Sharp LC-60LE635E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-60LE635E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Rob Knol 23-05-2013
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Ik ben overgestapt van een 42inch LG plasma naar de Sharp.
Kijkafstand 3,5 meter. Bevalt prima op 3 dingen na.
Ik heb een externe HD decoder via HDMI aangesloten en ik vind met name de huid veel te glad. Geen details in het gezicht. Was op de plasma veel scherper. Ook op de mediaplayer via HDMI zijn de gezichten met minder detail (al hoewel mn vrouw en kinderen het beeld super vinden). Een 1080P MKV van 10gb ziet er wel strak uit. Dus het scherm kan het wel. Ik ga nog proberen of de interne DVB-C decoder beter werkt. Dan Heb je geen HDMI kabel nodig. Ik heb 3 verschillende HDMIU kabels geprobeerd (wel allemaal onder de 5 euro), maar geen verschil.
Ten tweede het geluid. Blijkbaar heeft deze LCD meer tijd nodig om het beeld op te bouwen en moet het geluid ook vertraagd worden, waardoor het geluid van de TV niet synchroon met de audio installatie. Is altijd het geval en op mn Yamaha versterker kan ik een vertraging tot max 160 ms instellen en dat is net niet genoeg, zou 200 ms moeten zijn. Dan maar de aparte center gebruiken en het geluid van de TV dempen.
Ten derde is de interne Mediaplayer zeer beperkt. Van de 10 films kon ik er maar 1 afspelen. Wel in HD en nu wel superscherp, maar nu weer met de melding dat het audioformaat niet wordt ondersteund, dus geen geluid. Misschien een update van de software?

schorsmolen 02-05-2013
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Goede prijs/kwaliteits verhouding.Uitstekend beeld en geluid.
allen links en rechtsonder het beeld klein donker vlekje.
stoort mij daar niet aan.Hebben hier meer mensen last van?
verder een prima TV voor dit geld(E1049).

Bobimist1 14-04-2013
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Altijd sharp gekocht als kwaliteitsmerk voor een gunstige prijs. De led heeft standaard echter veel last van cloudy ( witte vlekken bij een zwarte beeld). Deels is dit op te lossen door de achtergrond verlichting uit te zetten, maar dit geeft weer erg donker beeld. Daarnaast heeft de tv moeite met een externe tv ontvanger om het geluid in sync te houden. Kortom, geef wat meer uit voor een beter merk. Sharp is niet meer het merk van 5 jaar geleden.

Bobimist1 15-04-2013

Extra update. Na de servicedesk gesproken te hebben kan ik deze tv, maar zeker ook het merk Sharp niet aanbevelen. Voor de goede orde, zelf beschik ik over meerdere Sharp producten en altijd tot volle tevredenheid gebruikt. Deze zijn echter gemiddeld 4 jaar oud toen Sharp nog iets voorstelde. Nu echter is het product niet conform de specificaties en laat de klanten service u in de kou staan. Nadat alle externe factoren, zoals digitale ontvangers, bekabeling, straling etc etc, waren uitgesloten, ook door een erkende partij, blijft Sharp geen thuis geven. Sterker nog, " Dan moet u ook een duurder toestel kopen", waren de exacte woorden. U zult mijn teleurstelling als oud-Sharp fan kunnen voorstellen. DIT PRODUCT en bijbehorende SERVICE verdienen een dikke 1! Behoed u zelf voor teleurstelling.

aklasse 16-04-2013

Ik vindt het product super vooral prijs kwaliteit.Het geluid loopt bij mij goed echt nergens een probleem.
Ik heb altijd zeer goede ervaringen met Sharp blijft voor mij een topproduct.
Uit de duitse testen komt deze als uitstekend uit de tests.
W.s heeft u een maandagmorgen exemplaar,kan niet anders.

aklasse 14-04-2013

Sharp is nog wel degelijk een eerste klas merk.Levert veel panelen voor andere merken.
Ikvermoedt dat het aan de externe tv ontvanger ligt wij hebben er twee thuis een aan digitenne en de andere aan de kpn interactieve tv beeld is perfect.

