De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remington HC550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Santosh Jadoenath 26-07-2022

Remington tondeuse. Handige opzet kammen voor de overloop.

Geschreven voor: Remington HC550

Goed product, alleen het resultaat is niet als een bezoek bij de kapper… Het product is goed te gebruiken, vooral de meerdere opzet kammen zijn heel fijn in gebruik. Voor de achterkant had ik wel hulp nodig.

Pluspunten

• Opzet kammen
  • Aantal accessoires
  • Batterij gebruik

Minpunten

• “0”-stand niet zo kort als bij anderen

h******@g******** 22-07-2022

Fijne tondeuse

Geschreven voor: Remington HC550

Ik heb dit product met plezier kunnen testen. De Tondeuse is erg stil en knipt erg fijn. Mijn kinderen en ik zijn er erg blij mee. Een verbeterpunt voor het ontwerp is om variabele opzet stuk voor diverse lengtes toe te passen in de toekomst. Al met al wel een aanrader!
Groeten,
Hieuwie

G**********@h********* 09-07-2022

Top product!

Geschreven voor: Remington HC550

Dit product mogen uittesten!
Heb zelf mijn kappersdiplomas en het werd wel eens tijd voor een nieuwe tondeuse.
Deze tondeuse ligt makkelijk in de hand en weegt bijna niets, verder zijn de kapjes ideaal voor het faden van het haar.
Met mijn oude tondeuse moest ik toch altijd even de coupéschaar gebruiken op het einde maar dat is met deze tondeuse verleden tijd!
Top product.

Pluspunten

• Fade kammetjes
  • Weegt bijna niets

Minpunten

• Mis mini opzet stuk voor contouren

Miejannie 05-07-2022

Goede kwaliteit!

Geschreven voor: Remington HC550

Wat een goede kwaliteit. We hebben deze tondeuse een aantal weken mogen gebruiken. We maken vaak gebruik van een tondeuse, en voor ons dus erg fijn om eens een ander merk te gebruiken. De Remington HC550 komt in een mooie zwarte en stevige etui. Daarin zitten alle opzetstukken, een kam, een schaar, een olie en kammetje voor het onderhoud en een gebruiksaanwijzing. De tondeuse is van stevige degelijke kwaliteit. Ook de opzetstukken zijn stevig en klikken goed vast. Het is wel even een puzzel wel opzetstuk je wanneer nodig hebt, maar na wat oefening komt dat zeker goed. Voor de opzetstukken voor fading zijn erg handig. We zijn er zeer tevreden over en kunnen er dus alleen maar iets positiefs over zeggen.

Pluspunten

• Complete en stevige set

Xa4a 04-07-2022

Super apparaat

Geschreven voor: Remington HC550

Aan mij was de eer om deze Tondeuse te mogen uitproberen!
En ik moet zeggen wat een feestje is dat geweest zeg.
Het begon al bij het uitpakken van de doos, tot mijn verbazing kwam er een flinke stevige soort van reisetui tevoorschijn. Toen ik deze openritste wist ik niet wat ik zag! Zoveel extra opzetkammen die erbij horen.
Ik vond het wel ietsjes lastig om uit te vogelen welke opzetkammen nou precies bij elkaar hoorden. En welke je nou precies wanneer zou moeten gaan gebruiken. Wat mij betreft zou de handleiding wel wat duidelijker mogen zijn.
Maar uiteindelijk is het wel allemaal gelukt dankzij een aantal zeer geduldige huisgenoten(hahaha).
De tondeuse zelf…… Joh wat ligt die lekker in de hand, zeker niet zo zwaar als mijn vorige tondeuse van een zeer bekend merk. Een wereld van verschil. zelfs met mijn vrij kleine handen kan ik het apparaat heel goed hanteren en vooral heel behendig door het haar heen bewegen. Ideaal is ook dat de tondeuse zowel snoerloos als
met snoer gebruikt kan worden. Ik was aangenaam verrast hoe lang de tondeuse op de accu werkt. Ik heb met 1x een vol opgeladen tondeuse heel wat klanten kunnen “knippen” om daarna moeiteloos met snoer verder te gaan. Dit is wat mij betreft een dikke pluspunt hoor.
Wat ik ook nog wil vermelden is dat de extra opzetkammen met een stevige klik vast komen te zitten op de tondeuse, de kammen blijven zitten waar ze zitten en verroeren zich niet! Ook dat heb ik wel anders meegemaakt. Niks geen kans op happen uit het haar of ineens een landingsbaan op het hoofd van je klant.
Als ik naar de prijs kwaliteit verhouding kijk.... Helemaal prima! Ik zal deze tondeuse bij iedereen aanraden! Ik weet zeker dat je er geen dag spijt van zult hebben!

Pluspunten

• zowel met als zonder snoer te gebruiken
  • zeer mooie overgangen
  • vrij licht in de hand vallend

Minpunten

• misschien té veel opzetkammen?

Bianca16 04-07-2022

Bevalt erg goed!

Geschreven voor: Remington HC550

Ik heb deze tondeuse een paar weken mogen testen en ben erg tevreden. De tondeuse zit verpakt in een mooie hardcase. In het begin is het wel even wennen door de vele opzetstukken, maar als je dit eenmaal weet dan werkt het prima. Op de opzetstukken worden de mm's duidelijk aangegeven en welke richting je op moet gaan. De fade stukken werken goed om de overgangen netjes te maken. De tondeuse ligt goed in de hand en is niet te zwaar. Groot pluspunt is dat hij weinig geluid maak. Voor mijn kinderen die het geluid van een tondeuse normaal vreselijk vinden een verademing. Al met al een fijne tondeuse!

