Philips 9000 series 40 PFL 9606 K/02

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 9000 series 40 PFL 9606 K/02 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Har S 20-01-2013

Super goed TV-toestel. Niet van die brede zwarte plastic randen eromheen maar een erg mooi en strak design. Beeldkwaliteit kan m.i. niet beter. Je voelt gewoon dat je een stuk degelijkheid in handen hebt. De tv zit in de duurdere prijsklasse maar dat is hij zonder meer waard. Ik ben erg blij met het toestel, complimenten aan Philips, het is een regelrechte aanrader.

Leen308 15-06-2012

Televisie gekocht tijdens de EK actie van Philips. Televisie is ter vervanging van de 32PFL9604H die ik in de woonkamer qua beeld te klein vond. Mogelijkheden zijn van het nieuwe toestel wel meer uitgebreid maar het is nog even de vraag of en hoe vaak ik deze zal gaan gebruiken.
Vind het beeld van de zijkant gezien snel verkleuren (flets worden en vandaar lage waardering beeldkwaliteit). Recht van voren gezien is het beeld zeer goed met UPC box en HD ontvangst.
Tevens klopt het niet dat er een SCART aansluiting op zit (model 40PFL9606K/02). In de doos zit een verloop stekker van SCART naar HDMI en derhalve zitten er nu ook 5 i.p.v. 4 HDMI aansluitingen op.
Ik zal met de instellingen gaan experimenteren want eerlijk gezegd vind ik het beeld van het oude toestel mooier dan de nieuwe 40".

Rik85 06-06-2012

Ik ben tot nu toe zeer tevreden, de beeldkwaliteit is top (maar dat mag ook wel voor een 9000 serie) en de tv is behoorlijk veelzijdig.
De software is ook al wel wat beter geworden dan op voorgaande Philips tv's al mag het nog wel een beetje vloeiender.

De enige 2 echte kleine minpunten die ik kan noemen zijn misschien het geluid, maar dat vind ik op vele flatscreens vandaag de dag wat minder.
Het is redelijk goed maar niet echt vol, al kun je de bastoon in het menu verhogen vind ik het nog een beetje te monotoon vergeleken bij mn vorige Philips LCD.
Je bent tegenwoordig dan ook al bijna verplicht om bij elke flatscreen van welk merk dan ook een redelijke surround set te kopen.

Dan als laatst het gebruiksgemak, ik raad dan ook iedereen aan bij het eerste gebruik van deze tv eerst eens goed digitaal de tv te doorzoeken in configuratie om de tv zo veel mogelijk te finetunen naar je zin, het zijn alleen zoveel opties waardoor het gebruiksgemak voor velen misschien als een beetje onhandig omschreven kan worden.
Zodra de instellingen zijn ingesteld zoals jij het wilt is het eigenlijk geen hinder meer.

Hehe287 05-06-2012

Hetzelfde probleem als zovelen. Kijk je TV dan is het beeld perfect, maar zet geen voetbal op. Grote vlakken en strepen van boven naar beneden. TV is 1 week weggeweest naar Technorep voor dit probleem. Maar die firma blijkt geen eigen mening te hebben. Ze vertellen namelijk doodleuk dat dit normaal is. Philips zal wel een grote klant van ze zijn. Gelukkig heeft de Harense Smid in Heerlen wel nog oog voor kwaliteit en service. TV wordt omgeruild en dan maar hopen dat........ Zo niet dan was het de laatste Philips.

Rik85 11-06-2012

Ik heb bij voetbal meestal de tv op een warme kleur staan en de scherpte van 2 naar 5. Daarbij heb ik natural motion op max. Je blijft het een heel klein beetje zien, maar het is lang niet zo erg als de natuurlijke instellingen.
Overigens vind ik een ding wel vreemd, ik was namelijk op deze site beland:

Hier wordt aangegeven dat de tv niet meer dan 200hz hardwarematig aankan, PMR is eingelijk meer een digitale waarde, terwijl ze in de winkel een sheet van Philips hadden en daar stond op 400HZ scherm met 1000Hz PMR. DIt valt me op zich wel een beetje tegen als je een tv van meer dan 1000 Euro koopt.

