Samsung B6000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung B6000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

jeni 23-05-2010
Geschreven voor: Samsung B6000

Goed toestel! Kijken via Ziggo en een Humax decoder. Heb een mediaplayer die oa HD kan laten zien en dat is geweldig, helemaal van Pixar. Overdag met vel ligt is het minder kijken dan s'avonds maar is wel normaal. Persoonlijk, vindt ik het geluid standaard ver boven niveau. Dit komt ook door het eenvoudige menu om aan te passen. Alleen de films kijk ik met surround, om de basgeluiden extra door te laten komen.

Samsung geeft aan dat het een 100Hz toestel is, maar als ik door de zenders heen zap zie ik alleen 50Hz aangegeven worden. Dit heb ik in het menu wel aan staan... Ga de update van maart installeren en wie weet werkt het dan wel. Mocht één van jullie mij hier een antwoord op kunnen geven hoor ik het graag.

michel van Drongelen 01-04-2010

Hallo,
ik wilde even kwijt dat als je een humax gebruikt en een aparte geluidsbron, je de vertraging kan oplossen door een optisch kabeltje naar je versterker te laten gaan in plaats van 2 tulp stekkertjes.

De tv hangt inmiddels 3 maanden met een 0,8cm beugel aan mn muur. Supermooi.

Eigelijk heb ik weinig te klagen over de tv.
In het begin had ik het wel eens dat ik de tv niet meer uitkreeg en echt de stekker eruit moest halen.

johnfounder 11-03-2010
Geschreven voor: Samsung B6000

Als techneut wil ik toch even reageren alle goed bedoelde zin en onzin.
Elke LCD of LED TV heeft rekentijd nodig, dus heb je een vertraging als je het geluid via een versterker afspeelt. Een LED-TV is ook een LCD-TV. Alleen de verlichting is dus anders. Is dus niet iets wat alleen deze samsung heeft! ...en bij een beetje versterker kan je dat gewoon instellen. vertraging is meestal 1 a 2 beelden en dan kom je op 100 ms.

Beeld:
Vaak is beeld en design ook een kwestie van smaak.Het plaatje is zeer goed en heeft een hoog contrast. geen naijlen of i.d.

Design:
ja hij is erg dun en mooi en dat heeft zn beperkingen.

Beperkingen:
Omdat hij zo mooi plat is,is er een behoorlijke beperking.
Bij een LCD-tv zit er gewoon contnue brandende verlichting achter het scherm. Bij een LED gaat het licht uit, zodat zwart echt zwart wordt. Deze samsung doet dat over het hele scherm.(daarom kon die zo plat worden)
Dus bij een donkere scene, zakt de helderheid. je ziet dit dus duidelijk bij films e.d.
De helderheid van de titels zakken dan met zo'n 50%.
Dit heet Dynamic backlight en is niet uit te zetten. Het kan wel in het servicemenu, maar daar zou ik maar weg blijven.

Scrolling text:
Scrollende teksten van rechts naar links onder in het beeld zoals bij RTL7, kan hij goed weergeven. Nu is er een optie in het menu, dat je dat nog beter kunt maken. Ik zou dat maar uitlaten, want bij snelle bewegingen krijg je rare verschijnselen. Uit dus!
De Samsung doet dit al goed genoeg.

geluid:
Ik vind het razend knap dat er nog zo'n goed geluid uit komt! probeer maar eens zo'n dunne speaker te maken.
niet zeuren dus!

Aansluitingen;
sommige aansluitingen gaan met een verloopkabeltje. (zit erbij) Beetje onhandig, maar hij moest plat he!

Conclusie;
Erg mooie TV die mijn Panasonic plasma
overtreft. Mooi beeld en mooi design.Enige nadeel is de dynamic backlight, maar daar is mee te leven.Ik denk zelfs dat een hoop mensen het niet eens zien.

