Samsung UE55F8000SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 449 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55F8000SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

retep44 16-11-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

ik heb de mijne nu bijna een jaar en ik erger me eigen dood aan het internet gedeelte, want als ik het internet wil opstarten, dan krijg ik de site van nu.nl te zien, en daar vraag ik niet om, en zie ik geen mogelijkheid om google als startpagina in te voeren, dus moet dat elke keer weer handmatig ingegeven worden.
Verder zoek ik wel eens een film op op m'n pc, en als ik die link dan op de tv in geef, dan werkt het daar gewoon niet,
en als ik dan een gedeelte vd adresbalk opnieuw wil invoeren, dan springt die gewoon op http:// en dan moet alles daar achter weer opnieuw ingeven, dus heeft de tv gewoon een eigen willetje, en gaat alles traag als boter. Echt waardeloos dus.
Ik zal dan ook blij zijn als ik m'n nieuwe pc vd week binnen krijg, want dan gaat er gewoon een hdmi kabel naar de tv, en geeft ik de zoekopdrachten wel via de pc in en gebruik de tv dan alleen nog als monitor, en laat het smart gedeelte voortaan links liggen, want het is echt waardeloos.
Sterker nog, ik ga eens kijken voor weer een nieuwe tv en dan zonder die smart rommel, want je hebt er niks aan, en gaat er dan ook niks boven een pc als je wilt internetten, en dus een hdmi kabeltje van je pc naar je tv, en je bent veel beter af.

Mariz63 14-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Een geweldig beeld met zeer mooie kleuren. Mooi groot scherm en door de 1000hz kijkt het zeer plezierig en rustig. Geluid van de tv is wat minder maar met de soundbar van Samsung is dit probleem opgelost.

paperclip 28-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Scherp en helder beeld beeld, mooie vormgeving etc.
Het enige wat ik mis, is dat er geen dvd (opname en afspelen) is in verwerkt.

krakje 26-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

moest altijd recht voor de televisie zitten om het goed te kunnen zien. nu kan ik overal zitten om goed beeld te hebben. eenvoudige installatie en vriendelijk in gebruik.

10ahd83 18-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Alles is al gezegd over deze tv, dus ik probeer het kort te houden.

Ik gebruik deze tv met een Kpn interactieve settopbox,
Het mooie is dat je dit bij de installatie kunt aangeven, en dat dan de meegeleverde afstandsbedieningen werken met je settopbox.
Alles werkt, opnemen, gids, pauzeren. GENIAAL

Uit de doos is de tv op beeldmodus film subliem qua beeld, je hoeft niet veel meer bij te stellen.

Motionplus gebruik ik niet bij normaal tv kijken, of bij films.
Alles ziet er dan wat versneld uit.
Bij games werkt motionplus wel weer aardig, maakt het vloeiender.
En qua inputlag zit het wel oke, hernoem je source waar je je console op aangesloten heb naar pc, en je input lag ligt rond 33 ms.
Bron: http://forums.cnet.com/7723-13973_102-598215/samsung-unxxf8000-game-mode-input-lag-awareness/

Ik vind de mediaspeler heel goed werken, en het smart gedeelte werkt goed en snel

Maar ik heb ook 1 minpunt.
Als je de optische out gebruikt, om geluid via je versterker te laten lopen, kunnen er irritante vertragingen ontstaan.
Dit is makkelijk te verhelpen, door de ingebouwde geluidsvertraging.
Maar moet hem bij byv Netflix, of een serie, of film vanaf de harde schijf vaak bijstellen.
Dit is echt het enige minpunt wat ik kon vinden.

MVVB 21-04-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

zeer mooie tv met heeeel veel mogelijkheden. Nog lang niet alles uitgezocht, maar nu al een heel tevreden kijker. Zeker een aanrader.
Duurzaamheid nog ongebekend, pas in bezit.

