Samsung UE40D6530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40D6530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

toinerijsdijk 12-04-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Een tot nu toe geweldige keuze! Weergave, gebruikersgemak, smarthub internet met de bijbehorende apps, allemaal echt goed. Het internet gaat via de wifi en werkt naar behoren, om adressen te toetsen is de afstandsbediening wat traag maar via een app op je samsung gsm gaat het geweldig. Zappen enz. gaat bij mij via de KPN digibox maar alles werkt gewoon goed. Geluidskwaliteit is wat minder vergeleken de oude TV's maar dat weet je van te voren met zo'n platte led tv want ook die boxen zijn zo plat natuurlijk! Via een optisch kabeltje naar de versterker/receiver en je zit in de bioscoop met megasound! Een aankoop waar ik in elk geval nog geen minuut spijt van heb, wat een feest om hieraan te kijken! (2x een 3D bril bijgeleverd)

Hooivia 13-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

mooie televisie, waar twee 3D-brillen werden bijgeleverd. Het geluid valt niet tegen voor zo'n smal apparaat, maar output naar een betere installatie gaat alleen via een optische kabel? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ook valt mij op, dat er geen kabel-out is. Om mijn Harddiskrecorder van beeld te voorzien heb ik dus een splitter opgenomen voor de tv. Je kunt betere kwaliteit verwachten als er een antenne-out mogelijkheid was geweest.
Ook ziet de tv als smart-hub niet mijn IO-mega NAS. Heeft iemand daar ervaring mee?
Beeld is prima en ook internet is prettig benaderen. Afspelen vanaf USB-stick gaat prima.

Hooivia 01-07-2012

ondertussen ziet de tv mijn Buffalo-Nas wel staan en dat werkt prima. Al mijn speelfilms staan nu op de NAS en laten zich eenvoudig selecteren op de tv. Let op: de tv kent niet alle videoformaten. Geluidskwaliteit via de optische kabel is perfect. Het enige wat ik nu nog mis is een app voor -Uitzending gemist- dat schijnt een lange touwtrekkerij te zijn tussen Samsung en de omroepen?

s.bot 09-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Geweldig toestel, mooi vormgegeven en heel veel mogelijkheden. Geluidskwaliteit is voldoende, alleen bij films kan je het geluid beter via home cinema afspelen. Kijk op dit moment nog analoog en de beeldkwaliteit is al erg goed (UPC, wel met goede kwaliteit kabel). Als je Blueray's afspeelt is het beeld natuurlijk nog beter. Internet werkt goed bij de sites welke al zijn voorgeprogrammeerd alleen een adres intikken is waardeloos.

De 2d naar 3d omzetter werkt niet goed maar dit werkt bij geen een (1) merk goed. Al met al ben ik heel erg tevreden met dit toestel!

Thomas88-Amsterdam 26-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Heb mijn Samsung UE40D6530 net gisteren gekocht. Installeren is allemaal fluitje van een cent, en zelfs de blue ray speler die ik er voor 100 euro (met 2 brillen) erbij had gekocht was zo aangesloten en werkte binnen no-time.

Mij valt wel op dat bij het opstarten van de tv, en het schakelen tussen kanalen (dus als er zwart beeld is) er lichte vlekken te zien zijn in de hoeken, en over het beeld. Dit valt tijdens het tv/film kijken niet op, maar vind het toch vreemd.
Ik was aan het twijfelen tussen de LG 42LW570S die bij sommige reviews beter uit de bus kwam dan de Samsung, maar ik ben toch gezwicht voor het strakke design van de Samsung. Vooral de dunne rand ziet er erg strak uit.

Verder verwacht ik van Samsung meer updates qua Smart tv apps. Dit is een erg mooi systeem, en het werkt goed met de NAS schijf die op het huisnetwerk is aangesloten. Op deze schijf heb ik films, foto's en muziek staan die ik draadloos naar mijn tv stream. Zelfs full-HD 3D films worden zonder horten en stoten afgespeeld, dit ligt natuurlijk ook aan de snelheid van mijn thuisnetwerk, maar de tv trekt het ook.

