Sharp LC-40LE810E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-40LE810E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

mc1234 16-05-2014
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Na 3 jaar en 4 maanden vertoond het beeld ineens allerlei blokjes/strepen!
Ook als ik mn laptop of Wii via de HDMI aansluit, dus het ligt niet aan het signaal van de kabelprovider.

Contact gehad met Sharp en hun reparatie service:
Eerst 90 euro betalen voor een monteur om te kijken wat er aan de hand is. Daarna willicht enige coulance op de daadwerkelijke reparatie.
M.a.w. na iets meer dan 3 jaar waarschijnlijk een kleine 200 euro uitgeven aan reparatie voor dit toestel!

conclusie:
Nooit meer Sharp!!

planeet17 19-01-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Prachtige tv met heel veel mogelijkheden. maar met alleen een anoloog signaal is het 3 x niks. beeld is wazig en geluid loopt niet gelijk met het beeld.

Maar.......met digitaal beeld gaat er een wereld voor je open. prachtig beeld heel zuiver en met al die afstel mogelijkheden komt hij zeer tot zijn recht.Heb bij UPC HD besteld wordt het alleen nog maar beter. Heb met de tv ook de Samsung HTC 5200 Blue ray speler gekocht alles doorverbonden met HDMI kabels perfeckt. kan er weer jaren tegen.

lee1992 10-01-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Net een paar dagen in bezit,
Hij bevalt zeer goed alles is zeer mooi en makkelijk met gebruik en het installeren van de tv. Heb zelf ook een xbox 360 dat beeld via de hdmi is super scherp.
Ik heb ook een externe multimedia player pakt hem gelijk op en doet het zelfs met de sharp afstandbediening.
Het enige min punten wat ik kan verzinnen is dat als je een usb kabel heb aangesloten hij die automatisch opstart als je de tv aanzet en heb nog niks gevonden hoe dat uit kan.

maar alles bij elkaar is het een perfecte tv voor zijn prijsklasse!

mvg leroy

Tooclosetocall 06-12-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Een uitstekende flatscreen met een gigantisch goed beeld! Zeer scherp en een plezier om naar te kijken. Enige nadeel is dat je meer TV gaat kijken dan goed voor je is, ook omdat de kleuren heel mooi overkomen.
Zag enige theoretische verhandelingen over hoe de vierde kleur niks toe kan voegen, maar na enkele dagen twijfelen door deze recencies ben ik toch overtuigd dat de verkopers in de winkel het bij het rechte eind hadden voor wat betreft de kwaliteit van deze TV.
Kortom: ik ben er heel blij mee en vind deze TV een absolute aanrader.

nanya1996 14-11-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Bij Foto Klein te Leidsenhage, deze mooie LCD/Led tv gekocht.
De beeldkwaliteit is uitstekend, mijns inziens de allerbeste die je in deze prijsklasse en daarboven kunt verwachten.
Het contrast is hoog, de kleuren zijn erg natuurlijk en niet hard. Het geluid is voor een lcd/led TV uitstekend.
Wel heb ik bij sommige uitzendingen het idee dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld, maar gelukkig is dat niet vaak.
Zoek je een goede 40inch lcd/led scherm met een uitstekende beeldkwaliteit dan bij je bij deze TV aan het goede adres. WAUW wat een beeld.

Alvdb 12-11-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Na drie maanden dubben (misschien toch de V20 plasma van Panasonic?) en voorbereiden bewust gekozen voor deze 810e van Sharp. Bovendien zoals geadviseerd in de reviews hier en elders: vanaf het begin op HD van Ziggo (een analoog beeld vinden we nu 'om te huilen').

Het scherm staat bij ons op een sokkeltje van Vogel om circa 10-11 cm ruimte aan de onderkant te creeren. Dan passen de eindversterkers van de high-end muziekinstallatie er ook voor een deel onder. Want het scherm van deze goedkoopste Quatron (waarom staat er nog steeds geen quatron-foto op uw site?) is voor best groot.

Bij het afspelen van dvd en blu-ray loopt het geluid bij ons over de high-end surroundinstallatie. Het geluid van het scherm loopt daarmee niet synchroon en dat zetten we dan dus uit.

Directe aanleiding voor de aanschaf was de recente Ziggo-certificering en de mede daaraan gekoppelde Sharp-prijsverlaging (nu zelfs €740 bij Pixmania, zie elders op deze site).

Het scherm van deze Quatron bevalt hier prima. Het staat in de woonkamer tegen een glaspui naar de tuin op het Westen en met ook een groot raam in de zijmuur op het Zuiden. Onze familie kijkt ook veel overdag en dus moet het scherm behoorlijk kunnen concurreren met het daglicht. Dat gaat uitstekend.

Ook de waarden voor een gekalibreerd scherm zoals elders in deze reviews een paar keer gebruikt, maar eerlijk gezegd bevallen ons de instellingen van de fabriek (keuze 'huiskamer' natuurlijk) nog het best (zowel overdag, als in de avonduren) en wordt het beeld juist bij de gekalibreerde instelling af en toe vlekkerig, vooral in het blauw.

Het installeren verliep eigenlijk zonder problemen. Zoals geadviseerd: eerst 'analoog' en 'automatisch' zenders laten zoeken. Dat duurt een tijdje, maar dan heb je ook een zee van zenders. Daarna de CI+ module van Ziggo er in en die activeren via internet.

Vervolgens opnieuw laten zoeken, maar nu naar digitale zenders. Na Ned 1 begreep de 810e zelf al wat er moest worden aangepast.