sybhoornstra 28-03-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Heb een aantal jaren een plasma tv in huis gehad en was (en ben nog steeds) enthousiast over de natuurlijke weergave van dit type scherm.
Maar, de laatste tijd veel last gehad van inbrandverschijnselen met name bij de zenderlogo’s.
Inmiddels ben ik gezwicht voor LCD/LED omdat ik geen risico wil lopen dat ik weer met een ingebrand scherm kom te zitten.
Heb een aantal toestellen vergeleken met eigen HD materiaal dat ik op een memory stick had gezet.
Het blijft moeilijk in een grote zaak met veel omgevingslicht. Maar uiteindelijk is mijn keuze gevallen op deze Samsung UE55F8000. Mooi strak vormgegeven toestel.
Ziet er ook zeer degelijk uit.
Eerste indruk thuis was: even wennen als je de natuurlijke kleuren en dito scherpte van een plasma gewend bent. Vooral de huidkleuren vond ik niet zo natuurlijk.
Maar het toestel is uitgerust met een keur aan afregelingen dus dat opende perspectief.
Inmiddels had ik de DVE HD Basics Blue-Ray disc aangeschaft en ben aan het afregelen geslagen.
Ben begonnen vanuit de stand :film: waar ongeveer alle “beeldverbeteraars” zijn uitgeschakeld.
Alle andere standen maken het beeld “mooier” dan de werkelijkheid. De stand dynamisch moeten we helemaal maar gauw vergeten.
Daarna alles m.b.v. de testplaatjes en 3 kleuren bril afgeregeld.
Vervolgens HD materiaal bekeken en toen kreeg ik weer het “wow” gevoel dat ik bij plasma ook had bij sommige HD beelden.
Eigenlijk is de afregel DVD een “must” ,tenminste als je je serieus met realistische weergave wilt bezig houden.
Tot nu toe zeer tevreden over dit toestel.
De kijkhoek is wat beperkter vergeleken met plasma, maar wel erg goed voor een LCD/LED TV.
Vandaar de 9 i.p.v. 10 voor de beeldkwaliteit.
Het toestel is uitgerust met alle mogelijke toeters-en bellen, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb me voornamelijk gefocussed op de beeldkwaliteit.

gerritfavian 14-03-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

tja heb m pas een paar dagen en ik had hiervoor de ue46d8000. een grotere wilde ik dus en deze 55 gekocht. mooi toestel, aangesloten en opgehangen. en nu zenders zoeken. vind eerst 22 dan 26 en wat radio. opnieuw, idem alleen nu maar 22 zenders? had er met de d8000 60!!! 2 dagen bezig geweest en word t zat, en samsung gebeld. na 25 min aan de lijn a 10 c p m word er afgesproken dat er door een monteur online naar de tv gekeken word, dat kan dus op afstand. wacht dit ff af, anders hang ik mijn d8000 weer terug.
scherpte van t beeld vind ik ook tegenvallen, word via de glasvezel wel beter maar lang niet zo mooi als mijn andere, oudere samsung...

gerritfavian 14-03-2014

en na een belletje van samsung is mijn probleem opgelost, heb nu 214 kanalen en 115 radio, dus daar red ik t wel mee.
scherpte van t beeld is plots als vanouds, perfect dus!!

bleek aan de instelling van de regio waar ik zat. had t zelf ook geprobeerd maar had m niet gereset, en dan moest dus wel. nu perfect zoals alleen een samsung kan zijn.

gerritfavian 02-07-2014

en nu na enkele maanden ben ik tevree met de tv.
heb gebruik van de camera voor hand en stemfunctie vind ik slecht werken, de aanwijzingen zijn mij te ingewikkeld, ik had er meer van verwacht. wij gebruiken t dan ook zelden, ja de kids spelen er soms mee...

Paulus1900 08-03-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Mooie vormgeving, goed beeld,hoewel er soms heel fijne horizontale lijntjes in het beeld te zien zijn.
Geluid: spraak (bijv. journaal) is niet altijd goed te verstaan. Instellen op "heldere spraak" helpt.
Er zitten heel veel mogelijkheden op, maar heb je daar wel behoefte aan? Wie wil zwaaien naar z'n tv, of ertegen praten? Ook zijn diverse mogelijkheden niet bruikbaar als je glasvezel hebt, omdat de glasvezelprovider die opties al levert. Eigenlijk heb je dan alleen maar een topkwaliteit monitor nodig.
Internetten gaat onhandig. Het gebruik van een los toetsenbord helpt wel, maar bijv. Youtube is niet echt bruikbaar door het moeizame intypen van de zoekterm. Is in dat opzicht eigenlijk nog maar een (duur) stukje speelgoed.