Pluspunten

• niet te zwaar
  • maakt weinig geluid
  • makkelijk "faden" door de speciale opzetstukjes

Minpunten

• vele opzetstukken

s*******@h********** 04-07-2022

Een aanrader!

Geschreven voor: Remington HC550

Ik had geluk dat ik de Remington HC550 een paar weken mocht testen. Ik zou hem zeker aanraden.
Je krijgt er diverse opzetstukken bij in diverse afmetingen dus voor ieder wat wilt. Daarnaast zitten er de speciale fade opzetkammen bij die ook erg prettig zijn. Mijn vriend vind dit erg prettig aan deze tondeuse in vergelijking met andere tondeuses. Met deze kammen wordt de overloop tussen 2 haarlengtes beperkt waardoor dit nauwelijks opvalt en het goed in elkaar overloopt. Mijn vriend heeft vrij dik haar en daar gaat deze tondeuse ook prima door heen wat bij de huidige niet was.
Verder is de tondeuse fijn in gebruik, niet te lomp en gaat de batterij lang mee.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen minpunt kunnen ontdekken en mijn vriend gaat nu niet meer naar de kapper toe zelfs.

Pluspunten

• fijn in gebruik
  • veel opzetstukken
  • fade opzetstukken

schipper87 04-07-2022

Fijne tondeuse, easy fade werkt top

Geschreven voor: Remington HC550

Ik heb de kans gekregen om de Remington HC550 een paar weken te testen en ik kan eerlijk zeggen dat ik deze tondeuse zeker zou aanraden. De tondeuse beschikt over een groot aantal opzetstukken (0,8 tot en met 25mm) en daarnaast over de speciale fade opzetkammen. Die laatstgenoemde fade opzetkammen zijn voor mij echt een meerwaarde en zorgen ervoor dat wat mij betreft de Remmington HC550 boven andere tondeuses uit dezelfde prijsklasse uitsteekt. Een fade opzetkam is een schuin aflopende opzetkam waarmee je de grens tussen twee opvolgende haarlengtes kan vervagen. Dit voorkomt dat je een 'rand' in je haar krijgt, iets waar ik me altijd enorm aan stoor. Als je bijvoorbeeld eerst een opzetkam van 3 mm gebruikt en daarna over gaat op 6 mm, kun je met de fade kam ervoor zorgen dat de haarlengte vloeiend overloopt van 3 naar 6 mm. De tondeuse ligt prettig in de hand en is zeker niet te zwaar. Daarnaast is het echt een groot pluspunt dat de batterij lang meegaat. Ik heb mijn man en 2 zoontjes geknipt, waarbij ik de haarlengte bij mijn zoontjes behoorlijk heb laten oplopen dus veel opzetkammen heb gebruikt, zonder de tondeuse tussendoor aan de stroom te moeten doen. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat je door het gebruik van meer opzetstukken, meer moet schoonmaken dan bij een tondeuse met 1 verstelbare opzetkam. Maar dat weegt wat mij betreft zeker niet op tegen het eindresultaat :)

Pluspunten

• Fade opzetkammen
  • Lange accuduur
  • Bijgeleverde accessoires
  • Licht gewicht

Minpunten

• Meer schoonmaken

Maurits 02-07-2022

Verrassend makkelijk apparaat!

Geschreven voor: Remington HC550

Sinds een aantal weken heb ik de Remington HC550 in huis en inmiddels 2 keer gebruikt. Wat een fijn apparaat! Het is heel eenvoudig om met de verschillende opzetkammen je haar keurig bij te werken. Ikzelf heb een kort kapsel met opgeschoren zijkanten en achter kant. Dat groeit snel en normaal ga ik om de 4 weken naar de kapper. Maar dat is niet meer nodig. Met de "fade" opzetkammen kun je moeiteloos je haar opscheren. Ook de bovenkant kun je makkelijk korten op elk gewenste lengte. Mijn haar is dik en zonder moeite gaat hij erdoor. Hij maakt weinig geluid en is licht in gewicht. Mocht er een puntje van kritiek zijn, dan is dat de verschillende kammen los in de bijgeleverde etui liggen. Al met al zeer tevreden!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Stil
  • Licht in gewicht
  • Lange gebruiksduur batterij

Minpunten

• Opzetkammen liggen los in etui

Bente 30-06-2022

Top tondeuse

Geschreven voor: Remington HC550

Wij hebben dit product een paar weken mogen testen en zijn om. Voor het testen hadden we ene trimmer die simpel alleen het haar korter maakt. Tijdens het testen van deze trimmer merkte ik het gebruiksgemak van de trimmer. Hij ligt fijn in de hand door dat hij niet te zwaar is. Het design ziet er goed uit. Bij de trimmer worden verschillende opzetstukken meegeleverd. Een aantal om het haar korter te maken en een aantal om een mooie overloop in het haar te maken. Dit hebben we gestest en geeft een mooi resultaat. Door dat er op de opzetstukjes nummer en richtingen staan is het simpel om dit te gebruiken. Zelf met dikker haar komt de trimmer er goed door heen. Ik beveel dit product zeker aan!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel opzetstukken