Siemens AS285 Duo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens AS285 Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Jan 23-02-2017

Stevig toestel dat duidelijk werkt.

Geschreven voor: Siemens AS285 Duo

Gekocht april 2010 en pobleemloos gebruikt. De originele batterijen lieten het enige tijd geleden afweten. Oplaadbare batterijen van GP (950 mAh) zijn razendsnel leeg. Ik ga nu Panasonic Eneloop batterijen gebruiken. Mogelijk is de mAh-specificatie erg van belang.

Pluspunten

• Duidelijke signaaltoon
  • Goed antwoordapparaat

Petra1212 26-08-2013
Geschreven voor: Siemens AS285 Duo

Ik heb deze telefoonset nu ongeveer 2,5 jaar en de accu's van beide handsets zijn nu al kapot. En vervangende accu's voor dit type zijn telefoon nergens meer te krijgen. Ik ga dus maar op zoek naar een nieuwe telefoon, en dat wordt geen Siemens Gigaset.

Gompy47 27-08-2013

Ik denk dat je toch een beetje in de war bent of op een verkeerde telefoon een review geeft Petra1212.
De AS-285-Duo heeft gewoon twee oplaadbare - gewoon vervangbare AAA batterijtjes en bij elke supermarkt te koop!
Op bladzijde 13 van je handleiding staat:

Aanbevolen batterijen
Technologie: Nikkel-metaalhydride (NiMH)
Type: AAA (micro, HR03)
Spanning: 1,2V
Capaciteit: 400 - 800 mAh
Gigaset Communications GmbH adviseert het
gebruik van de volgende batterijen:
◆ GP 550/700 mAh
◆ Yuasa Phone 700/800 mAh
◆ Peacebay 550/650 mAh
(stand bij het drukken van de gebruiksaanwijzing)
De handset wordt geleverd met goedgekeurde batterijen.

Die merken kun je vergeten, elke oplaadbare AAA batterij met een Capaciteit tussen 400 - 800 mAh is te gebruiken.
Van mijn set is ook al 1 stel batterijen vervangen van een handset, nog géén €1,50 betaald voor 2 AAA-batterijen.

Petra1212 29-08-2013

Hoi Gompy47, je hebt helemaal gelijk! Net de batterijen van de handsets verwisseld en de handset met de lege accu laadt nu weer op. Ik dacht het het iets anders was dan de batterij, aangezien het scherm en zo nog wel goed werkte. Dankjewel voor deze besparingstip :-)

Gompy47 21-01-2012
Geschreven voor: Siemens AS285 Duo

De AS285 Duo nu meer als een jaar gebruikt.
Alleen de batterijen hebben het geen jaar volgehouden.
De hele set bevalt nog steeds erg goed, daarom de duurzaamheid een cijfer gegeven.

troisfontaines 19-04-2011
Geschreven voor: Siemens AS285 Duo

Na diverse reviews gelezen te hebben, besloten om dit toestel aan te schaffen. En inderdaad, de eerste ervaringen zijn positief. M'n vorige handset werkte niet in de tuin, afstand tot basisstation ongeveer 20 meter, nu heb ik een prima geluid op die afstand met er tussen twee muren en een schuur.

Gompy47 09-02-2011
Geschreven voor: Siemens AS285 Duo

Na ooit eens een Premier, Philips, Panasonic,en als laatste een Caiway ding gebruikt te hebben nu maar eens een Siemens gekocht.
Alle voorgaande apparaten gingen toch relatief snel kapot vond ik, en wel met name die Philips, was een duur ding maar binnen anderhalf jaar kapot, maar goed, verleden tijd.

Geluidskwaliteit van deze Siemens Gigaset AS285 Duo is zonder meer prima, zowel via de hoorn als handsfree.

Mogelijkheden ook genoeg, met name het onderling telefoonboek en instellingen uitwisselen is makkelijk.
Gebruiksgemak is ook goed voor mij, het wijst eigenlijk allemaal vanzelf.
Vormgeving is niets mis mee, weinig verschil met andere merken, alleen het plaatsen van het toestel in het (hoofd)oplaadstation het wel beter gekund, nu moet je goed kijken hoe je het plaatst, maar als die goed geplaatst wordt geeft het een signaal, dus dat helpt wel.
Duurzaamheid is nog weinig van te zeggen, ik heb dit ding minder als een kwartaal in bezit, maar het voelt allemaal wel degelijk aan.

Verder valt me het stroomverbruik in positieve zin op, batterijlading gaat lang mee eer je weer op hoeft te laden. Verbruik kun je instellen.

Nummerherkenning werkt ook meteen, hoefde er niets voor te doen. (kabelaar is Caiway)

En verder zien we wel, na zoveel merken te hebben gehad hoop ik nu eens blij verrast te worden v.w.b de duurzaamheid.

Ge1950 14-03-2012

Heeft u nieuwe accu's gekocht en werkte de set daarna weer. Zo ja, welk merk accu (waar?) heeft u gekocht?
grt
G. Hoogendoorn - Arnhem

Gompy47 30-08-2013

Update 30-08-2013

We hebben de Siemens Gigaset AS285 Duo nu meer als 2,5 jaar in gebruik en nog steeds zéér tevreden en geen minpunten!
Van 1 set nog steeds de originele oplaadbare batterijtjes in gebruik, van de andere set de oplaadbare batterijtjes vernieuwd.

Ik ben er achter gekomen dan zo nu en dan de contactjes waar de batterijtjes tegen aan komen, plus de boven (+) en onderkant (-) van de batterijtjes zelf even krabben of schuren met een vijltje of wat dan ook, wonderen doet en de batterijtjes weer goed opgeladen worden. Wist ik dat van te voren dan had ik waarschijnlijk de batterijtjes van de ene set ook nog niet hoeven te vervangen, maar maakt niet uit...