De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG OLED55C46LA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

h********@k********** 01-10-2024
  • Product vandaag in bezit
Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Het is een mooie TV met een schitterend beeld. een echte aanrader

G Verhagen 01-10-2024

bevalt goed

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

mooi helder beeld voor een redelijke prijs

j************@g******** 30-09-2024
Geschreven voor: LG OLED55C46LA

de prijs kwaliteitverhouding is goed, het beeld is super scherp en duidelijk, al moet ik een beetje wennen aan de helderheid van de kleuren.

j*************@h********** 29-09-2024

Even Uw aandacht

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Ik ben zeer tevreden over deze TV. Een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een echte aanrader, perfect beeld en geluid.

Theo.J 16-09-2024

Waar voor je geld

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Heel belangrijk de prijs dik tevreden mee tv is het waard scherp en duidelijk beeld geluid via 5.1 perfect.
Kan geen betere kopen.

lkkramer 12-09-2024

Een mooie, moderne TV, voor fans van LG

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Pluspunten:
- Mooie, dunne TV
- Goede beeldkwaliteit
- Goed geluid
- Afstandsbediening als cursor
- kabelmanagement clips
- hoge Frames per Seconde (FPS)

Minpunten:
- LG besturingssysteem
- Slecht setup proces
- LG (en andere) account(s) verplicht
- Spiegel effect op scherm in donkere scenes

Design:
De TV heeft een mooi, modern uiterlijk. Met een mooie betonlook aan de achterzijde, een dun frame en frontaal een strakke look met de bronskleurige voet.
Een punt dat mij persoonlijk tegenvalt is dat iedere keer dat je de TV uitdoet het LG logo en slogan in beeld komen. Dit stoort mij persoonlijk maar kan voor anderen niets uitmaken natuurlijk.
Wat wel een voordeel van de LG is, is dat er handige clips voor kabelmanagement inbegrepen zijn waardoor je de kabes niet achter de TV ziet hangen.

Beeldkwaliteit:
Dit was de eerste keer dat ik een OLED TV in huis had en het was een merkbaar verschil. Met diepe zwarttinten, mooie kleuren en sterk contrast. Zoals verwacht met de reputatie van LG was het scherm in een woord: prachtig.
Wel merkte ik regelmatig een spiegeleffect op de TV, in mijn woonkamer staat de tv naast een raam met direct zonlicht. Dit zorgde bij hele donkere scenes een merkbare spiegeling op de TV.

Geluid:
Het geluid is goed, voor een tv. Natuurlijk zijn de ingebouwde speakers nooit zo goed als met een soundbar of geluidsinstallatie, maar voor algemeen gebruik vind ik het geluid van de TV goed klinken. Wel zou ik aanraden om, helemaal bij een TV van dit prijspunt, ook een soundbar aan te schaffen voor de beste ervaring.

Gebruiksgemak en smart-functies:
Qua gebruiksgemak ben ik erg verdeeld in mening. Het instellen van de TV verliep absoluut niet soepel. Ik moest uiteindelijk het hele installatieproces overslaan en later de verschillende settings en apparaten zelf koppelen. Dit maakte mij zeer gefrustreerd waardoor ik initieel niet de beeldkwaliteit echt kon waarderen.
Hiernaast ben ik geen fan van het Webos besturingssysteem van LG zelf, ik vraag mij dan altijd af waarom ze niet dichter bij AndroidTV zijn gebleven. Mijn grootste irritatie is dat je overal een account voor nodig hebt. Wil je de HBOmax app installeren? Dit kan niet zonder LG account. Wil je youtube casten naar de TV? Niet zonder ingelogd te zijn in youtube.

Wat wel een voordeel is van de LG TV is dat je een cursor hebt die je kan besturen door je afstandsbediening te bewegen. Dit maakt interactie met de TV veel natuurlijker.
Spraakbesturing is ook een ‘leuke’ toevoeging, maar niet iets wat ik vaak zou gebruiken. Soms verstond de TV je niet goed en dit was meer leuk om mee te spelen dan als gebruiksgemak.

Conclusie:
Al met al is dit een een mooie TV met goed geluid. Alleen het verplichte LG account en LG besturingsysteem is voor mij een groot minpunt. Hiernaast is mijn ervaring zeker niet positief begonnen, waardoor ik het moeilijk vind om deze TV aan te raden.

Pluspunten

• Mooie, dunne TV
  • Geweldige beeldkwaliteit
  • Goed geluid, voor een tv
  • Afstandsbediening als muis
  • Inbegrepen kabelmanagement

Minpunten

• LG besturingssysteem
  • Negatieve ervaring met setup
  • Verplicht LG account
  • Spiegeleffect in donkere scenes

e***************@g******** 11-09-2024

prima kwaliteit en zeker geen miskoop

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

enkele kenmerken: mooie vormgeving-plat -prima geluid-fotografisch plus kwaliteit-zwart is zwart

Pluspunten

• helder
  • rustig kijken
  • bijna geen weerspiegeling

Minpunten

• geen
  • geen

Tim 04-09-2024

Mooie TV en super dun!

