Sharp LC-24LE240EX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-24LE240EX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dr_IT 23-08-2012
Geschreven voor: Sharp LC-24LE240EX

Tv gekocht voor slaapkamer, dus niet al te hoge eisen. HD resolutie is dus meer dan voldoende. Voorlopig nog wel even analoge aansluiting.
Dit gaat allemaal prima, behalve dat bijna alle uitzendingen (op CNN na) blijkbaar geen 16:9 uitzendingen zijn of de tv doet er iets raars mee. Je krijgt dan grote zwarte balken boven en onder en dus niet volledig beeldvullend wat op een 24" natuurlijk wel nodig is. Op te lossen door zoom factor op cinema te zetten. Hiermee wel wat beeldverlies, maar acceptabel. Behalve bij CNN dat verlies is nu heel veel. Zou mooi zijn als je per zender zoomfactor in kan stellen, maar dit kan dus niet.

Wat me ook tegenviel was de kijkhoek. In de specificaties staat 178 graden, nou het is in werkelijkheid nog niet eens 120 graden. Doordat tv op hoogte hangt en bed stuk lager is alles erg donker. Steun met grote kantelhoek is dus aan te bevelen.

Als laatste wilde ik opnamefunctionaliteit cq timeshifting testen. Ook hier een grote tegenvaller, ze adverteren dat deze tv dat kan, maar zeggen er niet bij dat dit niet geldt voor analoge uitzendingen! Hopelijk straks de digitale DVB-C versie wel...

Al met al ben ik blij dat ik 100,- korting had, anders was deze tv het niet waard geweest voor die prijs.

MarcelB te U 31-07-2012
Geschreven voor: Sharp LC-24LE240EX

Deze TV was bedoeld als extra TV op mijn studeerkamer. Daarvoor is de beelddiagonaal prima. De TV is compatible met CI+/ziggo (ik gebruik de Smit CAM module).
Opnemen op een USB stick werkt prima; er wordt keurig een index bijgehouden met EPG informatie.
Timeshift werkt ook, hoewel ik daarvoor een te trage USB stick heb waardoor het beeld wat schokkerig wordt.
Het beeld zelf is erg goed. Met digitale TV is het strak, de ondertitels zijn scherp. De kijkhoek is niet geweldig; het scherm wordt vanaf 30 graden aan de zijkanten wat donkerder.
Het geluid is niet slecht voor een kleine TV, redelijk helder en vol.
De zap-snelheid is matig, met de CI-kaart erin zo'n 4,5 seconden van zender naar zender.

Al met al een complete TV voor het geld (zeker als de TV in de aanbieding 180 euro kost!).