Samsung QN90D 55" Neo QLED 4K Smart TV QN90D (2024) - Reviews

• Test panel 8.4 aug 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QN90D 55" Neo QLED 4K Smart TV QN90D (2024) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

LeoDeTester 12-08-2024

goed scherp en helder beeld

We zijn op zoek naar een vervanger van onze 12 jaar oude 32" televisie. We kregen de kans om deze TV een paar weke te testen. Het beeld is helder en scherp hetzelfde geldt voor het geluid. Vanwege het grote zwarte vlak als uit staat (en bij ons komt dat heel vaak voor) gaan we toch kijk naar een kleinere of minder opvallend type.
Installatie ging voorspoedig maar de afstandsbediening is iets waar we heel erg aan moeten wennen.

Pluspunten

• heldere en scherp beeldscherp
  • helder geluid

Minpunten

• minimalist afstandbediening
  • menu structuur niet intuïtief

a*****@h********** 12-08-2024

Ik heb de Samsung TV getest en vond vooral de helderheid erg goed. Zelfs overdag is het beeld duidelijk en helder. De kleuren zien er mooi en natuurlijk uit, zonder te fel te zijn. Het contrast is ook goed; je ziet duidelijk verschil tussen lichte en donkere delen van het beeld. De anti-reflectie werkt prima, je hebt weinig last van weerkaatsingen, zelfs als er veel licht in de kamer is. De Ultra Viewing Angle zorgt ervoor dat het beeld ook scherp blijft als je niet recht voor de TV zit. Een fijne TV voor dagelijks gebruik.

a********@h********** 12-08-2024

Geweldig scherp beeld

Een prachtig strak design is het eerst wat opvalt. Buitengewone helderheid en mooie kleuren. Een goede geluidsweergave en een scherp contrast maakt het tv kijken tot een feest voor je ogen. Door de Ultra Viewing Angle heb je een zeer brede kijkhoek zonder dat het beeld vervormt. De afstandsbediening werkt zonder batterij maar op een solarcell wat natuurlijk ook erg handig is. Kortom een prachtige tv zowel qua beeldweergave als design.

• zeer heldere weergave
  • Prachtige kleuren

Frank 08-08-2024

Wat een beest van een tv!

Ik heb het genoegen om deze tv te kunnen testen via review.nl en ik moet eerlijk zeggen: wauw!

Ik heb niet al teveel verstand van televisies maar ik wou eens iets nieuws proberen. Ik had een smart tv van samsung van zon +- €500,- ik heb voordat deze vervangen werd voor de nieuwe nog even aandachtig gekeken naar de scherpte van het beeld. Maar wat een verschil! Het is echt superscherp beeld en ook het geluid klinkt super! Ook is de televisie supersnel met apps laden en afspelen van films op streamingsdiensten. Waar ik ook nog zeker een compliment op wil geven is de nieuwere soort compacte afstandsbediening. Echt super handig en je bent niet elke keer opzoek naar allerlei knopjes. Ook de installatie was heel handig omdat ik ook een samsung telefoon heb die ik gebruiken kon om het allemaal te installeren. Ik denk dat ik nog wel een aantal dingen ontdekken moet van de tv maar wat geeft deze televisie een enorm goede indruk achter!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Mooi geluid
  • Anti reflectie is handig!
  • Wide viewing angle is top

Minpunten

• Wel prijzig

Berry 08-08-2024

bijzondere ervaring

Wij hebben de eer gehad om deze tv te mogen testen.
Wij waren onder de indruk van deze tv de vele opties en het gebruiksgemak tijdens het installeren en in het dagelijks gebruik.
Het levensechte beeld en het geluid hebben wij als plezierig mogen ervaren.
alleen bij bepaalde uitzendingen of films kwam de kleur rood erg binnen we hebben het niet als erg storend mogen ervaren en er eigenlijk niets mee gedaan.
Qua apps waren we blij verrast dat er veel apps op geïnstalleerd zijn zelf de Hue app konden wij uittesten ( erg leuke ervaring de HUE app).
Kortom de tv is ons goed bevallen.
Berry

Pluspunten

• scherp beeld
  • mooi geluid

Minpunten

• geen kabbel bevestiging achter de tv