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Ik heb de TV gekregen om deze uit te testen. Na het leveren heb ik deze in elkaar met zijn tweeën. Gelijk viel de grootte op. Helaas is de gebruiksaanwijzing niet zo duidelijk maar gelukkig staan er online zat filmpjes om de TV goed te kunnen installeren. Om goed een beeld te krijgen hoe goed het beeld is hebben we op Youtube een aantal demo filmpjes voor Oled bekeken. Wat gelijk opvalt is dat bij deze filmpjes, de helderheid wordt verhoogd voor optimale beeldervaring. Wat een mooi beeld!
Na de testperiode ga ik de TV ophangen in plaats van op de voet. Omdat ik de 55 inch tv heb is het redelijk groot zo op mijn TV meubel. Je kan via LG beugels bestellen zodat de bijpassende soundbar er perfect onder past.
Het beeld ziet er goed uit en het geluid dat uit de TV komt is prima. Enige nadeel is de afstandsbediening. Deze vind ik redelijk groot en er zitten veel functies op die je eigenlijk nooit gebruikt. Ook voor het gamen is het een prachtige tv. Omdat LG aangaf je het ook als tweede monitor kon gebruiken heb ik via mijn laptop draadloos verbonden met de TV. Dit werkt supersnel en het beeld wordt gelijk geprojecteerd op de TV. Je hebt hierbij de optie tot het uitbreiden of dupliceren van je beeld.
Wat daarnaast ook een groot pluspunt is, is dat het beeld vanuit meerdere hoeken goed zichtbaar blijft. Al met al een zeer mooi beeld!

Pluspunten

• Groot
  • Dun
  • Goed geluid

Minpunten

• Afstandsbediening

LieveLIesReview 04-09-2024

Review LG Oled 55 C4 tv

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Ik was een van de gelukkig die deze tv een aantal weken hebben mogen testen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over hoe fijn tv kijken kan zijn.

De kleuren zijn prachtig en levensecht en zeer gedetailleerd. Ik heb voornamelijk natuurfilms gekeken en het was alsof ik in een bioscoopzaal zal. Het geluid is prima en als ik deze tv
aanschaf koop ik daar wel een soundbar bij voor een nog mooier geluid.

De tv heeft een super dun scherm met een haast onzichtbare rand, Het toestel staat op een elegante maar stevige voet,

De installatie verliep moeizaam en ik heb daarbij hulp moeten vragen. Ook het installeren van de afstandsbediening van de provider ipv de bijgeleverde afstandsbediening vroeg wat aandacht en tijd. Die aanwijs-mogelijkheid met cursor van dit kastje maakte me nerveus, het voelde alsof ik een game terecht was gekomen vandaar dat de afstandsbediening van de provider geïnstalleerd is. Eenmaal geïnstalleerd werkt het toestel perfect.

Deze tv is echt een aanrader.

Pluspunten

• Prachtig helder beeld
  • Mooie strakke uitstraling
  • Prima geluid

Minpunten

• installatie is een uitdaging.

Mirauis 29-08-2024

Mooie, zeer platte tv, een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Toen ik de tv bezorgd kreeg was ik erg blij. Het is een mooie grote tv, superplat ook. Het is me gelukt om zelf, in mijn eentje, de voet eronder te monteren en neer te zetten. Het aanmeldingsproces en het instellen van de tv ging ook soepel. De afstandsbediening is fijn in de hand liggend en de magic mouse maakt het besturen van de tv supermakkelijk. Het beeld en geluid zijn super en zijn ook aanpasbaar waardoor je of je nou een film kijkt of een muziekstuk, je altijd optimaal geluid en helder beeld hebt. Er zitten leuke standaard apps op, spelletjes etc. De screensaver is ook personaliseerbaar, wat het echt een tv maakt die goed in elke woonkamer past. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Helder beeld en geluid
  • Groot scherm

SunnyOwl123 29-08-2024

Mooie OLED TV als je van LG houdt

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

De LG OLED C4 55-inch televisie biedt een indrukwekkende kijkervaring, vooral voor liefhebbers van films en series. Het dunne beeldscherm heeft een moderne uitstraling, mede door de lichte betonlook aan de achterkant. Het scherm rust op een stevige voet, waardoor de tv stabiel staat. De beeldkwaliteit is uitstekend, met levendige kleuren, scherpe details en diepe zwarttinten. Zelfs bij fel daglicht blijft het beeld helder, al is het aan te raden de ruimte te verduisteren bij donkere scènes voor een optimale ervaring. Ook vanuit verschillende hoeken blijft de beeldkwaliteit consistent goed.