Marcelnl 07-03-2010

Vergelijking Samsung UE46B6000 LED tv met Philips 47PFL8404 LCD tv

Ik heb eind december een Samsung UE46B6000 LED tv gekocht. Het beeld was erg
mooi en in vergelijking met mijn oude beeldbuis tv een enorme verbetering.
Ik wist dat het geluid van deze tv matig is. Maar ik heb een goede stereo
installatie en wilde in voorkomende gevallen het geluid via de installatie
afspelen. Na uitpakken bleek dat er geen analoge audio out op zit. Er is
wel een digitale uitgang. Via een aansluiting op de scart van de tv kan
echter wel analoge stereo audio naar buiten. Via een cinch kabel kan het
geluid dat via de stereo afgespeeld worden. Nadat ik dit gedaan had bleek
echter al snel dat de verwerking van het signaal in de tv achterblijft bij
het vrij geven van het audio geluid. Met andere woorden: eerst hoor je het
geluid via je stereo installatie en daarna zie je pas het bijhorende beeld
op tv. Er is slechts een kleine vertraging, maar genoeg om je hieraan te
irriteren. Dit effect treedt ook op als je een speler op de tv aansluit en
het audio geluid via de stereo afspeelt en het videosignaal via de tv. Het
effect treedt niet op als je geluid en beeld via de tv afspeelt. Het zal
wellicht ook niet optreden als je het digitale signaal verwerkt in een
processor, maar ik wil geen meerkanaals geluid en al helemaal niet de
investering in een dergelijk apparaat. Om kort te zijn: ik heb het apparaat
geruild voor de Philips 47PFL8404 LCD tv. Omdat alle variabelen in huis hetzelfde gebleven zijn,
maakt dit mij mogelijk een vergelijking tussen beide apparaten te maken.
Beide zijn op het moment van kopen (eind december 2009) ongeveer even duur.

Uiterlijk

De Samsung is erg dun en heeft een brede rand rond het scherm. Het scherm
zelf is glanzend. De Philips is dikker en heeft een dunne rand rond het
scherm. Het beeldscherm is mat. De afstandbediening van Samsung is groter en
in het donker verlicht. Die van Philips is niet verlicht in het donker.

Beeld

De LED technologie van Samsung zorgt voor iets heller beeld dan de Philips.
De zwartweergave is duidelijk beter. De Philips daarentegen geeft (vooral
bij HD beelden) een duidelijk beter beeld. Het zit 'm in de natuurlijkheid
van de kleuren, maar vooral in de details. Wat opvalt is dat achtergrond
beter gedetailleerd is, waardoor de illusie van meer diepte ontstaat. Snelle
beeldwisselingen worden door deze tv ook beter verwerkt. Als er overdag veel
tv gekeken wordt is de Samsung niet aan te bevelen: door het glanzende
beeldscherm treden er veel reflecties op. De Philips heeft hier veel minder
last van. Een duidelijke meerwaarde van de Philips is het ambilight. Dit
zijn lampjes aan de zijkant van het scherm die qua kleur en intensiteit
meebewegen met de content op het beeld. Het licht wordt tegen de muur
geprojecteerd en de intensiteit van het kijken wordt hiermee verhoogd.

Geluid

Beide matig, maar Philips wel beter. De Philips heeft ook normale audio out,
zodat het geluid via een stereo installatie afgespeeld kan worden. De
Philips heeft hierbij geen vertraging in het geluid.

Extra's

Beide heeft meer dan voldoende aansluitingen. Over de audio van Samsung en
ambilight van Philips heb ik al geschreven. De Philips heeft ook een vaste
(dus geen wifi) aansluiting op internet. Ze noemen dit Net tv. Ik heb een
streaming apparaat en dacht toegang tot internet niet nodig te hebben.
Echter het blijkt toch wel handig. Bv om een programma te zien dat je gemist
hebt.

Gerrit32 25-01-2010
Geschreven voor: Samsung B6000

Na lang wikken en wegen heb ik deze TV aangeschaft. En tot op heden helemaal geen spijt van.

Ik heb getwijfeld tussen de Philips 47PFL8404, ook van deze vond ik het beeld erg mooi en ook het zwart zag er goed uit. Heb toch voor deze gekozen vanwege het lage energie verbruik en de dikte (2,9cm).

