Sony Bravia XR-55A75KP - 4K OLED (2022)

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 4 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Leonde123 28-09-2022

Perfect OLED TV van Sony

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Deze TV geeft een haarscherp beeld! Perfect, rustig en helder beeld. De TV voelt licht aan, gemakkelijk te plaatsen op de juiste plek. De installatie ging gemakkelijk, fijn dat het een google tv is! Veel keuzes mbt de apps, eigenlijk wil je je eigen volgorde bepalen van deze apps, net zo als op je mobiel. Het geluid is goed i.s.m. de boxen van Sony. Het enige minpunt is/zijn de avondbeelden in films, deze zijn slecht te zien.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • installatie
  • google TV

Minpunten

• avondscenes slecht te zien

y*****@h********** 21-09-2022

Instapmodel met prachtige beeldkwaliteit!

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Wat was ik benieuwd naar dit nieuwe instapmodel van Sony, de A75. Over de verpakking is nagedacht. De tv zit heel goed verpakt is en gemakkelijk uit de doos te halen. Wij hebben hem aan de muur hangen wat heel vlot ging dankzij de meegeleverde schroeven (een VESA mount dien je wel zelf aan te schaffen). De randen zijn heel dun waardoor hij erg strak oogt. Wel is hij nog vrij dik aan de achterkant. Dot komt door de aansluitingen. De tv begeleid je door de installatie eenmaal je deze inschakelt. Dit ging ook heel vlot, ook voor mensen die er wat minder van kennen. De beeldkwaliteit is gewoon top! Zelf voor een instapmodel is de kwaliteit heel erg goed. Ook al heeft deze een lagere helderheid dan topmodellen, ik heb niet het gevoel dat ik een hogere helderheid nodig heb. Misschien wel voor HDR content maar dat heb ik nog niet getest. Google tv is ook handig omdat het deze tv toch een beetje meer future-proof maakt. Betere updates en de keuze uit een grote database met apps is toch een groot voordeel. Menu's werken bovendien erg vlot. Ik gebruik de tv in combinatie met ren soundbar, echter is het geluid dat deze tv kan produceren zeker niet slecht. Veel minpuntjes zijn er niet bij deze tv. Ik kan er maar enkele formuleren. Ook al betreft het hier een instapmodel, de afstandsbediening voelt heel erg goedkoop aan. Voor deze prijs verwacht ik toch een betere afstandsbediening. Ik gebruik de tv in combinatie met een Logitech Harmony universele afstandsbediening. Waar mijn vorige tv alle commando's via IR moeiteloos kon ontvangen (ook al hing de IR booster achter de tv) heeft deze A75 hier toch veel meer moeite mee. De ingebouwde IR ontvanger is duidelijk van een veel lagere kwaliteit. Met de bijgeleverde afstandsbediening moet je al vrij goed mikken. Dit vind ik wel echt jammer. Maar de beeldkwaliteit is en blijft het belangrijkste en zoals eerder gezegd is deze fantastisch. Oled blijft superieur boven andere technologieën in mijn ogen.

Pluspunten

• Prachtige beeldkwaliteit
  • Android TV
  • Snelle menu's
  • Veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• IR ontvanger kan beter
  • Toch nog vrij dik onderaan
  • Afstandsbediening oogt wat goedkoop

Mcdagraca 10-09-2022

Mooie tv met nog mooier beeld

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Na lang zoeken deze tv met een mooie aanbieding aangeschaft. Vaak vond ik of de prijs te hoog, het design niet mooi of ontbrak een feature. Deze heeft het allemaal. Slank design met mooie smalle pootjes. Haarscherp en levendig beeld, goed geluid ook voor de bioscoopervaring. Enige minpunt is dat bij series kijken dan ineens heel duidelijk is dat de achtergrond slechts decorstukken zijn. Als de tv dat zelf zou herkennen en bijstellen...maar dat is vast ook smaak. Google tv werkt geweldig en makkelijk. En een dikke plus voor mij dat ik de tv als schilderij/Fotolijst Kan gebruiken. Top aankoop!