Het geluid van de ingebouwde speakers is verrassend helder en vol, met een goede bas. Dit maakt een extra soundbar niet noodzakelijk, al kan deze wel een nog rijkere geluidservaring bieden.

De installatie verliep soepel, hoewel het formaat het handig maakt om dit met twee personen te doen. De kabels kunnen netjes worden weggewerkt dankzij het slimme kabelmanagement. De afstandsbediening ligt prettig in de hand en maakt navigeren snel en intuïtief met het pijltje op het scherm.

Een paar minpunten zijn dat je bij het uitschakelen steeds het LG-logo te zien krijgt en dat de LG-app vaak nodig is voor het installeren van apps. Daarnaast is het vervelend dat je geen YouTube-video’s kunt casten zonder in te loggen met een account. Desondanks biedt deze tv uitstekende beeld- en geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Mooi beeldkwaliteit
  • Goed geluid voor een TV

Minpunten

• Installatieproces verliep niet geheel soepel
  • LG logo en slogan is vaak te zien
  • Je hebt vaak de LG app nodig

Wutru 29-08-2024

Mooi ding, maar LG, luistert niet echt naar mijn commando's

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

De afgelopen weken heb ik de LG C4 mogen testen. Een erg mooie tv in zowel design als beeldkwaliteit. Vooral de voet staat de tv erg mooi. Uiteraard mag je mooi beeld verwachten in deze prijsklasse. Al moet ik zeggen dat OLED leuk klinkt, toch vond ik het beeld vaak te zwart. Ook de ingebouwde Chromecast mag je verwachten in deze prijsklasse. Een leuke feature. De geluidskwaliteit is mooi voor een kleinere ruimte. Niet te schel. Staat de tv in een wat grotere kamer of wil je graag hard geluid dan is een externe geluidsbron wel aan te raden.

De Spraakassistent-feature vond ik erg vervelend; hij ging vaak ongevraagd aan en reageerde niet op pauzecommando’s of op de vraag om een app te openen. Ik vraag mij af waar hij wel voor dient dan?
Ook de “cursor” stoorde mij. Leuk om te gebruiken, maar hij verscheen vaak zonder dat ik daar behoefte aan had en blijft vervolgens lang hangen. Hierdoor blijft ook de voortangsbalk van je film/serie in beeld.

Al met al een goede tv, maar niet helemaal de prijs waard.

• Goed beeld
  • Veel instellings mogelijkheden

Minpunten

• Spraakassistent te gevoelig
  • Cursor blijft lang hangen

Marc 27-08-2024

LG C4 OLED TV Review

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

De LG C4 heeft een strak, modern design dat direct opvalt in je woonkamer. Het slanke profiel en de minimale randen zorgen ervoor dat de tv bijna naadloos opgaat in je interieur. De dunne bezel rondom het scherm geeft de TV een premium uitstraling, terwijl de stevige standaard ervoor zorgt dat het toestel stabiel blijft staan. Wat ik persoonlijk erg fijn vind, is dat de TV ook erg plat tegen de muur hangt als je hem ophangt, waardoor hij net zo’n kunstwerk wordt als het beeld dat hij toont.

De beeldkwaliteit van de LG C4 is simpelweg indrukwekkend, vooral gezien de prijsklasse. Met OLED-technologie krijg je diepe, inktzwarte tinten die het contrast naar een nieuw niveau tillen. Zelfs in een helder verlichte kamer blijft de beeldkwaliteit uitstekend. De helderheid is meer dan voldoende om ook overdag, met veel daglicht, te kunnen genieten van een helder en scherp beeld.

Kleurweergave is ook een sterk punt van deze TV. De kleuren zijn levendig zonder overdreven te zijn, met een natuurlijke weergave die vooral bij natuurdocumentaires en films tot z’n recht komt. De scherpte is wat je mag verwachten van een moderne OLED, met een 4K-resolutie die elk detail haarscherp weergeeft, zelfs als je dicht op het scherm zit. Wat betreft kijkhoeken stelt de LG C4 niet teleur: de beeldkwaliteit blijft consistent, zelfs als je vanuit een scherpe hoek kijkt. Dit maakt het een perfecte TV voor grotere groepen, of als je vaak van plek wisselt tijdens het kijken.

