LG OLED evo G4 OLED65G45LW - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Robin 27-08-2024

Een indrukwekkende kijkervaring met de LG G4 OLED

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Het testen van de LG G4 OLED TV was een positieve ervaring vanaf het moment dat ik hem uit de doos haalde. De installatie was eenvoudig en zonder problemen. Ik besloot de TV te testen met de bijgeleverde voet, die een stevige en stijlvolle basis biedt. Het design van deze 4e generatie "Gallery" series is verfijnd en past prachtig in elk interieur.

Bij het eerste gebruik was ik direct onder de indruk van de beeldkwaliteit. De scherpte en helderheid van de 4K OLED-content zijn opmerkelijk, en de kleuren lijken letterlijk van het scherm te spatten. De AI Picture Pro-functie verbetert automatisch de beeldkwaliteit, wat zorgt voor een nog meeslepender kijkervaring.

Hoewel de geluidskwaliteit zonder externe audio-apparaten enigszins te wensen overliet, biedt de TV een solide basis voor iedereen die op zoek is naar een indrukwekkend scherm met eenvoudige installatie en een sterke eerste indruk. Voeg een soundbar toe voor een compleet thuisbioscoopeffect.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • design

Minpunten

• prijs

Jeroen92 27-08-2024

Indrukwekkend!

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Afgelopen periode heb ik dit nieuwe model van LG mogen testen, en zowel het design als de prestaties zijn zeer indrukwekkend.

Het toestel beschikt over de Alpha 11 AI-processor en over de Oled EVO-functie. Dit samen zorgt voor superscherp, kleurrijk beeld. En natuurlijk perfecte zwartwaarden, waar Oled bekend om staat. De tv hangt thuis vlak naast een raam. Voor mij persoonlijk is de extra 'laag' op het scherm dan ook een enorm pluspunt. Deze laag zorgt voor veel minder reflectie. Zelfs bij lichtinval in de ruimte waar de tv geplaatst is, is het beeld nog steeds goed, scherp en kleurrijk.

Wat mij verder positief bevalt, is het strakke design, het 'one wall design'. de tv beschikt over een ingebouwde muurbeugel en hangt enorm strak tegen de wand. Er zit bijna geen ruimte tussen de tv en de wand. Bovendien zorgt dit er voor dat je geen aparte muurbeugel hoeft aan te schaffen.

Dit model beschikt verder over het WebOS systeem van LG. dit besturingssysteem werkt prettig en snel. Ook is het tv-menu volledig te personaliseren, zo kun je bijvoorbeeld zelf bepalen in welke volgorde apps worden weergeven. Ook kun je je telefoon als afstandsbediening gebruiken. Verder kun je met behulp van een ai-tool de beeldscherminstellingen volledig na wens aanpassen.

Qua smart-tv, beeld en design kan ik niks negatiefs benoemen. Wellicht wel onhandig dat dit model standaard wordt geleverd zonder voetsteun. Mocht je dit model niet willen of kunnen ophangen, kan deze los worden aangeschaft. Verder is het bij dit model niet mogelijk om een zero connect box aan te sluiten, draadloos ophangen is hierdoor niet mogelijk.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • One Wall Design
  • WebOS
  • Oled EVO

Minpunten

• Geen mogelijkheid voor een Zero Connect Box
  • Prijzig

Lisannevb95 26-08-2024

Redelijk compleet, maar nog wat verbeterpunten

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Ik heb deze tv mogen testen en ben redelijk tevreden. Hij heeft haarscherp beeld, vooral op de speciale 4k zenders en de kleuren zijn erg helder. De oogverzorgingsmodus met blauw filter is een fijne toevoeging. Het geluid is teleurstellend in de standaardinstellingen, vooral wanneer er gesproken wordt. Het wordt beter als je de verschillende modi probeert. Ook is de afstandsbediening van de tv met geen mogelijkheid te koppelen aan het kastje van onze tv-provider, waardoor je continu 2 afstandsbedieningen nodig hebt voor volume en kanaal wissels. Het instellen van de tv gaat makkelijk door de duidelijke instructies op het scherm. Voor de prijs had ik vooral van het geluid en de connectiviteit meer verwacht, maar de OLED maakt veel goed.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Heldere kleuren
  • Fijne extra opties zoals oogverzorgingsmodus

Minpunten

• Blikkerig geluid in standaardinstellingen
  • Slechte connectie afstandsbediening

K. Huis 25-08-2024

Diepe kleuren en geweldig geluid

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Ik heb de kans gekregen om de LG OLED65G45LW (2024) te testen, en ik moet zeggen dat deze TV op meerdere vlakken indrukwekkend is. Het design is strak en modern, met een ultradunne bezel die de aandacht volledig naar het scherm trekt. Het toestel past naadloos in een modern interieur, en het feit dat het plat tegen de muur kan worden gemonteerd, zorgt voor een bijna schilderachtig effect. Zeker in de standby functie.

