Samsung UE55C6000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55C6000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Aak1971 13-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE55C6000

Prachtig toestel als je de prijs bekijkt en wat je er voor krijgt. Het enige nadeel is idd de geluidskwaliteit. Ik heb net als de meeste die deze maat toestellen kopen een kwalitatief goede AV receiver die het geluid naar de luidsprekers brengt. Ik ben tevreden over de beeldkwaliteit de door andere genoemde minpunten vallen mij niet op. Er zijn zoveel andere reflectiebronnen die veel overheersender zijn. Ik kan een ieder dit toestel aanraden.

Mikmaa 01-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE55C6000

Wauw! was toch wel hetgeen wat ik dacht toen de TV voor het eerst aanging. Zeker in combinatie met een blu raytje of HD tv. Scherper als in het eggie.
En ook deze heeft clouding in de hoeken... En? Als je er op gaat letten kan het vervelend zijn maar ga je dan ook erop letten of je jezelf ziet weerkaatsen in het beeld? Nee toch. terwijl dat een stuk duidelijker te zien is. Zo kan je overal wel wat op aan te merken hebben. Neemt niet weg dat het niet zou horen..
Voor de rest: Prachtige televisie (want meer is het niet) met een dito beeld. Geluid vind ik voor zo'n plat toestel behoorlijk meevallen. Als je een 55" tv koopt heb je volgens mij al lang een cinemaset. Voor het nieuws e.d. acceptabel geluid.

Lauke1968 13-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE55C6000

De geluidskwaliteit van deze televisie is, net als bij de meeste ultraplatte toestellen, niet om over naar huis te schijven. Geluidsinstellingen zoals TrueSurround e.d. doen niet veel goeds met het geluid. (De digitale geluidsuitgang heb ik niet geprobeerd).

Qua beeld vind ik het toestel écht onderpresteren, ik zie flaming, clouding, shading (of hoe ze de rode vlaggen achter een snookerbal aan ook noemen). Inmiddels ben ik zover dat ik eigenlijk weer van deze tv afwil. Ik zie alleen nog maar de tekortkomingen van het scherm ipv de prachtige films en natuurdocu's die ik erop heb afgespeeld.

Mijn advies, KIJK naar een toestel en dan vooral de kwaliteit van het beeld wat wordt geproduceerd. Er zijn echt megaverschillen tussen televisies qua beeldkwaliteit (ook bij hetzelfde merk!) Neem een paar films mee die je goed kent en waar dus enige referentie aan op kunt hangen. Ga ook naar een winkel waar ze verstand van zaken hebben en niet naar (met alle respect) de grote dozenschuivers. Het is geen pakje boter wat je gaat kopen en 100 euro meer kan net het verschil maken tussen een slechte of goede aankoop. Eerlijk is eerlijk op zo'n bedrag zou het niet meer uit moeten maken. Daarnaast kan even doorsparen voor een model hoger een betere optie zijn dan genoegen nemen met een beeld waar je eigenlijk geen plezier aan beleeft.

Qua vormgeving vind ik het toestel wel en plaatje, maar ja ook het plaatje op het plaatje moet mooi zijn ;-)

De afstandsbediening is makkelijk te gebruiken en de instellingen zijn goed te overzien, al is niet altijd duidelijk welke instelling nu wat precies veranderd.

Qua duurzaamheid moet de tv zich nog bewijzen, ik ben van mening dat ik dat na een paar maanden niet kan beoordelen.

rob003 22-11-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C6000

Echt een hele mooie TV. Hij hangt strak tegen mijn muur, dat ziet er echt goed uit.

Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. HD-materiaal is haarscherp. Als je in het donker TV kijkt zie je inderdaad wat witte vlekken als er een zwart beeld is, maar zodra ik een lampje aan doe heb ik er geen last meer van. Ik kijk nooit TV in een onverlichte kamer dus dit nadeel weegt voor mij niet op tegen het platte design.

Geluid loopt via mijn receiver. Geluid van de TV stelt kwalitatief niet zo veel voor maar is voldoende om een bijv. het journaal te volgen.

Dit is een vrij simpele uitvoering qua mogelijkheden, aangezien ik een mediacenter heb, heb ik ook geen uitgebreide internet-opties op mijn TV nodig. Prima dus.

marvin26 17-11-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C6000

Deze tv nu sinds 08-10-2010 in bezit, en ben niet tevreden met het beeldkwaliteit. Toen we deze tv aandeden schrokken we eigenlijk van het beeldkwaliteit vergeleken met het beeldkwaliteit van onze samsung le46a686(model 2008). De kijkhoek van deze led tv is bizar slecht, als je recht voor de tv zit is het beeld best mooi maar hoe meer je van plaats veranderd dan zie je het beeld gewoon veel lichter worden en de kleuren afnemen. wij hebben zelf een 9 persoons hoekbank en van de zijkant is het dus echt niet mooi. Ook hebben we lichte plekken rechts en links onder, het welbekende bleeding (alleen in donkere beelden.) Overdag is deze tv ook net een spiegel wat ik erg vervelend vind met tv kijken. Overdag vind ik het beeldkwaliteit veel mooier dan in de avond als het donker is. we hebben zelfs de nieuwe led en lcd tv die we al hadden naast elkaar gezet en vergeleken. Moet zeggen dat de hd zenders van de led tv toch iets mooier zijn, maar de lcd heeft minder last van lichte plekken in het beeld en goshting en een veel betere kijkhoek.

Na 5 dagen zijn we gelijk terug gegaan naar de winkel en die heeft een monteur van samsung langs laten komen. Deze moneur zag ook de bleeding en zei dat dit niet hoorde, hij gaf ook aan dat bij led tv je er het beste recht voor kunt zitten en dat onze bank eigenlijk te groot voor deze tv is. wij hebben een formulier gekregen van de monteur dat wij de tv kunnen ruilen. Ik weet nog niet welke tv we gaan nemen maar het word niet een samsung led tv.

Ser30 25-08-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C6000

Ik heb de samsung nu een week in bezit en ik ben er zeer tevreden over.

Beeld is super, geluid wat minder maar dat wist ik al. Hij ziet er prachtig uit dus al met al een goede aankoop.

Het enige waar ik nog niet achter ben is als ik een dvd film vanuit mijn hardeschijf afspeel is hoe ik de ondertiteling erbij krijg.

snarfh 15-07-2010

wat een perfect beeld
in hd weet je helemaal niet wat je ziet,zo ongelooflijk scherp

disign is ook prachtig

geluid zeker niet slecht voor zo'n platte tv

ik gebruik een ci + van ziggo,voordeel is dan dat je kan zappen met 1 afstand bediening
moest wel even de nieuwste firmware downloaden en daarna werkte het direct
al met al een prima keuze tot nog toe
vond hem er in de winkel uit uitspringen qua scherpte

maurice070 12-05-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C6000

sinds enkele dagen in bezit, het is een lekker groot scherm (niet te groot).
Ik zit er +/- 4,5 meter vandaan en dat is gewoon goed te noemen, hij had van mij nog wel groter mogen zijn.

Beeldkwaliteit is tot op heden zeer goed te noemen, vloeiend en bij het kijken van Blu-ray weet je helemaal niet wat je ziet....

Hoop dat hij lang mee gaat !!!

Dit is een aanrader qua beelkwaliteit en design (zeer plat) en mooie lijst.