Philips BODYGROOM Series 5000 TT2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BODYGROOM Series 5000 TT2021 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Ruud0000 04-01-2012

Ca. 3 jaar in bezit. Vorig jaar ging de aan/uit knop stuk. Apparaat ging uit zichzelf aan en kon niet meer uitgezet worden. Apparaat uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet waarna de knop weer werkte. Nu, precies een jaar later, ging de knop weer stuk. Apparaat kon wel aangezet worden maar om deze uit te zetten moet je hem in de oplader zetten.
Na gebruik laadde ik het apparaat volledig op maar bij het volgende gebruik was deze altijd volledig leeg. Een scheerbeurt moest daarom gepland worden (eerst een dag opladen). De scheerduur was vervolgens beperkt.
Apparaat voelt niet degelijk aan.
Bij het scheren had de tondeuze nogal de neiging om in de huid 'te happen' met bloedwondjes tot gevolg.
Ik heb deze Philips weggegooid en een Braun Cruzer6 Body gekocht. Apparaat voelt degelijker aan en van hogere kwaliteit. De Braun is stiller en geeft een minder 'rammelend' geluid. De Braun heeft ook nog geen wonden veroorzaakt wat een vrijer gevoel geeft bij het gebruik.

strumicanec 15-08-2011

aan/uit knop kapot gegaan, net buiten de garantie. Bij philips zeggen ze dat repareren meer kost dan een nieuwe.

hans68777 01-09-2013

ik heb de bodygroom tt2021 en heb deze nu 5 jaar.
werkt erg goed,en heb nu net een nieuwe kop erop gekocht voor 13,00 euro,maar nu is de aan uit knop kapot gegaan,weet iemand hoe je apparaat uit elkaar kunt halen,en zelf de knop bestellen en vernieuwen.
anders moet ik nieuwe kopen.

machiel 26-02-2011

Tot 2x toe is de aan/uit knop kapot gegaan. De tweede keer net buiten de garantie. Voor mij geen nieuwe meer. Stap over op de Remmington. Het scheren ging overigens vrij goed. Kwaliteit dus slecht.

Anoniem 29-01-2011

Deze al een hele tijd in mijn bezit, maar vandaag is hij dan echt kapot gegaan.

De opzet stukken zijn compleet waardeloos, mijn haartjes blijven erin hangen, en zodoende is hij met één haal verstopt als ik ze wat langer heb laten groeien zoals in de winter. Het erop zetten en verwijderen gaat slecht. De accuduur vond ik nooit fantastisch. Nooit nat gebruikt.
Geen indicator hoeveel stroom er nog is, dus halverwege kan je zomaar met een lege accu zitten. Doorgaan met de oplaadhouder in je hand werkt niet.
Afgelopen nacht had de accu een chemische reactie gehad, en was het binnenwerk vacuum gezogen, en had het aan/uit knopje naar binnen getrokken en hij begon dus te zoemen in de nacht. Was even schrikken. Het ding maar buiten gelegd en de volgende ochtend gaan kijken, accu was uiteraard leeg. Knopje floepte pas terug nadat ik het hele ding demonteerde, en intern zagen de accu's er opgezwollen en misvormd uit. Waarschijnlijk zijn ze nóg dikker geweest, en door het krimpen is het binnenwerk vacuum gegaan of zo. Accu's liggen inmiddels in de mileubak, de rest in de kliko.
Op naar een ander merk. Dit was echt niks.

MarkLardinois 16-12-2010

Ook bij mij ging de aan/uit knop na 2 jaar stuk. Ook de accu was helemaal "moe" en ging nog maar een minuutje mee. Op zich een goed apparaat, alleen jammer dat je om de 2 jaar een nieuwe moet kopen. Nu maar opzoek naar een goed alternatief.

Cobus 25-07-2010

Op zich scheert dit ding best aardig. Benen, oksels, lukt wel goed. heb er echter maar 4 x gebruik van kunnen maken, toen viel die scheerkop al uit elkaar. Uiteindelijk kansloos ding.

markhol17 20-05-2010

Heb deze philips ongeveer 3 jaar gehad, was niet perfect maar het resultaat was goed. Heb nu een Remington bht 1000 want deze was veel beter beoordeeld. Dit was zonde van het geld, scheert veel slechter en ben al een paar keer blijven haken. Ik snap niet dat mensen hier tevreden mee zijn!

Koop gewoon een philips want die doet het wel goed!

ronald1602 29-03-2010

2 jaar dit apparaat gebruikt. Scheert niet fantastisch, maar met een beetje geduld toch glad genoeg. Nu is de aan/uit schakelaar defect:-( Ben overgestapt naar een Braun Cruzer4. Wat een drama apparaat. De Philips was niet perfect, maar tien keer beter dan de Braun.

macrobody 08-03-2010

Ik heb dit apparaat gekocht in april 2006 en heb er lange tijd gebruik van gemaakt totdat het raster van de scheerkop helemaal uit elkaar viel. Ik gebruikte hem voornamelijk onder de douche en kon er de borst en rugharen makkelijk mee scheren. Het rastertje viel er inderdaad te gemakkelijk van de kop af. Daarom overgestapt naar de Braun Cruzer 4.