• Google tv
  • Screensaver modus

Michaël 05-09-2022

Verbazingwekkend beeld-en geluid

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Ik heb de Sony Smart tv A75K nu ongeveer een week getest. Dit via The Insiders. Het uitpakken van de tv ging heel vlot.
Het frame van de tv is heel stijlvol en modern. De pootjes zijn gemakkelijk in de tv te klikken.
De beeld-en geluidsprestaties van deze Sony tv zijn echt verbazingwekkend goed. Het beeld is heel scherp en de kleuren komen heel natuurlijk over. Alsook is de klank van het geluid super helder. Het geluid verbaasde mij echt. Het leek precies of er een home cinéma set aan de tv was gekoppeld. De tv was gemakkelijk te installeren.
Het Google tv-platform is super gemakkelijk in gebruik. Ik kreeg meteen suggesties om de apps te donwloaden die op mijn huidge Smart tv staan. Op de tv staat ook de Bravia Core-app. Dit is de stramings dienst van Sony zelf. Bij aankoop van de tv krijg je hier12 maanden gratis toegang tot. De films en series die in deze bibliotheek zitten zouden ook 4K ondersteunen. Hiermee kun je het beeld-en geluid van deze nieuwe smart tv tot in de kleinste details ontdekken. Ik heb hieruit zelf ook een film getest . Dit was echt verbazingwekkend knap. Ik heb ook het instellingenmenu van de tv uitgestest. Dit is ook allemaal heel gemakkelijk in gebruik. Wat ik ook erg handig aan deze tv vind is dat er een Google Chromecest en Apple Airplay ingebouwd is. Hierdoor kan ik met mijn smartphone die via Android werkt en mijn partner die een iPhone heeft ook gemakkelijk de content via de smartphone naar de tv casten. De Google Assist is ook een handige optie die ik ontdekt heb. Ik gebruik de tv voornaamelijk om films en series via Netflix te zien. Alsook om via platformen zoals VRT Max en VTM Go te casten. Ik ben er van overtuigd dat deze tv ook erg in de smaak zou vallen van gamers. De komende weken ga ik de tv met veel enthousiasme verder uittesten. En vooral genieten van de knappe beeld- en geluidsprestaties dat deze nieuwste tv van Sony te bieden heeft.
The Insiders had gevraagd om na het uitvoerig testen van de smart TV ook een review hierover te schrijven.

Pluspunten

• Heel handig in gebruik dankzij Google TV.
  • Ingebouwde Google Chromecast
  • Super mooie en heldere kleuren

Minpunten

• Een beetje veel info en apps op het hoofdscherm

p*******@h********** 04-09-2022

top televisie

Top televisie!
Wat opvalt is de beeldkwaliteit, wat een verschil met onze oude televisie! Daarnaast is het een prima formaat. Installatie van de televisie is prima, alleen het koppelen van een geluidssysteem is even lastig maar ook daar zijn we uiteindelijk ook uitgekomen.
De televisie is gebruiksvriendelijk en wat ik vooral erg handig vind is dat ik de afstandsbediening voor mijn andere apparaten kan gebruiken, dus ik heb er maar 1 nodig.
Koppelen van oa de playstation is ook zo geregeld.
Ik ben super tevreden en raad de televisie zeker aan!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • grootte

Minpunten

• koppelen van externe geluidsinstallatie is lastig

CherryDarling 04-09-2022

Mooi beeld

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Deze OLED televisie mogen testen via The Insiders. Na ontvangst was het een makkie om hem uit de doos te halen. Wel met 2 personen, maar hij staat in 10 minuutjes. Zodra je hem aan zet stel je hem in. Na alle stappen doorlopen te hebben kunnen we eindelijk genieten van het mooie beeld! We hebben een upgraden qua grootte dus het is even wennen, maar wat is alles scherp en mooi zwart! We hebben inmiddels al heel wat uurtjes gekeken en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben!