Het geluid van de LG C4 is verrassend goed voor een platte TV. De ingebouwde speakers leveren helder en vol geluid dat prima voldoet voor normaal TV-kijken en films. Dialogen zijn duidelijk, en er is voldoende bas om actiescènes overtuigend over te laten komen. Voor de echte audioliefhebbers is het echter aan te raden om een soundbar of extern audiosysteem toe te voegen, want hoewel het geluid goed is, mist het wat diepte en kracht die je wel met een los audiosysteem krijgt.

Qua gebruiksgemak scoort de LG C4 hoog. De meegeleverde Magic Remote ligt prettig in de hand en werkt intuïtief, met de mogelijkheid om te wijzen, klikken en scrollen. De interface is overzichtelijk en reageert snel op input. Het instellen van de TV is een fluitje van een cent, met duidelijke stappen en opties die eenvoudig te navigeren zijn. Ook het wisselen tussen verschillende bronnen en apps gaat moeiteloos, zonder dat je merkt dat de TV aan het “nadenken” is.

De Smart TV-functionaliteiten van de LG C4 zijn dik in orde. Het WebOS-platform biedt een breed scala aan apps, waaronder de gebruikelijke streamingdiensten zoals Netflix, Disney+, en YouTube. De app store heeft ook voldoende keuze als je op zoek bent naar specifieke diensten of games. Wat ik vooral handig vind, is de integratie met Google Assistant en Alexa, waardoor je de TV ook met je stem kunt bedienen. Dit maakt het een echt slimme TV, waarbij je niet alleen snel naar je favoriete content navigeert, maar ook andere smart devices in huis kunt bedienen.

Al met al is de LG C4 een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een stijlvolle, gebruiksvriendelijke OLED TV met indrukwekkende beeldkwaliteit. Of je nu graag films kijkt, games speelt, of gewoon het nieuws volgt, deze TV stelt niet teleur. Het geluid is goed, maar als je echt alles uit je kijkervaring wilt halen, is een soundbar geen overbodige luxe. Wat mij betreft is de LG C4 een van de betere keuzes in zijn prijsklasse, en een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een balans tussen design, prestaties en smart-functionaliteit.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Geluid
  • Stroomverbruik

Maurice84 27-08-2024

Mooie HDR LED TV zonder poespas!

Eerste indruk:
Wat een prachtig groot scherm, mooi design en dunne randen! Het voetstuk in het midden is wat eenvoudig van aard, maar misstaat het scherm niet. De TV was absoluut niet zwaar om op te zetten en was eenvoudig te installeren en aan te sluiten zonder onnodige poespas. Wat me opviel is dat er geen volume-knoppen en een standby-knop zijn. Er is dus geen manier om de TV met een schakelaar echt uit te schakelen.

Ervaring:
De setup wizard en deze was vlot en erg mooi in beeld gebracht. Dankzij de optie om de TV middels LG ThinQ en je mobiel (via Bluetooth) te activeren werd het draadloos netwerk automatisch ingesteld. WebOS geeft het browsen door de verschillende menu opties tevens een hele fijne en snelle ervaring. Vervolgens heb ik de decoder aangesloten en de TV detecteerde dit en kwam met de optie om deze met dezelfde afstandsbediening te gaan gebruiken zonder dat ik dat daarom vroeg, dit was erg handig en werkte meteen! Vervolgens vernam ik wel dat alle kleurenregisters standaard vol open stond ingesteld en dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik heb deze naar Bioscoop stand ingesteld wat vaak wel het meest natuurgetrouwe beeld oplevert. Het geluid klonk standaard best oke, en dankzij de AI Sound Pro optie gaf deze daarmee meer laag en daarmee een aangenaam voller geluid!

Vervolgens keken we naar de prachtige OLED beeldkwaliteit en ook hoe het 1080P signaal werd ge-upscaled naar 4K en dit ziet er naadloos uit, geen artifacts en met variabele refreshrate door de snelle videoprocessor met AI. Naast HDR10 wordt ook Dolby Vision ondersteund en dat verklaard te prijs t.o.v. goedkopere modellen. Vervolgens heb ik de Smart functies getest door een prachtige 4K HDR video te streamen via de ingebouwde WebOS app functionaliteit en dit werkte direct out-of-the-box. Daarna Netflix ingesteld en dit ging erg vlot en snel samen met het Netflix Calibration video profiel wat als optie naar voren kwam voor nog meer contrast bij donkere scenes.

Conclusie
Mijn eerste indruk is dat het een erg fijne TV is met prachtige kleuren en scherpte. Het kleurbereik is erg breed, zowel HDR10 als Dolby Vision komt erg mooi uit de verf en zwart is echt zwart!

