LG QNED QNED85 65QNED85T6C - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG QNED QNED85 65QNED85T6C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

d***********@h********** 11-09-2024
Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Wij hebben de televisie nu een paar weken in huis. Wij zijn zeer tevreden over deze tv. Hij is 65 inch dus aardig groot. Het beeld is heel mooi en scherp op deze televisie. Wij kijken regelmatig films en dit is aangenaam op deze televisie. Het aansluiten ging gemakkelijk en werd geleverd met steun. De LG QNED bevalt ons heel erg goed.

w***********@l****** 10-09-2024
Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Na enkele weken de LG 65QNED85T getest te hebben, ben ik erg tevreden over de beeldkwaliteit. De Mini LED-technologie maakt echt een verschil, met diepe zwarttinten en levendige kleuren die elke scène tot leven brengen. De 4K-resolutie is haarscherp en de HDR-prestaties zijn fantastisch. Films en series zien er geweldig uit, vooral in donkere scènes, waar het contrast echt opvalt. De 120Hz verversingssnelheid maakt snelle bewegingen vloeiend, wat ideaal is voor sportwedstrijden en games. De WebOS-interface is gebruiksvriendelijk, en het ruime aanbod aan apps is een pluspunt. Het geluid is goed, maar met een soundbar kun je het nog verder verbeteren. Al met al biedt deze tv een uitstekende kijkervaring en slimme functies die intuïtief werken. Een echte aanrader voor wie op zoek is naar topkwaliteit en gebruiksgemak in één apparaat.

BryanTest 07-09-2024

Goede TV voor in verlichte woonkamers

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

De LG 65QNED85T6C heb ik nu een aantal weken mogen testen. Als engineer ben ik zeer enthausiast over de technologie dat erachter zit en heb ik een aantal dingen opgemerkt.

Beeldkwaliteit:
-Prestaties met daglicht-
De 65QNED85T presteert goed in heldere kamers. Daglicht of sterke omgevingsverlichting heeft minimale invloed op het contrast en de kleurweergave, wat hem ideaal maakt voor gebruik in goed verlichte woonkamers. Reflecties zijn minimaal.

-Scherpte en helderheid-
De beelden zijn scherp met veel detail, zelfs in snelle scènes. Beelden worden helder weergegeven zonder overdreven fel te zijn, wat zorgt voor een gebalanceerde kijkervaring.

-Kleurweergave-
De kleuren zijn levendig en natuurgetrouwe. De tv kan een breed kleurenspectrum weergeven, wat vooral opvalt bij het kijken naar HDR-content. Zowel films als games zien er indrukwekkend uit.

-Contrast-
Het contrast op deze tv is uitstekend. Donkere scènes zien er realistisch uit zonder dat schaduwen details verliezen. Hoewel de zwartwaarden niet zo perfect zijn als bij OLED-tv’s, de LG 65QNED85T is een van de beste contrastniveaus in zijn klasse van wat ik gezien heb.

-Beeldkwaliteit vanuit verschillende hoeken-
Een zwakker punt van de QNED85T is de kijkhoek. Hoewel het scherm vanuit het midden uitzonderlijk helder en scherp is, vervagen kleuren enigszins wanneer je vanuit een scherpe hoek kijkt. Dit is typisch voor LCD-panelen, en hoewel de NanoCell-technologie hier enige verbetering in zou moeten brengen, zijn OLED-schermen op dit gebied nog altijd superieur.

Geluidskwaliteit
De 2.2-kanaals 40W audiosysteem is voldoende voor dagelijks gebruik, maar niet echt indrukwekkend. De tv ondersteunt Dolby Atmos, maar om hier echt van te genieten is een externe soundbar of surround sound-systeem vanuit mij aan te raden. De AI Sound Pro-functie optimaliseert het geluid, maar zware bas en diepe tonen komen soms wat tekort voor mijn smaak.

Design
Het design is modern en minimalistisch. Met zijn slanke randen en dun profiel past het naadloos in mijn interieur. De tv heeft een stijlvolle zilveren rand die een premium uitstraling geeft, terwijl de brede voet stevig en stabiel is.

