Philips BEARDTRIMMER Series 7000 QT4085

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BEARDTRIMMER Series 7000 QT4085 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Maastricht-Heer 28-12-2009

Sterke verbetering t.o.v. mijn vorige baardtrimmer van Philips (15jaar oud!)
Wéér gekozen voor Philips i.v.m. zéér goede service binnen en buiten garantie!, en
goede product-ondersteuning o.a. via internet!

+ Opzetkam volgt contouren prima(beter dan stugge versie vorige versie),
+ Afzuigsysteem erg praktisch!
- haar-opvangbakje; lijmverbinding was niet sterk genoeg; MAAR is direct vervangen door Philips Customer Care Centre

artijn 08-08-2009

Deze dure baardtrimmer is voordelig verkrijgbaar in de ING rentepunten winkel. Vandaar dat ik hem ondanks de gemengde reacties toch ben gaan proberen. Ik gebruik hem om een stoppelbaard bij te houden.

Pluspunten:
- Batterij gaat lang mee en laadt snel op
- Afzuigsysteem werkt prima, zuigt zelfs de wat langere haren op. Er blijft wel altijd een klein beetje in de wasbak vallen.
- Zonder opzetkam is de trimmer uitstekend geschikt voor het bijwerken van contouren.

Minpunten:
- De lengte wordt bepaald door de opzetkam. Mijn oude (goedkope) Carmen tondeuse had verstelbare messen wat een nauwkeurigere instelling mogelijk aakt.
- De opzetkam voelt een beetje fragiel aan (de rest van het apparaat voelt wel degelijk)
- Je moet best een aantal keren over hetzelfde oppervlak gaan om een egaal resultaat te krijgen. De turbostand maakt dit alleen maar erger.

Ik heb dus gemengde gevoelens over het apparaat, maar als ik zo in mijn omgeving kijk zie ik niet direct overtuigend betere alternatieven. Mocht je dus nog ING rentepunte overhebben dan kan ik hem (dankzij de lage prijs) zeker aanbevelen.

Kim Nyhuis 12-08-2008

Afzuigsysteem is handig ... alleen snel vol.
Dat betekent dus vaak legen !!!

Het grote minpunt van dit apparaat is dat ie niet op netstroom werkt
en dat de accu door het afzuigsysteem snel leeg is.
Hierdoor heb ik een dag met een halve baard rondgelopen.
Links was kort ... rechts was lang... niet grappig.

Wat mij betreft geen aanrader. Mocht Philips dit aanpassen,
dan wijzigt mijn standpunt voor 180 graden.

Ton baard 28-09-2007

Apparaat trimt baard goed, maar opvangbakje voor baardhaar stelt teleur. Ondanks turbo-afzuigstand kwam er meer haar in de wasbak dan in bakje, hoewel ik het tussentijds viermaal leegde. De mening over breekbaarheid of het ontbreken van degelijkheid van de vorige reviewers kan ik niet delen. Met geen enkel apparaat moet je gooien en als 'ie valt dan heb je meestal pech. Dat geldt ook voor een electrische tandenborstel, etc.

Alfie 21-09-2007

Heel degelijk trimming ervaring. Voor die prijs mag wel. Preciesietrimmer is heel handig en werkt goed. Knipelementen zijn makelijk verwisselbaar. Turboknop is overbodig tenzij mens heel dichte haargroei heeft.
Baard rond het neus is blijkbaar altijd lastig, ook met deze fraai apparaat.
Opladen gaat redelijk snel aangezien de capaciteit van de batterij.
Vreemd is dat zodra de batterij's dood ga, gaat de hele apparaat ook mee. Net als een electrische tandenborstel. Welcome into the new consumerism!!! Duur en slecht voor hat milieu. Dat mag toch niet meer? Daarom krijgt hij een 2 voor degelijkheid. Hij ziet well sterk en chic uit, maar dan had ik nog een extra €10 gegeven om een verwangbaar oplaadbaar batterij en een lichter Powerplug (ik vind niet lastig dat er geen voet mee kwam) te kunnen gebruiken.
Kortom deze apparaat is te duur. Hij lijkt meer te bieden dan wat je krijgt...net niet, jammer!!!
Ik adviseer u het model eronder aan te schaffen.

