Samsung UE46C8700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE46C8700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

john de jong 18-12-2016

levensduur !!!!

Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Was een mooie tv met heel goed beeld van 2400,-- gekocht juli 2010.
Heel veel mogelijkheden ! ik vindt goed geluid ! Reeds na 3 jaar begonnen eerste storingen en
nu na 6 jaar leduitval ( strepen over beeld ) lichtlekkage aan rand beeld op diverse plaatsen !
En laatste 3 jaar diverse onvolkomenheden die je bij een een zo duur toestel helemaal niet verwacht in zo een korte periode !
Dat was eens een samsung met in het begin een sprookjes achtig goed beeld, maar de kater
is er nu ! nooit meer een samsung !!!

Pluspunten

• beeld in begin
  • geluid
  • instelmogelijkheden van geluid en beeld

Minpunten

• rare storingen al lange tijd

Hub 18-04-2011
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Ik heb wat maanden geleden deze tv (plus een Samsung 3D HD hd-recorder) gekocht, na uitgebreide raadplegingen van het duitse blad Video/HomeVision. Hierbij bleek dat als je het beste beeld wilde en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste aan een tv, dit toestel het hoogste scoort. En het beeld is inderdaad zeer goed. Mensen die op bezoek komen spreken steeds weer hun bewondering uit.
Jammer alleen die lichte vlekken die zichtbaar worden op een donkere achtergrond. Met een normaal beeld zie je er niets van, maar in donkere scenes en op zwarte balken boven onder bij sommige films, is het irritant zichtbaar. Onbegrijpelijk dat dit in genoemd video-blad niet is opgemerkt!
Het geluid vind ik goed. Voor zo'n dun apparaat; zeer goed zelfs.
Helaas valt het beeld af en toe een seconde op zwart. Zomaar, één of twee keer op een avond. Ergernis wekkend, maar ik ga er mijn tv weer niet voor van de muur schroeven, inpakken en naar de winkel mee terug sjouwen. Om vervolgens te horen dat er niets gevonden is...
De afstandbediening is mooi vormgegeven. Met verlichting. Je moet daarvoor op een knop drukken en vervolgens gaat na een seconde het licht weer uit. Zeer irritant! Ook mis ik een knopje "TV". De tv zet je meestal aan om tv te kijken, maar vaak heb ik daarvoor nog met de hd-recorder of mediaspeler gebruikt en dan moet je weer eerst via de knoppen "input" en pijlknoppen naat "tv" toe. Omslachtig allemaal. Mijn oude LG-tv afstandsbediening had wel zo'n "tv" knop. En met één druk op de knop kon ik op mijn oude Sony hd-recorder de harde schijf-inhoud raadplegen. Eenvoud, kenmerk van het ware!

mike 1970 06-03-2011
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

heb sinds gisteren deze tv.gekocht bij electroworld in echt,een lekkere strakke prijs gekregen omdat ik speciaal uit belgie kwam voor dit toestel.super service.instellen van tv super simpel zonder handleiding,beeldkwaliteit ooongelooflijk prachtig bij hd superieur.geluid valt heel goed mee voor een dunne tv,maar heb toch een homecinemaset.heb hem maar een 2 tal dagen in bezit en ben nu al zeer tevreden en zal nog veel mogelijkheden moeten ontdekken.heb altijd plasma gehad en ben toch naar led overgestapt.tot hiertoe niks op aantemerken,gewoon een super tv.van de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen daarom maar een gemiddelde scoren

Sander2344 25-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Echt een toptelevisie. Ik heb me echt als een leek anderhalf jaar lopen orienteren voordat ik overging tot aanschaf (!).
De beeldkwaliteit is super het 3D effect heel geinig.
Zelfs een detail als de afstandsbediening is overtuigend netjes, gebruiksvriendelijk en mooi.

marnix1234 01-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Ik heb deze TV al een poosje in mijn bezit en ik ben niet tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Het cloud effect is heel erg met dit toestel (witte licht vlekken) Het eerste scherm heb ik omgeruild van wegen dit probleem en het tweede scherm had het in het begin minder, maar het is veel erger geworden in de loop van de tijd. Het probleem is goed zichtbaar bij beelden die donker zijn bij de randen en lichter in het midden. Maar ook bij normaal beeld kun je het effect zien.

Het gebruiksgemak heb ik ook lager beoordeeld, omdat de interface niet goed is omdat het bedienen meer tijd kost dan noodzakelijk.

