerd. Kan er mee terug gaan naar de winkel maar dan zit ik zonder telefoon. Heb jij een oplossing?
Bvd

zeegers1975 19-06-2010
Geschreven voor: Siemens SL400A

Gebruiksvriendelijke telefoon, hoogwaardige kwaliteit, goede geluidskwaliteit, duidelijke en gebruiksvriendelijke voicemail, bereik minder dan verwacht.
Let op: goedkope Nederlandse webshops bieden Siemens telefoons aan voor de Duitse markt, met een Duits toestel heb je in Nederland GEEN nummerweergave!