Krokopeet 09-02-2013
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Heb deze tv gekocht na het lezen van een aantal reviews . Het ging mij om een grote tv voor relatief weinig geld die een goede beeld kwaliteit heeft. En dat heeft ie zeker super mooi beeld doet niet onder van duurdere led tv .

marea99 25-12-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

na het lezen van veel tests heb ik besloten om de share te gaan kopen. Mijn 50 inch plasma van samsung met 2 man naar boven gesjouwd.
De nieuwe sharp opgehaald bij foka in rotterdam (een klasse zaak met vriendelijk personeel)
thuis uitgepakt en geïnstalleerd. mijn plasma had ik laten kalibreren maar als ik zo naar het beeld kijk is deze sharp al geweldig!!!!!! draadloosinternet met net tv (van philips) werkt perfekt. Het standaard geluid is zeker voor zo, n platte tv geweldig maar heb hem met een optische kabel doorgelust naar mijn sony homecinema. Nu lekker 2 weken vrij en even alles uitproberen gisteren avatar op blueray gekeken nou wat een geweld was dat en zeker op de stand dynamisch.
Al met al een top aankoop.

waterfiets66 08-12-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

De tv bij een sharp dealer gekocht voor 1199,00.In het begin even wennen,want wat is de tv groot.Opgehangen aan de muur met een goede beugel met spanning afwachten of hij bleef hangen.Hij hangt nu nog steeds superstral daus dat zit goed.
Beeld is prachtig,films zijn net of je in de bioscoop zit.
Voetbal is ook genieten de grootte is gewoon perfect je beleeft het veel meer.Zat een wifi adapter bij die perfect werkt.You tube kijken programma gemist,ideaal.Wat ons opvalt dat het geluid erg goed is voor een platte tv.3 jaar garantie erop dus zitten voorlopig goed.Ook zitten er genoeg aansluitingen op 4 hdmi ruim voldoende ook een digitale aansluiting naar de receiver, mooie tv voor een super prijs.

bvdzzz 07-12-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Na het instellen van het beeld door middel van een calibratie disc heb ik goed beeld verkregen niets mis mee. Ik heb na 2 maanden een reparateur langsgekregen ivm een verticale streep over het scherm. Er was een ''balk'' welke niet goed meeverlicht met de rest van het scherm. Dit is geen clouding daarvoor is teveel lijken op een lineaal (te recht en centraal) Sinds gisteren heb ik 2 dode pixels midden in het beeld. Volgens sharp valt dit onder een pixel policy... Het extra jaar garantie van Sharp had ik dus liever niet gehad ik had liever gezien dat zij serieus reageerden op de dode pixels. Het interesseert ze bijzonder weining. Ze lezen de emails die ik stuur maar half en vragen krijg je gewoon niet beantwoord. Voorlopig zit ik dus vast aan 2 zwarte vliegen die op mijn scherm zitten en de andere pixels ook uitdooven. Zeer irritant. Na calibratie prima tv voor het geld, de ''balk'' kan ik ook nog accepteren maar niet als er dan ook nog eens binnen zeer korte tijd dode pixels optreden. Op basis van duurzaamheid raad ik deze tv af!
gr

ajcornax 18-12-2012

Beste Bart,
Ik heb mijn email adres in een reactie gegeven, maar dat kwam niet door de censuur. Op welke wijze kan ik mijn email adres doorgeven?
André

aklasse 18-12-2012

Hallo Bart,
Mijn email is ook verwijderd zou u de instellingen hier kunnen vermelden zeer bedankt.Ben benieuwd hoe het beeld dan wordt.