Gebruiksgemak
De afstandsbediening werkt als een pointer, wat het selecteren van opties makkelijker maakt. De ingebouwde spraakintegratie via Google Assistant en Amazon Alexa maakt handsfree bedienen ook mogelijk, echter als tech nerd ben ik hier altijd sceptisch over i.v.m. de microfoon.

Smart TV-functionaliteiten
De WebOS 22-interface is snel, overzichtelijk en biedt een breed scala aan apps en streamingdiensten. Daarnaast zijn er slimme aanbevelingen op basis van je kijkgeschiedenis. De gaming-mogelijkheden zijn HDMI 2.1, 120Hz refresh rate, en VRR, wat de tv ideaal maakt voor next-gen consoles. Echter is dit ook overbodig voor mij i.v.m. pc gaming.

Pluspunten:
- Scherp en helder beeld, zelfs in lichte kamers
- Levendige kleuren
- Uitstekend contrast
- Uitgebreide smart TV-functionaliteiten

Minpunten:
- Beperkte kijkhoek
- Geluidskwaliteit kan beter

Jasper0490 05-09-2024

Mooi design en prima beeld

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik heb de LG 65QNED85T 65-inch televisie mogen testen en ik ben erg blij met hoe hij eruitziet. Het strakke design staat goed in mijn woonkamer. De beeldkwaliteit is super: heldere kleuren, goed contrast, en ook met veel daglicht blijft het beeld scherp. De ingebouwde Chromecast werkt perfect; ik kon zonder problemen mijn iPhone koppelen en alles streamde soepel. Het geluid vond ik wat minder, maar ik gebruik meestal een soundbar. Wel schrok ik een beetje van het formaat van de tv. Omdat mijn bank vrij dichtbij staat, voelt het soms alsof ik in een stadion zit. Het installeren van de tv was wel een beetje een gedoe omdat ik een decoder gebruik in plaats van een CAI-aansluiting. De Smart TV-functies zijn verder makkelijk en snel te gebruiken.

Pluspunten

• Beeld
  • connectiviteit
  • smart

Minpunten

• Geluid
  • Draadlozemuis
  • installatie

Virginia 05-09-2024

Home Cinema beleving

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik schrok even toen ik deze thuisbezorgd kreeg, omdat ik mij niet beseft had hoe gigantisch deze was, maar hij is erg goed bevallen! Hij past prima in een gemiddelde/kleine woonkamer. Ik zit er zelf iets dichter op dan wordt aanbevolen, maar dat stoort mij niet. Mijn vriend moest wel eerst even wennen aan hoe groot hij was. Het geluid kan luid genoeg, maar over de kwaliteit kan ik weinig zeggen, omdat ik er een soundbar bij gebruik. Het design van de tv is stijlvol; minimalistisch en modern. Ik kan van alle kanten de tv prima bekijken; vanaf een hoek is alles nog prima te zien. De kleuren en het contrast zijn prima. Overdag weerspiegelt bij ons het raam wel in het beeldscherm. Hij is makkelijk in gebruik en heeft alle mogelijke opties van een smart tv, en zelfs een ingebouwde Chromecast.

• Grootte
  • Gemak
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Spiegelt

E. Ottens 02-09-2024

Fijne grote tv met veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik heb de LG 65QNED85T 65-inch televisie mogen testen en was direct onder de indruk. Het scherm presteert fantastisch, zelfs bij veel lichtinval. Buitenlicht wordt goed afgebroken, dus het beeld blijft helder en scherp. De installatie verliep redelijk vlot, maar het invoeren van de postcode voor de zenders was even lastig. Er stond nergens vermeld dat er een spatie tussen de cijfers en letters moest. Dat kan beter. De tv is behoorlijk groot, wat even wennen was, vooral omdat onze bank op 3 meter afstand staat. Maar het kijkt echt fantastisch, vooral tijdens het gamen. De kleuren zijn levendig en kun je helemaal naar wens instellen. De blauwlichtfilter zorgt ervoor dat het kijken comfortabel blijft voor de ogen. Wij hebben nooit een soundbar gebruikt, maar ik vind het geluid van de tv top. Hij kan erg hard zonder kwaliteitsverlies. Al met al ben ik echt blij met deze televisie, hij maakt het kijken en gamen een stuk leuker.

