Hisense U7KQ 100U7KQ - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hisense U7KQ 100U7KQ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rick 04-07-2024

Bevalt mits je geen waarde hecht aan beeldkwaliteit.

Geschreven voor: Hisense U7KQ 100U7KQ

Ik heb deze tv eind vorig jaar aangeschaft. Deze kwam ter vervanging van een TCL welke 2 inch kleiner was. Op papier is de Hisense beter, maar in de praktijk.....

Tijdens de eerste beelden zag ik dat het scherm niet overal evengoed belicht was. Met het aanzetten van van de local dimming leek dit euvel niet meer waarneembaar te zijn. Zodoende heb ik tv gehouden aangezien ik local dimming toch altijd aan heb staan.

Na een tijdje viel het me op dat er in de hoeken van het beeld, zwarte scenes niet zwart waren maar een licht waas hadden. Tevens heb ik een verticale band van zo'n 8 centimeter breed in het midden van mijn scherm. Deze loopt van onder naar boven.

De letterlijk reactie van Hisense is "dat het normaal is en een specificatie van de televisie is". Ik heb geen reactie ontvangen over de verticale band. Alvorens ik de TV aangeschaft had heb ik natuurlijk de specificaties bekeken. Sterker nog, het was de reden dat ik de TCL had verkocht en deze had gekocht. Als ik dit van te voren had geweten dan had ik mijn TCL gehouden.

Ik heb nogmaals de specificaties doorgelezen. Er staat niet in dat wazige vlekken te verwachten zijn. Wel staat op de site "Een pikzwart beeld van rand tot rand". Wat me ook opviel is dat ze de Calman Ready functionaliteit uit de specificaties hebben verwijderd. Deze functie hebben ze nooit geïmplementeerd. Mijn TCL had dit wel. En de buitenlandse Hisense TV's met Google als besturingsysteem hebben het ook.

Al met al is een tv net zo goed als de zwakste schakel. Maar als één van je unique selling points (een zwart beeld) een zwakke schakel blijkt te zijn dan is de tv in mijn ogen niet goed.

Pluspunten

• HDR / Dolby Vision
  • Grootte
  • Kleuren

Minpunten

• Zwartwaarde
  • Ontbreken Calman Ready
  • Wazig beeld bij snelle beelden
  • Vidaa besturingsysteem

ATAG-Benelux 08-07-2024

Beste Rick,

Vervelend om te lezen dat jouw ervaring met de apparatuur en onze service zo teleurstellend is. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven aan onze apparatuur en service. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Mochten wij hierin iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag. Zo ja, zou je dan je contact- en adresgegevens met een kopie van de geplaatste review willen sturen naar webcare@atagbenelux.com?

Kim
Webcare Hisense

f*******@l****** 05-02-2024

Bevalt erg goed. Een aanrader.

Geschreven voor: Hisense U7KQ 100U7KQ

Na een jaar op verschillende Amerikaanse websites verschillende televisies te hebben gezien, die vergeleken werden met o-LED en andere grote merken met grote schermen. Viel mij bovenstaande tv op door de prijs kwaliteit. Dit heb ik geverifieerd met onafhankelijke nieuws en onafhankelijke bronnen waaronder ook in NL. Iedereen was onder de indruk van de tv ook op de beurzen.
Hoewel ik geen andere tv wilde kopen. Zag ik in augustus 2023 dat ie ook in Nederland was. Voorheen de grote schermen alleen in de US. En niet op de Europese markt. Toen hoefde ik niet meer na te denken.
Ik heb deze tv nu meer dan 6 weken in mijn bezit. En ben meer dan tevreden. Ik geniet elke dag. Een absolute aanrader op zo"ń juweeltje in je bezit te mogen hebben vooral door het grote scherm en beeldkwaliteit.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • beeldkwaliteit
webcare-7 07-02-2024

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk om te lezen dat jij al zo'n tijd enthousiast was over deze mooie TV.
Jij was dan ook meteen overtuigd toen deze tv in Nederland beschikbaar was.
Het doet ons goed dat de TV voldoet aan jouw verwachtingen.

Wij willen jou bedanken voor deze leuke review en wensen jou heel veel kijk en luisterplezier!

Ellen
Webcare Hisense