Philips Aurea 40 PFL 9904 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Aurea 40 PFL 9904 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Shai2 10-10-2011

Zeer mooie design Philips Aurea Lcd-Led tv met glazen voet. Het is een zware televisie die je met z'n tweeen moet optillen. Is iets anders dan de gemilddelde zwarte piano-lak televisie's die je vaak thuis ziet bij anderen.

Ik heb deze lcd gekocht vanwege de Aurea die mij aansprak, je houd er van of je houd er niet van. Als ik naar een gewone televisie zit te kijken mis ik ook gelijk het Aurea gebeuren, alsof je naar een saaie beeldbuis zit te kijken, Vindt het ook een groote toevoeging aan het beeld, je word meer betrokken bij het tv en film kijken.
Het beeld is zeer scherp in combinatie met de Ziggo HD-ontvanger. En natuurlijk ook de dvd's zijn zeer scherp. Heb zelf geen Blu-ray speler maar een HD- dvd speler (Marantz dv-12s2).
Zwart weergaves zijn zeer goed voor een lcd. Plasma blijft koning in de zwart weergaves (Pioneer en Panasonic).
Het geluid is goed voor nieuws en programma's op tv. Maar ik heb het geluid van de tv altijd uitstaan en laat het geluid lopen via mijn receiver Marantz SR-14 en Philips FB-825 speakers.

Nadelen zijn er ook: -
- Duur inverhouding wat je ervoor krijgt.
- Spiegelend scherm
- Geen gebruikers boek meegeleverd maar je moet alles via je tv gaan lezen wat irritant is, liever een boek.
- Knoppen van de afstandsbediening zijn te klein, geef mij maar een ouderwettse afstandsbediening.
- Tv is niet meer officieel Ziggo gecertificeerd wat eerst wel het geval was.
- Laatste Aurea tv.
- Aansluitingen van de tv zitten recht naar achteren gemonteerd zodat je de tv niet strak tegen de muur kan ophangen.

Verder als je het geld ervoor overhebt en Aurea je aanspreekt en 3D je niet boeit zeker een aanrader.

JoaPuck 10-01-2012

Ondanks dat de Tv niet meer gecertificeerd is voor de Ziggo module, werkt deze wel perfect! De installatie moet exact volgens het boekje van Ziggo worden uitgevoerd; eerst de zenders zonder module installeren, daarna de module met kaart insteken. Ik heb wel gemerkt dat de module goed moet worden aangedrukt achterin de aurea.
Ik blijf de Philips Aurea een fantastische aankoop vinden. Wat een kijkervaring!

gerjo 09-10-2011

fantastische tv ,elke keer weer een feest om naar te kijken,vooral bluray en hd zenders zijn haarscherp,de ambilight is bij deze tv echt mooi omdat het aan de voorkant zit lijkt het bijna 3d,ook internet werkt goed.

KKoort1 27-08-2011

Valt vies tegen; weliswaar zijn beeld en geluid prima maar, hoewel ik wist dat Caiway en Philips slecht samengaan,in de praktijk.....
Eerst een usb-stick voor de bijbehorende software die het niet deed. Met de 2e ging het beter maar verder..
Klacht 1: de smartcard wordt geregeld niet opgepakt. Dus opnieuw vanuit standby starten en maar hopen dat het dan wel lukt.
Klacht 2: de afstandbediening (mijn 2e binnen een half jaar), al te vaak reageert het apparaat niet en dan maar etteren.
Dit tezamen zorgt voor een hoop ergernis en al doen de jongens van het callcenter hun best het helpt geen moer.
Zit de kneep 'm in de software?
Concluderend: zelden zo'n spijt gehad van een aankoop. En zal zoiets nooit meer via internet aanschaffen.

