Sharp LC-60LE840E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-60LE840E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

frank1955 24-11-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE840E

De tv heeft een goed beeld en ziet er goed uit, maar ik heb deze voor een zeer belangrijk deel gekocht voor de mogelijkheid van uitzending gemist en RTL XL. Nu deze werkt niet. Dus contact opgenomen met Sharp. Dus dat is zinloos.
Er werd gezegd dat de tv een update nodig had. (was onzin, de laatste update was al geïnstalleerd)
Daarna werd gezegd dat Sharp naar een oplossing zocht want het was een probleem met de server, maar nu blijkt dat Sharp dat niets doet omdat het een online service is die niet door Sharp ondersteund wordt.
Voor mij is het wel duidelijk. NOOIT GEEN SHARP MEER. Jammer van het geld.
Koop liever een product waar de leverancier achter staat. Misschien iets duurder maar het werkt wel
Lijkt mij dan ook beter om niet op de website te vermelden dat je RTL XL kunt gebruiken.
Zeg dan eerder, het wordt aangeboden maar u kunt het niet gebruiken. Nogmaals wanneer dit zou werken zou het voor mij de perfecte tv zijn.

hollanddigitaal 13-11-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE840E

Heb de keuze voor deze TV weloverwogen gemaakt. Hoewel je deze Sharp, bijvoorbeeld in tegenstelling tot een Sony, Samsung en Philips, niet in iedere winkel zult aantreffen, is het volgens mijn mening de beste TV die je (na enig onderhandelen) voor net onder de twee duizend euro kunt aanschaffen. De kleuren en de ongekende scherpte (werkelijk ieder detail wordt prachtig weergegeven) van deze televisie overtreffen elk ander merk. Ook de zwartwaarden en het rustige kijken doen me denken aan een plasma scherm, maar het is toch echt een LED TV met Edge LED backlight. De Quattron-technologie met 4 basiskleuren in plaats van 3, is geen verkoperspraatje, maar echt heel erg mooi. De fraaie aluminium omlijsting met dito voet (handmatig draaibaar!) maken deze TV alsmede de drie jaar garantie (na registratie op de website van Sharp) tot de mooiste TV die er momenteel te koop is, althans vind ik. Nadelen? Het geluid misschien, al weet ik niet, behalve dan een (veel duurdere)Loewe, welk platscherm een betere geluidskwaliteit biedt. Ik vind deze Sharp een absolute aanrader!

RonW 23-08-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE840E

Zeer goed beeld. 1 klein beeld minpuntje: op een licht beeld zie ik in de uiterste hoekjes wat donkerdere vlekjes. Moet je goed kijken en ik heb t contrast wel hoog (dynamisch) staan.
In vergelijking met een Samsung van de zelfde grootte: gunstiger geprijsd, veel beter geluid (ik heb liever niet altijd de externe bron aan). Deze tv kaan makkelijk een voetbal wedstrijd in een groep vrienden overstemmen. Stroomverbruik is laag (vond ik een groot voordeel).
Verder heeft de Samsung een wat glimmend beeld waardoor de kleuren er wat meer uitschieten. Dit scherm is ontspiegeld en ziet er dus beter uit in de zon maar lijkt daardoor naast de Samsung wat matter.
Na een softwareupdate was ik t geluid kwijt, paniek in de tent. Bleek naar hdmi1 te zijn gezonden dus op 4 was ie weg, niks aan de hand.
Gedownloade film op divx gewoon via de usb stick in de tv af kunnen spelen.
Ik vind de bediening en het menu wat onhandig, de home knop zit op een rotte plek op de afstandbediening (druk telkens verkeerd). Helaas geen demo aanwezig. EPG is niet om aan te zien, jammer. Ziggo kaart werkt beter dan mn humax kastje :)

Longines 14-08-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE840E

in eerste instantie wilde ik de 60LE630 aanschaffen, maar het beeld en geluid van dit nodel van Sharp is vele malen beter. Ik heb tevens dit jaar een led van sony en Philips aangeschaft en het einige grote verschil met deze andere merken is de stabiliteit van de software; ivm het vastlopen van nettv op de Sharp heb ik al meerdere malen de factory settings moeten instellen.

cons: instabiliteit software, nog steeds niet op het huis netwerk kunnen aansluiten, alleen digitale audio output, headphone output slechte kwaliteit, geen skype(sony wel)

pros: heel mooi en groot beeld, perfect 3D!!!!!, satelliet aansluiting, veel media formaten afspeel mogelijkheden via usb, interne wifi (sony niet), uitzendinggemist en rtl tvgemit (sony niet)

Als Sharp de software stabieler voor net tv (van Philips) zou kunnen maken dan zou het elke andere tv overklassen

hollanddigitaal 19-11-2012

Hallo Longines,

Bij mij is het aansluiten op het thuisnetwerk zonder problemen gelukt, echter weigert de Sharp, tot op dit moment, foto's te laten zien. De mappen, waar de foto's op mijn harde netwerkschijf (Iomega)zijn opgeslagen, herkent hij wel, maar bij de opdracht (OK toets) de foto's daadwerkelijk zichtbaar te maken, meldt de Sharp dat er "geen informatie" beschikbaar is........Videos afspelen lukt daarentegen weer wel. Herken je dit probleem en weet jij misschien een oplossing???

RonW 23-08-2012

heb je de software update al uitgevoerd? Ik heb geen last al moet ik zeggen dat ik t niet zo heel vaak gebruik.