FilipH 02-09-2022

Tv met prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Mijn eerste indruk is dat het een erg fijne TV is met prachtige kleuren en scherpte. Het kleurbereik is erg breed.
De setup wizard en deze was vlot en erg mooi in beeld gebracht. Dankzij de optie om de TV middels Google Home en je mobiel (via Bluetooth) te activeren werd het draadloos netwerk automatisch ingesteld. Het browsen door de verschillende menu opties is tevens een hele fijne en snelle ervaring. Vervolgens heb ik de decoder aangesloten en de TV detecteerde dit en kwam met de optie om deze met dezelfde afstandsbediening te gaan gebruiken zonder dat ik dat daarom vroeg, dit was erg handig en werkte meteen! Het geluid klonk standaard best ok, en dankzij de optie om aan te geven of deze op voetstukken staat gaf deze daarmee meer laag en daarmee een aangenaam voller geluid!
Daarna Netflix ingesteld en dit ging erg vlot en snel.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • mooi geluid
  • Smalle randen

Minpunten

• google account nodig
  • geen aan en af knop

e************@g******** 01-09-2022

geweldig beeld gemakkelijke installatie

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Tv geïnstalleerd dit verliep soepel doordat je dit op je telefoon via google home app kunt instellen.
Doos en verpakking waren erg gemakkelijk te open waardoor de tv gemakkelijk er uit te halen was.
Tv met een muurbeugel opgehangen kabels kunnen mooi worden weggewerkt echter is de uitsparing van het afdekkapje aan de zijkant waardoor de kabels alsnog in het zicht zijn [ was mooier als de uitsparing aan de ander kant was geweest]
De beeld Kwaliteit van deze Oled TV is echt geweldig scherp en helder ook van een kijkhoek van af de zijkant zwart is ook echt zwart!
Bij het uit zetten van de tv maakt deze een klik geluid dit maakt het duidelijk dat de tv uit is best prettig
Goolge tv plus apps werken goed en snel
Afstandsbediening is gebruiksvriendelijk en vooral simpel in gebruik,
Het geluid van TV valt iets tegen meer van verwacht dit opgelost met een soundbar

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • gebruiksgemak
  • vormgeving

Minpunten

• geluid

Julie 01-09-2022

Een super televisie met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

De televisie ziet er mooi uit en de installatie is eenvoudig. Het geluid is geweldig, alsook het beeld. Je kan het beeld nog aanpassen naar je eigen voorkeur. Een film kijken is super op dit toestel. Het geluid komt ook van verschillende plaatsen waardoor het echter lijkt. Naar ons gevoel werkt de tv minder goed samen met 'Telenet'. We blijven de eigen afstandsbediening van Telenet gebruiken ook al is alles voorzien om het met 1 afstandsbediening te kunnen doen. Het is heel omslachtig om bv. naar de tvtheek te gaan. Ook merk ik dat het opstarten van Telenet moeizamer gaat dan vroeger. Voor steamingdiensten als Disney+ en Netflix is het wel super handig door de snelkoppeling op de afstandsbediening.
Al bij al zeer tevreden.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Grootte
  • Apps
  • Snelkoppelingen

Minpunten

• Omslachtig gebruik afstandsbediening provider

datsunryder 01-09-2022

Even wennen, maar daarna Geweldig.

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Even wennen maar daarna op zich geweldig.

Voordelen:
Het scherm is helder en scherp. Ook oudere en slechtere kwaliteit films toont hij keurig en veel beter dan mijn vorige TV. Als thuiswerkplek heb je met 55" en 4K echt een zee van ruimte. Ook het geluid is voor een televisie bovengemiddeld. Ik heb altijd een receiver voor het geluid gehad, maar heb die nu in principe niet meer nodig.

Nadeel : een oudere spelcomputer met AV aansluiting kan je alleen aansluiten met een verloopje die niet wordt meegeleverd.

Bijzonder: Ik vond hem in de woonkamer (zichtafstand 3.5-4 meter) wat aan de grote kant, maar op 0,75 meter als thuiswerkplek dan vreemd genoeg weer niet.

Pluspunten

• Helder groot 4k scherm
  • Goed geluid
  • Eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• Geen verloopje voor AV ingang meegeleverd

r**********@g******** 31-08-2022

Mooie Sony TV met goede Smart TV functionaliteit.

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Ik heb deze Sony A75K 3 weken in gebruik.

De de heb TV gemonteerd aan een muurbeugel. De TV hangt mooi dicht aan de wand. Puntje van kritiek is wel het kapje voor de kabels aan de zijkant. Waarom de uitsparing aan de buitenkant? Nu zie je bij het zijaanzicht alsnog de kabels?