Wat me in eerste instantie niet aanstond bij deze TV was de rode rand, maar ik moet zeggen je ziet er bijna niets van. Als vrienden kijken naar mijn tv dan moet ik zeggen dat er een rode rand op zit omdat ze het niet gezien hadden.
Mocht je je er toch aan storen, dan kan je achter de rand ook zwarte tape doen. Het rode is namelijk licht doorschijnend. Met een beetje zwart tape erachter zie je het echt helemaal niet meer.

Het geluid uit de luidsprekers van de TV klinkt niet erg mooi. Maar ja het is een tv van nog geen 3 cm dik en daar kan je dan ook niet veel van verwachten. Geluid komt bij daarom uit de AV reciever.

Wat ik erg fijn vond is dat je per source je beeld kan instellen, voor Blu Ray heb ik een fantastisch beeld gekregen aan de hand van deze link http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40b7020-settings-20090522149.htm Wel heb ik een paar instellingen meer naar eigen smaak ingesteld. Voor gewoon tv kijken hem weer net iets anders ingesteld.

HD films zien er ook werkelijk waar schitterend uit.

Kortom ik ben zeer tevreden met mijn aankoop.

Rodge2010 10-01-2010
Geschreven voor: Samsung B6000

Ik heb deze TV al ruim een maand en ben nog altijd zeer onder de indruk. Het is echt een waanzinnig mooi ding om te zien. De beeldkwaliteit is fenomenaal, daar kan geen LCD of plasma tegenop. Heb 'm aan de muur hangen met een Ultraflat-beugel van Vogel (slechts 78 euro i.p.v. de Samsung-beugel van 160 euro) en dat is perfect. Ultraplat en prachtig. Twijfel je tussen LCD of plasma, dan zou ik zeggen spaar een beetje door een koop de Samsung LED.

Heb na enig onderzoek voor de 6000-serie gekozen. De 7000- en 8000-serie zijn een stuk duurder maar voor dat geld krijg je alleen een internetmogelijkheid. M.i. het extra geld niet waard.

Kleine minpuntjes: De geluidskwaliteit misschien, maar wat wil je ook met (matige kwaliteit) speakers aan de achterkant van het scherm als je de tv aan de muur hebt hangen. Gewoon aansluiten op Home Cinema en je hebt een belevenis. Ander nadeeltje: de tv is zó plat, dat als je 'm zoals ik op de muur hebt hangen, je niet zo gemakkelijk meer bij de stekkers en in- en uitgangen komt (zoals USB)

Overall (zeker qua design en beeldkwaliteit) de allerbeste tv die je momenteel kunt kopen.

ron 67 04-11-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Heb deze tv een half jaar in mijn bezit gehad. Maar de backlightbleeding waar ik last van had begon mij toch steeds meer te irriteren ( zie mijn review van half april). Volgens Samsung kon ik dit probleem oplossen door de instelling ''backlight'' te verlagen. En inderdaad, dat hielp. Als ik de instelling niet hoger zette dan 2 (op een schaal van 10!!!) had ik er bijna geen last meer van. Maar daarmee was wel het mooie plaatje waardoor ik me heb laten verleiden om deze tv te kopen verdwenen. Na enig aandringen bij Samsung hebben ze het panel van het toestel vervangen maar deze gaf precies het zelfde probleem. En ook het daaropvolgende compleet nieuwe toestal deed weer het zelfde. Het is dus gewoon gerelateerd aan de led-techniek van Samsung. Uiteindelijk heb ik net zolang gezeurd tot ze me blijkbaar na 6 maanden zo'n vervelend mannetje vonden dat ik bij mijn dealer een nieuwe tv naar keuze mocht uitzoeken. Voor de service van Samsung dan ook een pluim maar ik hou het bij mijn mobieltje van dat merk en voor mijn tv snuffel ik even verder.

jj1908 27-10-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Ik heb deze TV sinds een paar dagen in bezit. Twijfelde eerst wel heel erg. Vond Internet@TV niet zo interessant omdat ik dit straks ook wel via mijn mediacenter kan streamen vandaar het 6000 model.