Het geluid is geweldig. Mijn 2.1 geluidsysteem kan niet op tegen het geluid wat uit de TV komt. Oke, je heb iets minder bass, maar veruit geweldig.

Dankzij de OLED-technologie zijn de kleuren levendig en natuurgetrouw, met diepe zwarttinten die zorgen voor een sterk contrast. Dit maakt elk detail in films en series goed zichtbaar, zelfs in scènes met veel schaduw of felle lichten. De helderheid is voldoende om ook in een heldere kamer comfortabel te kunnen kijken zonder verlies aan kwaliteit. Wat ook opvalt, is de consistente beeldweergave vanuit verschillende hoeken; er is nauwelijks kleurvervaging of helderheidsverlies, wat ideaal is voor grotere ruimtes waar niet iedereen recht voor de TV zit. Kortom, een uitstekende keuze voor liefhebbers van haarscherp beeld.

Pluspunten

• Zwart contrast
  • Geluid
  • Snel software

Minpunten

• Prijs

jeffreyvr94 25-08-2024

Erg goede TV

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Na een uitgebreide zoektocht naar een goede 65-inch tv, hebben we uiteindelijk gekozen voor de LG G4. We hebben deze tv nu een tijdje in huis om te testen.

Het uitpakken en installeren van de LG G4 is eenvoudig te doen met twee personen. Binnen een korte tijd hadden we de tv uitgepakt en op de meegeleverde voet gemonteerd. Er wordt ook een muurbeugel meegeleverd waarmee je de tv erg dicht op de wand monteert.

De beeldkwaliteit van de LG G4 is erg goed. Wanneer je recht voor de tv zit, ervaar je minimale reflectie, wat zorgt voor een goede kijkervaring. Vanaf de zijkant is er wel iets meer reflectie zichtbaar, maar dit is niet storend doordat het scherm helder genoeg is om dit te compenseren. De HDR weergave is super, vooral wanneer de kamer wat donkerder is. Dankzij de ondersteuning van Dolby Vision worden films en series nog levendiger weergegeven.

Deze tv is ook erg goed om te gebruiken tijdens het gamen. De gamemode helpt de input latency te verlagen, waardoor er een snellere respons is tussen je handelingen met de controller en wat er op het scherm gebeurt. Dit merk ik duidelijk in vergelijking met mijn vorige tv; de acties in games worden vloeiender en directer weergegeven.

Pluspunten

• Dolby Vision
  • HDR
  • OLED
  • Helderheid

Minpunten

• Software
  • Geluidskwaliteit
  • Afstandsbediening

Merlijn B 24-08-2024

Best of the best

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

De LG G4 65 inch OLED is een indrukwekkende tv waar ik geen genoeg van kan krijgen. Het OLED scherm biedt perfecte diepe zwarttinten, levendige kleuren en een oneindig contrast, wat resulteert in een adembenemende beeldkwaliteit. Het scherm is overigens helder genoeg om zelfs overdag in een zonovergoten kamer nog comfortabel te kunnen kijken. Alles wat je erop kijkt ziet er prachtig uit, zelfs je oude DVD’s, dankzij de sublieme processing en upscaling van de tv. Het wordt natuurlijk nooit 4K, maar het ziet er toch nog goed uit!

Deze tv komt echter echt tot zijn recht met 4K HDR of Dolby Vision content; de highlights sprankelen dan echt! En in combinatie met de perfecte zwarttinten is het echt een cadeautje om films op te kijken.
De motion processing is ook uitstekend. Omdat het een OLED is, met instant response time, kan sommige content (met name 24p content zoals speelfilms) er voor sommige mensen “schokkerig” uitzien. Gelukkig heb ik daar met deze tv minimaal last van gehad en als ik toch wat “motion judder” zag, kon ik de TruMotion instellingen op stand 1 of 2 zetten zonder (SOE) “soap opera effect” te introduceren.