Installatie van de TV verliep erg soepel doordat je dit op je telefoon via de Google Home app kunt instellen.
Dit werkt zoveel makkelijker als het traditioneel instellen!

Beeldkwaliteit van deze Oled TV is echt fantastisch. Erg mooie en heldere kleuren, zwart is ook echt zwart!
Ook de streaming APPS met vooral 4K content doen het erg goed op deze TV.

De Google TV + apps werken goed en snel, alleen vanuit de stand-by lijkt het even wat trager. TV is daarentegen wel weer heel snel uit de stand-by!

Het geluid vond ik wat tegenvallen, maar aangezien ik een Sonos Beam heb is dat voor mij geen probleem. 1e indruk is dus erg goed!

Afstandsbediening is simpel, maar wel heel makkelijk in de bediening en snel! Voldoet dus verder ook uitstekend.

Op een kritisch puntje na ben ik erg tevreden over deze TV.

Pluspunten

• Beeld
  • Smart TV
  • Snelheid

Minpunten

• Kabelmanagement zijkant TV

Liesje 31-08-2022

Helder beeld en super geluid

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

De beeldkwaliteit van deze TV is super en ook de keuzes van het geluid zijn heel praktisch . Zo kan je kiezen voor bioscoop, dialoog , sport,… Ook de powersaving is een extra snufje . En dat Netflix een sneltoets heeft vinden onze kinderen ook wel interssant. De installatie verliep heel vlot . De tv is wel vrij groot. We gaan zelf werken met een tv-beugel omdat hij dan gemakkelijker hanteerbaar is. Voor de gebruikers van Apple is AirPlay een extra troef .
Kleine minpuntjes : het aan -en uitzetten van de TV maakt een storend klikgeluid en ik heb het gevoel dat hij meer stof aantrekt , vooral aan de achterkant .

Pluspunten

• Helder beeld
  • Super geluid
  • Sneltoetsen zijn handig
  • Keuzes van geluid zijn een meerwaarde

Minpunten

• Klikgeluid bij aan- en uitzetten
  • TV lijkt veel stof aan te trekken

hvgz 31-08-2022

Geweldig beeld

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Ik ben aangenaam verrast over de Sony TV. De kleuren en scherpte zijn echt met sprongen vooruit gegaan ten opzichte van mijn oude tv. Ook de installatie van de televisie verliep soepel en was duidelijk. De tv komt het beste tot zijn recht wanneer je content kijkt in 4K, zoals mogelijk is bij sommige netflix en disney+ series of films. Hierbij zie je pas echt wat het toestel kan. Ook de ingebouwde Google TV werkt top, alle benodigde services zijn beschikbaar, en de spraakherkenning werkt ook goed. De speakers van de tv zijn ook prima, totdat er lage tonen in voorkomen. Hierbij merk je wel echt dat het om tv speakers gaat. Maar voor stemmen etc. klinken ze wel goed. Overall gezien ben ik zeer tevreden met het toestel, en doet het precies wat ik ervan had verwacht.

Pluspunten

• Kleurtinten
  • Gebruiksvriendelijk
  • Veel detail

Minpunten

• Bass

exon02 29-08-2022

Goed toestel met enkele opmerkingen

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

De televisie doet alles wat je verwacht van een toestel binnen deze prijsklasse. Gemakkelijk om apps te installeren, mooi beeld, geluid is ook meer dan in orde. Enkel de werking met de tv-box werkt niet optimaal. Het is mogelijk om de programmagids te raadplegen via de knop die aanwezig is op de afstandsbediening enkel is het niet mogelijk om je opnames te bekijken daarvoor heb je nog steeds het bakje van telenet nodig.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Apps toevoegen
  • Mooi beeld