Pluspunten

• Groot
  • Beeldkwaliteit
  • Blauwlichtfilter

Minpunten

• Zet PS5 automatisch in slaapstand bij opstarten

Luka_veljovic 30-08-2024

Gangbare TV

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Na een paar weken de LG TV te hebben gebruikt, kan ik zeggen dat ik over het algemeen erg tevreden ben met mijn aankoop, maar er zijn wel een paar punten die voor verbetering vatbaar zijn.

Beeldkwaliteit: Het beeld van deze TV is prima. De kleuren zijn levendig en realistisch, en het contrast is prima. Wat ik vooral waardeer, is de AI -functie. Deze AI-technologie past het beeld automatisch aan op basis van de inhoud die je kijkt, en dat werkt uitzonderlijk goed. Of ik nu een film kijk of een game speel, de AI optimaliseert de beeldinstellingen op een manier die de kijkervaring echt naar een hoger niveau tilt. Het resultaat is een scherp, helder en vloeiend beeld zonder dat ik handmatig iets hoef aan te passen.

Geluid: Waar ik echter minder enthousiast over ben, is de AI-functie. Hoewel het idee achter deze technologie goed is - het automatisch aanpassen van het geluid op basis van de inhoud - vind ik de uitvoering matig. In plaats van het geluid dynamisch te verbeteren, lijkt het soms juist ongepast te veranderen. Dialogen klinken soms te zacht, terwijl achtergrondgeluiden te veel naar voren komen. Ik heb uiteindelijk de AI-geluidstechnologie uitgeschakeld en de instellingen handmatig aangepast, wat voor mij een veel beter resultaat opleverde.

Design: Het design van de LG TV is zonder meer een van de sterke punten. Het slanke, minimalistische ontwerp past perfect in mijn woonkamer en straalt een gevoel van kwaliteit uit. De dunne randen rondom het scherm zorgen ervoor dat je echt wordt ondergedompeld in wat je kijkt, zonder afleiding. Bovendien voelt de TV stevig en goed gebouwd aan, wat het premium gevoel verder versterkt.

Conclusie: Al met al ben ik tevreden met de LG TV. De beeldkwaliteit, vooral dankzij de AI-ondersteuning, is prima. Het geluid kan echter beter, zeker wanneer de AI-functie ingeschakeld is. Als design en beeldkwaliteit voor jou prioriteit hebben, dan is deze LG TV een prima keuze. Voor de beste geluidservaring raad ik echter aan om de AI-functie uit te schakelen en handmatig de instellingen aan te passen.

Pluspunten

• AI-beeld

Minpunten

• Geluid

bierlaagh.com 29-08-2024

uitstekende beeldkwaliteit en matig geluid

Ik heb de mogelijkheid gehad om de LG 65QNED85T 65-inch TV te testen

Beeldkwaliteit:
De beeldkwaliteit van de LG 65QNED85T is oprecht heel mooi. Het UHD-scherm is super scherp en helder. Ik heb verschillende content bekekenen en ook de kleinste details komen heel mooi naar voren.

Beeldkwaliteit met daglicht:
Een bijzonder pluspunt is dat deze TV zelfs bij daglicht uitstekend presteert. Zelfs wanneer de zon fel schijnt, blijft het beeld goed zichtbaar en wordt de kleurweergave niet aangetast. In mijn geval perfect aangezien ik een kamer heb met veel natuurlijk licht.

Kleurweergave:
De kleurweergave op deze TV is natuurgetrouw en levendig. De dynamische manier waarop de TV met verschillende content en ingangen omgaat en zich daar op aan past helpt daar zeker bij. De beeld AI functie is dan ook een fijne toevoeging.

Contrast:
Het contrastniveau is wat mij betreft meer dan uitstekend. Donkere scènes worden goed weergegeven, terwijl heldere scènes nog ruim voldoende detail laten zien.