Recensies die voor het geluidskwaliteit een 7 of hoger hebben zijn niet serieus te nemen omdat er in de TV geen ruimte is voor goede speakers.

Ik raad niemand aan om deze TV te kopen omdat er voor dit geld betere toestellen zijn.

HTI 14-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Nadat ik een paar maanden in het bezit ben geweest van een PS50C7700 plasma, is deze na veel ergernis en reparaties door de leverancier omgeruild met een UE46C8700 LED televisie. Wat een verschil!

Ja, de prijs is relatief hoog voor een paar inches minder, maar dat was me het dubbel en dwars waard. Het beeld van de 8700 is heerlijk rustig aan de ogen en de 3D-functie van de 8700 werkt, op een beetje 'crosstalk' na, wel goed. De 8700 is uitgerust met LED-achtergrondverlichting en deze kan in donkere passages heel licht doorschijnen. Niet super storend, maar wel aanwezig. Niets om je zorgen over te maken.

Mijn advies aan potentiële kopers: de keuze van het toestel is niet de eerste stap in de aankoopbeslissing. Ik heb namelijk wederom ervaren dat het belangrijk is om een dergelijke aankoop bij een specialist te doen.

Bekijk de schermen kritisch en laat je in de winkel goed voorlichten over de 'voors' en 'tegens' van de verschillende technieken. Bovendien kan een specialist adviseren en oplossingen aandragen wanneer er zich bijvoorbeeld problemen na aankoop voordoen, zoals in mijn specifieke geval met de 7700 plasma.

Dankzij Thijs van Franklin Presentations in Duiven ben ik nu in het bezit van een toestel die voor mij heel dicht in de buurt van 'de ideale' flatscreen komt. Nee, ik heb geen aandelen in de onderneming, maar nu wel een hele fijne televisie.

thb2512 06-11-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Uitstekende TV met zeer goede beeldkwaliteit en een groot gebruiksgemak waaronder een zeer duidelijke afstandbediening die ook door oudere makkelijk in het gebruik is met grote letters en cijfers, die ook nog verlicht worden bij gebruik,bij in ingebruikname bleek 1HDMI poort niet te werken bij reclamatie bij Saturn werd de TV gelijk omgeruild voor een nieuwe.goede service van Saturn.

xling 26-09-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Gister deze TV aangesloten. Geweldig beeld maar na een tijdje viel mij op dat bovenaan het scherm links van het midden 2 lichte vlekken oplichten als de achtergrond kleur ook licht is. Net alsof de leds daar veel meer licht produceren. Na firmware update bleef dit zo.
Terug naar winkel, had hier nog niet van gehoord.
WEr zou een ander exemplaar voor me besteld worden. TOP voor de winkelier.

Slagmolen 04-08-2010

de Samsung UE46C8700 3D
aangeschaft in Juni,aanschafprijs wat aan de hoge kant.
vormgeving zeer mooi
bleed kwaliteit perfect,ras en ras zuiver beeld,in combinatie met UPC digital in HD is het verschil minimaal,zo strak is het beeld.
bediening en instellingen zeer eenvoudig.
houd er rekening mee dat bij de aanschaf er ook nog eens goede HDMI kabels bij komen 1.4 i.v.m doorgave voor 3D,en dat is zeer prijzig gemiddeld €80 per kabel,maar het is een aanrader.
ben al jaren een Sony man,maar ben nu omgeturnd naar Samsung PERFECT.voor mij een dikke 10.

Mr. Gerard 27-07-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Nu precies een wek in bezit en ik moet zeggen: een top TV. Veel mogelijkheden. Ziggo CI+ werkt prima.

Heb bij de dealer een usb flash disk besteld en gekregen maar TV wil het niet accepteren om te kunnen time-shiften en opanmes te maken. Vraagt dan om te formatteren en wijst de stick vervolgens af. Samsung gebeld en die zeggen dat de stick FAT32 gebruikt. Geen idee waar je dat zou kunnen instellen. Stick dus maar terug gebracht.

De applicaties zijn leuk maar er zijn er nog erg weinig. De enige die er erg druk ee is is NU.nl. Gaat steeds updaten en daar moet je op wachten ook al wil je NU.nl helemaal niet gebruiken. Misschien gooi ik die er wel uit.

Standaard beeld uit de doos is niet mooi. Ik heb de instellingen overgenomen zoals hier eerder geplaatst maar dat is het ook niet. Ik zal straks mijn instellingen wel even aangeven onder de vorige poster.

Discovery HD, en NG HD bieden hetmooiste beeld, vooral als de kamer donker begint te worden. Levensecht.