De tv staat bij mij op de slaapkamer, en ik heb er nog geen digitale televisie op aangesloten. Helaas is het beeld via de kabel niet goed, het is blokkering en ziet er slecht uit. De oplossing die ik nu tijdelijk gebruik is de beeldverhouding kleiner maken, waardoor het wel scherp is. dvd's en blu ray's zien er wel gewoon prachtig uit.

Verder kan ik over bijvoorbeeld het geluid niet zo veel zeggen, aangezien ik mijn Onkyo 5.1 gebruik.

Conclusie: mooi design toestel, met veel mogelijkheden. Ondanks al deze mogelijkheden is het een gemakkelijk te installeren en bedienen toestel. Beeld kwaliteit is misschien dan wel niet zo goed als Sony, maar de media afspeel mogelijkheden maken dat dan weer meer dan goed.

Ik ben tevreden!

Claudia29 29-01-2012

Hallo,

Vraagje...zitten de 2 3D brillen er niet standaard bij? Heb vandaag dezelfde TV gekocht id mediamarkt mr heb niet het pakketje van 100€ erbij genomen. De verkoper heeft me gezegd dat de 2 brillen erbij zitten maar nu twijfel ik...Heb de doos nog niet geopend... Alvast bedankt voor je reactie.Grtjs,Claudia

ktvniels 29-01-2012

hallo,
hoe erg zijn deze witte plekken?
Ik vermoed dat het komt om dat het een adge led Tv is.
Dat zie je dan alleen goed bij zward beeld inderdaad

groetjes niels

verkoper Ktv

Dhr Vos 17-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Geweldige tv met heel mooi scherp beeld en de kleuren spatten van het scherm , ook makkelijk is dat je vanaf je computer films draadloos kunt kijken op je TV , of je doet je externe harde schijf of USB stick erin dat kan ook .
Al met al een zeer fraaie TV die aan alle verwachtingen voldoet .

Martien 03-06-2012

Hallo Hr.Vos

Gaat het bij U met alle USBsticks?Ik heb 3 USB sticks maar ik kan er maar een van 4GB gebruiken,bij de andere komt hij met de melding Prestatie Test Mislukt

Gr.Martien

A.J. Hermsen 09-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Deze tv heb ik na best diepgravend onderzoek op internet/handel gekocht. Wat een geweldig toestel!
3d/internet browser/apps/ veel externe aansluit opties.. t zit er allemaal op maar: boeit me niet echt. Ik ging voor de echt ongelofelijk goede beeldkwaliteit. Intense kleuren, superscherp, zeer rustig en soepel beeld ook bij HD (400hz!) grote kijkhoek.. Het is thuis elke keer na het aanzetten weer volop genieten. Niet meer, niet minder. Het geluid van deze superplatte tv is matig: kan ook niet anders. Maar via de homevideo set is tot perefect op te lossen. De vormgevinbg is exact wat ik zocht: strak, onopvallend en een heerlijk smalle lijst. Grappig: de optie om reguliere 2d tv uitzendingen om te zetten naar 3d.. dat werekt nog heel redelijk ook!
Wat ik mis: een toetsenbordje of zo. Wat wel een (wat trage) browser erin stoppen maar die dan moeten beiden met je afstandsbediening ?! Daar heb je weinig aan. En een ander minpuntje (hoewel ik er geen last van heb omdat ik via een upc box kijk): opgeslagen zenders in de tv zelf van voorkeursplek verzetten: kan niet c.q. is een drama klus. Of ik snap 't domweg niet maar verder is het menu super duidelijk en intuïtief dus dat kan ik met niet goed voorstellen. (Dus als t wel simpel kan: laat t hier even weten!)