salamander 09-12-2012

Beste,ik heb hetzelfde probleem gehad met de "balk",alleen nam die ongeveer 25% van het scherm in beslag,volledig rechts en had een hogere helderheid dan de rest van het scherm,zeer vervelend bij bvb een voetbalwedstrijd waar het erg opviel op de groene mat.Mijn ervaringen met de Sharp service zijn wel positief.Binnen de paar uur een reactie op mijn mail,na 2 dagen een technieker die helemaal uit Nederland kwam en die na het vervangen van een module moest vaststellen dat het een defect aan het paneel zelf was.Zij(ja,een vrouw)heeft dan het toestel meegenomen en na een week werd het terugbezorgd,perfect hersteld,goed afgeregeld en voorzien van de laatste softwareversie waardoor ook de problemen met de internetwerking opgelost waren.Bij deze heb ik ook het binnenwerk van het toestel kunnen bewonderen,eigenlijk zit er weinig in als je het afzet tegen de schermgrootte.Er zitten welgeteld 3 modules in die gemakkelijk te vervangen zijn,het grootste werk is nog het kwart miljoen vijzen lossen waarmee het achterpaneel is vastgezet.Ben nu zeer tevreden over werking en beeldkwaliteit toestel en de service.

aklasse 08-12-2012

Vreemd dat dit gebeurt is,is hij niet tijdens transport gevallen,dit komt eigaren dezenlijk nooit voor,meestal nog wel in computerschermen maar op tv een uitzondering,ik vermoedt dat er iets mee is gebeurt kan bijna niet anders.
Waren deze problemen voor of na de calibratie disk,waar heb je deze disc gekocht,ik weet dat op een duits forum zoiets is gebeurd met een lg scherm die na een calibratie ook kuren kreeg,daar werden somige led's te warm met vervolg dat deze feller werden of kapot gingen,is een risico.
Sharp heeft wel altijd en zeer goede service vooral de witte streep mag niet pixels wel zolang deze niet te groot zijn en niet in het zicht zitten dus midden in het scherm.De winkel neemt meestal ook iniatief hierin.Heb je deze bij een erkende dealer gekocht.
Wij hebben absoluut ggen spijt van de tv en is geweldig qua beeld en grootte.
Er zijn ook disc in de handel die dode pixels weg kunnen halen informeer hier eens na.Anders rechtsbijstand inschakelen.

bvdzzz 09-12-2012

Hoi, ja misschien rechtsbijstand even kijken hoop er gewoon uit te kunnen komen. Ik ben gisteren toevallig bij de mediamartk geweest en daar zag ik mijn tv staan. Wat was nu het geval, op exact dezelfde plek zat in het winkelmodel ook een dode pixel...vreemd vreemd..
Dank voor je reactie.
gr

bvdzzz 09-12-2012

Verder ben ik zeer voorzichtig met de tv geweest met het transport is er volgens mij niets gebeurd. Een maand of 3 na calibratie is dit probleem ontstaan. De calibratie heeft er voor gezorgd dat kleuren meer in balans zijn. De felheid van de tv is door de calibratie eigenlijk alleen maar verminderd. De pixel zit helaas middenin het scherm net als het model bij de mediamarkt. Zat deze aan de zijkant zou het echt minder vervelend zijn. Ik heb de disney wow disc gebruikt.
groet

NieBra 07-12-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

We hebben deze tv nu enige weken in huis. Helemaal tevreden.

Bij uitpakken en installeren was het wel even schrikken hoe groot het was, maar het went snel.

Zelfs bij de standaard instellingen is het beeld prima van kwaliteit. Met de bijgeleverde USB wifi adapter hebben we de tv gekoppeld aan ons netwerk. Internetten is nou niet bepaald een feest met de afstandsbediening, maar het is niet onmogelijk. Belangrijker is dat het mogelijk is om op je pc (film/muziek/foto) bestanden te delen en deze over het netwerk op je tv te bekijken.

Bij voorkeur gebruik ik een andere media speler, maar het werkt op zich goed.

Films zien er prachtig uit. Het feit dat het scherm mat is ipv spiegelend is erg fijn. Het geluid is goed, maar niet geweldig. Een nadeel op geluid gebied is helaas dat audio van je bluray e.d. bij output over de optische uitgang slechts stereo is. We hebben geen surround systeem, maar een soundbar met virtuele surround, dus het maakt niet echt uit voor ons.