Pluspunten

• Prachtig beeldkwaliteit!
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Kijkhoeken
  • Kleuren en helderheid staan te fel

niels163 27-08-2024

Perfect beeld, perfect zwart

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Wat een mooie televisie is dit!
De televisie heeft een enorm mooi design. Het is een hele slanke tv, op een mooie voet in een erg mooie en rustige kleur, die het geheel een hele luxe uitstraling geeft. De tv is zoals gezegd heel dun, wat tijdens het uitpakken van de doos voor een iets verhoogde hartslag kan zorgen. Gelukkig is de tv natuurlijk sterk genoeg om met een beetje voorzichtigheid goed in elkaar te worden gezet.

OLED tv’s staan bekend om hun enorm goede weergave van zwarte beelden. Dat is bij deze tv niet anders. Zwart is echt volledig zwart, maar ook de andere kleuren worden heel mooi weergegeven en spatten echt van het scherm af. Ook vanuit een hoek is het scherm nog steeds heel goed zichtbaar en mooi te noemen. Daarnaast is de helderheid goed, maar geeft het scherm wel wat schittering doordat het een glanzende laag heeft. Dat kan hinderlijk zijn als de tv bij een raam staat waar veel zon op staat, maar was voor ons geen probleem.

Wij hebben thuis een soundbar, dus geluid is voor ons niet een enorm belangrijk punt. Echter vinden wij het voor normale televisieshows en programma’s fijner om gewoon normaal geluid te hebben en daar is deze tv gewoon prima voor. De bass is niet heel erg aanwezig, maar voldoende voor normaal gebruik. Voor film- en serieliefhebbers is het wel aan te raden om er een goede soundbar bij te kopen, want bij zulk mooi beeld, hoort ook net zo mooi geluid.

Het gebruiksgemak is dik in orde. De menustructuur is helder en de afstandsbediening die werkt door te richten op wat je wilt selecteren werkt fijn, zelfs voor typen. Alles reageert snel en je hebt weinig wachttijden in de menu’s.

Wat de smartfuncties betreft is het gewoon heel goed voor mekaar. Zo goed als alle apps die je wil zitten er gewoon op, ook bijvoorbeeld de kijk app, die nog weleens mist op andere platformen. Daarnaast zijn de apps snel en werken ze ook gewoon eenvoudig.

Pluspunten

• Zwart is echt zwart
  • Heel mooi design
  • Snel
  • Veel smart functies

Minpunten

• Voelt fragiel bij uit doos halen

m***********@g******** 27-08-2024

LG TV, bijna perfect

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Afgelopen weken de gelegenheid gehad om deze 55 inch LG tv uit te testen.
Installatie van de tv was eenvoudig en na een half uur was deze operationeel.
Wat meteen opvalt in het goed gevulde scherm met allerlei icoontjes om aan te klikken. De meeste zullen het prettig vinden . Ikzelf vind dit het scherm te vol en zou het prettig vinden dat dit beter verdeeld en opgeruimd kan worden zodat je alleen overhoudt wat je nodig hebt.
Ben zeer tevreden over goede beeldkwaliteit. Films (Avatar) en Natuurbeelden (National Geographics) in 4K waren al mooi op 1080p maar in 4K is het een nieuwe belevenis. Ook geluid is erg goed, Dolby Atmos is goed . Voor een kleine huiskamer heb je geen extra boxen nodig. Wil je echt Dolby Atmos dan is surroundset of een goede soundbar aan te bevelen.
De ingebouwde Chromecast is handig maar heeft een enorme vertraging wanneer ik bv mijn telefoon verbind en gewoon foto’s laat zien. Met een filmpje heb ik wel geluid maar geen beeld
Splitscreen is handig maar dan heb je wel minimaal 55 inch tv nodig want anders wordt 2e beeld wel erg klein

Maar kort samengevat is dit toch wel een hele mooie tv waar iedereen veel plezier en kijkplezier aan zal beleven
---------------------------------------------------

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Schittering
  • Chromecast

m**************@h********* 26-08-2024
Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Ik heb deze tv mogen testen, en ik ben er erg tevreden over. Het design is strak en past perfect in mijn interieur. De beeldkwaliteit is top: heldere kleuren, scherp contrast, en zelfs met veel daglicht blijft het beeld haarscherp. Ook vanuit verschillende hoeken ziet het er goed uit.Het geluid is verrassend vol voor een platte tv, en de smart-functies werken snel en soepel. Apps starten zonder problemen op en het menu is makkelijk te bedienen.Kortom, een fijne tv met een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit!

s******@l****** 24-08-2024
Geschreven voor: LG OLED55C46LA

De LG OLED C4 55-inch televisie heeft een strak en modern design met een rood bronze kleur voet. Het dunne profiel en de minimalistische randen zorgen voor een strakke uitstraling. De standaard is eenvoudig te installeren, is stevig en biedt voldoende ondersteuning, terwijl de mogelijkheid om de tv aan de muur te bevestigen een extra pluspunt is.