tava 25-11-2011

Beste Kkoort,

Volgens mij heb je meer spijt van de Caiway smartcard aansluiting dan van deze tv. Bovendien is het mij een raadsel, waarom je deze mooie tv aanschaft als je de vormgeving een zeven geeft. Je had met gemak duizend(en) euro in je zak kunnen houden.
Zelf heb ik een ZIGGO mediabox aan deze tv gekoppeld en geniet dagelijks van de pracht vormgeving en het Aurea effect van deze tv. Ik heb bewust gekozen voor een losse Ziggo box, omdat de TV is ontwikkeld in een tijd dat er nog geen vastgelegde standaard was voor kabeltv via een smartcard.

kkoort2 22-12-2011

aanvulling: toen iemand van Philips langs gekomen was, waren de problemen vlot opgelost. Sindsdien ben ik dik tevreden.
Uitstekend beeld en verrassend goed geluid. Alleen wordt de smartcard van Caiway niet altijd opgepikt.
Mijn waardering voor de vormgeving is hoog met ambilight aan en lager zonder. Zo kom ik op een gemiddelde uit.

kkooort1

Volp 6902AN 17-08-2011

17-08-2011
Ik ben om gegaan voor deze LCD TV ( 40PFL9904H ) omdat ik alleen maar positieve reviews gelezen had.
Daarnaast had ik ook nog eens extra korting wanneer ik deze TV via het rentepunten systeem van ING Bank bestelde. Het is een prachtige TV die ik nu ongeveer twee maanden in bezit heb. Haarscherp beeld en prachtige kleuren en de ambilight maken het compleet.

Morpheus1982 01-06-2011

Ik heb deze prachtige tv nu iets meer dan een jaar in bezit. Niks anders dan lof over de tv. Beeld is haarscherp! En de prachtige kleuren van ambilight maken het plaatje compleet.

Ik lees dat sommige mensen last hebben van een traag reagerende tv en dergelijke.
Wij hebben hier helemaal geen problemen mee. We gebruiken een CI+ kaart van ziggo.

Enig minpuntje aan de tv is dat hij een beetje traag opstart. Maar als hij eenmaal aanstaat ben je dat al snel vergeten door het beeld en de kleuren die tegen de muur aan worden geschenen.

Heb de tv via de ingebouwde wifi verbonden met het internet voor het terug kijken van alle programma's van RTL en NL 1 2 3. Ook kun je youtube filmpjes bekijken en gewoon surfen op het internet.

Je kunt de ambilight ook gebruiken als sfeer verlichting als de tv uitstaat.
En de afstandsbediening is in een woord gewoon prachtig en mooi verlicht.

Er zit standaard een voet bij en een ophangbeugel voor aan de muur

Zoek je een TV die je niet snel bij de buren zult zien hangen met een fantastisch beeld en geluid, dan ben je met deze full led aurea het beste uit!

tava 27-01-2011

Heb altijd de wens gehad om deze TV te bezitten, maar de prijs was tot nu toe ver boven mijn budget. Dit is waarschijnlijk de laatste AUREA TV die gemaakt gaat worden, want na de introductie op de IFA 2009 zijn er geen nieuwe modellen meer aangekondigd. De prijzen gaat nu hard naar beneden. Zelf heb ik het toestel in Engeland gekocht. Specificaties zijn nog helemaal up to date ( LED, 100Herz, NetTV, ingebouwde WIFI en You Tube toegang en films On Demand )
TV geïnstalleerd ( fluitje van een cent ) en ben DIEP onder de indruk van de beeldkwaliteit. Via de CISCO HD HDD van ZIGGO heb ik de beschikking over voldoende HDTV materiaal en de prestaties van het scherm zijn fantastisch. Het geluid is ook erg goed, mooie bassen en goed hoog, maar een soundbar zou nog beter zijn. DVD's worden weergegeven alsof het BLU RAY is, vooral de Pixar film UP! is een plaatje. Het AUREA effect is ook een prachtige toevoeging aan het toch al mooie beeld. De tv lijkt hierdoor NOG scherper en groter. Een waar genot. Ik kan hem iedereen aanbevelen, houdt de aanbiedingen goed in de gaten !!