Ik heb mijn XBox360 aangesloten (HDMI) en het werkt perfect. Ook de Wii doet het goed via component.

Zgn. "input lag" heb ik geen last van gehad bij het gamen.

Absolute aanrader. Zeker als je hem nog weet te vinden voor de prijs die ik betaald heb (1050,-).

Afstandsbediening is functioneel maar meer ook niet. Als er iets verbeterd zou kunnen/moeten worden dan is het dit.

charly50 30-09-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Na een Samsung plasma 50 inch met 3d gehad te hebben deze Sharp gekocht ivm gunstige prijs en 60 inch. 3d heb ik 2x gebruikt met de Samsung daarom wilde ik een grotere tv zonder 3d.Wat ik heel belangrijk vond was dat er timeshift via usb op zat. De samsung had pvr en timeshift via harde schijf en de Sharp heeft time shift via usb stick. Aangezien ik ook een cisco 320 gb heb was het opnemen niet belangrijk, maar timeshift wel. Volgens de folder en gebruiksaanwijzing is dit ook mogelijk. Nu na aankoop blijkt dat er alleen timeshift op zit voor Ned 1 en de andere zenders niet. Volgens Sharp zou dit aan het signaal van Ziggo liggen, maar dit is niet juist, Samsung en Philips ondersteunen dit zelfde signaal van Ziggo wel.Ook de mediaplayer ondersteund bijna niets. Mijn vorige Samsung speelde oa MKV files met ondertiteling en de Sharp niet. Krijg alleen de avi files spelend, maar daar heb ik geen full hd tv voor gekocht. De foto's en muziek werken weer wel naar behoren. Beeldkwaliteit is goed, maar niet beter als mijn oude Samsung ( 2010). Al met al een goede tv voor weinig geld, maar als ik het van te voren geweten had was ik weer voor een Samsung gegaan.

aklasse 05-12-2012

Het beste is altijd een aparte mediaplayer erbij te kopen is handiger en speelt werkelijk alles,geen een tv speelt alles af.

aklasse 08-07-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Na steeds defect gaan van vorige tv weer terug naar sharp gegaan een mooie grote tv voor een mooi bedrag eb 3 jaar garantie.
Ophangen gaat zeer makkelijk met deze tv i.s.m een vogel's beugel erg plat tegen de muur is toch veel mooier dan staand.
Het geluid van deze tv is zeer goed te noemen ook veel bas wat ik bij andere modellen miste.
Het beeld is is zeer goed ik heb interactieve tv van kpn ik heb wel de optie hd zonder hd optie is het slechter vooral voetbal met hd perfect.Er zitten meer dan voldoende usb en hdmi aansluitingen op ook internet via dongle die erbi gelverd wordt perfect.Wij Blu ray geeft een bioscoop gevoel ook fijn dat er een digital audio uitgang op zit om het geluid via de stereo af te spelen.

Raimond 09-06-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Nu ruim een maand deze grote Sharp in huis, na een 50 inch plasma Pana. Toch weer LED gekozen, ivm erg veel lichtinval door grote ramen op Z/W, en dan komt het wat hardere LED-beeld naar onze mening beter tot zijn recht dan de zachtere plasma-kleuren.

Wat een beeld heeft deze Sharp voor zo'n lage prijs! Ook nog gekeken bij Sony, maar de 60 inch Sony was 1000 euro duurder. We hebben ook een Samsung in huis (slaapkamer), maar die bevalt voor geen meter. De Sharp is naast de Samsung een verademing en een wonder van eenvoud om in te stellen. 3D hoeft voor ons niet, dat scheelt. We zitten op ruim 5 meter van de TV, dat is prima.

Wij kijken UPC (digitaal, geen HD) en het beeld is haarscherp. Ook analoog valt trouwens niet tegen. Het geluid valt ons ook niet eens tegen voor een platte TV, we gebruiken de surround set eigenlijk alleen bij films/DVD's.

