Siemens SE25E851EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SE25E851EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Harry Szennyei 15-08-2021

Betrouwbaar, eenvoudig, energiezuinig.

Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

Deze Siemens SE25E851EU, dat ik nu 11 jaar heb, staat nog steeds minstens 3x in de week lustig er op los te klotsen. Nooit geen problemen of verstoppingen mee gehad. Het is wat lawaaierig en ik heb het dan ook in een afgesloten keuken staan. Door de week staat het s'nachts aan (dal tarief) en als ik op bed lig (oude vooroorlogse woning en houten vloeren) in mijn boven de keuken gelegen slaapkamer hoor ik het absoluut niet. Ongeveer 3 tot 4x p/w draai ik een vaatwasje. Nee, geen spijt van mijn aanschaf en als deze af is wordt het zeker weer een Siemens.

trip6 05-11-2013
Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

Hij is nu verstopt dus toevallig het serienummer opgezocht. Wij hebben hem nu 2 jaar en zijn echt ontevreden. Onderkorf helemaal uit de wieltjes gelopen, dat bordensysteem onderop-achter heeft ook nooit goed vastgezeten. Onhandig bestekbakje. Maakt bij vol stapelen al heel snel niet goed schoon. Langzaam 128 mins bij b.v. 55oC.
Ik koop nu ook geen Siemens meer.

trip6 07-11-2013

Koopman 4 mijn review gaat niet over de verstopping, dat snap ik. Mijn review gaat over de onderkorf, bordensysteem onder-achter, de losse wieltjes en de algemeen wat gammele mechaniek van het apparaat. En dat hij dus vaak niet goed schoon maakt. En langzaam is.

koopman4 06-11-2013

Vreemd bij niemand nog deze klacht gezien.
In het boekje staat dat je dan het witte plaatje moet verwijderen wat onder het zeefhuis zit, lees de instructie.
Persoonlijk denk ik dat je niet met regelmaat de instructies van onderhoud hebt opgevolgd en de zeven niet met regelmaat gereinigd hebt.
En of je vaat niet vooraf hebt afgespoeld wanneer deze echt vuil is.

koopman4 08-11-2013

Dat het proces lang duurt, ben ik mee eens, maar hij maakt de vaat beter schoon en droog dan menige andere vaatwasser.
Na het proces laten we de vaat er zeker nog 4 uur inzitten, het komt er dan echt schoon en droog uit.

Dit is trouwens geen manier om de machine zo af te kraken en een ongenuanseerd en ongemotiveerd laag cijfer te geven.
Aangezien dit een A merk is blijft er weinig keus voor je over.

rtmp 10-10-2011
Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

waardeloos apparaat. wast niet goed af. laat vaak vetranden achter op pannen. monteur is reeds langs geweest, maar geen verbetering. veel spijt van deze aankoop

r.v.zanten 25-01-2013

Het maakt niet uit welke temperatuur en welk vaatwasmiddel we gebruiken. Er is al diverse keren een monteur langs geweest, maar dat probleem blijft bestaan. Productiefout ?
We hebben dan ook heel veel spijt dat we een Siemens hebben gekocht. Ons vorige goedkoper apparaat was klasse beter

koopman4 26-01-2013

@ R. V. van Zanten,
Het is wel frapant niemand heeft problemen op dit topic met deze vaatwasser, N.B. A-klasse en komt in diverse andere testen als zeer goed uit.

Ik denk dat er nog wel iets anders aan de hand is waarom je zo reageerd, dit is niet netjes, doe dit gefundeerd en gemotiveerd, dat toont meer respect.

koopman4 11-10-2011

Welk vaatwasmiddel gebruik je?
Het vreemde is dat iedereen in dit topic geen last heeft van niet goed vaatwassen en of drogen. In iedere stand gaat dat perfect. Wel zijn er andere rare onverklaarbare dingen, zoals lagere temp. minder spoelbeurten, toch langer durend programma.
Zie mijn eerdere vraag. Siemens zegt dat dit gewoon is en doet er niets aan.

koopman4 14-08-2011
Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

Omdat wij de keuken gingen opknappen, er zijn nog E50 eiken houten deurtjes en laden en we de Witte Miele onderbouw koelkast naar de andere zijde van de keuken naast de Miele wasmachine hebben geplaatst met een wit werkblad zodat het één geheel vormd, kwam er ruimte voor een vaatwasser vrij. Kraan en afvoer was makkelijk te realiseren vanuit de naast gelegen spoelbakruimte. Juist omdat de kastjes E 50 eiken gekleurd zijn kozen wij voor een RVS vaatwasser.