Ik heb ook geprobeerd mijn TV te laten registreren bij DivX VOD. Je krijgt wel gelijk bericht voor hun 's spam' maar een mogelijkheid je te registreren komt maar niet. Dus, dat weer verwijderd.

DLNA werkt perfect. TV ziet alle computers. Foto's laat de TV niet zien. Bestanden zijn veel te groot. Bij veel films krijg ik de melding dat de codec niet wordt ondersteund. Nu had ik al veel films opgenomen met mijn Humax in mpeg 2 formaat. Die zijn te zien. Maar ik ben het nog allemaal aan ontdekken.

PC Share manager geinstalleerd maar de meerwaarde is mijn nog niet duidelijk.

Doe nog niks met 3D. Misschien in de toekomst.

Ik wil mijn TV aan de muur hangen - als een schilderij - en wil verder geen randapparatuur, behalve dan een flash disk.

Weet iemand ook een usb flash-disk die gaat werken?

Mijn Bose Acc. geluidsboxen staan er nu werkeloos naast. Geluid TV is best om aan te horen voor zo'n platte TV maar als je Bose gewend bent, lever je toch hee; wat in

Hoe dan ook, een super TV.

lou 24-07-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Ik heb het eerst de 101cm scherm gekocht.Maar bleek naar een aantal dagen dat het scherm tocht iets te klein was,metname de 3d kwam niet goed over.Ik zit ongeveer 4 meter van het scherm af en dan is het 116cm scherm beter.Het toestel hangt tegen de muur.Ik moet zeker de complimenten geven aan het personeel van Maxwell-Gulpen die er geen probleem van maakte en het toestel meteen omruilde.Ik ben nu zeer tevrede met dit formaat toestel en tevens tevrede over de beeld kwaliteit,komt zeer realistisch over.In een woord een geweldig toestel.Zeker een aanrader..

Sjaakie483 17-07-2010

In een woord geweldig.
Superbeeld en opties mogelijk.
Opname mogelijkheid ook goed je moet alleen een usb-stick of 2.5"externe schijf aansluiten en het werkt je hoeft echt geen externe hd recorder te kopen.
Heb het internet ook aan gesloten werkt prima.
Ik heb er ook nog eens mijn NAS opzitten films ,muziek,foto's kijken alles werkt super .
3D ook goed.
Kan een ieder die het laatste nieuwe wil hebben dit echt aanraden.

haage 14-07-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Zeer mooie TV die is een modern interieur goed tot zijn recht komt. Een echte aanrader.

De beeldinstellingen vanuit de doos kunnen beter en dus heb ik de tv gecalibreerd n.a.v. de calibratie van een andere gebruiker. (zie beneden)
Het beeld is nu super.

Geluid is redelijk.

De digitale en HD kanalen kunnen niet handmatig worden gesorteerd zodat bijv SBS 6 HD op 66 staat. Op 6 was natuurlijk beter. Misschien kan Samsung dat nog via een software update aanpassen want het is nu erg onhandig.

CI+ module van Ziggo werkt goed. Zappen gaat traag maar dat is bij alle TV's met deze module zo.

Samsung heeft de meestgebruikte knopen op de afstandbediening bovenaan gezet en ook dat is niet zo handig.

Aan de opnamefunctie heb je niet veel. Dus een extra HD recorder is wel nodig.

All Share werkt niet op een Mac. Er is echter een Mac programma dat enigszins werkt: TV Mobili. Maar bij sommige gebruikers lukt het ook daarmee niet.

Mijn beeldinstellingen:

FILM MODE

Backlight – 10, maar aanpassen aan de mate van omgevingslicht)
Contrast 85

Colour TOne: Warm2
Size: Screen Fit where applicable
DN Filter: OFF
MPEG Noise Filter: OFF
Motion Plus Custom (10 / 0)
Smart LED: Off

HansR66 05-07-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Sinds zaterdag 3-7-10 deze tv in huis. Een geweldige ervaring het 3D gebeuren en het beeld zelf is haarscherp (HD). Compleet met de Blu-Ray speler BD-C6900 van Samsung is dit een prachtig geheel. Alles werkt naar volle tevredenheid. Een echte aanrader.

Bonzo312 25-06-2010
Geschreven voor: Samsung UE46C8700

Sinds 3 weken heb ik deze tv nu in huis en tot nu toe ben ik er super tevreden mee. Hieronder mijn ervaringen.