Beeldkwaliteit vanuit verschillende hoeken:
Vanuit diverse kijkhoeken behoudt deze TV zijn beeldkwaliteit goed. Ideaal als je niet allen vanaf de bank TV kijkt

Design:
Het design van de LG 65QNED85T is modern en strak. De verstelbare voetjes hebben voor mij weinig meerwaarde. Zo breed mogelijk monteren zorgt voor meer stabiliteit, dat zou dan ook altijd mijn keuze zijn.

Geluid:
Hoewel het beeld indrukwekkend is, vind ik geluid enigszins tegenvallen. Ook de AI functionaliteit veranderd daar niet veel aan. De ingebouwde luidsprekers bieden degelijk geluid, maar voor een betere audiobeleving zou ik een extern audiosysteem aan sluiten wat ik dan ook heb gedaan.

Gebruiksgemak:
De installatie van deze TV kan op 2 manieren, via de TV/afstandsbediening of via een App. Heb beide geprobeerd en dat verloopt soepel en zonder problemen.
De bediening is eenvoudig en intuïtief, dankzij de handige afstandsbediening die ook als muis aanwijzer fungeert.

Smart TV-functionaliteiten:
De LG 65QNED85T biedt een breed scala aan Smart TV-functionaliteiten, apps en games. Het is prettig om toegang te hebben tot bekende streamingdiensten en andere handige apps en spelletjes.

Kortom, de LG 65QNED85T 65-inch is een TV die uitblinkt in beeldkwaliteit en het prima doet in kamers met veel daglicht. Het design is modern, maar het geluid kan wat verbetering gebruiken.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • kijkhoek

Minpunten

• geluid
  • beschikbaarheid van apps

reijer 28-08-2024

Handige Smart TV Functies

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Na een tijdje met deze TV gespeeld te hebben, moet ik zeggen dat de Smart TV-functies echt handig zijn. Het besturingssysteem werkt vlot en de apps die ik gebruik, zoals Netflix en YouTube, starten snel op. Het schakelen tussen apps gaat zonder haperingen, wat fijn is als je niet van wachten houdt. Wat ik ook handig vond, was de spraakbesturing. Ik was wat sceptisch, maar het werkt verrassend goed voor simpele taken zoals het wisselen van zenders of het opzoeken van een film. Het maakt het allemaal net even wat makkelijker. Geen gedoe met eindeloos klikken, gewoon zeggen wat je wilt en de TV regelt het.

• Beeld

Minpunten

• Geluid

Mike 27-08-2024

LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik heb de mogelijk gekregen om dit product een aantal weken te mogen testen.
De setup van de tv spreek voor zich en is ook heel makkelijk te doorlopen.
Ik vindt het beeld ongeveer een 7.5 waard ik hem beteren gezien maar ook zeker slechter, Je heb wel meerder optie die je kan instellen voor beeld kwaliteit wat er voor zorg dat je wel kan kijken wat jij fijn vind.
Het geluid vindt ik niet heel goed voor en tv van deze prijs ook al heb je hier ook veel optie on in te stelen.
Het zappen door de kanalen en de menu's gaan zonder haperingen en werkt heel goed.

Pluspunten

• webos werkt goed
  • AI kan je helpen met alles
  • tv ziet er mooi uit
  • Beeld is redelijk

Minpunten

• geluid niet fijn
  • Beeld voldoet voor mij niet

l************@g******** 27-08-2024
Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Beeldkwaliteit: Het beeld van deze TV is prima. De kleuren zijn levendig en realistisch, en het contrast is oké. Wat ik vooral waardeer, is de AI-functie. Deze AI-technologie past het beeld automatisch aan op basis van de inhoud die je kijkt, en dat werkt uitzonderlijk goed. Of ik nu een film kijk of een game speel, de AI optimaliseert de beeldinstellingen op een manier die de kijkervaring echt naar een hoger niveau tilt. Het resultaat is een scherp, helder en vloeiend beeld zonder dat ik handmatig iets hoef aan te passen.