Heb de TV aangesloten op UPC HDTV en moet zeggen dat het beeld echt super is. Bij de HD zenders zie je bijna diepte in het scherm komen. Ongekend veel detail. Je ziet bij wijze van spreken elk pluisje op een jas zitten. Het 'gewone' digitale signaal van UPc geeft ook een perfect beeld.

Ik heb de standaardinstellingen tot nu toe alleen nog maar gebruikt. Je hebt echter zoveel mogelijkheden om kleuren, contrast, etc aan te passen. Ik moet de beste settings nog vinden maar daar neem ik de komende weken wel even de tijd voor.

Een ander pluspunt is de mooie platte vormgeving en de glazen poot. Een lust voor het oog.

Er zitten meer dan voldoende aansluitmogelijkheden op de TV waaronder 4x HDMI.

Het geluid valt me nog mee na alle dingen die ik er over had gehoord. Ik ga er nog een Home Cinema set op aansluiten maar voor TV kijken is het eerste wel prima.

Ik dacht dat 46 (117 cm) misschien wel te groot zou zijn maar dit is zeker niet het geval. Zit op een kleine 4 meter afstand en dat is prima voor dit formaat.

Enig minpuntje is dat je heel licht last hebt van edgebleeding maar dit mag geen naam hebben. Alleen bij heel donkere beelden en je kan het met de instellingen ook aanpassen.

Ik ben blij dat ik deze TV heb aangeschaft en kan hem iedereen aanraden. Ook de prijs is momenteel aan het dalen dus een uitstekend moment om er eentje aan te schaffen.

Mon 25-10-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Na lang verschillende TV's bekeken te hebben voor deze gekozen. We hebben lang getwijfeld of we zo een groot formaat wel aandurfde.
De TV hangt inmiddels aan de wand en we genieten enorm van de kwaliteit. Vooral het sprankelende beeld van de LED TV vinden we erg mooi. Dat is het grote verschil in vergelijking tot andere HD tv.
BluRay films kijken is een belevenis en ook DVD's lijken ineens van een ander en vooral beter kwaliteitsniveau. We hebben geen spijt van de maat want plat op de muur is het eigenlijk nog een verbetering t.o.v. onze 80 cm oude TV op voet.
Geluid loopt nu wel standaard via versterker want bij zo een beeld wil je ander geluid!
Aansluiten gaat heel gemakkelijk. Ik heb veel gehad aan de instellingstips uit deze reviews. Dank daarvoor!

rcdeursen45 09-10-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Deze 46 inch heb ik nu een aantal (kritisch) kunnen bekijken.Ik ben er zeer tevreden over! Je doet er een aantal kijkdagen over om het toestel (Video + Audio)helemaal naar je eigen voorkeur in te stellen, maar dan heb je ook wat. Het beeld is werkelijk oogstrelend. Het design is fraai, alleen trekken de randen veel stof aan.
Tgelijkertijd heb ik een HDTV abb. afgesloten. De HD zenders zijn erg scherp.
Kortom.... een aanrader!!

EricBeard 24-09-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Amazing screen. Received it a few days ago and am impressed by the image. Highly recommended for any one who wants a thin screen which at the same time delivers amazing colour and depth.

RickDeckardt 20-09-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Mooi toestel, mist alleen de goeie calibratie, die vind je hier:

Beeldkwaliteit:
Stel m goed af volgens bovenstaande link. Dan is ie beter dan een Plasma in zo goed als alle opzichten, en beter in 1 opzicht en dat is dat plasma flikkert. Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan anderen, ik ben daar een van. Dit toestel heeft een beeld zo strak als een schilderij. Maar backlightbleeding is nu eenmaal een minpuntje bij LCD-tv's, dit toestel heeft door de LED techniek hier iets meer last van ongelijke bleeding langs de randen en in de hoeken, wat bijna geheel is op te lossen door goede calibratie. Daarom een 9 voor het beeld.