Rik85 12-06-2012

Laatste update: Door veel te zoeken op verschillende fora op het internet ben ik erachter gekomen dat het verstandig is het MPEG Artefect in het configuratiemenu - beeld uit te schakelen.

Ik heb dit nu uitstaan en de scherpte op 2 in Cinema modus en moet zeggen dat de banding bijna weg is, je blijft het altijd wel een beetje zien. Wat gebruik jij overigens voor module/kaart ?

Rik85 15-06-2012

Maar die lijnen zijn die echt voor 100% weg of zie je ze nog een heel klein beetje ? Vind het namelijk best vreemd. Anders neem ik contact op met waar ik de tv vandaan heb.

hehe287 16-06-2012

Zoals ik schrijf, geen lijnen meer. Gewoon normaal goed beeld. Ik hoef in het configuratiemenu niets te veranderen om strepen, vlekken of wat dan ook te laten verdwijnen. Want er zijn geen strepen. Neem contact op met je leverancier, want het beeld hoort goed te zijn.

hehe287 10-06-2012

Tuurlijk ben ik al uren met instellingen bezig geweest. Maar ik hou me aanbevolen voor jouw ervaring, plaats ze eens zou ik zeggen. Probeer ik of dat hier ook werkt.

hehe287 15-06-2012

De TV is vandaag omgeruild voor een nieuw exemplaar, met dank aan de Harense Smid.
En nu geen probleem met DSE, vlekken strepen of wat dan ook. Gewoon een top TV, met goed beeld.

Rik85 06-06-2012

Is op te lossen hoor, ik heb de tv nu ook al een kleine week in huis, maar je moet wel weten hoe hij functioneert. Het gebruiksgemak mocht van mij wel wat vriendelijker.

Als je eens een keer in het hoofdmenu kijkt onder configuratie en beeld mogelijkheden kun je echt veel aanpassen aan deze tv hoor van scherp diepe kleuren tot zeer naturel, als je deze in persoonlijk opslaat kun je dat gebruiken voor bijv. een voetbalwedstrijd. Ik heb overigens super beeld met een wedstrijd mits de instellingen goed staan (zou niet eens willen ruilen met vele andere grote merken, waar die lelijke censuur/glasplaten overliggen waardoor het beeld helemaal verduistert.) Mja smaken verschillen gelukkig.

omega44 27-03-2012

Ik had hiervoor een Panasonic Plasma TV, waarvan het scherm was ingebrand, en mocht een ander toestel uitzoeken. Het is deze Philips geworden. Het beeld is zeer scherp, en kleurrijk, het geluid is erg goed, wat er door de soundstage wordt aangeboden, ik dacht dat niets de kwaliteit van een plasma TV kon evenaren, maar daar ben ik van terug gekomen.

Ik heb het in combinatie met Ziggo Interactive TV, regelrecht op de HDMI poort, en een prima beeld.

Heppie Ouwer 22-02-2012

Onderaan de streep ben ik zeer tevreden over dit toestel. Prachtig, helder beeld en een strak design. Ambilight XL is echt adembenemend. De mogelijkheden zijn legio met Net TV, Programmagids (ook handig opnemen), SimplyShare etc. etc.

Enige min-/aandachtspuntjes:
1) Menu's en zappen gaan niet echt snel. Aan de schermopbouw van bijv. programmagids en Net TV (ondanks een snelle bekabelde verbinding) kun je zien dat het een halve computer is.

2) TV geeft geen DTS door, dus als je het geluid (ook van je BR/DVD speler) via je TV op je home cinema sound set of receiver wilt laten afspelen, heb je hooguit 5.1 en geen DTS. Een gemis natuurlijk!

3) Als je films vanaf je PC op de TV afspeelt, kun je
de audio (bijv. van ENG naar NL gesproken) en de subs (van standaard NIET naar NL ondertiteld) niet wijzigen. Als je dit via je BR/DVD speler laat lopen, kun je op de afstandsbediening van je speler simpel de audio of subs wijzigen, maar via de afstandsbediening van je TV dus niet. Ook een gemis, tenzij je er vrede mee hebt om alles ENG gesproken zonder ondertiteling te kijken.