123GJ 10-09-2010

Afgezien van de prijs is Philips met dit topmodel weer geheel back to front zoals zij ook in de jaren 80/90 domineerden met de Matchlines. Televisie kijken met Ambilight is bij ons thuis een hele andere ervaring geworden, zelfs saaie journaals zijn overweldigend of sfeervol qua beeld. We hebben de set gekocht samen met de (witte) Blu-ray soundbar HTS8161B. Top design samen met top kwaliteit (zowel beeld als geluid). Beide apparaten hebben tevens mooie afstandbedieningen.

Net TV werkt goed, vooral als je in een gebied woont met alleen maar UPC als kabel monopolist, die het in ons dorp vaak regelmatig afweten vanwege sterk verouderde technieken (analoge techniek, anno 2010!) en een schandalige service. Wat tegen valt, is het met de afstandbediening browsen op het web, naar andere webpagina’s dan de standaard voorgedefinieerde webpagina’s. Hier is de afstandbediening niet echt voor gemaakt, een separaat toetsenbord in dat geval zou wellicht handiger zijn? Ondertussen voor wat betreft het aangeboden povere tv signaal, wij wachten met smart in ons dorp de komst van een andere (digitale!) tv aanbieder af en dan zal het gehele dorp wellicht massaal overstappen (ook al zou UPC tussentijds zijn technologie aanpassen tegen de laagste prijzen).

Dimi 012 04-08-2010

Hallo

Ik heb sinds een paar weken ook deze tv en tot op heden blijkt alles naar behoren te werken. Heb ook digitale tv van ziggo en met de CI+ unit achterin de tv. Heb over de problemen die eerder vermeld zijn nog geen ervaringen. Zoals de plof en dat het lang kan duren voordat de tv het digitale tv signaal vind.Nog binnen de minuut is de tv opgestart en heb ik beeld. Misschien de lokatie ? Ik woon in Hoorn NH.

Het zou kunnen zijn dat als er een relatief zwak tv signaal wordt aangeboden het even duurd voordat de tv het signaal herkent. Misschien lost het probleem zich op door een versterker tussen de tv te plaatsen.

En heb ook met philps gebeld over de problemen met ziggo. Ze vertelde mij dat het digitale ontvangst probleem met de CI+ nu opgelost moet zijn door de updates. En mochten de problemen zich toch doorzetten dan zal philips doormiddel van updates dit proberen op te lossen.

Dus tot op heden ben ik (nog) zeer tevreden en mocht dat veranderen meld ik dat hier wel.

hluijend 27-07-2010

---------Update review, 27-7-2010-----------
En zoals beloofd weer een update. Ik heb iets meer dan een week geleden de laatste software update (xxx.078) geinstalleerd. Samenwerking met de ACRYAN gaat weer als voorheen. Volgens een helpdesk medewerker zat er een fout in de HDMI aansturing in de xxx.076 versie van de software. De beeldkwaliteit gaat daarom naar waar hij thuishoort: Top!!

Blijft over:

1. de plof waarmee de TV zichzelf eens in de zoveel tijd reset. Volgens de Philips helpdesk wordt er nu specifiek gewerkt aan een software update die dit probleem moet oplossen. Mogelijk heeft dit zijn effect op de duurzaamheid?

2. De samenwerking met Ziggo digitaal. Hierover heeft de helpdesk geen uitspraak gedaan. Voorlopig zal dit dus wel een issue blijven. Mogelijkheden dus niet meer dan een voldoende. ondanks dat ik altijd Ziggo kan kijken, duurt het wel eens 1-2 minuten voordat het lukt.

Tenslotte ben ik druk in de weer geweest met de Philips helpdesk. Het is lastig communiceren met ze. Zij wilden mij vragen of ik bepaalde handelingen wilde uitvoeren, maar als ik dan belde, kreeg ik iemand aan de lijn die niet wist wat te doen. Vervolgens zou ik teruggebeld worden door de helpdesk medewerker die wist waarover het ging. Ik heb per e-mail gevraagd of alles per e-mail gedaan zou kunnen worden, zodat ik gewoon kan werken en op mijn tijd de gevraagde handelingen uitvoer en de feedback per e-mail kan sturen. Als respons kreeg ik een voicemail bericht dat dit niet kon...