Voor gamers is dit ook de perfecte tv, dankzij de 4 HDMI 2.1 ingangen en de 144 HZ refresh snelheid. Je games zien er levendig uit en de motion is smooth.
Het slanke, moderne ontwerp met hele dunne randen ziet er mooi uit. De geluidskwaliteit is ook erg goed, met een stevige bas en goed verstaanbare dialogen. Er is tevens ook nog Dolby Atmos en DTS audio beschikbaar.
Echter, om echt een groots, kamervullend geluid te creëren, is het nog wel raadzaam om een soundbar aan te schaffen, al is dat naar mijn mening niet per se noodzakelijk.

Tot slot, de prijs. De G4 is zeker aan de dure kant, maar je krijgt dan ook echt het beste van het beste. Deze tv ondersteunt alle audio- en beeldformaten die je maar kunt bedenken en beschikt bovendien over een makkelijk te gebruiken smart TV software. Al met al, de ultieme tv voor een home entertainment setup!

Pluspunten

• perfect beeld
  • solide geluid
  • uitstekende image processing
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• afstandsbediening kan wat moderner

Duncank 21-08-2024

Prachtig beeld, medium software

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Deze tv is aan mij ter beschikking gesteld om drie weken lang te kunnen testen.

Ik heb de tv vooral vergeleken met onze LCD tv uit 2013, welke destijds een vrij goed model was. De G4 oogt een stuk strakker door de dunne randen rondom het scherm die aan alle zijdes mooi gelijk zijn.

De beeldkwaliteit is geweldig, zelfs in een kamer met daglicht is alles perfect te zien. De beelden voelen, zeker als ze een 4K resolutie hebben, levensecht, iets dat ik met onze vorige tv nooit zo gevoeld heb. Zelfs na drie weken kijken blijft ons dat opvallen. Kleuren en kijkhoeken zijn top, de tv verkleurt niet als je er scheef op kijkt en blijft altijd prettig om naar te kijken.

De software werkt goed, maar kan iets meer geordend worden; sommige opties zitten op onverwachte plekken. De stembediening triggert vaak als we niets zeggen, en stopt als we wel wat zeggen vaak direct met luisteren. De ingebouwde chromecast werkt, in tegenstelling tot een externe chromecast, niet als de tv is uitgeschakeld om de tv mee aan te zetten.

Het geluid van de tv is goed, zeker bij content met gesprekken. De extra bassen die onze externe geluidsset levert zijn bij content met wat meer actie of muziek nog steeds wel welkom.

De tv voelt erg stevig aan en heeft veel mogelijkheden tot montage; een mooi verzonken muurbeugel wordt meegeleverd en het toestel heeft ook schroefgaten voor een standaard 300x300mm Vesa mount achterop, daar hebben wij gebruik van gemaakt om de tv op onze bestaande tv-zuil te monteren. We hebben ook de los verkrijgbare voet voor de tv getest die compact in het midden van de tv gemonteerd kan worden op verschillende hoogtes.

Pluspunten

• beeld
  • helderheid
  • formaat
  • montageopties

Minpunten

• prijs
  • onduidelijkheden in de software

Hann80 21-08-2024
Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Dit is echt een hele goede tv. Voor ons is hij te groot maar de vergelijking met onze huidige tv overtreft alle verwachtingen. Het beeld is scherp, vanuit alle hoeken. Het geluid is goed. Makkelijk te bedienen.
Onze volgende tv wordt een LG.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Scherp beeld

kdenhaan 20-08-2024

Super mooi beeld

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Wij hebben deze televisie een aantal weken mogen testen.
Hij kwam netjes verpakt bij ons binnen, inclusief een voet (los verkrijgbaar) waarop hij zonder op te hangen zou kunnen staan. Standaard wordt hij geleverd met muurbeugel, waardoor hij echt heel dicht bij de muur komt te hangen. Persoonlijk vind ik dit wel zo strak. Design is over het geheel mooi en mooi metalen dunne rand.
Bij het installeren lukte het niet om het aan het wifi netwerk te koppelen, maar na dit over te slaan, lukte het wel vanuit instellingen gewoon.
Als hij dan eenmaal aanstaat en in mijn geval kijkt via de apps, wat een onwijs scherp beeld. Dan zie je pas hoe mooi Oled eigenlijk is. Zwart is ook echt zwart. Reflectie van ons grote raam, heb je praktisch geen last van.
Je kan ook door een wizard lopen, om je eigen smaak van kleur intensiteit te kiezen.
Handig dat je de afstandsbediening ook nog extra kan programmeren met snel keuzes, waardoor je naast de standaard apps, ook je eigen apps snel kan starten.
Je kan hem ook nog als schilderij of fotogalerij gebruiken.
Normaal gesproken heb ik een soundbar voor het geluid, maar ook hier vond ik het geluid prima eigenlijk. Helder en volle klanken.
Wat ik wel uit heb gezet is de stem bediening, aangezien die ook als hij uit stond, soms toch onnodig reageerde.
Ondersteuning van Airplay en Chromecast maakt hem wel compleet, ook omdat je niet alle apps voorhanden heb via WebOS.
Het enige echte minpunt voor mij is wel de prijs, maar die is ondertussen wel al licht dalend.