De beeldkwaliteit van de LG OLED C4 is indrukwekkend. Overdag presteert de tv uitstekend, met heldere en levendige beelden die zelfs in fel daglicht goed zichtbaar zijn. De scherpte is goed, waardoor elk detail haarscherp wordt weergegeven. De helderheid en kleurweergave zijn mooi, met diepe zwarttinten en levendige kleuren die echt tot leven komen. Het contrast is top. De beeldkwaliteit vanuit verschillende hoeken blijft consistent en goed te bekijken.

Het geluid van de LG OLED C4 is verrassend goed en beter dan de eerdere versie die wij hebben en zeker voor een platte tv. De ingebouwde speakers leveren een helder en vol geluid, met voldoende bas om films en muziek tot hun recht te laten komen. Hoewel een externe soundbar of speakersysteem de ervaring nog verder kan verbeteren, biedt de tv zelf al een fijne audio-ervaring.

De LG OLED C4 is zeer gebruiksvriendelijk. De installatie is eenvoudig, wij bleven op een punt hangen, maar door terug te gaan en een andere keuze te maken, was dat snel verholpen. Een instelhulp ontbrak bij de doos. De interface is intuïtief en gemakkelijk te navigeren. De afstandsbediening ligt prettig in de hand en de knoppen zijn logisch geplaatst. Het menu is overzichtelijk en biedt snelle toegang tot alle instellingen en functies.

De smart TV-functionaliteiten van de LG OLED C4 zijn uitgebreid en veelzijdig. Met toegang tot populaire streamingdiensten zoals Netflix, Disney+, en Amazon Prime Video, Nkziet, Pathé etc heb je een breed scala aan entertainment binnen handbereik. De ingebouwde AI-assistent maakt het eenvoudig om content te zoeken en de tv te bedienen met spraakopdrachten. Daarnaast biedt de tv ondersteuning voor home-assist, waardoor wij de tv door het hele huis kunnen bedienen.

De LG OLED C4 55-inch televisie biedt een uitstekende combinatie van design, beeldkwaliteit, geluid, gebruiksgemak en smart TV-functionaliteiten. Het is een geweldige keuze voor iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige tv-ervaring.

Ans 24-08-2024

zeker een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

De LG OLED C4 55-inch tv biedt veel van wat OLED-tv's zo aantrekkelijk maakt. Het is duur, maar de kwaliteit is fantastisch, het ontwerp is strak en de slimme functies zijn gebruiksvriendelijk. Het is een van de snelste en meest responsieve tv's die ik ooit heb gebruikt in het oled- en qled-assortiment.
AI-functies zijn iets dat ik nog nooit op tv heb gebruikt. Het is mijn eerste AI-aangedreven tv en het is meer dan ik kan vragen. AI-functionaliteit is beschikbaar in zowel video als audio. Het past zich aan op video en audio en maakt het superieur. Ik heb hier geen extra soundbar voor nodig. Deze tv heeft gewoon geweldig geluid.
LG smart tv "webOS" is goed en heeft een zeer uitgebreide galerij met apps, maar niet alles wat ik gebruik. Een ander geweldig ding is dat je er rechtstreeks games op kunt spelen via verschillende online cloudgaming-applicaties. Kortom, het is een must-have tv.

Pluspunten

• AI werkt perfect
  • Sound and video quality
  • stark and slimme

antoinette 23-08-2024

Zwart is zwart

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

In de zoektocht naar een grotere tv leek mij vooral de 55 inch de juiste grootte. Deze tv werd ook veel genoemd onder de besten. Perfect dus dat ik de LG C4 gratis mocht testen voor een paar weken.
Ik had een 10 jaar oude led tv en dus is het verschil duidelijk te zien. Vooral in donkere scènes is veel meer te zien nu. De zwart serie Ripley kwam ook prachtig tot uiting.
De rand van de tv is zo dun en het zwart zo zwart dat je 's avonds geen 'rand' om je beeld hebt.
Stel je zelf wel de vraag wat je op tv bekijkt. HD content komt minder goed tot zijn recht als UHD. En dus kun je veel colour banding zien wanneer het beeld niet in hoge kwaliteit wordt geleverd.
Ja ik zie het verschil tussen oled en andere led maar ik weet niet zeker of ik de 100en euro's in prijsverschil er echt voor over heb.

