Sharp LC-40LE630

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-40LE630 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

fri67nl 12-03-2012
Geschreven voor: Sharp LC-40LE630

Ik heb sinds een aantal dagen deze tv kunnen proberen. Na twee eerdere "normale" LCD's nu een LED. Eigenlijk was het niet de bedoeling om de Sharp te kopen en had ik mijn keuze bepaald op een Sony 40 ex 720. Deze worden voor scherpe prijzen aangeboden. Bij Foto Klein aangekomen wilde de verkoper mij eerst het beeld laten zien, dit viel wat tegen en toen ik deze Sharp zag was ik eigenlijk gelijk verkocht. Wel even moeten nadenken over het ontbreken van 3D, maar dat zag ik als een leuke extra; ik heb geen 3D blueray en vond dit geen must. Wel vind ik een goed beeld essentieel en dan word je niet teleurgesteld; in de test wordt de tv op een lijn gezet met de Philips 40PFL6606H omdat deze technisch gelijk zouden zijn. Op zich geen negatief punt vind ik zelf. Pluspunten; beeld, installatiegemak, ingebouwde mediaspeler, internettoegang (WIFI met optionele dongle) en het matte scherm. Veel minder reflectie dan wat ik gewend was van LG, met name omdat het raam voor de tv is en dus veel lichtinval en dat hindert. Minpuntje vind ik 3 HDMI ipv 4 en geen optische maar coaxiale digitale aansluiting; vind ik iets achterhaald, maar goed; alles paste met mijn geluidsset van NAD en beeld en geluid zijn prima vind ik. Wel de tijd nemen voor kleurinstellingen; de mogelijkheden zijn legio en smaak verschilt; wat de een prachtig scherp vind, is voor de ander onnatuurlijk. Een LED tv met weinig opsmuk; een mooi en vooral helder beeld die er strak uitziet zonder allerlei design dingetjes die misschien over een jaar uit zijn tegen een prijs van dik onder de € 600,--. Ik geef over een half jaar een update om te zien of ik nog tevreden ben.

fri67nl 25-03-2012

Inmiddels heb ik de tv ingeruild voor een 46 inch; de LC46LE630E. voor de rest volkomen identiek aan de 50 inch versie, maar had toch behoefte aan een groter beeld ivm een kijkafstand van meer dan 3m. Nog wel even de 830 overwogen ivm 3D, maar gelet op de prijs toch maar niet gedaan. Het beeld blijft het sterke punt van deze tv.

Benno Beernink 04-09-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE630

Deze Full HD tv met LED verlicht scherm heeft een aansluiting voor een CI+ module. Dat wil zeggen dat je de smartcard van je kabelbedrijf in de tv zelf kunt stoppen - dat scheelt weer een kastje en kabels. Dit betekent ook dat je de programmagegevens en de EPG op de tv zelf moet aanspreken, en daar laat de Sharp wat steken vallen:

- De programmainformatie is niet direct op te vragen maar zit in een submenu.
- De EPG kan alleen via het hoofdmenu bereikt worden, wat al niet handig is, maar erger is dat de vormgeving ervan geen enkel visuele aanduiding van de programmaduur heeft: een korte uitzending neemt evenveel plaats in als een lange.
- Het sorteren van de favorieten/programmalijst is erg bewerkelijk, maar dat hoeft maar één keer natuurlijk.
- Het verbergen van zenders uit de lijst (bijvoorbeeld als kinderbeveiliging) staat wel in de help-menu's beschreven, maar het menu-item dat genoemd wordt is onvindbaar. Verbergen kan dus niet.

+ Beeld is zuiver en scherp (uiteraard met name digitaal/HD) en heel precies naar smaak in te regelen
+ Geluid is voortreffelijk voor een flat-screen, dankzij een ingebouwde extra lagetonen-speaker
+ Aansluitingen zijn ruim voldoende aanwezig: 3 x hdmi waarvan 1 met audio return channel; scart; component; digitaal audio; USB; SD; en ethernet. Inmiddels ben ik er achter dat de SD-slot alleen kan worden gebruikt voor het opslaan van films die gehuurd zijn via Sharps eigen AQUOS+ netwerk. Hij kan niet gebruikt worden voor bijvoorbeeld het bekijken van foto's van een digitale camera (dat kan wel via USB of hdmi)
+ Energieverbruik is volgens opgave erg laag, en kan naar wens nog zuiniger worden afgesteld, door de helderheid en het contrast dynamisch te laten aanpassen. De tv kan in stand-by gezet worden maar ook helemaal uitgeschakeld met een knop. Bij het weer aanzetten vanuit helemaal-uit-stand duurt het opstarten van de tv ongeveer 20 seconden (de tv-software is gebasserd op het Linux besturingssysteem).

De netwerk-/internetmogelijkheden heb ik nog niet gebruikt.

Wie met de minpuntjes kan leven is de tv, met name door zijn prima beeld en geluid, voor deze prijs een goede aanschaf.

Benno Beernink 03-09-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE630

programmainformatie is niet direct op te vragen maar zit in een submenu. De EPG kan alleen via het hoofdmenu bereikt worden, wat al niet handig is, maar erger is dat de vormgeving ervan geen enkel visuele aanduiding van de programmaduur heeft: een korte uitzending neemt evenveel plaats in als een lange.
Beeld en geluid zijn voortreffelijk, aansluitingen ruim voldoende aanwezig (3xhdmi, scart, component, digitaal audio, USB, SD en ethernet).
Voor deze prijs een goede aanschaf.