L0ycjag 09-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Sinds 2 weken in bezit en hiervoor 5 jaar lang naar een Sony Bravia 40 inch gekeken. Nieuwsgierig geworden na de test in de consumentengids en daarna de Samsung TV bekeken in de Mediamarkt. Wat als eerst opviel was het fantastische beeld en kleur. Deze TV voldoet werkelijk aan alles wat je van een 2013-2014 model mag verwachten en heeft ongelofelijk veel mogelijkheden die ook nog eens gemakkelijk zijn in te stellen en op te zoeken. Al met al een zeer positieve eerste indruk en hopelijk met nog heel veel jaren kijkplezier!

Jaycee666 09-04-2014

Hoi, Ik lees dat jij ook een 40inch Sony Bravia hebt gehad..ik heb deze nl. ook en was altijd een sony fan maar zag deze TV en was verkocht. Wij kijken heel veel HD zenders en BluRay films en zie toch dat de 100 Hz Bravia wat outdated is. Hoe tevreden ben je verder ovr deze tv. Ik twijfel tussen deze en de LG (deze zijn ietsje goedkoper) maar heb helemaal geen ervaring mbt. functionaleit etc van deze 2 merken misschien kun je mij adviseren ?

JC123 08-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Geluidskwaliteit van het eigen tv geluid is goed tot zeer goed.
Echter aangesloten op een AV receiver is helemaal perfect
Beeldkwaliteit kan echt niet beter
Mogelijkheden te over
Gebruiksgemak is zeer goed dankzij e-manual
vormgeving is perfect
Duurzaamheid: Heb de TV nog maar een maand maar ik ga ervan uit dat dit niets te wensen overlaat.

Ik ben zeer blij met deze aankoop.
Zeer fraaie televisie zeker als deze aan de wand ophangt.
Ben zeer, zeer tevreden.

wemerman 26-11-2014

met welke instellingen krijg je het beste beeldkwaliteit?

Anoniem 30-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Heel blij met de aankoop van deze Samsung televisie. Erg mooi design, super scherp en helder beeld en voor een televisie een erg goed geluid. Echt een aanrader voor iedereen.

Miladahmadi 27-01-2014

Behuizing
Als ik kijk naar de behuizing is dit verre van vooruitgang vergeleken met mijn 37 inch Samsung TV van 6 jaar geleden. Achterkant is strak afgewerkt met een grijze alminium plaat. De dikte van de tv is aan bovenkant van de TV maarliefst 14mm.
Aan de onderzijde is de tv over bijna de volle breedte wat dikker door een even strak afgewerkte kunststof uitbouw, die plaats biedt aan de elektronica. Dit gedeelte is 29cm hoog en de tv is op dit punt 35mm dik. De voet heeft echter geen kabelgoot(gelukkig heb ik hem opgehangen en de kabels in de muur verwerkt).
Voordeel ten opzichte van de ES9000 is dat de webcam mooi afgewerkt is en kan handmatig wegschoven worden. Verder is de F8000 een lust om te zien, met maar 5.5mm dikte van de randafwerking.
De F800 beschikt over de volgende aansluitingen:
• 1 3.5mm ingang voor de IR-ontvanger

Remote
Bij het aanschaffen van de F8000 TV krijg je twee Remotes:
1. Touch Remote
2. Klassieke Remote (deze is een stuk compacter en werkt prettiger dan bij de vorige versies)
Waar ik veel las dat de oude Touch Remote niet fijn werkte is het bij de F8000 echt een genot om met een dergelijk remote aan gang te gaan. Touchvlak op de remote voelt fijn aan en reageert naar behoren. Het is wel even wennen om hier mee om te gaan, maar na een aantal dagen voelt het van zelf sprekend aan.
Boven de touchvlak hebben de knoppen de vorm van de functie, waardoor je met alleen voelen weet welke knop je moet indrukken.
Aan de zijkant is aan nog een Remote knop aanwezig, te vergelijken met een Smartphone knop die aan de zijkant is gevestigd.

Gebaren
Het is even wennen in het begin, maar na een aantal keer waven is herkent de tv het gebaar.
Echter is het gebruik hiervan nog niet helemaal zuiver en kan soms leiden tot enige irritatie.
Zelf gebruik ik vaker de Touch-Remote, het werkt snel, fijn en is gemakkelijk te bedienen.
Beeld
Hier ben ik nog verschillende opties aan het testen, maar tot heden is het beeld zeer rustig voor het oog.
Na enige testen ziet ernaar uit dat Samsung eindelijk het voor elkaar heeft gekregen om zwart echt zwart te maken.
Meer info hierover volgt!