Pluspunten

• Beeld
  • Helderheid
  • Geluid
  • Naadloos Design

Minpunten

• Prijs

Ineke83 15-08-2024

Fijne tv met helder beeld

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Deze televisie heb ik nu een tijdje in huis om te testen. Het is een mooi groot scherm met dunne afwerkranden en lijkt heel degelijk.
Het neerzetten kost even kracht, hij is wel zwaar, maar als hij staat is hij erg mooi. Je kunt hem op 2 hoogten plaatsen. Dit is fijn, want zo past onze soundbar er goed onder. Er wordt zelfs een ophangbeugel meegeleverd.
Het instellen van de televisie gaat heel eenvoudig. Er zitten ook verschillende kanalen/zenders op. Voor ons wel fijn, want wij hebben geen televisieabonnement en we kijken vooral via apps.
De ingebouwde chromecast is ook een uitkomst.
De beelden zijn heel scherp. We hebben nog niet gekeken naar de instellingen voor het beeld, omdat de standaardinstellingen al heel fijn kijken. Hij is niet de meest zuinige (G), maar na wat research te hebben gedaan is dat heel netjes voor een nieuwe televisie.
Qua kleuren merken we echt dat het een miniLED scherm is: mooie kleuren en scherpe beelden. Al met al zijn wij erg tevreden over deze televisie.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Smart

Minpunten

• duur

TVexpert 14-08-2024

Wil je het beste van het beste?

Geschreven voor: LG OLED evo G4 OLED65G45LW

Ik heb de afgelopen twee weken de LG G4 OLED TV van 65 inch mogen testen, en ik wil graag mijn ervaring delen. Als doorsnee gebruiker die gewoon van films en gamen houdt, was ik erg benieuwd naar wat deze TV te bieden had.
Ik heb de TV voornamelijk in mijn woonkamer getest, waar ik zowel overdag als 's avonds kijk. Overdag komt er veel licht binnen, dus ik was benieuwd hoe de TV daarmee om zou gaan. Ik kon maar niet begrijpen waarom de weerspiegeling zo intens aanwezig was, er was haast niet naar te kijken. Het beschermplastic wilde ik laten zitten voor deze testperiode, dit raad ik niet aan! hahaha. Gelukkig heeft de LG G4 een Brightness Booster Max, waardoor het beeld zelfs in fel daglicht helder en duidelijk blijft. Al had ik stiekem de hoop dat de schittering helemaal niet meer te zien was. 's Avonds, met gedimde verlichting, komt de OLED-technologie echt tot zijn recht. Iedereen die ik het laat zien is net zo verbluft als ik zelf. Met name de hoge resolutie series, holy…
Voor gamen is deze TV ook een topper. Door de verversingssnelheid van 144 Hz en ondersteuning voor VRRc verloopt soepel en zonder haperingen. Ik speel vaak snelle shooters en racegames, en de responsiviteit van deze TV maakte echt een verschil. De Game Optimizer-functie is handig om snel de beste instellingen te vinden zoals ik dit ook vaak op de laptop doe.
Al met al ben ik echt onder de indruk van de LG G4 OLED TV. Het is een flinke investering, maar als je op zoek bent naar een TV met top beeld- en geluidskwaliteit, dan is dit zeker een aanrader. De prijs duizelt mij wel een beetje, helemaal als je ziet wat de G3 momenteel kost. Prijs- kwaliteitsgewijs zou ik zelf de vorige variant kiezen omdat de specificaties niet zo baanbrekend zijn.

Pluspunten

• Helderbeeld
  • Kleurencontrast
  • VRR & G-sync
  • Brightness Booster Max

Minpunten

• Geluid
  • Prijs