Akai AL2225CI

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Akai AL2225CI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

henk8591 23-11-2011

erg zuinig en 12v

zeer slecht geluid zonder surroundset niet om aan te horen.
scart aansluiting , verscheidene keren goed er in moeten drukken stekker moeten vast plakken anders komt hij los.
diverse scartkabels geprobeert met zelfde resultaat.
universele afstand bediening werken er niet op.

yannik 20-06-2011
Geschreven voor: Akai AL2225CI

Mooie TV voor het geld. Behalve het geluid. Mooi beeld. Jammer dat als je hem aan de muur wil hangen je de standaard er niet af kan halen, dus je zit tegen zo'n zwart uitsteeksel aan te kijken. Ik heb er mijn Wii sensorbalk aan vast geplakt, zo heeft het toch nog een beetje nut.

smallbneck 23-09-2010
Geschreven voor: Akai AL2225CI

Geluid viel me erg tegen, ik heb ook lage tonen op vrijwel max gezet en hoge tonen minimaal. Qua geluid AKAI onwaardig. Dit was wel het laatste dat ik van AKAI had verwacht. Tussen alle demo's bij BCC viel dat in de winkel ook nauwelijks op, jammer ook dat de verkoper niet zijn best heeft gedaan een beter apparaat aan ons te slijten. Zeker omdat we flink aan het shoppen waren, of ik nou 1300 of 1400 Euro moest aftikken...

T Reinten 18-03-2010
Geschreven voor: Akai AL2225CI

Mooie tv,voor dit geld. Alleen geluid wat blikkerig,maar als je doet wat ik heb gedaan,dan valt het zelfs met de luidsprekers van de tv nog wel mee:afstelling geluid : gebruiker hoog 50, laag 95, surround aan. Als je de luidsprekers een paar dagen de tijd geeft,zul merken dat het blikkerige geluid voor 80% verdwijnt,beeld afstelling: gebruiker contrast 60,helderheid 40, kleurverzadiging 40,scherpte 60,kleurtemperatuur koel.

rutger13 09-02-2010
Geschreven voor: Akai AL2225CI

Zeer fraai beeld, helaas onvoldoende mogelijkheden voor kiezen van beeldformaten met name merkbaar bij afspelen van oude films.

Het geluid is abominabel en vergelijkbaar met een mobiele telefoon.

De reactie van Akai op mijn klacht over het geluid:

"Vanwege het design, waarvoor gekozen is bij deze tv, kunnen er geen
grote speakers in.
Er zitten dus kleine speakers in waardoor het geluid niet groots is /
kan zijn.

Het advies is om de tv te voorzien van een losse (computer) speakerset
zodat het geluid niet meer via de TV loopt.
Wij hebben zelf geen voornemen om dit te gaan leveren aangezien deze
speakers redelijk goedkoop verkrijgbaar zijn in
de reguliere handel."

Losse speakers zijn dus nodig. Helaas heeft de TV alleen een aansluiting die meeloopt met het volume van de TV zelf, waardoor het vreselijke geluid van de speakers altijd hoorbaar blijft!

Conclusie: alleen te gebruiken als monitor in combinatie met een home cinema set, en daarvoor is het beeldformaat eigenlijk te klein.

eltjetiemes 02-02-2010
Geschreven voor: Akai AL2225CI

Helemaal eens met elmerschouten prima Tv gebruik hem als monitor bij mijn laptop mooi beeld schakeld automatisch uit bij geen beeld geluid klopt heel slecht ik heb het geluid via mijn versterker dat gaat prima verder zeer tevreden

elmerschouten 04-01-2010
Geschreven voor: Akai AL2225CI

Op zichzelf een mooi uitgevoerde televisie met full HD. Echter, de geluidskwaliteit is zo bedroevend slecht (alsof je naar je mobiele telefoon zit te luisteren) dat we besloten hebben om het toestel te retourneren.