AEG FAVORTIE 52850 S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FAVORTIE 52850 S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

vaatwasgebruiker 16-04-2014
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

Na 5 jaar is de vaatwasser vaak defect. Daarna een onzinnige rekening van een monteur! Duurzaamheid van AEG vaatwassers is niet best.

angelina23 28-03-2009

----------- update review ----------
eerder onder angelina19 geschreven.Ben nog steeds zeer tevreden over dit wonderbaarlijke praktische en zuinige apparaat!
Ik gebruik bijna altijd het 50graden programma omdat de vaat goed schoon en droog is en kortdurend.Andere programma's vind ik zonde van tijd/energie.
De keren dat de vaat niet goed schoon bleek was glansspoelmiddel op of id. Ik koop Sunpoeder 3kg doet het daar geweldig op en erg lang.Bij zeer! hoge uitzondering! (te lang laten staan) was ik de vaat nogmaals. De borden met borstel boven vuilnisbak legen is een goede preventieve oplossing.Fantastische machine waar ik erg blij mee ben.

---------- oude review 09-06-2007 -----------
Nu meer dan een half jaar in gebruik, Prima!! machine.Was eerst even uitzoeken hoe deze in te delen maar ben er steeds beter in.Een klein nadeel vind ik dat er bijv. geen extra rek bijgeleverd is om bijv alleen glazen/kopjes te wassen en wijn/champagne glazen kunnen alleen aan 1 kant tegen het rekje vastgeklikt worden. Soms stapel ik de vaat een beetje teveel boven/over elkaar heen dan blijft het een beetje vlekkerig. Op lage temp. 50 graden 36 minuten wassen vind ik al geweldig.Ik gebruik de hoogste temp. zelden omdat ik er ook geen vette pannen in doe. Ik spoel meestal alles eerst een beetje af. Bijzonder!! stil!! en super mooi ding waar ik altijd heel erg blij mee ben.

angelina23 17-06-2014

Nu helaas na 7 jaar problemen met de tijdsindicator/soms verschijnt de Nul niet meer wanneer programma is afgelopen....lampje doet t dan niet.
En nu is het de 2e keer dat ie helemaal niets meer doet..
Bij de 1ste keer dat de machine niet meer reageerde heb ik monteurs erop gezet...waarna de AEG ineens spontaan toch weer aanging.(men zei dat deze vaatwasser met gemak 15jaar moest meekunnen)Wel heb ik deze vaatwasser dagelijks en vaak ook meermaals gebruikt.
Nu paar maanden later hetzelfde probleem.
Heb een andere monteur "besteld"..zegt: Vermoedelijk een printplaatachtig iets of toch een erger probleem.

Tot op heden ALTIJD heel erg blij geweest met deze vaatwasser, ik vind het echt heel jammer.

Marja50 26-01-2009
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

Prima apparaat, compact en heel stil. Ik was alles op 50 graden met een half blokje. Wel glansmiddel toevoegen en het was/droogresultaat is prima!

TtD 30-10-2008
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

vóór: een middenmaat voor de kleine keuken, maar toch groter dan de meeste kleinere vaatwasser; zeer goede was- en droogkwaliteit; zuinig watergebruik; meerdere programmas; mijn dagelijkse afwas is gering vies en met her programma 36minuten 50graden, zonder drogen, komt de afwas er toch droog uit. De 159min eco stand vind ik een beetje vreemd. Minder stroomverbruik maar wel erg lange wasbeurt.
De kleur is helaas minder, zilver. Wit had beter gepast bij mijn andere spullen in de keuken, maar die is er niet.
De bestekbak is wat groot voor zo'n kleine afwas. Ik ga ws. 1 vd 4 segmenten eraf knippen.
Ook ff wennen dat hij in het begin een harde knal geeft, geen idee wat hij dan inwendig aan het doen is. Ik dacht eerst dat er iets omgevallen is daarbinnen. Voor de rest heerlijk dat het half uurtje afwassen niet meer bestaat.

J.Slaghekke 02-02-2008
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

Een fijne machine, die zijn werk ongeacht de progammakeuze geweldig doet. Zelfs bij de progamma`s zonder droogtijd is de vaat droog. Het enige wat nat is, zijn een paar druppeltjes water , die in de holte van kopjes en mokken blijft staan. Ik gebruik een halve wastablet per keer. Hoe de consumentenbond aan hun resultaat is gekomen, is voor mij een groot raadsel!?

bjorri 23-09-2007
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

Na meer dan een jaar in gebruik nog steeds tevreden. De bestekkorf heb ik onmiddellijk vervangen door een kleiner exemplaar.

Gebruik voornamelijk het standaard programma en soms intensive care. Uitgestelde start heeft weinig meerwaarde, gewoon aanzetten als je naar bed gaat of weggaat dan heeft ie ruim de tijd om te drogen :-)

Het uiterlijk is wel overduidelijk plastic.

Mila 23-12-2006
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

Geweldig apparaat, wat ik via de voor mij zeer waardevolle, lovende recensies
op kieskeurig.nl heb besloten aan te schaffen. Dwz: ik heb het apparaat 2e
hands op de kop weten te tikken voor. Het apparaat is een jaar oud, en tien
maanden gebruikt.

De bestekkorf is vrij groot, dat haal ik er uit, en leg het bestek op de 2
'plankjes' links, dat bespaart ruimte, waardoor er zelfs nog meer vaat in het
apparaat past. Verder idd redelijk geruisloos. Drogen is ook ok, alleen blijft
er wel veel condens hangen aan de bovenkant/'plafond' van het apparaat.

Dit is mijn 1e vaatwasser, en ik ben er zielsgelukkig mee, zeker gezien de
gebruiksvriendelijkheid en de goede afwasresultaten!

Marjonijntje 01-12-2006
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

Prima vaatwasser. Als je een beetje handig in kan pakken dan kan er echt veel
in. Zelfs alle pannen. Met ons tweepersoons huishouden hoef ik elke dag maar 1
keer te wassen, soms na 2 dagen pas. Bij het wassen doet hij beslist niet onder
aan zijn grotere broers. Ook qua geluid is hij prima, niet echt lawaaiig. Ook
makkelijk schoon te houden, de 2 filters zijn erg makkelijk te verwijderen.
Voor een klein huishouden (of op het werk) kan ik hem echt aanbevelen.

Remko Zieltjens 06-08-2006
Geschreven voor: AEG FAVORTIE 52850 S

Erg handige machine als je net even wat ruimte te kort hebt. De aanvoer slang
is 1.30m en is net even wat aan de korte kant. Bij de doe-het-zelf een
vervangende slang gekocht van 3,5 meter. Werkt nog prima daardoor. Voor de
afvoerslang had ik hetzelfde probleem met de lengte. Deze heb ik zelf kunnen
verlengen door een nieuwe slang te kopen en deze aan de bestaande afvoer te
maken doormiddel van een ijzeren-buisje en 2 slangklemmen. Een beetje
improvisorische oplossing, maar werkt prima. Geen lekkage.
Voordeel van deze machine is dat hij erg goed is ingericht en dat je
gemakkelijk voor 2 personen een hele dag vaat erin kwijt kan. 5 standen, met
tijds-programma's varierende van 110 (Intensive Care 70 graden) tot 30 minuten
(kort programma).
De knoppen en programma's wijzen voor zich en zijn , maar de wat korte slangen
hebben mij wat puzzelwerk opgeleverd.