Pluspunten

• Scherp mooi beeld
  • Heel dun

Minpunten

• Valt in duurder segment
  • Geen screensaver buiten native apps

Valentijn 23-08-2024

LG Evo C4: Fantastisch, met een terugblik

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

De nieuwe LG Evo C4 biedt, ondanks weinig veranderingen ten opzichte van het vorige model, nog steeds de uitstekende kwaliteit die we gewend zijn van LG’s OLED TV's. De beeldkwaliteit is prachtig, met verbeterde helderheid, kleurweergave en schaduwen. De vernieuwde 144Hz verversingssnelheid is vooral een voordeel voor PC-gamers. Kijkhoeken zijn uitstekend ook bij extreme hoeken, hoewel sommige gebruikers een groene tint bij extreme hoeken rapporteren—heb ik dit zelf niet ervaren. Wel is het jammer dat MLA-technologie ook bij dit model in de C-serie ontbreekt, wat zorgt voor de beste helderheid.

De geluidskwaliteit is redelijk voor TV-speakers, maar vooral bij bass en lagere tonen merk je het tekort. Voor beter geluid is een soundbar of externe luidspreker aan te raden. De bouwkwaliteit is degelijk, met een metalen voorkant en een kunststof achterkant waar de poorten zich bevinden. De achterkant van het paneel heeft een fraai zwart-marmerachtige afwerking. Onder andere biedt de TV vier HDMI 2.1-poorten, drie USB 2.0-poorten en een Ethernet-aansluiting.

Het WebOS-besturingssysteem is uitgebreid, met veel instellingen voor beeldkwaliteit en functies zoals Dolby Vision, AirPlay, Miracast, Nvidia G-Sync en AMD FreeSync. Besturing kan via de afstandsbediening, spraak of door fysieke bewegingen van de afstandsbediening als een soort Wii. Nadelen van LG’s WebOS zijn de hoeveelheid advertenties en AI-features die standaard gepromoot worden, dit zorgt ervoor dat de gebruikservaring wat wordt belemmert, vooral gezien de prijs van de TV.

Hoewel de LG C4 een goede TV is, biedt de G3 of zelfs C3 momenteel meer waar voor je geld. De G3 heeft betere beeldkwaliteit, inclusief een 5-jarige garantie op het paneel voor een lagere prijs. De C3 is vergelijkbaar en een stuk goedkoper. Kortom, de C4 is zeker aan te raden, maar wordt momenteel nog in prijs overschaduwd door de C3 en zelfs de G3.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Nieuwe 144hz verversingssnelheid
  • Poorten, connectiviteit & features

Minpunten

• Mogelijk groene tint bij extreme kijkhoeken
  • Advertenties in WebOS
  • Prijs t.o.v oudere modellen

Ester 22-08-2024

Eén woord: geweldig!

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Ik heb deze televisie mogen testen door deel te nemen aan een testpanel.

De eerste indruk van de televisie is positief: prachtig design! De voet van de televisie heeft een bruine gloed en de achterzijde een steenlook. Past helemaal perfect in mijn woonkamer, dus ik ben razend enthousiast.

Het monteren ging gemakkelijk, de handleiding was had naar mijn idee wel veel onnodige toevoegingen die het wat lastiger te begrijpen maken. Al met al waren de handelingen erg simpel en stond de televisie binnen een mum van tijd.

De afstandsbediening is erg fijn in gebruik, door hem te bewegen gaat er een cursor over het scherm. Superhandig! Series, films en documentaires zien er adembenemend uit. Het zwart is echt diepzwart, de kleuren zijn realistisch en voor een OLED-scherm is de televisie ook nog eens helder. Reflecties zijn zichtbaar in mijn lichte woonkamer, maar absoluut niet storend. De Filmmaker Mode is een geweldige toevoeging, je krijgt echt een bioscoopervaring in je eigen huis. Dolby Atmos zorgt voor een onvergetelijke audioervaring, Dolby Vision voor geweldig beeld. De televisie detecteert automatisch wat voor een input iets is, als een film Dolby Vision ondersteund verschijnt het logo rechtsboven in de hoek op het scherm. Het is echt heerlijk om naar deze televisie te kijken!

Gamen is een geweldige ervaring op deze televisie. De verversingssnelheid is 144Hz, daar zul je niet veel van merken wanneer je games speelt op een spelcomputer… maar is wel handig wanneer je een PC of laptop aansluit die dit ondersteund. Deze functie is aan en uit te zetten in de Game Optimizer. Hier kun je de FPS zien en zijn instellingen te beheren (zoals Nvidia’s G-Sync). Snel bewegende beelden zien er super uit op de televisie en de input lag is ook laag. Uitermate geschikt voor gamers, dus!

Het geluid van de televisie laat wel te wensen over. Begrijp me niet verkeerd: voor een televisie is het geluid erg goed, maar de bastonen komen niet helemaal tot hun recht. Met een subwoofer zou je dat kunnen oplossen.