Conclusie: Al met al ben ik zeer tevreden met mijn LG TV. De beeldkwaliteit, vooral dankzij de AI-ondersteuning, is prima. Het geluid kan echter beter, zeker wanneer de AI-functie ingeschakeld is. Als design en beeldkwaliteit voor jou prioriteit hebben, dan is deze LG TV een uitstekende keuze. Voor de beste geluidservaring raad ik echter aan om de AI-functie uit te schakelen en handmatig de instellingen aan te passen.

Jorgos 27-08-2024

Lg top tv!

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik ben ontzettend tevreden met mijn nieuwe LG-tv! Vanaf het moment dat ik hem uit de doos haalde, was het duidelijk dat dit een topkwaliteit product is. De installatie was een fluitje van een cent; alles was duidelijk aangegeven en binnen enkele minuten stond de tv klaar om te gebruiken.

Wat me vooral aanspreekt, is hoe gebruiksvriendelijk het toestel is. De interface is intuïtief en reageert snel, wat het navigeren door apps en instellingen erg eenvoudig maakt. De beeldkwaliteit is ook verbluffend; de kleuren zijn levendig en de details zijn haarscherp, zelfs bij snelle bewegingen.

Al met al is dit een uitstekende test geweest. Ik zou deze LG-tv zonder twijfel aan iedereen aanraden die op zoek is naar een betrouwbare, gebruiksvriendelijke tv met een schitterende beeldkwaliteit.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Heldere beeldkwaliteit met verschillende modus

Minpunten

• Prijzig

reviewertje78 26-08-2024

Beeld en geluid kunnen beter

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik heb de kans gehad om de LG 65QNED85T 65-inch televisie te testen, maar mijn ervaring was gemengd. Het ontwerp van de tv is slank en modern, waardoor het een mooie toevoeging is aan mijn woonkamer. De installatie was eenvoudig en snel, wat een pluspunt is. Qua beeldkwaliteit biedt deze tv levendige kleuren en goede helderheid, vooral in goed verlichte ruimtes zoals mijn woonkamer. Echter, in donkere scènes merkte ik dat de beelden soms korrelig en vlekkerig worden, zelfs bij 4K-content. En de TV lijkt soms moeite te hebben met heel veel details tegelijk, ook op streamingdiensten waar de kwaliteit juist hoger is. Dit was dus wat teleurstellend, aangezien ik een meer van de beeldkwaliteit had verwacht. De local dimming zones helpen enigszins, maar het scherm wordt nooit echt zwart. Waardoor het lang niet bij miniLED of OLED in de buurt komt. De ingebouwde Smart TV-functies, zoals webOS en Chromecast-ondersteuning, zijn handig en werken goed. En er zijn heel veel apps beschikbaar voor webOS.

Pluspunten

• Strak en dun design
  • Goed belicht en helder scherm

Minpunten

• Slecht geluid
  • Beeld niet altijd mooi
  • Moeite met donkere beelden

D. van de Veen 26-08-2024

Aanrader voor een lichte ruimte!

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Na een aantal weken de LG 65QNED85T te hebben getest, kan ik zeggen dat deze tv op meerdere vlakken indruk maakt. Overdag komt de tv volledig tot zijn recht met haarscherp beeld en een zeer hoge helderheid, waardoor zelfs in felle kamers het beeld goed zichtbaar blijft. De kleuren zijn levendig en de details zijn goed zichtbaar.

De smart interface werkt snel, maar ik vond het minder intuïtief dan bijvoorbeeld Google TV. Het kostte me wat tijd om alles te vinden en het menu voelt soms wat onlogisch aan.

Voor gaming is de LG 65QNED85T een echte aanrader. De Game Optimizer werkt uitstekend en met een PS5 op 120Hz is het een geweldige ervaring. Alles verloopt soepel en zonder haperingen, wat je echt in het spel trekt.

