Akai AL2415

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Akai AL2415 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

R van Rosmalen 01-01-2012
Geschreven voor: Akai AL2415

De geluids kwaliteit is uitermate belabberd, maar het ergste is dat het beeld steeds wegvalt, kabels vervangen, maar niets helpt, retour leverancier, misschien toch maar iets meer geld uitgeven voor iets degelijker.

naam 3319 15-06-2011
Geschreven voor: Akai AL2415

De geluidskwaliteit vindt ik belabberd. het is een blikkerig geluid. Als de zon in de kamer staat wordt het beeld erg blauw en onduidelijk. Voorheen hadden wij een Philips met de luidspreker aan de voorzijde maar geen breedbeeld (zo'n geluid)
Dus de volgende wordt weer Philips

Sander Schagen 11-02-2011
Geschreven voor: Akai AL2415

Prima toestel met alles erop en eraan voor weinig geld. Het doel: tienerkamer. Xbox aansluiten en gamen maar!

Giel85 30-01-2011
Geschreven voor: Akai AL2415

Ik heb de Akai AL2415 nu 3 dagen in bezit, in de winkel vond ik de beeldkwaliteit van het 19inch model (AL1915) erg fraai, deze was HD Ready. maar bij nader inzien heb ik toch besloten om het grotere broertje te kopen de Akai AL2415. Mooi van vormgeving! maar dat is een kwestie van smaak.

Geluidsopties in overvloed. coax uit en EQ instellingen. Verwacht inderdaad niet te veel van de interne speaker. Zelf gebruik ik losse speakers.

Menu weergave is duidelijk. alleen soms kun je niet goed zien wanneer je een beeldinstelling wijzigt wat er precies staat omdat het lettertype van het menu aan de kleine kant is.

Beeldkwaliteit is alleen erg belabberd wanneer je de standaard instellingen gebruikt. De standaard instellingen zijn naar mijn idee veel te vivid. zelf kun je nog een aantal dingen tweaken waardoor het er wel redelijk goed uitziet.

Voor de test heb ik een UPC mediabox aangesloten via HDMI en kijk ik naar HD kanalen.

Over het algemeen is het, zeker voor zijn prijsklasse een uitstekend kleine tv. Goed voor in de slaapkamer.

Plus:
+ Goede prijsklasse!
+ Veel opties voor het geluid.
+ Mooi design.
+ Erg dun.

Min:
- Beeldkwaliteit had ik iets beter verwacht.
- Opstarttijd is redelijk lang, zo'n 8 secondes.
- Geluidsinstellingen lijken af en toe niet te werken totdat je weer in het EQ menu zit.
- Afstandbediening moet je redelijk dicht bij het toestel houden.
- Een HDMI aansluiting is niet veel, maar verwacht ook niet meer in deze prijsklasse.

Jada56 16-09-2010
Geschreven voor: Akai AL2415

Het geluid uit deze tv komt zeer blikkerig over, is ook niet bij te regelen zodat het beter word. handleiding is erg onduidelijk. Ben lang bezig geweest met het instellen van de kanalen op de gewenste volgorde.