Samsung UE55C8700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55C8700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FOXXX 13-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Gisteren deze LCD tv gekocht voor een prachtprijs, en ik kan niet anders zeggen tot nu toe dan wat een pracht tv is dit, echt een aanwinst voor je kamer.
Geluid loopt hier via mijn onkyo 608, maar tv zelf geeft ook een mooi vol geluid, die je zelf op verschillende instellingen kan zetten, net wat je mooi vind.
Beeld is supermooi, zo strak, haartje scherp, vooral als je een blu ray afspeelt van Pixar bijvoorbeeld of Avatar, je gelooft je ogen niet.
Mogelijkheden zijn denk ik voorlopig onbeperkt, alles kan met deze tv, je kan alles draadloos aansluiten, dus elke apparaat die draadloos ondersteund kan erop.
Gebruiksgemak is ook oke, ff wennen met die afstandsbediening, maar de standaardknopjes zitten op de goed plek, en alles aansluiten was al helemaal een peace of cake.
Vormgeving, tsja wat kan je nog zeggen van een tv van ff ruim 1 cm dik, niet normaal zo mooi, hier staat die nu nog op de voet, maar de bedoeling is als een schilderij aan de muur, echt een plaatje.
Duurzaamheid, tsja dat is iets daar komen we nog op terug, kan ik nu niks over zeggen, maar neem aan dat het wel goed zit.
Was nooit een Samsung type, had hier voor een Hitachi full HD, ook geweldig mooi, maar deze wint het op vele tereinen, vooral op de beeldkwaliteit.
Voorlopig meer dan zeer tevreden met de aankoop.

rj1964 12-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Ik had hiervoor een Philips led tv maar deze is retour gegaan naar de winkel vanwege de tegenvallende beeldkwaliteit en in het bijzonder de 3D die was echt zeer teleurstellend.

De Samsung 55C8700 is in een woord geweldig zowel 2D beeld en 3D beeld zijn van zeer goede kwaliteit.
En wat ook belangrijk is dat deze tv een prachtige mooie design heeft en dat komt zeer goed tot uiting als deze aan de muur hangt.

De menu structuur is zeer makkelijk te bedienen dat geldt ook voor de guide functie zeer duidelijk en overzichtelijk allemaal en super snel in het bedienen daarvan.
De PVR werkt goed in combinatie met de ingebouwde guide functie,tevens ik heb er een externe harde schijf op aangesloten en het werkt allemaal zeer goed.

Ik heb de tv ook aangesloten op mijn draadloze thuisnetwerk en dat werkt prima ik kan mijn
foto en video bestanden van mijn computer of PS3 streamen naar de Samsung 55C8700.

De Samsung applicaties zijn leuk o.a. Jou tube en div. andere worden regelmatig gebruikt.

Geluidskwaliteit is verrassend goed met de meeste reguliere tv programma’s.
Maar als we films afspelen gaat deze via de externe aangesloten home cinema receiver.

Bijzondere kenmerken van deze tv zijn: Ultra platte design, ingebouwde ci+ tuner met PVR opnamen,beeldkwaliteit van zowel HD SD bronnen,3D mogelijkheden en internet applicaties.
Ik ben dan ook zeer tevreden met deze aankoop.

Dallie38 02-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Deze prachtige TV vandaag helemaal aangesloten. Helaas toch wat problemen: de audio out geeft alleen geluid op mijn rechter box via de versterker. En ondanks het instellen van wachtwoorden voor Facebook, Twitter etc. binnen de internet@tv functie blijft hij me toegang tot die diensten weigeren. Nou ja, hier kan ik misschien iets fout doen, maar die audio uitgang is wel een beetje jammer. Hopelijk kan dit opgelost worden zonder dat ik de boel weer moet inpakken en omruilen...
Verder een tip: doe na aanzetten meteen een software upgrade! Want na die upgrade ben je al je instellingen weer kwijt!

Acerman 26-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Ik had voor deze tv de 650 serie van samsung en ook in 55 inch dat was al een mooi beeld maar nu ik de 8700 heb gekocht ben ik toch elke keer overdonderd door de beeldkwaliteit ook familie en vrienden zitten met open mond naar hd films te kijken zeker natuurserie's zijn ongeloofelijk in full hd 3d is erg leuk voor de kinderen maar vind ikzelf niet zo belangrijk.het geluid is goed maar loopt bij ons via een denon set met kef speakers en acoustic research chronos w38 sub dus ik ben blij dat ik geen buren heb.
Ikzelf heb de tv gekocht bij plasma discounter scheelt toch 700 euro.
Kortom: fantastische beeldkwaliteit
prachtig design echte aanrader

Eddie71 30-09-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Heb deze tv nu ruim een maand in bezit en ben nog steeds erg tevreden. Deze aangeschaft i.v.m. het formaat, LED, vormgeving en 3D.

Het formaat omdat we er 5 meter vanaf zitten en hiervoor is deze tv ideaal geschikt. Ook onder een lichte hoek vanaf de bank.