Wat ik echter minder vond, was de local dimming. Hoewel het op papier goed klinkt, merkte ik dat het juist storend is in een donkere omgeving. Je ziet dan duidelijk waar de leds wel en niet aanstaan, wat resulteert in grijze banen door het zwart van het scherm. Dit is vooral storend als je in het donker films of series kijkt.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Fel scherm
  • Strak design

Minpunten

• Light bleeding (vooral in het donker)
  • Web OS niet de fijnste

jeroen2796 26-08-2024

Tv voor een woonkamer met veel lichtinval

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik het de afgelopen weken de LG 65Inch QNED85T6C mogen testen. Het scherm is zeer dun en ziet er fraai uit, wat een luxe gevoel geeft. Als ik dit vergelijk met een OLED zijn zoals vewracht de donkere tinten minder, aangezien de tv bij mij overdag aan staat en ik veel zon licht binnen heb is de mate van licht bij de Qned prettiger dan bijvoorbeeld OLED. Het geluid vond ik persoonlijk tegen vallen, een echte aanrader hierbij is wel een stereoset of een goede soundbar om de ervaring recht toe te doen. De afstandsbediening van LG is erg fijn, alleen de sneltoetsen naar de Media apps vind ik niet de juiste. Persoonlijk gebruik liever andere apps dan LG geselecteerd heeft. Ik vind de tv een echte uitdager voor de concurrenten in deze prijsklasse. Ik beveel hem aan mensen die een woonkamer hebben met veel lichtinval en veel overdag tv kijken.

Pluspunten

• helder
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• tegenvallend geluid

Glenn 25-08-2024

Geweldige televisie!

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

De LG is een slank, minimalistische televisie, past goed in de meeste interieurs. Wij vonden het beeld scherp en de kwaliteit van het geluid ook erg goed. De televisie is nel geïnstalleerd en gemakkelijk in gebruik.
Voor een optimale geluidservaring gebruiken wij de televisie inmiddels met de Samsung soudbar.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Scherp beeld

Thom 25-08-2024

Niks bijzonder maar wel goed

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Ik heb dit product ontvangen om te testen.

Het is een goede televisie, maar niks bijzonders.
hij is helder en scherp. vrij makkelijk in gebruik en instellen.

voor de prijs (+/- 1200,-) vind ik hem te duur voor wat hij bied.

voor overdag Televisie kijken is hij echt helemaal top. Voor film savonds in donkerdere kamer valt het blooming effect mij wel op.

Verder een prima televisie met voldoende aansluitmogelijkheden, een mooi design, stevige metalen poten die op 2 verschillende hoogte en breedte gemonteerd kan worden.

Hij is prijs kwaliteit technisch alleen niet interessant vind ik. zeker voor een edgelit televisie vind ik hem te prijzig. los van hoe helder hij is.

Pluspunten

• Helder
  • Kleuren

Minpunten

• Kort stroomsnoer krapaan 1 meter.
  • Edgelit dus blooming

Bart 24-08-2024

Review LG 65QNED85T 65-inch televisie

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Tijdens de testperiode hebben we de LG 65QNED85T 65-inch televisie een maand lang geëvalueerd. Hieronder staan een aantal onderwerpen hoe we over deze tv denken.

Het ontwerp van de televisie is buitengewoon aantrekkelijk, vooral voor mensen die op zoek zijn naar een groot beeldscherm. Hij is bijzonder geschikt voor ruime kamers, waar hij een moderne esthetiek uitstraalt. De televisie is licht van gewicht, waardoor hij door één persoon kan worden gemonteerd en geïnstalleerd.

De schermkwaliteit is uitstekend en de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen. De 4K Ultra HD-resolutie wordt levendig weergegeven tijdens het kijken naar films en games, met een hoge pixeldichtheid. Zelfs de kleinste details, zoals het haar van een acteur, worden helder weergegeven. Bovendien kunnen gebruikers verschillende beeldmodes selecteren, zoals “Cinema”, om de kijkervaring voor films te verbeteren.

De geluidskwaliteit is echter wat ondermaats in vergelijking met andere functies. Hoewel de audio over het algemeen bevredigend is, zijn er vaak aanpassingen nodig afhankelijk van de gebruikte toepassing; het geluidsniveau is bijvoorbeeld zachter op Netflix in vergelijking met Videoland. Een merkbaar verschil in geluidsniveaus wordt waargenomen bij het overschakelen naar gaming. Gelukkig bevat de televisie geluidsmodes waarmee gebruikers de instellingen kunnen optimaliseren voor gamen of films kijken, waardoor een audio-ervaring op maat mogelijk is.

