Philips Do-It-Yourself clipper QC5550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Do-It-Yourself clipper QC5550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

sjef0077 24-12-2013

Slecht !!! Dit apparaat vreet scheerkoppen en mesjes.Heb het apparaat nu bijna 2 jaar.
Philips heeft al een aantal keren de scheerkop kosteloos vervangen, maar door dat de mesjes nu in plastic houdertjes zitten vallen die na enkele weken gebruik uit elkaar.De laatste keer kreeg ik slechts een korting aangeboden.Nu weer kapot. Niet kopen.

ejthedj 08-02-2013

Apparaat nu nog geen anderhalf jaar in bezit en voor de TWEEDE keer is het scheerblad kapot. Heb beide keren ook mijn hoofdhuid beschadigd. Als het apparaat het goed doet, is het resultaat ook best goed, maar het is qua constructie duidelijk niet goed ontworpen (of de materiaalkeuze is slecht).

Klacht ook bij Philips Consumer Care gemeld. Hoewel ik de eerste keer redelijk goed ben geholpen, word ik nu echt DRAMATISCH geholpen. Keer op keer worden terugbelafspraken niet nagekomen en ondertussen kan ik al twee weken het apparaat nog steeds niet gebruiken waarvoor ik het gekocht heb. Kortom: negatief koopadvies, zowel voor apparaat als Philips.

water1980 06-02-2013

Scheerkop is te gebruiken bij een baard van 1 dag. Bij langere baardharen heeft de kop moeite met het afscheren van de haren..

De bijgeleverd draaibare! tondeuse kop is ideaal om zelf je eigen hoofd te scheren. Doordat je de kop kunt draaien kun je gemakkelijk je eigen achterhoofd netjes scheren.

Apparaat ging na een half jaar kapot, heb contact opgenomen met Philips klantenservice. Deze stuurden mij zonder veel vragen een nieuw apparaat op. Goede service van Philips!

MotoGeePee 07-01-2012

Sinds maart 2011 scheer ik me doordeweeks met dit apparaat. Het resultaat is minder goed dan met nat scheren, maar wel goed genoeg. Echter, voor de tweede keer is het scheerblad stuk gegaan. De eerste keer lag het waarschijnlijk aan mezelf omdat ik misschien iets te hard het apparaat tegen mijn hoofd drukte, maar hierna heb ik extra goed opgelet dat ik dit niet meer doe, maar gisteren is toch weer het blad stuk gegaan.

MotoGeePee1 22-06-2013

Update: deze week voor de VIERDE keer het scheerblad stuk gegaan. Probleem is ook nog nog ik niet direct voelde dat er iets mis was met als gevolg dat mijn hele gezicht onder de fijne sneetjes zat.dat zag er lekker uit.......
De eerste keer kreeg ik het scheerblad nog vergoed en ik zou nu dus voor de derde keer zelf een nieuwe moeten kopen a 27 euro. Dit terwijl ik het hele apparaat indertijd voor 66 euro heb gekocht.
Tussen de kapotte scheerbladen door werkt het apparaat best wel naar behoren.

Chris vd Bergh 04-12-2011

De "headgroom" van Philips gekocht om een (bewust) kalende schedel te houden.
Scheer al sinds een jaartje of 6 mijn hoofd kaal.
Normaal scheer ik om de dag, door de week doe ik dat met een speciaal hiervoor aangeschafte Braun en in het weekend met het mes. Ondanks een redelijk gladde ronde schedel vorm is het scheren met mes een hachelijke onderneming en gaat toch niet altijd schadevrij. Daarin tegen geeft het scheerapparaat een minder resultaat dan het mes.
Vandaar dat ik bijzonder geïnteresseerd ben in het resultaat van deze Philips.
Moet zeggen dat na drie maal scheren het resultaat niet tegen valt.
Vanwege de haakse en draaibare kop is het een prettig hanteerbaar apparaat. Het scheer resultaat is beter dan met mijn Braun scheerapparaat maar toch iets minder dan met het mes, maar zeker glad genoeg indien je dagelijks even scheert.
Met de "Niet goed geld terug actie" en 24 maanden garantie vond ik het een risicoloze keuze waar ik zeker geen spijt van krijg.
Tip van een ervaren scheerder, hou dit apparaat uitsluitend voor je schedel en niet voor je baart. De scheerkop slijt 2x zo snel van baardhaar vanwege de hardheid hiervan.

Aangezien ik de tondeuse niet heb geprobeerd is deze beoordeelt op verstelbaarheid en mogelijkheden. Dit met bijgeleverde accessoires is zeer toereikend.
Degelijkheid oordeel is gebaseerd op de 24 maanden garantie.

dorpsgenoot 14-08-2011

Erg makkelijk te hanteren, vooral omdat de kam (die overigens niet op de foto staat) 180 graden draaibaar is. Veel handiger dan een gewonen tondeuse!
Op een paar minuten ben je klaar , want ik scheer het niet helemaal kaal, maar gebruik alleen de opzetkam , die volgt de contouren van de schedel.

zangvogel 04-05-2012

zou dit ook goed te gebruiken zijn voor het haargroei? ik zoek eentje die beiden kunt.