Het gebruiksgemak van de TV is op dit moment weer optimaal (stuk eenvoudiger dan LG van mijn zoon), maar niet dankzij de helpdesk.... Wat beoordeel ik nu?

----------2e review 09-07-2010 ----------
Dit is een update van mijn review van 14 januari 2010.

Hij is nog steeds heel mooi, maar:

Ondanks meerdere software updates is de samenwerking met Ziggo slecht. Nog steeds moet ik de tv soms meerdere malen inschakelen/uitschakelen voordat hij meer kan laten zien dan Nederland 1. Daarom mogelijkheden naar 1. Een TV van 4000 euro moet het gewoon doen.

Nu is daar nog een nieuw probleem bijgekomen: Na een maand of 4 prima te hebben samengewerkt met een ACRYAN PLAYON HD mediaspeler gaf de TV opeens geen geluid meer. (geen geluid --> geluid naar 1) Wel met de kabel en een DVD recorder, maar niet met de mediaspeler. Ik een nieuwe ACRYAN gekocht, deed het ook niet. Ze doen het wel allebei via HDMI op de LG TV van 400 Euro van mijn zoon.

Helemaal prachtig werd het toen de TV ineens vreemde kleuren ging weergeven met de mediaspeler. Net of je naar kleuren negatieven zit te kijken. Beeldkwaliteit daarom naar 1

In een eerste reaktie van de philips helpdesk moet ik nu instellingen opsturen. Ik heb dat zojuist gedaan, maar ze zijn in ieder geval in de afgelopen maanden niet veranderd. En toch doet mijn TV opeens raar....

Omdat ik dit niet zelf eenvoudig heb kunnen herstellen vind ik het gebruiksgemak ook ver onder de maat (1)

En het ding van 4000 euro doet het na een half jaar niet naar tevredenheid. Zowel mijn vrouw als ikzelf ergeren ons regelmatig suf aan het weer uitzetten/aanzetten stekker eruit en ga maar door.

Afhankelijk van de oplossingen van Philips zou dit wel eens de miskoop van het decennium kunnen zijn.

Ik hou jullie op de hoogte, ook als het wel goed opgelost wordt.

---------- oude review 14-01-2010 ----------
Deze televisie met als hoofdreden het design aangeschaft. Daarnaast moest hij ook CI+ slikken, want ik heb Ziggo.

Hij voldoet meer dan aan de verwachting. Beeld is zowel met Ziggo digitaal als met DVD gewoon perfect. Heb nog geen BR speler, maar ben benieuwd hoe dat er uit zal zien.
Geluid is prima, ik heb een Bose 1-2-3 GSX, maar die gebruik ik eigenlijk heel weinig in combinatie met de TV.

Ik ben nog aan het uitzoeken hoe je nu met een mediaserver direct draadloos (ja, ja, geen HD) kunt streamen naar de TV, en met een gewone DVD gaat dat, alleen zonder dat de menu's en de ondertiteling werkt.

NetTV is een leuk gadget, waar ik niet heel erg warm van wordt. Ik heb ook een netbook liggen, en dat is toch praktischer.

Hij is bij ons opgehangen aan de muur boven een hoogglans wit Aldenkamp kastje. Prachtig! Het Ambilight aan zowel voor als achterkant is echt geweldig. En niet aan 3 maar aan 4 zijden!

De TV heeft wel één enorm nadeel: Hij is 2x zo duur als een 40PFL9704. En dat is allemaal design, en geen techniek.

Ik heb het er voor over gehad, en geen spijt.

vrijevogel 12-04-2010

Ik ben helemaal weg van dit toestel, zowel de helderheid en contrast, deze worden verruimd door het gebruik van de amberlight.
Duidelijke gebruiksaanwijzing
en ook het internet werkt prima. De opstart van de tv is traag te noemn.

binsbergen 29-12-2009

Mooie, hele mooie televisie. Ben onder de indruk van de beeldkwaliteit, gebruiksgemak, en mogelijkheden. Prijzig, maar toch zeker aan te raden.