Geluid:
Hoe krijgen ze het voorelkaar om nog zulk behoorlijk geluid uit een tv van maar 3cm diep te persen? Heel knap staaltje engineering! Voor normaal tvkijken is het geluid prima, zelf de equalizer tweaken is wel een aanrader, het mid kan wat onderdrukt worden en het laag wat meer hebben. Dank klinken stemmen weer als stemmen uit een mond ipv een neus. Maar voor films en concerten op dvd en blu-ray: doe een homecinemaset. Wat mij betreft is het geluid voor een TV een dikke 9.

Gebruiksgemak:
De menu's zijn duidelijk maar wat langzaam door de vloeiende animatie, is persoonlijk, anderen vinden dit jusit erg fijn. De fotoalbumoptie is erg leuk en handig: zet je vakantiefoto's op een usbstick en prik die in de TV.
Zapsnelheid is ook erg goed, de afstandsbediening ligt lekker in de hand en heeft zelfs achtergrondverlichting bij de knoppen.
Al met al, erg gebruiksvriendelijk toestel, een 10.

Mogelijkheden:
Zoals bij gebruiksgemak genoemd ben ik zeer gecharmeerd van de fotoalbumoptie. De aansluitingen aan de achterkant van het toestel bieden genoeg mogelijkheden voor meer dan een standaardopstelling, hier hangt eraan: een Wii, PS3, een Computer via HDMI, een Xbox360 en een satteliettuner.
Per aansluiting zijn de beeldinstellingen te bepalen. Erg handig is de game-mode wat de vertragingstijden tussen input en weergave verlaagd. Ik mis alleen een uitgang voor de koptelefoon. Daarom geef ik voor de mogelijkheden een 9.

Vormgeving:
Een prachtig toestel om te zien, de bezel is bescheiden en het kleine verloop van zwart naar rood naar transparant zorgt ervoor dat het forse toestel niet zo massief aanwezig is. Zeer doordacht is de positionering van de aansluitingen, deze lopen parallel aan de kast en zorgen hierdoor dat je maar 1cm extra nodig hebt voor de muurbeugel. Het statuslampje, waarmee het toestel zijn status (aan/uit/ab) aangeeft, is via het menu in te stellen. Hij schijnt vanachter de bezel naar beneden op de poot van de voet. Ik heb hem zo ingesteld dat het alleen bij gebruik van de afstandsbediening knippert, en verder staat de led uit.
Prachtige strakke vormgeving is voor mij een dikke 10.

Duurzaamheid:
En bij dit stukje moet ik even ingaan op twee zaken, het verbruik en de temperatuur. Om bij het laatste te beginnen, de temperatuur op de warmste plek van het toestel wordt niet hoger dan 38C (temp van de ruimte was tijdens meten 20C). Dit is goed want grote temperatuurschommelingen en hoge temperaturen zijn over het algemeen niet goed voor elektronica. Dit toestel blijft koel, wat de duurzaamheid ten goede zal komen.
Het verbruik van het toestel is het tweede punt wat echt indruk heeft gewekt, normaal trekt een plasma van dit formaat een fikse 400 Watt. Volgens mijn metingen komt het energieverbruik op backlightstand 6 niet hoger dan 110 Watt. En dat merk je in je energierekening, erg CO2 verantwoord dus! Wat mij betreft een dikke 10 voor dit onderdeel.

Ben je aan het kijken naar een nieuwe tv, dan is dit toestel zeker een zeker goeie keuze. Dit toestel voelt goed uitgebalanceerd aan als je kijkt naar de prijs, de beeldkwaliteit en het energieverbruik.
Mocht je nog in de orienterende fase zijn, kijk ook naar de 9000 serie van Samsung, die heeft lokaal dimmende ledachtergrondverlichting wat ten goede zal komen van de backlightbleeding.