Ruud Nap 17-08-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE630

Schitterd beeld en geluid.
Gebruiksaanwijzing via gele knop op afstandbediening.
Erg makkelijk menu voor o.a.toevoegen apparaat bv.dvd speler.
Zeer laag energie verbruik. A+ (50watt)
3 jaar Garantie.
Heb al vele jaren een vieuwcam van Scharp zonder problemen in gebruik,heb dan ook veel vertrouwen in de levensduur van deze tv.

Everaert J. 07-08-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE630

In verband met de verbouwing van de slaapkamer, werd het tijd voor het aanschaffen van een nieuwe televisie. We beschikten reeds over een 32 inch Sony TV in de woonkamer, waarvan we de afgelopen jaren veel plezier hebben gehad (KDL-32W5500). Gezien de goede ervaringen met Sony, ging onze voorkeur uit naar een nieuwe televisie van dit merk. Onze verdere wensen waren een groter beeldformaat (37 of 40 inch), minimaal 100Hz en een maximumaanschafprijs van 900 EUR.

Naar aanleiding van diverse reviews kwamen we uit bij de Sony KDL-37EX720; een iets groter beeldformaat, 200hz en 3D-ondersteuning tegen een prijskaartje van 780 EUR. We hadden eveneens Samsung in acht genomen, maar helaas bleken televisies van dit merk veel last te hebben van schermreflectie; iets dat in een kamer met veel lichtinval onwenselijk is. Derhalve hadden we bij Sony aangeschaft. Helaas, bleken onze eerdere goede ervaringen met dit merk geen garantie te zijn voor wederom een goede aankoop. Na veel tijd te hebben besteed aan het ‘finetunen’ van de beeldkwaliteit, bleef de televisie veel last hebben van een waas en ghosting. Ook het overnemen van de optimale instellingen voor deze televisie volgens de consumentenbond mocht niet baten. Gezien de slechte ervaringen hebben we de televisie twee dagen laten geretourneerd.

Terug in de winkel zijn we teruggegaan naar een andere medewerkers, die -overigens eveneens verbaasd was door de slechte ervaring met dit gerespecteerde merk- ons vervolgens de vraag voorlegde of de 3D-functionaliteit wenselijk was voor de aanschaf van een andere televisie. Gezien de hoge prijzen van 3D-brillen en het feit dat wij geen meerwaarde hechten aan 3D-functionaliteit (Sony had geen gelijkwaardig model zonder 3D-functionaliteit uit dezelfde prijsklasse), was het antwoord nee. Wij werden daarop gelijk gewezen op een nieuw geïntroduceerd model van het merk Sharp; de LC-40LE630E. In moet eerlijk toegegeven, Sharp was voor mij een relatief onbekend merk waar ik nog nooit ervaringen mee had opgedaan. Desalniettemin, moest ik toegeven dat de beeldkwaliteit zoals deze in de winkel werd gepresenteerd recht deed aan de naam van het merk: deze Sharp TV is ook echt scherp! De kleurkwaliteit was daarnaast subliem ten opzichte van de Sony; iets waarvoor Sharp en samenwerkingspartner Philips volgens de medewerker bekend om staan. De menustructuur, alsook het ontwerp, is daarnaast grotendeels gelijk aan dat van de Philips tegenhanger. Gezien de goede impressie die we hadden gekregen in de winkel, besloten we deze televisie te kopen.

De volgende dag hebben we de televisie aangesloten. Wat al direct opviel, en wat tevens zorgde voor onze eerste goede ervaring met dit product, is het gemak van de installatie! Door middel van twee identieke plaatjes met andere beeldinstellingen (scherpte, kleur, en dergelijke) wordt de gebruiker gevraagd welke afbeelding de voorkeur geniet. De TV configureert vervolgens de beeldinstellingen automatisch. Let wel, u dient hierna alsnog de beeldinstellingen zelf nader in te stellen voor een optimaal resultaat!

Na uitvoering tweaken en het instellen van randapparatuur (Blu-ray, PVC en Wii) moeten wij toegeven totaal verrast te zijn door de, onzes inziens, uitmuntende beeldkwaliteit. Wat in ieder geval opvalt is het feit dat deze LED-TV geen waas toont. Ghosting treedt wel af en toe op, maar dit kan worden gereduceerd door de optie ‘vloeiend beeld’ op laag te zetten.
Tot slot nog een voetnoot wat betreft de internetmogelijkheden van deze televisie: een aangename verassing! Wie bekend is met het Net TV-platform van Philips, zal zich verheugen dat Sharp dezelfde functionaliteit biedt (onder meer uitzending gemist, RTL XL, Youtube, toegang tot het vrije internet (zover dat als een voordeel wordt beschouwd) en diverse andere applicaties)).
Samengevat is deze Sharp televisie een absolute topper, tegen een redelijke prijs van 799 EUR. Houdt het echter niet bij instellingen van de installatiewizard, maar neem de tijd om de beeldinstellingen handmatig naar eigen wens in te stellen.

Rick x936 20-07-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE630

Uitstekend beeld en geluid, speelt zelfs Windows .wmv movie bestanden via USB.