Samsung UE40C6740

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40C6740 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

pwissink 17-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6740

In april de tv gekocht (6730) in de aanbieding bij een dozenschuiver. Voor ons budget de beste keuze qua beeld. Veel mogelijkheden, maar helaas maar 1 scart aansluiting die ook nog via een verloop kabeltje werkt. Ander nadeel is dat er geen audio out op zit in de vorm van interlinks. Alleen optisch uit is beschikbaar. In juli heb ik er een Ci+ module erbij gekocht. De eerste module gaf meteen problemen en heb ik dezelfde middag omgeruild voor een ander exemplaar. De tv deed het perfect, zeker geweldig beeld met de HD uitzendingen. Ook het via een netwerk kijken van blueray films is een makkie. Echter, sinds gisteren gaf de tv problemen. Reageerde nergens meer op en ging vanzelf na 10sec uit. Na wat onderzoek blijkt nu dat de Ci+ module niet meer wordt herkend. Deze werkt echter wel. Aangezien ik in het verleden al wat problemen heb gehad met Samsung (defecte cdrom drive, 2 hardeschijven, allen binnen 1 jaar kapot) geef ik voor de duurzaamheid een 5. Hopelijk is hun service goed, iets wat eigenlijk ook in de beoordeling moet.

RAHERMSEN 23-04-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6740

Enige tijd geleden heb ik een UE40C6730 gekocht. Zover mij bekend is de 6730 nagenoeg gelijk aan de 6740. Ik ben er zeer tevreden over, wat een geweldige tv.

Ten eerste is het design echt mijn stijl, met name de voetpoot en de rand om het scherm. Echt lekker 'strak', maar smaken kunnen uiteraard verschillen.
De tv is (op de voetpoot) makkelijk te draaien.

Het beeld is erg goed. Analoog tv kijken is matig, maar digitaal en HD zijn erg goed. Ook zijn er redelijk wat mogelijkheden om het beeld naar je eigen voorkeur af te stemmen.

De bediening van het menu is prima. De afstandbediening is misschien niet de mooiste, maar hij is wel erg praktisch, uitgebreid en duidelijk.

Het geluid is prima, niet bijzonder natuurlijk, maar daar zijn home-cinema-sets voor natuurlijk.

De 2 usb-aansluitingen vind ik ook perfect, want ik heb een externe-harddisk er op aangesloten. Op de harddisk staan inmiddels enkele films (in avi-bestand) en die worden door de tv prima afgespeeld. Ook foto's kijken (jpg-bestanden) gaat prima.

Al met al ben ik zeer tevreden, zeker voor de prijs (bijna € 800,--) die ik heb betaald! Wat mij betreft een aanrader!

senner31 24-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6740

Mijn beoordeling geeft al aan, dat wij een fantastische aankoop hebben gedaan, na veel zoeken, speuren en bestuderen van testoordelen. Gekocht in combinatie met de Samsung HT-C5500, die ons voorziet van uitstekend 5.1 geluid. Onze harddiskrecorder van Philips 730H is eveneens op deze apparatuur aangesloten. Analoge opname moet algemeen bekend zijn.
Hulde aan de mannen van de leverancier BCC, die alles perfekt hebben aangesloten, met extra service.

Luusluus 20-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6740

Een zeer mooi en gebruiksvriendelijk toestel. Enige nadeel is dat er maar één scart opzit. Zeker i.c.m. UPC HD-DVR. Omdat daar één scart is opgeofferd voor de smartcard. Ik kan alleen nog maar analoog opnemen op mijn Panasonic harddisc/dvd-recorder. En IR-signaal naar boven zenden kan ook niet meer...

tonyindahouse 13-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6740

Deze TV nu een paar dagen getest en bevalt zeer goed. digitenne geeft boven verwachting goed beeld icm insteekmodule (conax)
Kanalen zoeken automatisch en staan volgens digitenne volgorde.
Internet@TV ook heel simpel te gebruiken en in te stellen. Via Experia box van KPN gewoon de tv automatisch naar instellingen laten zoeken en het werkt binnen 1 minuut. password niet nodig ( wel moet Unpnp aan staan in experiabox)
ook media player getest en DVD en MKV bluray bestanden werken.

Voor dit geld (BCC 999€)een super TV
Het beeld is fantastisch en het geluid beter als bv de B6000 serie
echt een aanrader!

Limetree60 12-09-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6740

Na jaren van zoeken is onze keuze op deze tv gevallen. Een mooi toestel, met een mooi design en een hoop mogelijkheden.
Allereerst het analoge beeld: dat valt niet tegen, maar daar is de tv natuurlijk niet voor bedoeld. Wil je analoog kijken, moet je bij een beeldbuis tv blijven.
Vervolgens het digitale beeld:
Onze keuze is op CanalDigitaal omdat wij in UPC gebied leven. De geïntegreerde satellietontvanger werkt uitstekend en het scheelt een afstandsbediening.
Dan het HD beeld:
Ik heb er geen woorden voor: wat mooi. Daar koop je een LED tv voor!
Ook is de tv aangesloten op het netwerk (bedraad) en dat werkt als een zonnetje. De ingebouwde mediaplayer speelt zo'n beetje alles wat er bestaat en vooral ook mkv's! In combinatie met een NAS (synology) werkt dit perfect en heb je bijna geen Popcorn Hour of zoiets nodig.
Zijn er dan geen minpunten? Zoals bij elk apparaat heeft ook deze niet de perfecte oplossing voor alles. Sorteren van kanalen is een drama, het instellen van satellietkanalen voor Nederland in de juiste volgorde is mij nog niet gelukt, maar via een omweg zijn daar gelukkig oplossingen voor. Ook is het menu voor mij erg wennen en niet zo intuitief als ik zou willen. Maar deze minpunten wegen niet op tegen de pluspunten.
In conclusie: dit is een LED tv zoals ze bedoeld zijn. Alles zit er in en op. Ik kan hem aan iedereen aanbevelen.