Minpunten

• Interactie tv box telenet

Marijn 28-08-2022

Perfect beeld voor een goede prijs

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

De voedingskabel is erg kort, iets wat mij altijd erg stoort. Te lang is wat maar te kort is een klein minpunt. Wat ik goed vind aan de tv is dat de aansluitingen/poorten achterop de tv na het aansluiten van de kabels die je gebruikt (PS5, evt. decoder, soundbar en dergelijke mooi afgedekt kan worden en de kabels via een kabelgootje naar buiten kunnen. De pootjes van de TV zijn erg grof maar wel degelijk en erg stabiel en daarom niet storend. Het installeren van televisie is makkelijk. Ik had reeds een google account en een google tv wat dit proces eenvoudiger maakt. De tv oogt niet groot vergelijken met mijn vorige kleinere tv ondanks dat dat een veel kleinere tv was. Het TV beeld is prachtig (ook bij het kijken van streaming apps via de decoder als Netflix/Viaplay/Videoland), het geluid van de TV is beter dan mijn Sony Soundbar, ik heb mijn soundbar naar een andere kamer verplaatst. Dit is gelet op de ruimte een pluspunt. Beeldkwaliteit is vergeleken met mijn vorige tv aanzienlijk beter, wat ook logisch is gezien het prijsverschil. Verder gebruik ik de tv voor gamen met een Playstation 5. Voor het eerst heb ik het gevoel dat mijn Playstation 5 kan laten zien wat hij kan. Het beeld bij bv. Gran Turismo is geweldig. De afstandsbediening behorende bij de TV is degelijk en makkelijk in gebruik, ondanks dat ik voornamelijk de koppelbare afstandsbediening van mijn Ziggo decoder gebruik. Ik heb geen spijt van aanschaf van deze televisie. Ik ben blij met de investering in deze kwalitatief hoogwaardige tv. Energieverbruik is verder niet overdreven wat ik zelf ook belangrijk vind. Ik maak gebruik van de eco stand 1. (stand tussen maximale en minimale prestaties in).

Pluspunten

• beeld
  • energieverbruik
  • stevige voet

Minpunten

• voedingskabel is kort

Tineke83 28-08-2022

Haarscherp beeld

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Wat een beleving deze tv.
Binnen 15 minuten stond de tv al. Ee zit een duidelijk beschrijving bij om de tv neer te zetten of op te hangen. Bij het installeren wordt je door de tv door alle menu's geleid, je kunt alles naar wens instellen.
Het veel is zo helder en levendig. Ook het geluid is heel mooi.
Ik ben heel tevreden over deze tv en kan hem echt aanraden, is zijn geld echt waard.

Pluspunten

• Scherp en levendig beeld
  • Goed geluid
  • Makkelijk in bediening

Jeske32 27-08-2022

Scherp en helder, zowel beeld als geluid

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Van 40 naar 55 inch is even wennen, het lijkt te groot voor de ruimte. Maar na 2 dagen is het alsof hij er altijd heeft gestaan. De soundbar is niet meer nodig, want het geluid van de tv is fantastisch. Omdat het geluid door de tv komt is het wel vanuit een andere hoek een ander geluid, maar nog steeds erg goede kwaliteit. Het beeld is erg scherp en helder, zeker met gamen of het kijken van 4K video's is het geweldig.

Pluspunten

• Grootte
  • Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Remote ziggo niet goed te koppelen, dus 2 nodig

Alonso 26-08-2022

Fantastische TV

De Sony A75K is een uitstekende tv. Dit is mijn eerste OLED-tv en ik sta versteld van de beeldkwaliteit, hij is zo levendig en duidelijk. De doos en verpakking waren gemakkelijk te openen en we konden de tv binnen enkele minuten opzetten. De kleine metalen voetjes waren heel eenvoudig te installeren en ze houden de tv op zijn plaats, hij voelt erg solide aan. De tv voelt erg goed gebouwd aan, het scherm heeft een minimaal metalen frame rond het scherm en het ziet er geweldig uit. De achterkant van de tv heeft een afsluitbaar paneel om de verschillende kabels en aansluitingen stofvrij en netjes te houden. U moet wel minimaal 40 cm op uw tv-meubel hebben. De tv maakt gebruik van Google TV en dat scherm kan erg overweldigend aanvoelen als je gewend bent om één kanaal tegelijk te zien en alleen maar terloops te zappen. Ik vind het geweldig om alle apps direct op de tv beschikbaar te hebben. Films kijken op deze tv is geweldig. Het beeld is vloeiend levendig en scherp. Fijn dat je overal kunt zitten en toch goed zicht op de tv hebt, ook vanaf het uiteinde van de bank. De tv doet geweldig werk bij het opschalen van YouTube en andere streamingbronnen die niet in 4K zijn. Het wijzigen van de instellingen is eenvoudig met de afstandsbediening en het menu is gemakkelijk te navigeren. Het geluid is fantastisch, zoals je van Sony mag verwachten.