Stoeten 17-12-2009

Ik heb het apparaat inmiddels een paar weken en ben er echt super tevreden over! Heel gemakkelijk te gebruiken.

Duidelijk een aanrader.

Bram1978 26-06-2009

Ik heb de bodygroom vrijwel meteen gekocht toen deze op de markt kwam. Aan het begin was ik er erg enthousiast over, maar na ongeveer een jaar gebruiken gaat de accu maximaal 2 minuten mee en dan gaat 'ie haartjes trekken. Hij scheert ook niet helemaal glad, je houdt altijd stoppels. Ik had geen last van opzetstukken die afvielen. Ik zal nooit weer een Philips scheerapparaat kopen. Echt ontzettend slechte kwaliteit.

Jan W Vos 04-04-2009

Heb TT2021 ruim een maand geleden gekocht en nu al vallen de opzetstukken en het scheervlak eraf. Verder kan het ding nauwelijks gebruikt worden onder de douche, want dan zit ie meteen verstopt, ook al ben ik niet zwaar behaard. De dubbele trimmer is ook niet echt handig als je een hoekje probeert te scheren en onbedoelt ook 2 cm verderop huid tussen de tandjes krijgt. Auuw! Al met al een slecht ontwerp.

14Tommy 21-01-2009

Mijn eerste groom. Het apparaat voelt degelijk aan, in tegenstelling tot wat elders geschreven staat is er niets losgekomen of afgevallen. De 2021 is makkelijk te hanteren en geeft een goed resultaat. Een mesje was vroeger wel gladder maar gaf veel langer werk en veel geklieder.
De batterijen gaan lang mee. Minder handig vind ik de klemvergrendeling van de opzetkammetjes. Er zit geen palletje of zo, je moet het gewoon lostrekken. Ik ben er heel tevreden over.

JeroenEnz 01-10-2008

Op zich geen slecht idee, alleen helaas de nieuwe typische Philips kwaliteit. Gaat net zo lang mee als de garantie dus. Bij mij ook de aan/ uit knop stuk. Ben net gebeld door een vrolijke dame die me heel blij ging vertellen dat het einde verhaal is. Heel apart. Of niet natuurlijk, want voor Philips is dit wellicht goed nieuws. Op de korte termijn dan.

bert234 30-08-2008

Heb dit apparaat nu iets langer dan 2 jaar en de aan/uit knop is stuk. Kan er dus niks meer mee. Zoals al veel is opgemerkt valt de scheerkop er telkens af bij gebruik, heel irritant! Ik begruikte hiervoor een ladyshave en die deed veel beter werk, gladder dus, maar deze ligt fijner in de hand. Al met al een popperig ding. Ik wilde hem terugbrengen naar ee keer gebruikt te hebben maar daar ging de winkel niet mee accoord, dus heb ik me noodgedwongen aan het ding moeten overgeven. Het trimmen van mn kiwi's ging ook niet zoals het filmpje toen suggereerde. Gaf wel bloedende wondjes en pijn :-( De opzetkammen zijn ook waardeloos en hij komt niet door mn borsthaar en de batterij geeft te snel op waardoor m na iedere scheerbeurt moet opladen.

Close shave 25-08-2008

De bevestiging van het scheerblad is niet stevig, met als gevolg dat je je flink kan bezeren aan de scherpe randen van het scheerblad dat dan omhoog gaat staan. Misschien dat het er mee te maken heeft, maar er is onlangs ook een gat in het scheerblad ontstaan, zodat hij nu alleen nog maar als tondeuse (met de opzetstukken) te gebruiken is (een close shave is niet meer mogelijk).

De trimmers aan weerszijden van het scheerblad zijn wellicht handig bij niet zo frequent gebruik, als je echter je zaakje een beetje bijhoudt, zijn ze eerder gevaarlijk (in verband met verwondingen als de huid niet helemaal strak gehouden wordt). Hij maakte al vanaf het allereerste gebruik overigens irritant veel geluid.

In vergelijking tot de oude ladyshave van mijn vrouw, geeft deze bodygroom alles bij elkaar genomen een teleurstellend resultaat. Nu het apparaat niet meer is te gebruiken, overweeg ik maar weer gewoon een ladyshave (met wegklapbare trimmer) te kopen. Het is wel niet zo mannelijk zo'n ding in pasteltinten, maar het gebruiksgemak is uiteindelijk beter.

Marijn82 11-07-2008

Stopte na een jaar met werken voor de rest ging het wel niet echt geweldig. Het ijzere kopjes wilt ook nog wel eens los komen. Als je met een 2x zo duurdere langer als een jaar mee kan gaan ben je al goedkoper uit.