Er zit ook Aquos Net op, maar internet op TV blijft toch behelpen. Ik hang er wel een laptop aan (HDMI), dat werkt veel handiger, bijvoorbeeld om een enkel wedstrijdje via Sport1 mee te pikken. Op de TV lukte me dat niet. Er was een Java update voor Linux nodig, maar dat kreeg ik (nog) niet geïnstalleerd.

Het toerstel heeft best veel mogelijkheden en aansluitingen, zeker voor deze prijs. Die aansluitingen zitten niet ideaal voor het ophangen, namelijk helemaal aan de zijkant. De TV hangt nu met een beugel van Vogels strak tegen de muur. Ik zie geen enkele reden om een duurdere TV te nemen.

ArieD 13-02-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Na heel veel te hebben gelezen op internet { vooral op Duitse forums }, heb ik besloten om de Sharp LC-60LE635 aan te schaffen, ben de laatste jaren een echte Sharp-fan geworden, dus het was voor mij duidelijk dat de nieuwe grotere tv ook weer van Sharp moest komen.
Bij al dat lezen kom je natuurlijk ook meningen tegen die minder positief zijn maar dat heb je altijd, ik kan zeggen dat de meningen over de Sharp LC-60LE635 in grote meerderheid positief zijn.

De Sharp heb ik na veel onderhandelen via de mail opgehaald bij PlatteTV.NL voor €1310, hele nette prijs lijkt mij.
Ben wel blij dat ik in het bezit ben van een stationwagon want het is toch wel een hele grote doos waar de tv in zit.

Na thuiskomst heb ik de tv in de kamer geparkeerd om hem daar te laten acclimatiseren, zeker met het koude weer van de laatste weken is dat geen overbodige luxe, heb de tv ook pas de volgende dag uitgepakt.

Was er nog niet uit of ik de tv zou neerzetten of ophangen, maar na het zien van de hoogglans kunststof voet { zeer gevoelig voor krasjes }, was ik er al snel uit, ophangen die tv.
Na 6 gaten in de muur te hebben geboord en 4 bouten in de Sharp te hebben gedraaid kon ik de tv na een klein half uurtje ophangen. Wow ! dat ziet er goed uit, de Sharp heeft een 2,5 cm smalle zwarte hoogglans omlijsting en een semi mat beeldscherm, dit wil zeggen dat je wel wat spiegeling hebt, maar lang niet zoveel als bij de eerdere modellen, persoonlijk vind ik een beetje spiegeling wel mooi.

Na het aansluiten van de HDMI, Lan en antennekabel kon de televisie in werking, na het aanzetten even de taal en het land selecteren, daarna kan het zender zoeken beginnen, ik heb alleen analoog laten zoeken omdat ik een Humax 5200C heb om gebruik te maken van Ziggo HDTV, en analoog heb ik alleen nodig voor noodgevallen.
Na een paar minuten zoeken kreeg ik het analoge beeld van Ned.1 op het scherm te zien, en eerlijk gezegd viel dat helemaal niet tegen, het is minstens zo goed als bij mijn vorige 46 inch Sharp, dus in geval van nood kan ik nog goed uit de voeten met analoog.

Nu wordt het tijd voor om de Humax in te schakelen, Wow….dat ziet er zeer strak uit, het is nog niet helemaal zoals ik het graag zie, maar de eerste indruk is prima.
Het menu voor de beeldinstellingen ken ik op mijn duimpje omdat de vorige Sharp het zelfde menu had, had gebruiksaanwijzing { op usb-stick } dus niet nodig.
Na wat experimenteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het net als bij mijn vorige sharp, het voor mij het beste is om ALLE beeldverbetering-instellingen UIT te schakelen, naar mijn menig heb je dan het beste en meest natuurlijke beeld, en je hebt dan ook geen lipsync problemen omdat het beeld veel sneller wordt opgebouwd.
Ben ook een aantal dagen bezig geweest met de kleur instellingen, tevens de achtergrondverlichting wat teruggeschroefd en de helderheid en het contrast aangepast, over de instellingen kan ik verder weinig advies geven omdat dit natuurlijk erg persoonlijk is.