De technologie blijft in rasse scheden vooruitgaan, eens moet je de knoop doorhakken. Ik heb dat met dit toestel gedaan en heb er absoluut geen spijt van.

viergang 12-09-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Heb deze TV (UE46B6000) nu 3 maanden in bezit. Er is geen betere. Super scherp beeld. Ook de geowne digitale TV van Ziggo is fantastisch !
Met een Blu Ray wordt het helemaal smullen. Koop wel een goede AV-receiver (Onkyo of zo) voor het geluid.

HELEMAAL TOP !!!

Ruud Wilschut 17-08-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Met alle goede reviews en verhalen dat de Samsung met SD materiaal erg goed zou zijn heb ik besloten deze TV aan te schaffen. Afgelopen zaterdag een aantal shops via deze site gebeld en bij één van hen was hij op voorraad en kon dezelfde middag nog bezorgd worden. Alsdus geschiedde.

De Samsung UE46B6000 vervangt mijn 37 Philips Ambilight 37PF9830 waar ik drie jaar met veel plezier naar gekeken heb. De Philips was toen een van de weinig die ook met SD materiaal een mooi plaatje neer kon zetten, in tegenstelling tot de meesta andere LCD-TV's van dat moment.

Nadat ik de Samsung uitgepakt en aansgeloten had schrok ik echter wel van twee lichte vlekken rechts bovenin het beeld bij donkere scénes. Dit is wat men volgens mij noemt het effect clouding en/of backlightbleeding..

Maar.. ik moest de TV nog afstellen want hij gaf om te beginnen gewoon veel te veel licht en stond de helderheid veel te hoog waardoor je bijna een zonnebril nodig had! Nadat ik deze waarden tot normale proporties had teruggebracht zag het beeld er al een stuk beter uit en zag ik de vlekken gelukkig niet meer. Aangezien het beeld verder perfect is en ik nooit in het pikkedonker TV kijk laat ik het er verder maar bij, tenzij het erger wordt, maar daar is volgens mij nu geen sprake van. Ook 's avonds bij weinig licht (twee LED-sfeerlampen op laag nuveau) zijn de vlekken bij donkere scénes gelukkig nauwelijks of helemaal niet te zien.

Over de beeldkwaliteit blijf ik me verbazen. Man man, wat een ongelooflijk diep zwart is met dit toestel mogelijk! Het is duidelijk te merken dat deze TV een nieuwer generatie LCD-panel heeft dan mijn -toen erg dure- Philips Ambilight die toen min of meer als de beste gold, wat ook wel mocht voor de prijs van € 3500,- drie jaar geleden! De Philips was bovendien een soort van niet volledige (semi)full-HD omdat hij wel een native 1920x1080 panel had, maar de electronica slechts tot max. 1080i kon verwerken. Deze Samsung kan gewoon Full-HD 1080p weergeven en dat ziet er toch net even beter uit! Op een 46 en dan zeker op deze Samsung is HD gewoon adembenemend mooi! Ook is duidelijk te merken dat dit panel weer een flink stuk sneller is dan de Philips, want bewegende horizontale beelden (camera panning) zijn echt véél beter en scherper!

Het beeld van mijn Vantage 8000 HD satellietontvanger is echt supermooi, zeker de HD-uitzendingen en ontdekte ik dat Ned 1 en de Belgische één sinds kort ook in HD worden uitgezonden! Prachtig toch? Nu de rest van het aanbod nog :)

Een nadeel is dat je snel verslaafd raakt aan HD kijken en dan ziet SD er al gauw een stuk minder mooi uit. Ik moet echter wel opmerken dat standaard DVD's afgespeeld op mijn PS3 (nu ingesteld op 1080p) er echt schitterend uitzien, nog weer mooier dan op mijn oude 37 Philips Ambilight. In van haperingen heb ik met mijn PS3 niets gemerkt, althans niet met DVD en Blu-Ray films. Games speel ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.