Verder is de kijkhoek goed, zijn praktisch alle apps die je wil gebruiken qua streamingservices beschikbaar en heeft de televisie een Chromecast built-in. Je kunt zelfs vanaf je computer casten naar de televisie! Wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Prachtige kleurweergave en helderheid
  • Goed contrast
  • Game Mode met veel functionaliteiten
  • Vier HDMI 2.1 poorten
  • Chromecast built-in

Minpunten

• Handleiding te druk

Erwin L 21-08-2024

Mooi beeld, maar daar houdt het op

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Reeds bij aanvang al de eerste ergernis bemerkt. de tv moet nog afgemonteerd worden, maar iedere vorm van handleiding ontbreekt waardoor na enige ergernis de tv eindelijk op de standaard gemonteerd was.
ook voor het aansluiten van de tv ontbreekt iedere vorm van begeleiding. pas als je de tv op Nederlandse taal hebt gekregen kan je ergens verder komen met de AI assistent die in het systeem geïntegreerd is.
LG werkt helaas niet samen met formula 1 tv waardoor de app niet te downloaden is, en ook de Odido ontvanger wordt niet gezien.
De geïntegreerde Alexa staat door de Nederlandse instelling ook in de Nederlandse taal, iets dat verwarring geeft met ons originele ( Engels).
qua beeld absoluut beter dan de eigen Samsung maar geluid weer minder.
tijdens het kijken naar programma's popt Alexa regelmatig irritant omhoog met een scherpe piep in vervelende tekst onderop.

kortom, mooi beeld, redelijk geluid, maar niet mijn keuze, zeker niet voor dit bedrag.

Pluspunten

• beeld kwaliteit

Minpunten

• geen echte handleiding
  • klunzig in te stellen
  • niet alle functionele apps zijn toegankelijk

r*************@g******** 20-08-2024
Geschreven voor: LG OLED55C46LA

Ik heb deze tv enkele weken (onbetaald) mogen testen. Hieronder mijn ervaringen.
De TV heeft een 55" OLED scherm. Het scherm heeft dunne randen, erg fraai. De behuizing en (koperkleurige) voet zijn van kunststof, een metalen voet zou mooier zijn vind ik. Aansluitingen zitten aan de zijkant, goed bereikbaar: ook bij wandmontage. Installatie verloopt soepel met stap voor stap begeleiding op het scherm. Aangesloten apparaten worden automatisch herkend. .De tv start erg snel op. Kleuren van het scherm zijn intens en zwart is echt zwart. Reflectie van omgevingslicht is minimaal en er is geen last van beperkte kijkhoeken. Alle gangbare apps zijn beschikbaar en de TV is razendsnel dus een mediabox is niet nodig. De afstandbediening is overzichtelijk, naast bediening met de knoppen kun je hem ook een soort muis gebruiken om aan te wijzen en te kiezen. Het geluid is redelijk goed voor een platte TV. Je kunt artificial intelligence inschakelen, daardoor verbetert het beeld en geluid nog iets en daarmee is zelfs een redelijke bas te horen. Een soundbar is dus voor doorsnee tv kijken niet per se nodig, maar voor serie- en filmliefhebbers wel een must. Dat is bij vrijwel elke platte tv het geval dus geen dealbreaker. Een zeer complete TV dus, zeker het overwegen waard.

Natas 20-08-2024

LG OLED prachtig beeld

Geschreven voor: LG OLED55C46LA

De LG OLED hebben wij (onbetaald) mogen testen voor een aantal weken. De tv heeft een handige voet waar je de kabels van de tv mooi in weg kunt werken zodat je geen kabels achter je tv ziet lopen. De voet zelf heeft een koperachtige kleur, wat wij minder mooi vinden, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Het scherm zelf is echt ontzettend dun en zonder randen.
Hierdoor voelt de tv ook niet aan als een groot zwart obstakel als de tv niet aan staat.

Het installatie proces op de tv zelf, vonden wij wat lastig. Meerdere malen pakte de installatie setup niet de gevraagde gegevens. Wat wel weer ideaal is, is dat de tv automatisch de PlayStation en andere aangesloten items herkend.

Maar het scherpe en heldere beeld heeft ons echt verrast. De kleuren zijn zo helder en duidelijk. Het geluid is ook echt goed voor een tv en wij hebben voor nu dan ook niet onze soundbar aangesloten.

De tv is op meerdere manieren te besturen. Via de afstandsbediening kan je met een cursor de tv bedienen, maar de tv werkt ook op spraak. De spraakbesturing werkt echt ontzettend goed.

Onze conclusie over de tv is dan: echt een hele goede tv met als grootste pluspunt de helderheid en de scherpte van de tv! Hier kan je echt heerlijk films mee kijken.

Pluspunten

• Scherp beeld, heldere kleuren
  • Super smal scherm zonder randen

Minpunten

• Kleur van de voet
  • Installatie setup werkte niet gelijk goed