De led achtergrond is met precision dimmer minstens zo goed als Full Led (heeft m'n buurman)en de zwartwaarden misschien zelfs beter.

De vormgeving sprong gelijk al in m'n ogen vanwege de dikte (i.c.m. ultra slim wall mount). Hangt als een schilderij aan de muur en is imposant door z'n rvs lijst. Het beeld is ook niet zo'n irritante spiegel als die uit staat.

De 3D optie is een leuke gadget.
Zeker met familie over de vloer. We hebben mede door de acties nu 7 brillen. Da's handig voor de demonstraties. We hebben er ook de 3D speler bij aangeschaft met de benodigde hdmi kabel gekocht. Het beste resultaat krijg je met de nieuwe Blu Ray 3D films want die zijn er ook echt voor gemaakt. Ziggo zend al wat 3D uit maar dat heeft niet datzelfde effekt. Hetzelfde geld voor 2D naar 3D wat wel diepte geeft maar 't mis de leuke effekten. Vond het voetbal op NED3 (=HD)van 2D naar 3D wel mooi.

We hebben het HD pakket van ZIGGO met een CI kaart en dit werkt nu gelukkig met 1 afstandsbediening i.p.v. 3(tv/dvd/decoder). Nadeel is alleen dat het opstarten en schakelen tussen de zenders lang duurt. Voor de rest is het resultaat prima.
Via internet updaten gaat prima en een film afspelen vanaf je USD stick is ook erg handig. Nu aan de muur hangt met de dunste muursteunen doen we dat via de Blu Ray speler.

De internet mediaplayer is grappig maar bied nog veel te weinig diensten aan. Het enige wat we (heel) soms gebruiken zijn NOS journaal gemist, You-Tube en Buienradar. Het wordt toch wel eens tijd om hiermee films te kunnen downloaden.

Wilde deze tv aansluiten op m'n stereo maar dat werkt helaas niet want het geluid loopt niet synchroon. Ook niet via de Blu Ray speler. Zou hiervoor een nieuwe moeten aanschaffen.

OuweRocker 16-09-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Beste mensen, deze TV kun je het best i.c.m. een gsm abonnement verlenging aanschaffen. Zie www.castle.nl.
Ik heb 1 jarige abo VERLENGING vodafone € 27,50 p.m. genomen, ik moest bijbetalen € 2300,- binnen een week kreeg ik die binnen NIEUW in doos + 3D bril. Besparing € 1000,- ( winkelprijs € 3300,- ).
Wat ik prachtig vind is LAN aansluiting = internet@tv...youtube HD etc. RVS afstandbediening met kleur lampjes. 3D kijken = knopje drukken( bril erop ) en vele vele mogelijkheden. Ik had daarvoor Philips, Sony gehad...die zijn gewoon achterhaald. Deze Samsung is ECHT een aanrader!

Bonkus 31-07-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Hallo, ik zet hier even mijn ervaringen neer met deze TV.
Ik ben 46 jaar en sport film- en muziek liefhebber. Gamen doe ik niet. Evenmin als een tv misbruiken voor allerlei onzin Internet activiteiten. Heb je even een idee wat voor gebruiker ik ben (een tv is een tv in mijn ogen dus). Aanvankelijk dacht ik dat Samsung een B-merk was, niet dus! Ik ben echt helemaal "om" wat dat betreft.

Geluidskwaliteit: deze is onverwacht goed voor zo'n platte tv. Absoluut niet blikkerig! Stemmen klinken erg goed en vol, zelfs muziek klinkt goed. Je kan met de equalizer de klankkleur naar wens afstellen. Uiteraard heb ik de tv ook aangesloten op een versterker, maar ik schakel deze alleen in bij actiefilms en bij concerten. Het is natuurlijk maar net hoe hoog je de lat legt. Hij hangt bij mij trouwens aan de muur. Ik vermoed dat als je hem op de voet zet dat dan het geluid minder is (niet meer dan een vermoeden). Als ie aan de muur hangt dan heb ik het idee dat de muur dienst doet als klankkast zeg maar.

