Telefunken 28LED189SNL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Telefunken 28LED189SNL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

kljasdflkjd 17-02-2014
Geschreven voor: Telefunken 28LED189SNL

Deze tv heb ik gekocht ter vervanging van een beeldbuistv. Het geluid is wat blikkeriger dan bij een beeldbuis, zoals normaal schijnt te zijn bij platte tv's, maar het geluid is wat mij betreft prima. De beeldkwaliteit is ook goed, zeker vergeleken met wat ik had. Hij ziet er mooi strak uit.

Internet is wat traag, maar werkt. Navigatie met de afstandsbediening is te doen, maar denk dat een draadloze muis wel een prettige aanvulling is (heb ik nog niet uitgeprobeerd). Wel jammer: als er geen ci+ module in de tv zit, komt de foutmelding 'service is not running' elke keer in beeld te staan als je naar internet gaat. Ondanks dat kun je wel gewoon surfen (en als je met de muis over de melding gaat, kun je die 'uitwissen' - omslachtig, maar te doen).

Met de usb-aansluiting kun je foto's, muziek en video afspelen - sommige beeldbestanden worden niet afgespeeld, mogelijk omdat de beeldkwaliteit daarvan te laag is.

De tv kan niet helemaal uit, hij staat altijd standby. Bij het uitzetten knippert het standbylampje een paar keer en blijft dan branden. Het is echter een paar keer gebeurd dat het lampje bleef knipperen. Dan helpt alleen aanzetten en weer uitzetten.
De gebruiksaanwijzing is erg beknopt.

Wat ik erg jammer vond, is dat deze tv naar mijn mening helemaal hopeloos werd toen ik er een ci+ module in stopte. Vanaf het moment dat ik dat had gedaan, duurde het bij het aanzetten 25(!) seconden voordat het beeld en geluid tevoorschijn kwamen, omdat elke keer de ci+ module werd gelezen. Bij het aanklikken van de programmagids werd het geluid van de tv uitgeschakeld. Onhandig als je bijvoorbeeld tijdens een korte reclame even wilt kijken wat er op andere zenders is. Favorieten instellen werkte ook niet zoals ik het wilde. Daarnaast was teletekst heel lastig te lezen omdat het werd uitgerekt (teletekstbeeld aanpassen was voor zover ik heb kunnen vinden onmogelijk, de afstandsbediening heeft voor teletekst alleen een aan/uit-knop).
De combinatie tv-ci+ vond ik dus nogal problematisch. Ik ben teruggegaan naar het aparte digitale kastje dat ik nog had, de problemen met aanzetten, programmagids, favorieten en teletekst zijn hierdoor opgelost. Wel jammer dat ik dus nog steeds twee afstandsbedieningen moet gebruiken.