Brainsanity 01-07-2008

Erg slecht apparaat. Ik heb zelf vrij dik haar en daar had het apparaat al moeite mee. Het scheert alleen goed als de haartjes extreem kort zijn, daarna trekt hij het gewoon niet meer. De kop zit heel slecht bevestigd met twee zeer kleine fragiele pinnetjes. Na een maand waren deze beiden bij mij afgebroken. De tondeusekoppen die je erop kunt klikken zitten zo dramatisch vast dat je eerder de hele kop los trekt dan alleen de tondeuse kop. Bij het loshalen van de scheerkop valt het hele ding uit elkaar in onderdelen en ben je zo weer 10 minuten zoet om het hele zootje in elkaar te zetten.
Voor mij al het zoveelste Philips product dat het na korte tijd begeeft, dus hier komt voorlopig geen Philips meer het huis in.

steven28 16-06-2008

In feite is het niet zo een verkeerd product, als niet constant het rastertje van de scheerkop eraf zou vallen. Het is een heel gedoe om die weer terug te plaatsen, en na een tiental maal dezelfde procedure is het rastertje kapot. Ik ben niet erg onder de indruk van dit apparaat, van Philips notabene (hou je het graag bij een nederlands product, voor mij niet meer) ...

Jannl 03-06-2008

Ik begrijp de opmerkingen niet goed. Ik gebruik hem al een tijd en op zich prima. Als ik echt glad wil gebruik ik een mesje (voor mijn gevoeligste delen), voor de rest de bodygroom. Met een mesje heb ik te veel last van uitslag en irritatie. Mijn vrouw gebruikt hem trouwens ook.
Net wat last met het aan/uit knopje. Daarom een nieuwe besteld.

King Ad 17-05-2008

Een erg slecht apparaat. Als je vrij stug en dik lichaamshaar hebt krijgt dit apparaatje het echt niet glad. Ook is het lstig om bij bepaalde plekken te komen, bijv. bij de schaamstreek. De mesjes zijn erg fragiel en duw je zo kapot. Nee doe mij maar een wegwerpmesje.

Erik Zwolle 11-04-2008

Niet te geloven!! Ik gebruik al jaren een Philishave T562. Dit is een 'normale'tondeuse en zonder kop scheert die super alleen is de ellende dat je dit ding een dag moet opladen voor 10 min groomen. Daarom vanochtend de TT 2021/30 gehaald. Ik ga dat ONDING vandaag nog ruilen voor een ander type. Ik gebruik de tondeuse voor oksels, borst en downstairs. Heb de borst en oksels geprobeerd maar durf niet naar beneden. Scheert gewoonweg slecht. Zonder kop moet je 3-4 x over je huid heen om een egaal oppervlak te krijgen. De tandjes van de TT2021 zijn gewoon veel te klein.

De positieve reakties die ik lees moeten wel van mensen zijn die voorheen GEEN ervaring hebben met groomen!Neem van mij aan. Wanneer je behoefte hebt om het haar op je borst, oksels en je zaakie wilt minimaliseren gebruik dan een baardtrimmer.

Ik geef een 1 op alle fronten omdat ik zwaar teleurgesteld ben.

piet zwolle 28-02-2008

Scheerapparaat sinds 2 maanden in bezit en ik raad het niemand aan, geef een paar euro meer uit voor een apparaat wat wel doet wat er beloofd wordt

@lex© 06-01-2008

Ook ik ben afgegaan op de reacties hieronder, maar helaas... Als ik het apparaat gebruik is het een groot stoppelparade! Vervolgens heb ik hem droog gebruikt, maar ik zie en voel geen verschil. Zonde, het was zo mooi geweest. Wellicht heb ik te dik haar, ofzo. Ook bij het scheren van mijn cohones sneed ik in mijn vel op vier plaatsen, ondanks weinig druk uit brengen. Borst en okselen geven ook niet het gewenste resultaat. Ik vraag mij af wat er bij mij of mijn apparaat anders is dan ik bij andere beoordelingen gelezen heb. Wel handig die opzetstukjes voor als je de tondeuze wilt gebruiken. Is alleen niet bij mij van toepassing.

Nee, het wordt toch maar weer het oude vertrouwde mesje gebruiken. Deze bodygroom verdwijnt helaas de kast in. Een ervaring rijker en een ilusie armer.

Bernie030 18-10-2007

Prima apparaat voor alles wat lager dan de nek zit. Scheert heel erg glad en heel erg makkelijk. Door de constructie van de scheerbladen is het bijna onmogelijk om jezelf te verwonden, dus ook veilig voor de schaamstreek. Dat sommige mensen klagen dat het niet werkt op het gezicht is toch hun eigen schuld, er staat heel erg duidelijk op de verpakking dat het niet voor het hoofd is.