De televisie is gebruiksvriendelijk voor mensen van alle leeftijden. Het installatieproces verloopt in het Nederlands en is eenvoudig te volgen. Gebruikers kunnen populaire applicaties downloaden, waaronder nieuwsplatforms en verschillende streaming diensten. Daarnaast zijn er verschillende spelletjes beschikbaar voor kinderen, wat de algehele entertainmentwaarde van de televisie verhoogt.

De LG 65QNED85T beschikt ook over tal van Smart TV-functies, waaronder surfen op het internet, toegang tot sociale media, spraakgestuurde zoekmogelijkheden en mobiel streamen. Deze functionaliteiten verrijken de gebruikerservaring aanzienlijk en zijn direct beschikbaar via de televisie.

Pluspunten

• Beeld (kwaliteit/scherpte)
  • Moderne functies

Minpunten

• Geluidsbeleving

bart916 22-08-2024

Goede LG 65QNED85T 65-inch televisie

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Pluspunten

• Beeld (kwaliteit/scherpte)
  • Ervaring
  • Functies

Minpunten

• Geluidsbeleving

Een Uitstekende TV voor het hele gezin 18-08-2024

Een Uitstekende TV voor het hele gezin

Geschreven voor: LG QNED QNED85 65QNED85T6C

Na enige tijd te hebben doorgebracht met mijn nieuwe LG QNED QNED85, ben ik klaar om mijn ervaringen te delen.
Deze televisie belooft veel met zijn indrukwekkende specificaties, en ik moet zeggen dat hij in de praktijk aan veel van mijn verwachtingen voldoet.

- Design

Het eerste dat me opviel bij het uitpakken van de LG QNED QNED85 was het strakke, moderne design.
De slanke bezels rondom het scherm geven de TV een luxe uitstraling en zorgen ervoor dat het beeld echt centraal staat.
De TV is relatief dun en heeft een stevige, doch minimalistische standaard die goed past in mijn woonkamer.
Het ontwerp is absoluut een pluspunt, vooral als je waarde hecht aan esthetiek in je interieur.

De bouwkwaliteit voelt robuust aan, zonder dat de TV log of zwaar overkomt.
Het plaatsen van de TV was een eenvoudig proces, en dankzij de smalle rand kun je je volledig op het scherm concentreren zonder afleiding.
Bovendien staat hij stabiel op zijn voet, en er is de optie om hem aan de muur te bevestigen, wat ik nog overweeg om mijn setup nog strakker te maken.

- Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit van de LG QNED QNED85 heeft me echt weten te imponeren.
Deze TV maakt gebruik van Quantum Dot en NanoCell-technologieën, en dat is te zien.
De 4K-resolutie levert haarscherpe beelden, en de kleuren zijn levendig en natuurgetrouw.
Een van de dingen die me het meest opvielen, is hoe goed de TV presteert in verschillende lichtomstandigheden.
Zelfs overdag, met veel zonlicht in de kamer, blijft het beeld helder en goed zichtbaar, zonder dat de kleuren vervagen.

Wat de contrasten betreft, maakt de Full Array Dimming-technologie een groot verschil.
De zwarttinten zijn diep en vol, wat vooral opvalt bij films met veel donkere scènes.
Dit zorgt voor een uitstekende kijkervaring, of je nu naar een film kijkt of een spannende game speelt.
De helderheid is meer dan voldoende, en dankzij de anti-reflectiecoating heb ik geen last van hinderlijke reflecties, zelfs niet bij veel omgevingslicht.

Een ander groot voordeel is dat de beeldkwaliteit consistent blijft, zelfs vanuit bredere kijkhoeken.
Dit maakt het ideaal voor groepskijken, iets wat bij mij thuis vaak gebeurt.