Nanana1986 25-08-2022

Geweldig heldere televisie

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Wauw, wat een geweldige tv. De televisie was gemakkelijk te installeren, bij de installatie ben je al verrast door de heldere kleuren, echt top.
Is de televisie eenmaal geïnstalleerd dan kan je echt genieten, je switcht gemakkelijk naar je geïnstalleerde apps en weer terug naar televisie kijken.
Het geluid is iets minder, maar dat mag de pret niet drukken. Een minpuntje is dat hij bij tekenfilms iets minder van beeldkwaliteit is.
Kortom deze televisie is zijn geld echt waard.

Pluspunten

• gemakkelijk te installeren
  • helder beeld

Minpunten

• tekenfilms iets mindere kwaliteit

Rubennn97 25-08-2022

Kleurige tinten zorgen voor perfecte beeldkwaliteit

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

Deze televisie staat goed in een grote woonkamer. Met de 55 inch is het scherm groot. De kleurtinten in deze televisie worden versterkt, dat betekent dat voetbalwedstrijden of natuurbeelden extra kleurtinten laten zien, wat een super mooi beeld geeft. Het geluid is top. Deze televisie is een smart-tv, dus als je bent ingelogd met je streamingsdiensten account dan kan je series gemakkelijk bekijken in de streamingsdienst app op de televisie. Deze televisie is makkelijk in gebruik, super beeld, maar wel aan de dure kant (2000 euro).

Pluspunten

• Kleurige tinten
  • Perfect beeld
  • Makkelijk in gebruik
  • Smart tv met streamingsapps

Minpunten

• Groot (in een kleine woonkamer niet aan te raden)

William K. 25-08-2022

A75K ideaal voor je PS5

Geschreven voor: Sony XR-55A75K

De A75K is een behoorlijk aantrekkelijke Tv. Hij reageert vlot en ziet er onwijs chic uit. Mocht je de tv niet ophangen dan klik je de meegeleverde pootjes makkelijk in de tv (die simpelheid, heeft wel echt een positieve invloed op de installatie ervaring). Op de beeld kwaliteit kom ik zo terug, want eerst is het goed om te weten hoe Sony de belofte van het geluid waar maakt. Sony beloofd een gevoel alsof het geluid uit het beeld komt en noemt dit met Acoustic Surface Audio. Of het werkt.... Ik weet het niet, maar het geluid is verrassend goed. De tonen zijn mooie en de verdeling van de geluidsniveaus is heel aangenaam. Verder heeft deze A75K XR surround en spatial sound personalizer. HIervoor heb je een koptelefoon nodig van Sony die je verbind met je Tv (deze optie heb ik niet kunnen testen, maar in theorie zou dit goed moeten werken). Maar waar je natuurlijk echt voor komt is het beeld. Het beeld is GE-WEL-DIG. De kijken hoeken van de tv zijn goed. Het beeld heeft een mooie (aanpasbare) helderheid en alles is super scherp. Niet te scherp zoals je wel eens bij andere merken hebt, maar precies goed. De zwarte kleuren zijn mooi diep en zwart zoals je wel mag verwachten van een OLED. De A75K waarvoor ik hem het belangrijkste vind is gamen op 4K met een 120 fps. En dat doet deze tv waanzinnig. Gamen gaat hel soepel en door de 120 fps krijg je echt en nieuwe game ervaring. Normaal is dit een ervaring die alleen pc gamers kennen. En heb toch echt wel een behoorlijk PC en scherm nodig om te kunnen gamen op 4K met 120 fps, maar dat je nu een tv en game scherm in 1 hebt, maakt het financieel echt enorm aantrekkelijk. De 55 inch is een perfect voor maat, wil je nou liever een grotere tv en boeit gamen je niet. Dan heeft Sony nog genoeg andere keuze met de zelfde geweldige kwaliteit. Maar wil je gamen en tv kijken op 1 scherm, dan is dit je nieuwe tv.

Pluspunten

• Beeld
  • 120 fps
  • Geluid