Over het geluid wil ik ook nog iets zeggen. Ik lees her en der dat het geluid echt verschrikkelijk zou zijn en niet beter zou klinken dan van de speakertjes van een laptop of mobiele telefoon. Ik kan melden dat dit aperte onzin is! Natuurlijk is het geluid niet super en je zou wel gek zijn als je geen Home Cinema set bij zo een mooie TV zou gebruiken! Maar goed, het geluid wat uit de Samsung komt is prima bruikbaar voor gewoon TV-kijken zoals naar praatprogramma's en het nieuws e.d. Natuurlijk komt er geen diepe en strakke basweergave uit de speakertjes, maar dat is voor zo'n platte TV van net drie centimeter dik toch ook niet verwonderlijk! Wat wel verwonderlijk is, is dat ze er nog zo'n redelijk geluid uit hebben weten te halen!

Maar goed, voor weinig heb je tegenwoordig een redelijke Home Cinemaset dus waar hebben we het eigenlijk over?

Ik had trouwens verwacht dat 46 inch in vergelijking tot mijn oude 37 inch een stuk aanweziger op de muur zou zijn, maar de kast van de Philips was al bijna net zo groot als deze 46 inch Samsung. Dat had alles te maken met de enorm brede rand die de Philips had. De Samsung met zijn smalle rand en zeer geringe dikte is een sierraad aan de muur en ik kan iedereen aanraden die deze TV koopt om hem aan de muur te hangen, als het even kan met de originele Samsung slim wall mount, want daarmee hangt de TV echt strak tegen de muur en is rechthangen (schilderijprincipe) echt kinderspel! En met het uitklapbare beugeltje aan de achterzijde kan men de TV zo even naar voren hangen om makkelijk bij de kabels te kunnen, echt makkelijk!

En mensen die twijfelen tussen de 40 en de 46; ga voor de grootste! Waarom? Vergeet niet dat met het kijken naar HD materiaal de huidige afstandstabellen met betrekking tot de kijkafstand in verhouding tot het TV-formaat niet meer gelden. Want als je te ver van een HD scherm af zit, zie -of geniet- je gewoon een stuk minder van het HD-beeld!. Ik zit er zelf zo'n drie meter vandaan en het 46 scherm is niks te groot! ben voorlopig dus zeer tevreden met mijn aanschaf.

edwin76 17-08-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Heb de LCD (LED)46 televisie inmiddels een 2 weken in mijn bezit en ik ben er zeer te spreken over. Ik gebruik hem met de Humax iHDR-5050C digitale HD-decoder en heb hierbij een HD-pakket van Ziggo, het beeld hiermee is super mooi en strak.Het geluid van de tv zelf is niet echt lekker om naar te luisteren, maar de meeste mensen zullen het geluid via de home cinema set laten lopen. Voor het afspelen van de Blu-ray films gebruik ik de Sony BDP-S360 en de films zien er echt natuurlijk en mooi uit en het beeld schokt niet en ook geen rare vertragingen e.d. Wel heb ik af en toe last dat het beeld en geluid via mijn versterker niet synchroon loopt, maar dat is op de HD-decoder gemakelijk te verhelpen door een paar msec vertraging in te stellen (dit heeft niks met de televisie te maken, maar met Ziggo!)En de schaduwen waarover ik lees in de vorige reviews, komen volgens mij doordat je met een slechte kwaliteit film (DVD, AVI, of WMV) zit te kijken, want als ik een HD-film download en afspeel via de PC met HMDI aansluiting dan ziet dit er perfect uit!... en ja, als ik een AVI bestand afspeel van 700mb ja, dan ziet het er wat minder uit, maar dat is logisch. Het is gewoon zo, als je er iets in stopt van hoge kwaliteit, dan komt het er ook uit, en als je er iets van mindere kwaliteit in stopt, ja dan ziet het er ook minder uit, maar dit heeft dan niks te maken met de tv.Als je een beetje speelt met de instellingen e.d. kan je het beeld naar je eigen wensen instellen en ik heb me eigen instelling gevonden waarover ik te vreden ben. Al met al een goede LCD (LED) TV.
Alleen het ophang systeem van Samsung voor de Led-tv is wel prijzig +/- 150 euro.