Vinmaan 30-08-2007

Eerst bracht ik mijn baard op stoppellengte met een gewone babylis tondeuse. Dat werkt ook, maar inderdaad die haartjes die overal heen vliegen, dat is een troep.
Met de qt4085 wordt het geen troep meer, hoewel zelfs in de turbo-zuigstand, er toch nog wel een klein tiental haarstukjes in de wasbak blijken te vallen, maar een wereld van verschil hoor.
Na elke scheerbeurt moet je wel je haar-opvangbakje legen, extra werk dus. Jammer dat er niet meer in kan.
Verder vind ik het jammer dat de vorm van het scheerblad zo is dat ik tot op 3 mm onder mijn neus bij kan, maar voor dat laatste stukje van 3mm niet. Zelfs niet als ik het apparaat half in mijn neusgaten manoeuvreer. Dat het niet lukt, komt doordat de afstandsgeleider een beetje naar voren uitsteekt, voor de knipmesjes. De afstandsgeleider komt dus tegen de neus voordat de knipschaartjes er bij kunnen.
Het valt alleen op lengte te brengen, door eerst het opzetstuk voor de stoppellengte er af te halen. Dan moet je dus zonder afstandsgeleiding dit stukje scheren, wat dan dus niet echt van dezelfde lengte wordt als de rest. Omdat ‘t maar een klein stukje is, valt het gelukkig niet erg op.
De machine glijdt wel makkelijk en glad over de huid, dat voelt goed. Ik moet ‘em echter verschillende malen over hetzelfde stukje halen voordat het egaal op lengte wordt. Misschien ligt het eraan dat ik altijd van 2mm naar een 1 mm stoppel scheer en dan heb je door de contouren in t gezicht wellicht niet zomaar in 1 keer een egale stoppelbaard. Maar het apparaat scheert wel goed, ik krijg geenszins de indruk dat hij moeite met de baard heeft.

Helaas is dit apparaat gebouwd uit veel plastic, waardoor het me vrij waarschijnlijk lijkt dat wanneer hij op de badkamergrond valt, er essentiële onderdelen kapot gaan. Het meeste van het apparaat betreft een zeer breekbaar type plastic.
Verder komt hij niet met een stevige opberg/reisdoos (wel een vluttig en weinig beschermend tasje, terwijl juist zo’n plastic ding wel wat bescherming kan gebruiken, bijv wanneer het in een rugzak zit waar vlieghaven personeel niet voorzichtig mee is).

Hij heeft ook geen houder om in opgeladen te worden. Slechts een adapter met een plugje die rechtstreeks in het apparaat gaat, waarbij je het apparaat dus maar ergens op zijn rug moet neerleggen. Dat mag echter niet in de badkamer zelf, aldus de gebruiksaanwijzing. Want hij mag niet in vochtige ruimtes worden gebruikt, laat staan opgeladen. Dit laatste geldt voor veel baardtrimmers en tondeuses trouwens.

Kortom een apparaat met voor- en nadelen. Voor mij was de afzuig het grootste voordeel en dat is een goed motief om deze aan te schaffen. Het is maar net wat je liever doet, je wasbak en plankjes van haarresten dagelijks schoonmaken, of je opzetstukje er steeds afhalen wanneer je onder je neus wilt trimmen.
Mijnsinziens had ik achteraf net zo goed voor het goedkopere model (qt4045) kunnen gaan (heeft afzuig, maar zonder de turbo), want ik heb niet de indruk dat de turbo behalve veel herrie nou zoveel zode aan de dijk zet.