Heb ook nog even via NetTV naar uitzending gemist gekeken, dat werkt allemaal prima, het werkt met deze nieuwe Sharp ook een stuk sneller dan met de voorgaande modellen, dit is echt een verbetering.
De ingebouwde mediaplayer heb ik niet getest, ik heb zelf een losse Mede8er mediaplayer , en ik weet nu al dat deze het vele malen beter zal doen dan de mediaplayer van de Sharp, heb daar dus geen tijd in gestoken.
Ook de draadloze internet verbinding heb ik niet getest omdat ik de tv bekabeld heb aangesloten, ben ook niet zo’n fan van al dat draadloze gebeuren, is mij allemaal te instabiel en er is teveel gezeur mee, gewoon even wat tijd nemen om een kabel te leggen { indien mogelijk }, daar heb je dan jaren plezier van.

Geluid van de Sharp LC-60LE635 is zeker niet slecht, en beter dan van mijn vorige Sharp, maar als ik films of series bekijk dan gaat het geluid via mijn Denon AVR-1911, voordeel hiervan is dat de Denon dan ook automatisch het geluid van de Sharp zelf uitschakelt, dit werkt alleen als je alles via HDMI op de Denon hebt aangesloten, dus Humax en mediaplayer op de HDMI-IN op de Denon aansluiten, en de Sharp op de HDMI-UIT van de Denon, op die manier heb je ook een minimum aan kabels nodig en je hebt de allerbeste kwaliteit.

Geen enkele grote tv is perfect, ook deze Sharp niet, zo af en zie je weleens heel kort een donkere vlek ergens in het beeld, dit treed meestal op bij snelle beeldbewegingen, en is alleen zichtbaar op een lichte achtergrond, in het begin valt dat op omdat je op afwijkingen in het beeld zit te letten, naarmate je weer meer normaal naar de televisie gaat kijken valt het eigenlijk niet meer echt op.

Ik vind het knap dat ze doormiddel van alleen leds aan de randen van het beeldscherm ze toch in staat zijn om het beeld zo mooi gelijkmatig te verlichten, en wat ook knap is dat zo’n groot scherm maar 100 Watt verbruikt, echt klasse !

Al met al ben ik zeer tevreden met de Sharp LC-60LE635, het is een hele mooie ervaring om naar zo’n mooi groot scherm te kijken, ik zit er ruim 4 meter vanaf, en dan is het scherm niets te groot, bij sommige scenes krijg je bijna kippenvel, zo mooi is het.

Hele mooie grote tv voor relatief weinig geld, ik hoop dat jullie iets aan deze review hebben gehad

Frank747 06-02-2012
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Heb deze nu enkele weken in mijn bezit.Het is een prachtig toestel met een schitterend beeld.Kleuren zijn heel natuur getrouw.En erg scherp.Ben er zeer tevereden over.

maarten 44 07-11-2011
Geschreven voor: Sharp LC-60LE635E

Prachtig ding! lijkt wel of je in de biosscoop zit! Na een 42" Phillips wel ff wennen aan de hoeveelheid licht die de Sharp afgeeft, je moet er echt de ruimte voor hebben (+ 4m. ervan af ziten) anders is de tv gewoonweg te groot. Tv is redelijk eenvoudig als het op bediening aankomt, stekker d'r in de nodige apparaten d'r in prikken beetje prutsen op de afstandsbediening, et voila, het feest kan beginnen e dat zonder de usb manual te raadplegen!Zo moet het zijn plug and pray!! Goed ding mooie dieptewerking, aardig geluid, zeker als je de acceptabele prijs in je achterhoofd houdt.

Dyon1984 21-11-2011

Bevalt de TV nog goed? Ik denk er ook over na om deze te kopen. Is de diepte werkelijk goed? Hoe is de scherpte van het beeld? Geen vlekken, wazen, storingen? Zou je de televisie adviseren?