AEG Favorit 50742

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Favorit 50742 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Blozio 21-12-2010
Geschreven voor: AEG Favorit 50742

Nu na 4 jaar al kapot!! Hij deed het prima tot dat vanaf begin dit jaar constant de stoppen doorslaan.
Laten maken vindt ik gewoon te duur dus danm maar een nieuwe kopen. En de afwerking is idd. een ramp, om de haverklap lag het bovenste rek los. Ik heb een indesit gehad en die deed het wel 8 jaar. Dus puntje bij paaltje geen AEG meer voor mij.

Keiler1 12-12-2009
Geschreven voor: AEG Favorit 50742

Deze machine lijkt v.w.b. de technologie erg veel op onze oude AEG 40730 die na 8 jaar trouwe dienst vervangen wordt door een Favorit Silence Plus, die momenteel behoorlijk in prijs gedaald zijn omdat AEG nog stillere 39dB(A) machines in de nieuwe line-up heeft zitten.

Uiteindelijk zijn twee van de aansluitcontacten op de drukwachter verbrand en blijkt de regelmodule ook kapot te zijn. Als de prijzen van vervangingsdelen niet zo hoog zouden zijn had ik hem nog wel gerepareerd. Maar 8 jaar storingsvrij is toch wel een mooi resultaat.

Rojav1 22-11-2009
Geschreven voor: AEG Favorit 50742

Qua wasresultaat een prima vaatwasser, maar de bovenlade is waardeloos. Door het 'golvende' en vreemd ingedeelde oppervlak vallen kopjes namelijk om en rollen weg. Er is ruimte om zo'n 30 schoteljes te plaatsen (wie heeft dat nodig?) en 20 wijnglazen 'op te hangen' (aan vreemde rekjes), maar er is geen vlak stuk te bekennen om gewoon wat kopjes of schaaltjes op te plaatsen. Ook in de onderste lade lijkt minder ruimte te zijn dan in onze vorige vaatwasser (Siemens). Verder voelen de deur, de deursluiting en de knoppen ielig aan.

manecas36 03-05-2009
Geschreven voor: AEG Favorit 50742

Deze vaatwasser heb ik laatst over genomen van mensen die net een nieuwe keuken hadden met inbouw vaatwasser.
Ik ben erg te spreken over het was en droogresultaat van deze machine. Hij is misschien niet super stil, maar dat stoort niet. Ik zet de vaatwasser toch vnl 's nachts aan. Eerlijk gezegd scoort deze vaatwasser bij mij hoger dan de nieuwe Bosch van mijn vriendin. (die is dan wel silense)

Erwin Boon 09-09-2008
Geschreven voor: AEG Favorit 50742

Deze in 2004 gekocht. Na 4.5 jaar is het duurste onderdeel (de besturingsunit) kapot. Repareren alles inclusief kost 200 euro. Dat is dus niet meer de moeite waard. Destijds voor AEG gekozen voor al mijn witgoed om juist wegwerp witgoed te voorkomen. In de toekomst maar gewoon kiezen voor goedkoper
wegwerp spul dat het 4 jaar doet met alle schadelijke effecten voor het milieu.

han21 22-08-2008
Geschreven voor: AEG Favorit 50742

Ik ben tevreden over de prestaties van deze vaatwasser. Maar de indeling van de korfen is mi slecht. Glazen tuimelen om, kleine glazen kunnen er aan de achterkant uit vallen bij het uitrekken van de bovenste korf. Hoe je kommetjes het best kunt plaatsen in de vaatwasser is een raadsel.
De indeling is denk ikgebasseerd op 'kop met schotel drinkende' huishoudens!