Overigens (ik herhaal bewust wat anderen al meldden) onbegrijpelijk waarom niet veel duidelijker wordt aangegeven hoe de kaart met de chip op de goede plek terecht komt (moet nmm maar op 1 manier en als vanzelf kunnen plaatsvinden) en de module op de goede wijze in het scherm gestoken moet worden (zou eveneens meer vanzelfsprekend en eenduidig moeten kunnen plaatsvinden). Maar enfin, het werkt hier na enig prutsen en wat heen en weer rennen tussen scherm en pc.

Als afronding van het installeren met een usb-stick de meest recente software-aanpassing voor de Ziggo-certificering van de Sharp-site opgehaald en via het usb-slotje van het scherm en het Sharp-menu ingelezen.

Tot slot: het lijkt wel of alle palletjes en piefjes tijd moeten krijgen om op hun plek moeten vallen, want naar onze mening is het beeld na een paar dagen alleen maar beter geworden.

Conclusie: prima scherm, dat wat ons betreft HD laat zien zoals het moet zijn.

Piertje33 12-11-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Heb lang vergeleken en voor mij kwamen alleen de LG Infinia en de Sharp Aquos in aanmerking. Omdat ik goede ervaring had met BCC, daar naartoe gegaan. Uiteindelijk besloten de Sharp te kopen, omdat daar het beeld prachtig was en de prijs erg goed (864,-). Na de volledige beschrijving gevolgd te hebben kon de tv toch geen digitale zenders vinden en na een belletje met de kabelmaatschappij Delta bleek dat zij het toestel niet certificeren (Ziggo wel). Volgens BCC zou het echter wel moeten werken, maar nee dus. Heb de helpdesk van Sharp Benelux aan de telefoon gehad en deze waren niet echt vriendelijk. Zo werd ik dus van het kastje naar de muur gestuurd en hierbij was het gebruiksgemak ronduit frustrerend, ook al had ik de handleiding al meerdere keren doorgenomen.
BCC daarentegen heeft mij uitstekend geholpen en boden mij een leuke actie aan. Nu komen ze de LG Infinia 42LE8500 instaleren, met garantie dat de digitale tv wel werkt.... Een pluim voor BCC!

tazzman61 20-09-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Alleen maar problemen met deze tv gehad, begon met zwarte vegen (plekken)vooral boven in beeld , heel goed zichtbaar bij lichte achtergrond, ook snelle bewegingen gaf vaak een onnatuurlijk beeld, monteur van sharp is langs geweest , hij vond het ook niet mooi ,maar dat hoort nu eenmaal bij de led techniek
mooi is het niet maar ik kan er niets aandoen.alle leds zijn zo, daar heb ik dan meer dan 1100 euro
voor betaald, Sharp schaam U voor deze service.
gelukkig kon ik als nog een goede deal maken met MM
waar ik hem gekocht had, nu heb ik een philips led
die wel een prima beeld geeft

Joaquim 18-07-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Wat een TV zég! Was voorheen bezitter van een Samsung 7 series Edge LED, maar wat een vreselijke kijkhoek en kleuren balans. Dus heb ik gekozen voor dit toestel. Een TV, zonder al die extra's waar een kwart van het geld ingestoken word. Nee, ik betaal voor het scherm.

Kan nog niet zeggen dat ik spijt heb. Deze Sharp komt helemaal tot zijn recht met zijn volle kleuren, zijn hoge contrasten, zijn tamelijk scherpe maar toch warme beelden. Ik heb geen last van de Edge-LED technology en met zijn talrijke instellingen pas je de kleinste dingen aan.

Pas wel op, de lijst krast al als ik er met een brille doekje overheen ga. 8O Was wel even balen toen ik ze erop had gezet waar ik alleen wat vinger afdrukken weg wilde halen...

Voordelen:
Minder Extra's, Meer Beeld
Zeer Goed Beeld
Erg Mooi Design

Nadelen:
Lijst 'Zéér' Gevoelig!!
Slechte Menu Design

pauwelien 09-06-2010

Wat een TV
102 cm LED tv ... zeer goed in te stellen naar eigen keuze.

wij zelf houden zeer zeker niet van een scherp ( soms lijkt het wel een fluorescerend) beeld.

Dus kwamen we eerst op plasma uit ..

tot we de sharp zagen..
qua gebruikersgemak zeer eenvoudig.
Standaard een helder en zeer goed geluid.

vind je standaard niet genoeg dan kan je vrij ver gaan voor de betere instellingen.
Dus heb je verstand van TV's kun je het echt helemaal naar je eigen keuze instellen..
zelfs de gamma kleuren

we hebben deze TV nu een week ... veel rondgekeken en we vergelijken hem dus met wat onze vrienden en familie heeft ..
en ik moet zeggen ... ECHT EEN AANRADER

wim2003 08-06-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

vandaag het kleuren monster binnen gekregen de kleuren zijn mooi,had hiervoor ook een sharp37-20 maar deze is alweer beter toch zit er 2min puntjes aan de lipsyncronisatie is slecht en volgengs mij niet meer bij te stellen heel erg jammer,weet hier iemand een oplossing voor,en het scherm is reflecterend in mijn geval moet ik de gordijnen dicht doen,maar ik kan hem aanbevelen

BrigitteK 28-05-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Sinds gisteren in het bezit van deze super mooie televisie. Wat een geweldig mooi beeld. Het geluid valt me 100% mee. Moet nog een beetje gaan zoeken naar alle gebruiksmogelijkheden. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Janov 17-05-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE810E

Sinds een paar dagen in bezit, geweldige tv. Mooi beeld en mooie kleuren vanwege de Quattron-technologie (een extra vierde kleur (geel) naast de normale RGB).

De tv heeft een zeer mooi en strak design en is lekker plat.

Ben nog een beetje aan het spelen met de instellingen.

Hopelijk komt er snel een update zodat de tv geschikt wordt voor CI+ van Ziggo.