AEG Favorit 60860

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Favorit 60860 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

esliep 12-11-2010
Geschreven voor: AEG Favorit 60860

Net na de garantie is verlopen is het afdichtingsrubber van bovenste sproeiarm binnenin de machine totaal verpulverd. AEG houdt voet bij stuk en vergoed de €4,02 niet! Na 3,5 jaar storing ,30 bleek water op de bodemplaat te zijn, na controle de slang van afvoer totaal kapot. kosten 36,09 materiaal. Na 4,5 jaar het complete regeneratievat moeten vervangen i.v.m. lekkage.
Nou AEG nooit meer. Tenzij er ergens anders rubber wordt ingekocht.

j.w.koene 03-09-2008
Geschreven voor: AEG Favorit 60860

De AEG60860 is niet bestand tegen een verdwaalde cocktailprikker.
De oorzaak is een constructiefout, die heel gemakkelijk verholpen had kunnen worden.
Voorschrift is dat van tijd tot tijd het filter uit de machine wordt genomen om te reinigen.
Onderin het filter ontbreekt echter een bodem, zodat alles wat door de gaten bovenin het filter heen is gevallen op de bodem van de machine achterblijft. Als dit een klein stokje of steeltje is, valt dat dan opzij en komt later in de afvoerpomp terecht die daardoor vastloopt.
Vlak na aankoop begin je niet met te veronderstellen dat er een constructiefout in zit, maar met het klemmen van een zilverpapierfolie tussen de beide filterdelen zou het te voorkomen zijn geweest.
Wat mij echter buitengewoon ergert, is de reactie van AEG. Zij ontkennen de triviale constructiefout en stellen dat het mijn eigen schuld is omdat ik de vaat niet van te voren had gecontroleerd op wat zij grove etensresten noemen.
Reparatie kost bijna 90 euro en wordt zo nodig via een incassobureau ge-ind.
Echt ergerniswekkend is de reactie van mijn leverancier. Ondanks dat ik er al voor duizenden euro's heb gekocht, is zijn reactie heel in het kort samengevat: barst maar, je moet de vaat afwassen voordat je die in de vaatwasser zet.
De consumentenbond had mij aangeraden om de reparatie onder protest te betalen en de geschillencommissie te laten arbitreren. Dat gedaan hebbend (binnen een half jaar na aankoop) bleek dat niet te werken omdat de firma niet was aangesloten bij de organisatie waarover deze commissie uitspraken doet. Ook dat advies was dus waardeloos.

Jonassis 12-05-2008
Geschreven voor: AEG Favorit 60860

Prima toestel: stil (voor ons de voornaamste reden om hem te kopen), zuinig en uitstekend afwasresultaat. Ook de uitgestelde start is handig i.v.m. gebruik op nachttarief: 's avonds na het eten de vaat erin en 's nachts wordt alles voor je gedaan (nu het leeghalen nog... ;-)). Alleen nut van het 50° Eco programma ontgaat me: dit duurt uuuuren en de vaat wordt er niet echt schoon mee. Mijn vrouw is vooral enthousiast over het 30 minuten programma. Handig tijdens feestjes e.d. vindt ze.

Weeri 22-08-2006
Geschreven voor: AEG Favorit 60860

Goed apparaat, ondanks dat ik geen andere vaatwassers ken. De vaat is altijd
compleet droog en schoon. Hij maakt nog wel aardig wat lawaai, maar ik begreep
van vrienden dat deze vaatwasser toch érg stil is t.o.v. andere vaatwassers. Ik
kan hem van harte aanbevelen.

Segh 08-03-2006
Geschreven voor: AEG Favorit 60860

Prima apparaat. Alles is perfect schoon, hij is haast geluidsloos en zeer
zuinig in verbruik.
Een echte aanrader!

EREM 07-03-2006
Geschreven voor: AEG Favorit 60860

Prima apparaat, werkt perfect!!!
Nog nooit zo'n super afwasapparaat gehad!

L.J. meuris 09-04-2005
Geschreven voor: AEG Favorit 60860

prachtig apparaat, veel mogelijkheden: echter wel problemen met het drogen:
alles is nog vrij nat; ook als de machine lange tijd na gedane arbeid wordt
leeggehaald: ga hierover nog contact opnemen met AEG.
Verder krijgt hij alles schoon, ook bij lagere temperatuur. Alle extra
uitklapbare houders zijn goed doordacht; ook goed is de mogelijkheid, dat je de
opstaande houders voor de borden kunt neerklappen: dit geeft meer ruimte voor
grote pannen!!over het natblijf-probleemzal ik naderhand nog verder
berichten.