Geluidskwaliteit: Valt me niet tegen ondanks het feit dat de speakers niet super zijn vanwege de dikte (dunte eigenlijk :-) van de tv. Vooral met de SRS geluidsinstellingen in Film of Versterken is het ruim voldoende voor gewoon tv kijken. Voor het beste resultaat tijdens Blue Ray natuurlijk wel aansluiten op de surround set.

Beeldkwaliteit: Echt fantastisch! Het beeld is zeer helder en scherp en met alle instellingen juist (Motion flow 200Hz, LED precision dimming) is er geen veegje te zien tijdens snelle bewegingen op het scherm. Halo effecten totaal geen last van (oftewel geen witte gloed rondom de aftiteling bij een film bijvoorbeeld).
Vrienden die bij ons het WK kwamen kijken vertelden dat het beeld gewoon 2x scherper en helderder was dan op hun LCD scherm. Sinds een week hebben we nu ook de 3D brillen via het starterspakket bij de BD-C6900 3D Blue Ray speler binnen. Direct Monsters vs Aliens 3D gekeken en dit was echt genieten. Heel mooi en vooral scherp beeld, waarbij af en toe objecten uit het beeld echt op je af komen. Bij maar 1 scene was er even sprake van cross-talk, waarbij een object dat naar de zijkant van het beeld bewoog een dubbele rand vertoonde. Rest van de film was echt perfect. We hebben lang getwijfeld of we deze tv wel zouden kopen en of 3D wel echt zo mooi was, maar na het zien van deze film zijn we er wederom van overtuigd dat we de juiste aankoop hebben gedaan. Wel is het kijken van 2D beeld in 3D (de tv kan dit omzetten) niet te vergelijken met een 3D Blue Ray film die daar specifiek voor gemaakt is, dus wij zullen de 3D functie vooral gebruiken voor het kijken van films en niet voor het kijken van gewone televisie in 3D. Hopelijk komen er dit jaar veel nieuwe films in 3D uit! De brillen zitten overigens redelijk comfortabel en kunnen over een bril op sterkte gedragen worden, dus als ik ooit aan een bril toe ben hoef ik mijn tv niet de deur uit te doen...

Mogelijkheden: Er is zeer veel mogelijk met deze tv. De ingebouwde media-speler werkt prima, USB stick erin en je kunt al je gedownloade films en series kijken. Tot nu toe werden alle bestanden herkend en prima afgespeeld, inclusief ondertitels. Internet@tv werkt ook prima, een druk op de knop en je kunt uit verschillende widgets kiezen. Vooral de Buienradar, Accu weather en File info zijn handig. Ook even het laatste NOS journaal kijken kan met een druk op de knop. Wel is het te hopen dat er snel meer Widgets bijkomen, zodat je wat meer keuze hebt (je kunt niet vrij over internet surfen). Wel kan het irritant zijn om op bijv. de Youtube site op zoek te gaan naar een filmpje, aangezien je dan in sms stijl de nummers op de afstandbediening moet intoetsen om een zoekterm in te kloppen. Omdat er onder de nummers geen kleine letters staan, moet je telkens naar het scherm opkijken waar een voorbeeld staat van welke letters onder welke cijfers vallen. 3D mode is snel te kiezen met een knop op de afstandbediening en werkt heel eenvoudig.

Gebruiksgemak: Alles spreekt redelijk voor zich, duidelijke menu's, handige en mooie afstandbediening, veel meegeleverde verloopstekkers en veel aansluitingen op de tv (o.a. 4x HDMI en 2x USB). Via de CI+ module achter in de tv heb je zeer eenvoudig digitale HD televisie zonder extra decoderkastje, ideaal. Alleen het opnemen van programma's is lastig. Er wordt maar 1 kanaal tegelijk gedecodeerd (1 tuner), dus je kunt op je USB stick/schijf alleen opnemen wat je op dat moment kijkt. Hiermee is de functie van de PVR redelijk beperkt.

Vormgeving: Schitterend design met mooie RVS rand. Als je een strakke inrichting hebt dan past deze tv perfect in je interieur. Ook de afstandbediening ziet er heel mooi en strak uit met platte toetsen en chroom. Wij hebben de tv op een tv meubel staan en de metalen vierpoot komt mooi tot zijn recht.

Duurzaamheid: Kan ik nog niets over zeggen, maar wat ik tot nu toe zie is dat alles een degelijke kwaliteit uitstraalt en dus hopelijk wel even mee kan. Al met al een dure aanschaf, maar het geld absoluut waard (en nee, ik werk niet voor Samsung :-)