Logitech G15

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech G15 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

nick1993 22-06-2010
Geschreven voor: Logitech G15

ik heb de g15 sind kerstmis 2009 en ik ben nog steeds entoshiast ik lees geen hand leiding dus kom soms nieuwe dingen tegen die hij kan alles is ook makkeleijk in te stellen het scherm is duidelijk oja ik ben erachter gekomen hoe je de kleur kan veranderen elk ledlichtje vervangen namelijk dit heb ik zelf niet gedaan (te veel werk) maar er zijn wel videos over op youtube dusals je het gaat doen zou ik eerst die filmjes kijken

John Guyt 29-03-2009
Geschreven voor: Logitech G15

Ik heb de Logitech G15 sinds Oktober 2008 en ben er zeer tevreden mee, het toetsenbord ziet er erg goed uit, en heeft fijne verlichting achter de toetsen zodat je ook 's avonds je toetsen nog goed kunt zien. Het leuke aan de G15 v2 is, is dat er een LCD Schermpje op zit, dit LCD schermpje geeft je informatie betreft de CPU en het RAM Geheugen dat er op dat moment word gebruikt erg interessant! Dit is niet het enige wat het LCD Schermpje kan weergeven, het kan ook weergeven wat de Tijd en datum is en heeft een ingebouwde Countdown Timer en Stopwatch. Sinds kort is het ook mogelijk om op het LCD schermpje jouw RSS-feeds te laten vertonen met de laatste nieuwtjes die jij in de gaten wilt houden. Voor de gamers zijn er de G-knoppen. Deze knoppen zijn handig voor in games, met deze knoppen kun je makkelijk een macro toetscombinatie maken, je hebt hier voor 6 knoppen. Ook beschikt het toetsenbord over twee USB Ingangen, heel handig voor bijvoorbeeld een computer muis of USB Stick.

holland636 18-10-2008
Geschreven voor: Logitech G15

Ik heb nu dit toetsenbord, ongeveer 2 weken in mijn bezit. En bevalt mij tot nu toe erg goed. Ik heb het gekocht omdat ik vaak spelletjes speel. het bord is hier dan ook uitermate geschikt voor, gezien de macro toetsen, lcd display, verlichting en windows blokeer switch. Maar het toetsenbord presteert ook gewoon perfect onder normale omstandigheden zoals internetten en msn. Hij typt erg fijn.

ik ben al met al blij met deze aankoop.

Gerard Marchal 30-07-2008
Geschreven voor: Logitech G15

Ik heb de G15 nu ruim een maand in bezit en hij bevalt me nog steeds prima.

De G toetsen:
Ik heb de V2 in bezit en ik heb dus 6 G toetsen tot mijn beschikking (met de verschillende modes 18) De G toetsen gebruik in in windows erg vaak, bijvoorbeeld om Live Mail te openen of om Battlefield 2 te starten.
Tijdens het gamen gebruik in de toetsen nog niet veel, ik speel namelijk alleen Battlefield 2 en daar weet ik alle toetsen feilloos te vinden. Maar als ik een keer de tijd ervoor heb ga ik wel een paar macros maken zoals Geweer>Granaat>gooien>Geweer. Ik ken verschillende mensen met zulke macros op hun G toetsen en hun hebben er echt voordeel van.

Het schermpje:
In windows heb ik meestal de LCD klok van Logitech aanstaan, dit programma geeft aan hoe laat het is, welke datum het is en of er ongelezen e-mails zijn.
Voor teamspeak (een communicatieprogramma) heb ik een speciale tool die ik gedownload heb van een site.
Dit teamspeak programmatje is erg handig, zo kan je zien wie er praat, wie er bij je channel inkomt en nog veel meer.
Voor Battlefield 2 heb ik ook een programma gedownload, dit geeft nuttige info en ik heb ook echt het idee dat het me een voorsprong geeft op spelers zonder de G15.

Andere functies en bouw:
Dit toetsenbord heeft ook de handige functie om de windows-toets uit te zetten, dit is erg handig. De plaatsing van de knoppen is gewoon goed, net als bij andere toetsenborden van Logitech en er zijn ook nog andere speciale knoppen zoals geluid dempen, lichtsterkte en volume aanpassen. Dit zijn allemaal erg makkelijke toetsen. wel ontbreken de mediatoetsen maar die mis ik niet door de G-toetsen.
Het licht is erg handig, zo kan je in het donker gewoon doorgamen. er wordt veel geklaagd dat het liche van de V2 te zwak is en dat de kleur lelijk is, de lichtsterkte is op heet hoogste niveau echter meer dan genoeg en ik vind de kleur persoonlijk erg mooi.
Het toetsenbord is erg stevig en alles zit goed vast. wel valt het me op dat er veel met stickers is gewerkt, ik het begin zat er een hoekje los bij de Caps-Lock e.d. lampjes maar die zit nu gewoon goed vast nadat ik het flink heb aangedrukt.

Al met al vind ik het een erg goed toetsenbord, ik zelf heb het bord vooral vanwege het LCD scherm gekocht en dit voldeed helemaal aan mijn verwachtingen. Het kost een paar duiten maat het is het helemaal waard!

Michel van Dalfsen 11-03-2008
Geschreven voor: Logitech G15

heb het toetsenbord nu 2 weken.
voor gamen of gewoon voor internet is hij heel handig.
vooral de 6 G-knoppen kun je instellen zoals jij het wilt.
bij games kun je macro's toewijzen.
en bij het standaard profiel kun je bijv. programma's laten laden.
het lcd scherm geeft precies aan wat voor profiel hij gaat laden. ook tijdens het gamen bijv. geeft hij de cpu, ram, tijd, stopwatch en countdown weer.
en 's avonds kun je rustig door typen of gamen door de verlichting aan te zetten van het toetsenbord