Conclusie
Samsung F8000 is een lust voor het oog, wat betreft design, functioneel en kwaliteit.
Naast de fantastische design beschikt de Samsung F8000 over een zeer eenvoudige menu zoals we die gewend zijn bij Samsung. Met de eenvoud van het menu en de precisie van Touch-Remote is de TV goed beheersbaar.
Door het gebruik van een quadcore is de F8000 nu razend snel en navigeert zonder vertraging/lag door de Smart Hub-interface.
Gebruik van mediaserver in combinatie met de F8000 werkt ook zeer gemakkelijk. Zo gebruikte ik mijn PS3 als media center, maar de F8000 heeft deze na een aantal dagen al volledig overgenomen.
Kortom in mij ogen is de Samsung F8000 in alle fronten waard voor zijn geld!
Ik zal proberen om na een aantal maanden mijn review aanpassen en mijn bevindingen met jullie delen.

lammert.wentink 19-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Deze TV voldoet werkelijk meer aan de verwachtingen dan ik had kunnen dromen. Bijzonder goed geluid door een woofer (platte schermen hebben normaliter geen bassen). De klankkast ontbreekt er gewoon voor. Maar deze is zonder extra boxen goed te horen en dus gewoon een uitstekend geluid voor een platte tv.
Beeld is voor een LED perfect. Top gewoon in zijn klasse. Mogelijkheden zijn zeer goed. Min punt: Er is maar 1 scart mogelijkheid en als je nog wat spelcomputers, mediaspelers, videocamera hebt, dan is het lastig aansluiten als het apparaat op een muur hangt. Vandaar mogelijkheden, gebruiksgemak en vormgeving een puntje minder. Maar dan houdt het ook wel op.

Familiebek 13-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Jarenlang hebben we een philips tv gehad, echter de laatste gaf conflicten met Ziggo.
Noodgedwongen overgestapt naar Samsung, hiervan hebben we echter totaal geen spijt.
De tv werkt perfect! Vooral smart tv werkt heel snel evenals teletekst.
De tv is zeer gebruiksvriendelijk het beeld is nu het ingesteld is op onze persoonlijke voorkeuren perfect. Kortom we zijn reuze blij met deze aankoop.

Ritsaert2 21-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Deze TV geeft een prachtig beeld, rustig voor de ogen met mooie kleuren (instellen op film geeft het beste resultaat). Strak aan de muur en met de kleine rand is hij niet dominant als hij uitstaat waardoor het grote formaat niet je huiskamer overneemt.

De smart functies zijn handiger dan verwacht en vooral het gemak van afspelen van films via het netwerk is een verademing; hij speelt alles wat ik heb uitgeprobeerd goed af. De menu structuur in de Smart functies is wel ietwat rommelig maar als je je weg erin vind is dat geen probleem.

Het enige minpunt aan deze TV is het geluid; en is weinig basgeluid uit zo'n platte TV te halen. Voor nieuws en series is het geluid voldoende maar bij films mis je het wel. Als je mooi geluid belangrijk vind zou ik aanraden een externe geluidsset aan te sluiten voor de complete thuisbioscoopervaring die dan ook geweldig is.

Een aanrader.

retep44 22-12-2013

btw, ik vind de standaard speakers helemaal zo slecht niet, tenzij je van een bak herrie houd, maar een tv is nou eenmaal geen stereoset.

retep44 22-12-2013

tja, een platte tv kan geen superspeakers herbergen,
dus moet je dat mindere geluid maar op de koop toenemen,
maar daarvoor hebben we dan mooie homecinemasets of bluerayspelers met een geluidsset.
sony heeft wel een tv waar ze aan zijkant van het beeld speakers hebben zitten, maar dat zag er maar fragiel uit, want een klein kind die er even met z'n vingers inprikt, en dan is het gedaan. Bovendien vind ik het ook nog eens spuuglelijk, want dan heb je toch weer zo'n dikke rand om je beeld, en dat is zo verleden tijd, dat dan ook niet meer in deze tijd past.

KlaartjeBr 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Super mooie tv.Goede beeldkwaliteit,makkelijk bediening.En vele,vele,mogelijkheden. Alleen een aandacht puntje is dat bij het plaatsen van de tv je moet opletten dat je wil het het bereik van de camera moet zitten anders werkt de "touch"bediening niet.