Ik heb over laatstgenoemde 2 punten met Philips gechat en gebeld en beide 'tekortkomingen' werden idd bevestigd.

Tip: wil je gebruik maken van USB-recording, koop dan een snelle HD met externe (!) voeding. De prestaties zijn dan beter en stabieler dan bij een USB-gevoede HD. Eenmaal in gebruik op je TV is hij niet compatible met je PC, dus hij hoeft ook niet mobiel of makkelijk verplaatsbaar te zijn.
Houd er wel rekening mee dat je niet kunt opnemen en gelijktijdig iets anders kunt kijken.

pavlos6821 31-03-2012

Wat betreft je laatste tip. Moet ik begrijpen dat als je er een harde schijf aanhangt je gewoon kunt opnemen? Bedel je met je laatste zi dat je niet gewoon tv kunt kijken terwijl je een ander kanaal opneemt?

p mons 05-02-2012

Deze tv aangeschaft mede om zijn geluid ,klinkt goed en duidelijk ,luidsprekers zitten in de voet van het toestel.
Na een paar maanden kan ik zeggen een goede aankoop,mede door een goed signaal ontvangst van het plaatselijk kabelbedrijf, veel zenders in hd uitvoering door aanschaf van een CI module.het beeld is zeer scherp en de vormgeving is mooi afgewerkt met een goede afstandbediening
De programering is heel eenvoudig en uitzending gemist is makkelijk te vinden en met scherp beeld,al met al een goede keuze

Bill Jonair 02-01-2012

Na wat aanpassingen op mijn NAS lukt het nu ook om AVI videobestanden direct naar de TV te streamen. Heb dus geen PC of aparte mediaspeler meer nodig.

Bill Jonair 30-12-2011

Deze week mijn Philips 42PFL9632D vervangen door dit toestel. Wat een verbetering...... erg mooi vormgegeven met een strakke alu behuizing (eindelijk geen zwarte doos in de woonkamer). Een fantatisch en super scherp beeld waarmee ik eindelijk het optimale haal uit mijn HD-TV abonnement. Dat het scherm 2" kleiner ten opzichte van mijn vorige scherm is valt niet op.

Deze (Smart) TV is standaard voorzien van W-LAN en biedt daarmee heel veel internetmogelijkheden.
Zo kan ik nu vanaf mijn PC, smartphone of tablet opdracht geven om media bestanden te projecteren op de TV. DIVX bestanden rechtstreeks naar de TV streamen lukt helaas niet. Wel verliest het toestel regelmatig de verbinding maar dat kan ook aan mijn W-LAN netwerk liggen. Vaste kabel is waarschijnlijk toch beter.

Ik heb nu nog digitale TV via een settop box en dat is voor de bediening niet zo handig. Een CI+ kaart is een betere optie. Je kunt dan ook de Philips MyRemote app of andere (DLNA) Remote TV apps optimaal gebruiken. Vreemd genoeg kun je Philips SimplyShare app hier niet voor gebruiken.

Ondanks dat de luidsprekers in de voetplaat zitten is het geluid prima. De voetplaat kun je ook gebruiken als muurbeugel maar ik weet niet of dat nou zo handig is. Het lijkt er op dat dit alleen kan als je het scherm vlak tegen de muur hangt. Het is me niet duidelijk hoe je scherm en de voetplaat moet bevestigen aan een draai- en kantelbare muurbeugel.

De (actieve) 3D zal ik naar verwachting niet gebruiken. Voor 3D-ers is het wel jammer dat er niet minimaal 2 brillen worden meegeleverd. Liefhebbers zullen extra in de buidel moeten tasten voor de aankoop van brillen ad € 75,- per stuk. Met 5 gezinsleden een kostbare aangelegenheid.

Het is al met al geen goedkoop toestel maar als waarde hecht aan een goede beeldkwaliteit dan is absoluut een aanrader.

wienel 17-02-2013

Hoi, Mag ik vragen wat voor aanpassingen? Ik tob al een tijdje met hetzelfde probleem. Alle videobestanden kan ik afspelen vanaf de NAS, behalve AVI.

1945Jan 07-06-2012

Hoi, welke aanpassingen heb je gedaan aan je NAS? Ik kan maar geen normale DVD afspelen, wel MP4.