Beeldkwaliteit: Ik was eerst (vòòr de aanschaf) wat huiverig voor de kwaliteit. Het is wel 55 inch he. Ik wou aanvankelijk een kleinere kopen. Maar ik moet zeggen ik heb er geen seconde spijt van dat ik deze maat heb, ik denk nu zelfs wel eens had ik die 65 inch maar gekocht.
Ik heb het HD pakket van Canal Digitaal. Een HD pakket is natuurlijk onmisbaar, anders koop je natuurlijk zo'n grote tv niet he.
Er zit veel verschil in kwaliteit tussen de uitzendingen:
- Het WK voetbal was werkelijk superkwaliteit!! net of je bij wijze van spreken naar een (bewegend) Photoshop beeld zit te kijken.
- Roland Garros was op Nederland 1 HD niet echt in geweldig (wel beter dan SD natuurlijk), maar op Eurosport was het van een superkwaliteit!
- Het tennistoernooi van Queens was op Eurosport ook weer in zeer hoge kwaliteit
- Wimbledon was op Net 5 weer matig.
- Films (ook oude) zijn over het algemeen op alle HD zenders zeer goed van kwaliteit. Ik zag The Longest Day uit 1965 in zwart wit en die was echt ongelofelijk van kwaliteit!
- Studio Voetbal is subliem van kwaliteit. Het beste wat ik tot nu toe gezien heb.
- Knevel en van de Brink weer wat minder, evenals Voetbal International.
- De wedstrijd van AZ tegen IFK Goteborg (29 juli 2010) was zeer hoog van kwaliteit, maar de 2 wedstrijden die uit de Arena kwamen waren matig.
- O ja het live verkiezingsdebat was ook erg hoog van kwaliteit.
De kijkhoek valt wat tegen (als je dat belangrijk vind moet je een plasma kopen, maar die is weer niet zo scherp). Recht ervoor noem ik even 90 graden. De kleuren worden minder bij 20 graden naar rechts of links, dus bij 70 en 110 graden, maar dat is ruimschoots voldoende hoor. Je zit dan waarschijnlijk al naast je bankstel ;)

Mogelijkheden:
onbeperkt zou ik zeggen. Een reden om deze tv te kopen was met name dat er een ingebouwde DVB-S tuner in zit. Scheelt weer een los kastje kopen van een paar honderd euro. Met 3D doe ik niks. Ik heb alleen nog maar een kwartiertje naar het Astra 3D kanaal (op nummer 1438 bij mij) gekeken. Bij langzaam bewegende beelden ziet het er goed uit maar zodra het bewegende object dichterbij komt en sneller beweegt klopt het beeld niet helemaal en wordt je er zelfs een beetje draaierig van. Op het demo kanaal staat ook een stukje voetbal in 3D. Dit valt me een beetje tegen, maar daar kan de tv niks aan doen denk ik. Ik heb de tv inmiddels met ethernet aangesloten op Internet en ja je kan Youtube filmpjes bekijken en dat soort dingen, maar daar doe ik verder weinig mee. Overigens kan je er een harddisk aanhangen om naar op te nemen. Maar dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

Gebruiksgemak:
Het gebruiksgemak is perfekt. Vele malen duidelijker dan die Loewe bak die ik hiervoor had. Die pochen zo over hun software, maar bij deze Samsung is alles veel duidelijker.

Vormgeving:
Vormgeving is mijn vak, en ik moet zeggen deze tv is werkelijk een schitterend apparaat met die geborsteld aluminium lijst. Staat perfekt op mijn zwarte ;) muur. De afstandsbediening is ook een prachtig ding!

Duurzaamheid:
Hier kom ik over een jaar of 5 nog wel eens op terug ;)

Is er naast al dit lovend commentaar ook nog iets negatiefs te melden? Niet veel, maar hier komt wat:
- overschakelen van de ene naar de andere zender duurt een paar sconden te lang vind ik. Maar het schijnt dat dit inherent is aan HD zenders. Vaak komt er tussendoor heel even een error-melding (die automatisch verdwijnt). Je hebt daar geen last van hoor. Het zal met een of andere toekomstige software update er wel uit gaan denk ik.
- ik heb tevens ook een Samsung bluray speler gekocht (geen 3D). Een hdmi kabel van 10 meter (met extender) was niet in staat het signaal over te brengen. Ik heb de bluray speler nou eenmaal ver weg van de tv staan. Ik heb het nu opgelost met zo'm Marmitek HDMI -> UTP converter setje en dat werkt gelukkig wel.

Ik geniet elke dag van deze tv en kan hem dan ook absoluut aanbevelen!

luciano02 29-07-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Ik heb deze tv een paar dagen ,kan niet anders zeggen perfect beeld ,mooie zwartweergave ,goede kleuren, een min punt is dat de componentaansluiting niet 3 direct kan aansluiten maar een verloopstekkertje van 3 naar 1 mini naar de tv gaat met als resultaat een super slecht beeld. had ik niet van samsung verwacht. dus je bent wel verplicht hmdi te gebruiken in dit geval.
ik kon hem kopen voor 3000 euro bij een internet winkel.
het scherm is hoogglans maar ik heb daar geen last van.
het is wel raadzaam de tv goed af te stellen.
ik heb 3d op de sat box ,en 3d ziet er goed uit ,nog niet kunnen testen met playsation3 de update voor film is er nog niet.

Ruud1 16-06-2010
Geschreven voor: Samsung UE55C8700

Ik kan niets anders zeggen dan super strak beeld ,digitaal hd natuurlijk.
3D games gespeeld via ps3 blu-ray dit spat uit je scherm ,ziet er vet uit.
Veel mogelijkheden via draadloos internet,film/foto van je pc streamen of mobieltje tv programmas opnemen etc etc.
Ook het geluid klinkt best goed voor zo,n plat toestel.

Tot nu toe zeer tevreden met dit toestel.