- Geluid

De ingebouwde speakers van de LG QNED QNED85 hebben me positief verrast.
Hoewel ik al zelf een soundbar bezit, ben ik best tevreden met de audiokwaliteit die deze TV levert zonder de soundbar te gebruiken.
De geluidsweergave is helder, en dialogen zijn goed verstaanbaar, zelfs bij lagere volumes.
De bas is redelijk vol, wat zorgt voor een aangename kijkervaring zonder dat je meteen externe audioapparatuur nodig hebt.

Voor dagelijkse tv-programma's en films voldoet het geluid prima, maar als je echt een bioscoopervaring wilt, zou ik een externe geluidsoplossing aanbevelen.
De TV ondersteunt Dolby Atmos, wat een pluspunt is als je besluit om een compatibel surround sound-systeem aan te sluiten.
Dit heb ik zelf nog niet gedaan, maar het staat zeker op mijn lijstje.

- Gebruiksgemak

Een ander gebied waar de LG QNED QNED85 echt in uitblinkt, is gebruiksgemak.
Vanaf het moment dat ik de TV voor het eerst inschakelde, was het installatieproces een fluitje van een cent.
De TV begeleidt je door de stappen en binnen enkele minuten was hij verbonden met mijn Wi-Fi-netwerk en klaar voor gebruik.
De Magic Remote is een van de meest intuïtieve afstandsbedieningen die ik ooit heb gebruikt.
Het aanwijzen en klikken voelt natuurlijk aan, en de sneltoetsen voor populaire streamingdiensten zijn erg handig.

De WebOS-interface is snel en gebruiksvriendelijk. Apps starten snel op, en het schakelen tussen verschillende bronnen en menu's gaat soepel.
Het menu is overzichtelijk en alles is binnen handbereik, zelfs als je niet zo technisch bent ingesteld.
Ik waardeer vooral de spraakbesturingsopties; het is verrassend hoe vaak ik mezelf erop betrap de afstandsbediening niet eens op te pakken, omdat ik gewoon met mijn stem naar inhoud zoek of instellingen aanpas.

- Smart TV Functionaliteiten

Als het gaat om smart TV-functionaliteiten, stelt de LG QNED QNED85 zeker niet teleur.
Het aanbod aan apps is ruim, met alle populaire streamingdiensten zoals Netflix, Amazon Prime Video en Disney+ beschikbaar en makkelijk toegankelijk.
Ik heb vooral genoten van de soepele integratie met mijn smartphone dankzij AirPlay 2 en de ingebouwde Chromecast.
Hierdoor kan ik zonder gedoe video's en foto's vanaf mijn telefoon op het grote scherm delen.

De TV is ook compatibel met zowel Google Assistant als Amazon Alexa, wat een leuke extra is.
Ik heb dit voornamelijk gebruikt voor eenvoudige taken zoals het aanpassen van het volume of het schakelen tussen ingangen, en het werkt heel goed.
De mogelijkheid om de TV te bedienen met spraak is een handige toevoeging, vooral wanneer je handen vol zijn.

- Mijn Conclusie

Na enkele weken intensief gebruik kan ik vol vertrouwen zeggen dat de LG QNED QNED85 een uitstekende keuze is geweest.
Het combineert een prachtig design met indrukwekkende beeld- en geluidskwaliteit, en de gebruiksvriendelijke interface maakt het een plezier om te gebruiken.
Of je nu een filmavond houdt, een intense game-sessie hebt, of gewoon naar je favoriete tv-programma's kijkt, deze TV levert keer op keer.

Het is duidelijk dat LG veel aandacht heeft besteed aan zowel de technische prestaties als het gebruiksgemak, en dat maakt de QNED85 tot één van de beste televisies die ik in jaren heb gehad.
Voor iedereen die op zoek is naar een topklasse TV die alles biedt wat je nodig hebt voor een ultieme kijkervaring, is de LG QNED QNED85 een absolute aanrader.

Pluspunten

• Uitstekende Beeldkwaliteit
  • Brede Kijkhoeken
  • Modern en Slank Design
  • Makkelijke Installatie en Setup

Minpunten

• Stoom kabel had iets langer mogen zijn