Groet Edwin.

dennisjacobs 30-06-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Ik ben inmiddels een aantal weken in het bezit van deze televisie. Ik ben gematigd enthousiast.
Het beeld (kleuren, strakheid en de zwarting) zijn goed, soms zelfs perfekt in gebruik met de Ziggo Cisco Interactieve HD-TV ontvanger)

De lichte vlekken vlekken tijdens een donker beeld (bijvoorbeeld bij I am Legend) zijn lelijk en absoluut onprettig om naar te kijken het is dan ook niet een echte LED-TV maar een LCD-TV met LED backlight.
Het geluid is acceptabel, zeker niet slecht. Uiteraard maak ik bij Films gebruik van mijn home cinema.

De 100Hz techniek werkt niet prettig en laat regelmatig behoorlijk te wensen over met als gevolg een lelijke schaduw en onscherpte bij snelle bewegingen.

Een spelcomputer (in mijn geval een PS3) is alleen te gebruiken i.c.m. de spelmodus wat ten koste gaat van de beeldkwaliteit => Jammer !!! Zet je de spelmodus uit dan loopt e.e.a niet synchroon en hapert het beeld ( ook de software update v.2003 maakt hier geen verandering in)

Ook bij andere bronnen is het synchroon lopen van beeld en geluid soms dramatisch !

Al met al heb ik behoorlijke spijt van deze aankoop, maarja helaas is het zo ... eens gekocht, blijft gekocht! Samsung geeft hier ook geen enkele reactie op anders dan ... Tja... Het is nou eenmaal zo !

derk65 07-06-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Ik heb de tv nu 1week in bezit.Ik moet zeggen een super beeld, alleen bij oudere films is het net als de voorgrond er op geplakt zit.
Bij Blu-ray is hij echt super
Hij heeft 1 nadeel het geluid is helemaal niets dit moet echt op je stereo, anders klink het nergens na zelfs niet bij nieuws uitzendingen.

Zevenblad 28-04-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

Ik heb deze televisie nu 2 weken in bezit. Gebruik als decoder de Humax HDR-5050C. Met dit soort televisies is normale kabel echt geen optie meer, beeldkwaliteit valt dan tegen. Met digitale televisie op standaard kwaliteit (SD)is het beeld goed tot zeer goed, dit hangt meer af van de kwaliteit van het aangeboden programma dan wat anders. Met HD programma's is het beeld verbluffend. Zwart is echt zwart, kleuren zijn prachtig en beeld heeft een hoge lichtopbrengst. Zeer gedetailleerd, geen randjes om bewegende voorwerpen wat je wel eens bij andere televisies ziet. Ook met DVD is het beeld zeer goed. Televisie heeft zeer veel mogelijkheden om het beeld aan te passen aan de persoonlijke smaak. Onder de beeldoptie heb ik gekozen voor de optie film. Dit geeft een net wat mooier beeld. Alle andere opties heb ik op de fabrieksinstellingen staan. De geluidskwaliteit is genoeg voor normaal televisie kijken, maar houdt niet over, zeker niet voor film kijken. De door ron67 genoemde vlekken ervaar ik niet, in ieder geval niet bij normaal televisie kijken, ook niet bij films met veel donker. Van alle televisies die ik gezien heb, steekt deze er met kop en schouders bovenuit.
Het is alleen jammer dat Samsung voor de slim wall mount zoveel geld vraagt.
Kortom een aanrader.

kabouter Ploperdeplop 17-04-2009
Geschreven voor: Samsung B6000

deze tv via internet aanbieder gekocht en afgehaald in Meer. Nu nog aangesloten op kabel tv en in de toekomst wil ik naar digitaal. Toch is het resultaat nu al geweldig. Het geluid kan beter maar wordt binnenkort op audio installatie aangesloten. Zeer eenvoudige bediening en automatische kanalen kiezer.
De afstandsbediening is met licht uitgerust en dat is luxe. Geen spijt van deze aankoop en absoluut een aanrader. Prijzen vergelijken kan veel geld opleveren.