Marlenka81 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Echt een top TV veel mogelijk en super kwaliteit deze TV is echt een aanrader mooi strak design je kan bedienen met je stem of hand in richting TV TV praat ook terug kan gewoon niet beter bijvoorbeeld TV uit dan hoor je weet u zeker dat u de TV uit wil schakelen zeg je ja en voer het uit super

Jan19800 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Topmodel van Samsung voldoet aan elke verwachting!
Snel, intuitief en prachtig scherm!
Zeer plat en smalle rand zorgen voor een mooie integratie met elke woonkamer. SmartTv is sterk verbeterd, zeker met de geavanceerde remote control!

pannekoek 1955 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Na lang nadenken toch een Samsung Smart-tv gekocht. Het kost wat,maar dan heb je een prachtig toestel met heel veel mooie mogelijkheden. De strakke uitstraling en het grote kijkgenot bevalt mij uitstekend. Ben 100 % tevreden over Samsung producten. Groet van een tevreden kijker.

retep44 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Ik heb vandaag de tv binnen gekregen, en het is qua design een topper, want is er volgens mij geen tv die meer randloos als deze, en ook de voet is echt apart te noemen, en heeft een klein nadeel, en dat is dat de tv op een vlak moet staan dat minimaal net zo breed is dan de tv zelf, want de voet leent zich niet om over de rand te hangen, omdat hij dan snel om zal vallen. Maar goed, bij zo'n grote tv, hoort gewoon een passend meubel, dus moet je dat maar voor lief nemen.
Verder zat ik eerst te denken aan het model van 2012, omdat die flink afgeprijst zijn, maar deze heeft toch betere zwartwaardes, een quadprocessor en een betere
camera die beter op de bewegingfuncties reageren, en schijnt,naar wat ik her en der gelezen heb, ook de touchtemote ook verbetert te zijn. De tv kost 2700 euro en kreeg ik er zonder moeite al 250 vd prijs af, en de ci module voor ongeveer de helft vd prijs erbij Voor die 250 euro heb ik dan 6 jaar garantie genomen, dus met die extra's voor alsnog 2700 euro. En dan krijg ik via een actie van samsung de galaxy tablet tab3 10.1 wifi 16GB, twv 300 tot 365 euro erbij, en daarvoor moet ik alleen even een formulier invullen en met een kopie van het aankoopbewijs opsturen.
Dus met al die extra's toch een mooie prijs voor zo'n grote tv van het meest populaire televisiemerk van dit moment. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk niks zeggen, maar ik heb nog een 24inch pc monitor en een 32inch tv van samsung, en die doen het al ruim 6 jaar probleemloos, en heb ik dan ook het volste vertrouwen in m'n nieuwe aanwinst, vandaar ik een tien gaf voor duurzaamheid.

Pebi 17-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Deze Samsung overtreft mijn vorige 46 inch ,terwijl ik die al een prachtige beeldkwaliteit vond hebben.
Al moet je wel even wennen,ik denk dat het gebruikers gemak een stuk verhoogd is mede omdat ik mijn decoder ook via de samsung afstandsbediening kan bedienen.

Mark van Osch 17-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Wat een fantastische tv, geweldig design en keurige afwerking.
Makkelijk te installeren, en ongelofelijke mogelijkheden.
In 1 woord fantastisch.

55f8000tv 16-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

Na lang dubben de knoop doorgehakt om van een 46inch 6510 over te gaan naar een 55f8000.
Geen seconde spijt van, erg fraaie tv met bijzonder mooi beeld.
Kleurechthied is verbluffend, geluid voor 3cm dikketv is gewoon goed te noemen.
Via arc een harman kardon aangesloten, werkt super en maakt filmbeleving compleet.

Smart tv afstandbediening is erg gebruiksvriendelijk, ook in combinatie met kpn experiabox.
Youtube via tv werkt ook erg goed en snel, stuk sneller dan vorige 6510 serie.

Conclusie; erg mooi en goed toestel, aanrader!

Dirk19790 16-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE55F8000SL

De televisie heeft een super straks design en uitstekende schermkwaliteit voor een LED tv. Het geluid is goed voor televisie kijken. Voor goed geluid tijdens muziek en/of film raad ik een hifi set aan.
Er is veel aandacht gegeven aan de verschillende mogelijkheden van de Smart Hub. De tv werkt lekker snel. Ik gebruik nog altijd zelf een losse media speler, omdat deze toch meer bestandsprotocollen ondersteund. Daarom geen maximale score, maar ik ben ook geen gemiddelde gebruiker (veeleisend).