Samsung UE55D6530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55D6530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jdvwingman 25-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE55D6530

Overgestapt van een plasma TV waar ik overigens al jaren dik tevreden over was naar deze LED TV. Erg mooi beeld en het geluid is meer dan voldoende. Heel veel instellingsmogelijkheden zowel in beeld en geluid. Het beeld blijft altijd een kwestie van smaak dus ga in de winkel verschillende merken en modellen bekijken. Deze TV heeft een goede prijs en kwaliteitsverhouding en ik ben er zeer tevreden mee.

Menno Mulder 20-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE55D6530

Deze tv gekocht naar aanleiding van de goeie reviews hier.
Wat een teleurstelling deze tv.. Week in bezit gehad en maar teruggebracht naar de Media Markt vanwege de slechte beeldkwaliteit. En nieuwe Panasonic Neoplasma gehaald, P55vt30. Design is mooi van samsung. Alleen de bouwkwaliteit doet heel goedkoop aan. Het is gewoon een groot computerscherm wat je koopt. Samsung loopt dan misschien wel voor wat betreft internetfunctionaliteit, maar het werkt maar half. Maargoed beter half als helemaal niet dan misschien.
Beeldkwalitiet is grootste "letdown", vooral speelfilms..alles ziet eruit of het met een fullhd handrecorder is opgenomen. Iemand die op zoek is naar goeie beeldkwaliteit kiest wat anders...Heb 2000 euro betaald voor de Panasonic ipv 1680 voor de samsung maar de Panasonic is echt zo veel beter..doorsparen mensen.

Menno Mulder 21-01-2012

Ook raar dat bij Kieskeurig punten voor gebruiksgemak, mogelijkheden, of design net zo zwaar tellen als beeldkwaliteit? Dit laatste is toch veruit het belangrijkste?
Volgende keer maar rekening mee houden dan..

EuitG 10-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE55D6530

Deze TV aangeschaft na een ervaring met een andere Samsung voor boven. In één woord een geweldig toestel met zeer veel mogelijkheden. All-share werkt met een home cinemaset HT D5500 geweldig. Ook met PC gaat dit goed. Dit gaat met de ingebouwde wifi goed maar beter is een vaste LAN-aansluiting. Het softwarepakket voor op de PC is maar matig, dat mag doorontwikkeld worden. Geluid van deze tv is voor zo'n smal toestel erg goed. Beeld is zeer scherp en weinig clouding te ontdekken of het beeld moet diep zwart zijn. Maar welke programma is dat? Twee 3G-glasses bijgeleverd die goed werken. Minpuntjes zijn de extra tijd die je nodig hebt om Ziggo te installeren. Standaard staan er verkeerde settings voor je postcode. Dat is even zoeken. Verder is de CI+-module krakkemikkerig: hij maakte in eerste instantie geen contact met de adapter. Verder staat in de beschrijving dat er geen VESA-steun voor is. Met een Vesa 400 x 400 gaat wel alleen moet je een moertje of revetje tussen plaatsen zodat de schroef niet te diep gaat. Hij kan op 1,5 cm van de wand gehangen worden. Als Samsung nu nog zijn apps wat meer aandacht geeft: bij een update verwisselen deze van gekozen plaats. Over duurzaamheid kan ik (nog) niets zeggen.

Bean 13-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D6530

Van de week deze kanjer aangeschaft bij de MM. Scheelde een paar honderd euro op de goedkoopste hier en dat is toch makkelijk verdiend. Gebruik gemaakt van de aflever service van MM, omdat ik simpelweg geen 55 inch ruime auto heb en voor drie tientjes bezorgkosten niet zelf ga hannesen met zo mooie TV.

Inmiddels hangt het apparaat aan de muur. Ik gebruik hem in combinatie met een satelliet HD decoder. Hij is plat en mooi van vormgeving. Ik denk dat het komt door de dunne rand om het scherm, maar hij lijkt niet veel groter dan zijn voorganger van 42 inch. Over de beeldkwaliteit kan ik kort zijn: subliem! Ik heb erg getwijfeld tussen een plasma scherm en deze. Plasma heeft ook een erg mooi beeld, maar het energieverbruik liet de balans toch doorslaan naar deze LED TV (150W tegenover 390W).

Het Smart gedeelte werkt prettig en redelijk snel. Na het instellen van je ingebouwde WLAN adapter kan je gebruik maken van allerlei apps (NU, twitter, Picasa, etc). Ik kon hier ook via de 3D explorer de twee bijgeleverde 3D brillen testen. Met de explorer kan je 3D materiaal streamen en dat werkte zonder happeren! Verder lijken de mogelijkheden oneindig. Ik heb nog niet alles geprobeerd, maar het Smart menu geeft de indruk dat het naast een TV ook een halve computer is.
Een gadget verhogend gevoel geeft de Samsung remote app in de Android Market die het mogelijk maakt de TV via Wifi te bedienen vanaf de Galaxy tab en de smartphone. Jammer dat er in die app geen qwerty toestenbord zit, maar misschien komt dat nog.

Eén puntje van kritiek qua ontwerp vind ik de plaats van de USB ingangen. Die zitten, als je hem plat tegen de muur aanhangt, te ver aan de (achter) binnenzijde. Dat is natuurlijk niet onoverkomelijk en op te lossen met een USB verlengkabel, maar makkelijker is verder naar de zijkant van de TV.

Het geluid is zoals je verwacht van een platte TV. Klankkast heb je niet met zo'n apparaat, dus daar kan je ook geen wonderlijk geluid van verwachten. Al met al is het met de basis instellingen toch een mooi helder geluid. Met de film instelling wordt het allemaal net iets voller.

Al met al tot nu toe ben ik zeer tevreden! Mocht ik nog zaken tegen komen die meldingswaardig zijn, dan zal ik dat zeker doen.

EuitG 25-11-2011

Hoi Bean,

Volgens Samsung is deze 55inch tv niet voorzien van standaard VESA/normen voor ophanging. Wat heb je hier voor gebruikt?

Mvrgr, Gast

Jdvwingman 04-01-2012

Ik ben zo benieuwd wat je betaald hebt bij de MM als je hem een paar honderd euro goedkoper hebt gekregen als de goedkoopste hier, zou ik dat mogen weten? misschien kan ik dat nog gebruiken.
bedankt voor je review.

willempie59 01-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D6530

Sinds een week deze geweldige televisie in huis. Het beeld is werkelijk geweldig, zeker op dit formaat. Gebruik is super eenvoudig en internet is geweldig. instalatie ging als vanzelf. Onwijs veel instel mogenlijkheden. Het geluid voor zo'n platte tv is goed.
Heb bij de tv een samsung BD-D6500 gekocht. De combi is super. Natturfilms op blue-ray is werkelijk verbluffend.
Kortom, een echte aanrader.