rolling stones 23-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

super mooie tv gemakkelijk aansluiten heel mooi beeld mooie vormgeving met internet zoals buienradar en youtube voor deze prijs een aanrader

Omit77 15-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Super TV. Beeld is echt ongelovelijk. Met HD van UPC is het net of de persoon in beeld naast je staat (bij opnamen die ook in HD zijn gefilmd). Geluid is niet super maar daar is een TV ook niet voor (apart setje kopen van Samsung). Aanrader!!

spiritjuweeltje 02-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Ik ben nu 3 weken in het bezit van deze geweldige televisie.
Alles werkt naar behoren. Moest nog wel een extra router aanschaffen om netwerkstoring te verhelpen. Daarna goede internet verbinding via wifi.
Kan niet wachten op nieuwe apps.De afstandsbediening had wel wat geavanceerder gemogen. Is wat traditioneel. Een toetsenbord had niet mistaan.
Beeldkwaliteit is goed. Was verrast over de opname mogelijkheden op een externe HDD schijf.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze nieuwe aankoop.

Carl_Ngein 03-05-2012

Heb je al op PC helpforums gelezen of gevraagd of er een conversieprogramma is waarmee je het Samsung formaat WEL op je PC kunt lezen?

gertacht 26-11-2011

Het is alleen jammer dat je de HDD schijf (of USB stick) moet formateren met je Samsung TV en je de opname daarna niet meer naar je PC kan kopieëren.

Pedro53 12-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Sinds een paar dagen heb ik het toestel in bezit. Het installeren was idd kinderlijk eenvoudig. Beeldweergave is prachtig evenals de chique uitstraling van het apparaat. Geluid viel me zwaar tegen. Het is dun, fragiel en blikkerig. Vind dit eigenlijk wel een groot bezwaar omdat het afbreuk doet aan het beeld. Het gebruik van internet (Wifi) is vrij traag (Online 20 Mb/s)en niet echt aan te raden. Over duurzaamheid kan ik weinig zeggen omdat ik de tv nog maar net heb.

dahmoose 28-04-2012

misschien moet je er een klankkast achter schroeven dan krijg je een voller geluid.

JWMLunteren 11-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Schitterende TV. Geluidskwaliteit vind ik voor een LED TV voldoende. Meestal staat echter het Bose setje erbij ingeschakeld voor het geluid. CI+ module van UPC werkt goed. Let wel op dat het model geschikt is voor de Nederlandse markt. Dit is herkenbaar aan de laatste letter van het modelnummer. Laatste letter moet een N (UE40D6530WSXXN)zijn. Ik spreek uit ervaring omdat mij de eerste keer een TV geleverd werd met als laatste letter een G (Germany) van het modelnummer. Ook na een firmware upgrade werd de CI+ module van UPC niet door het Duitse model ondersteund.
Het updaten van firmware via de kabel of ethernet levert in Nederland ook problemen op met een Duits model. Dit is bevestigd door Samsung Customer Service. De TV heb ik aan de muur bevestigd met een Sanus wandsteun. Totale dikte wandsteun + TV is vijf centimeter. Bij de specificaties op deze site staat dat deze TV niet voorzien is van een webbrowser. Via Smart hub is daar wel in voorzien.

Jodokus1234 29-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6530

Schitterend toestel. Kinderlijk eenvoudig te programmeren. Mogelijkheden moeten we nog verder onderzoeken, maar zal ongetwijfeld goed zijn. Bijgeleverde stekkers maken het je mogelijk 1 scart apparaat aan te sluiten. WII via speciale tulpverloopstekker aangesloten: vond deze wel wat knullig. Pas wel op de garantie als het geen nederlands model is: geen nederlands model maar wel gekocht in Nederland, dan geen garantie via nederlandse organisatie.

brese 27-11-2011

Wettelijk zou je natuurlijk altijd garatie moeten krijgen bij de winkel waar je hem kocht. Hun probleem dat ze niet bij Samsung Nederland kunnen aankloppen.