Vanwege zijn vormgeving, aantrekkelijke prijs en goede bekende naam, kozen we voor deze Siemens vaatwasser.
We hebben het apparaat nu ruim drie weken en zijn er dik tevreden over. We hebben het 70, 65, 50, 45 en (1/2)40 graden programma, allemaal uitgeprobeerd en alles was goed schoon en droog. We gebruiken SUN All in 1 en spoelen de vaat wel eerst onder de gootsteen af om plakken en sterke vervuiling van de filter zeven te voorkomen. Glazen kwamen er buiten onze verwachting mooi glanzed uit. Dit hadden we eerder niet met het antieke afwasteiltje.

Dus er zijn voldoende programma's aanwezig.
Prettig is de mogelijkheid van het demontabele bovenblad waardoor de machine geschikt is voor onderbouw. (Juist inbouwmachines zijn veel duurder). We hebben op aanraden de machine extra geisoleerd met noppen schuimrubber, wat het geluid nog eens aanmerkelijk dempt. Dus ook geluid je hoort bijna niets ook als je vlak bij de machine staat.

Gebruiksgemak: Ja je hoeft niet meer aftewassen. De bovenste korf kan een stand lager geplaatst worden, zonder iets aan de machine te wijzigen. Makkelijke scharnierbare schotjes voor afleggen lange lepels, messen, etc. en steun voor wijnglazen. Van de onderste korf zijn de bordendrager verstelbaar, zodat er meer en makkelijker pannen geplaatst kunnen worden. Ook is optioneel een sproeikop te plaatsen voor extreem grote bak- en braadsleden of dergelijke.

Vormgeving: Is mooi en strak met platte rechthoekige niet uitstekende knoppen, zelfs de programmaknop kan ingedrukt worden (dus niet zo als op de afbeelding [is gewijzigd]). En een geintergreerd handvat met vergrendeling. De diaplay die veelal op inbouwmachines ontbreekt toont aantal minuten van de programmaduur maar telt ook af. Verder kan je er ook belangrijke zelf te programeren wijzigingen op aflezen.

Duurzaamheid: Valt nog weinig over te zeggen maar de naam Siemens staat toch wel voor een A-kwaliteits Produkt.

P.S. Lees ook mijn vraag, ik heb iets vreemds ontdekt, misschien heb je er een antwoord op.

Suven 21-07-2011

Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
Wasresultaat perfect, maar wel met het juiste vaatwasmiddel. Dat is in deze Finish Powerball Quantum. Meerdere middelen geprobeerd, maar daar werd de vaat in deze machine niet 100% schoon mee.
Tip: Finish is goedkoop te verkrijgen bij de Action.
De (volle) machine wast al schoon op 50 graden, zelfs met het knopje '1/2' ingedrukt.
Programmaduur is wat aan de lange kant (2 uur +), maar dat zal voor de meeste mensen waarschijnlijk geen probleem zijn. Geluidsarm. Mooie RVS vormgeving. Onderkant en bovenkant deur overigens gemaakt van plastic, maar voor deze prijs is dat niet vreemd.
Al met al vooralsnog erg tevreden.

kieskeurig1960 16-07-2011
Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

Fijn apparaat. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Bronskleurig en daarmee extra fraai.

rikky2007 20-04-2010
Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

Deze machine voldoet goed maar ten opzichte van onze vorige (ook een Siemens, maar dan van 15 jaar oud!) lijkt deze wat gammeler. De korven in de oude machine zaten steviger, de onderkorf zat bijv. vast tussen 2 wieltjes. Dat heeft deze niet en het moet nog blijken of dit systeem beter danwel slechter is.
- Zeer positief ben ik over het RVS gedeelte op de deur. Ik heb tot nog toe geen vingers hoeven wegpoetsen.
- De 5 wasprogramma's zijn ruim voldoende.
- Een leukigheidje vind ik de draaiknop van de wasprogramma's; die is in te drukken zodat hij in de deur wegvalt.
- Wassen en drogen gaat erg goed maar hij doet er wel langer over dan de oude machine. (het prog. wat wij gebruiken duurt ±140 minuten)
- Ik vind de machine best veel geluid produceren.
Al met al ben ik dus tevreden over dit product.

PatH70 11-01-2010
Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

Deze vaatwasser heeft in de onder en bovenkorf meer ruimte dan onze vorige machine. Een groot deksel kan nu rechtop onderin staan zonder de sproeier te hinderen en een pan kan nu ook bovenin gezet worden.
Bordenrekjes onder kunnen ingeklapt worden om pannen makkelijker te plaatsen.
Alle vaat incl. bestek komt tot nu toe altijd schoon uit de machine. Wasresultaat is duidelijk beter en constanter dan de vorige.
Geluid is vrij normaal voor een vaatwasser. Helemaal gevuld is het geluid goed gesmoord maar bij weinig vulling is het rondgaan van de sproeiers goed te horen.
Er is een timer tot 19 uur in stappen van 1 uur voor uitgestelde start.
Handige feature, de machine geeft vanaf de start en gedurende het wassen aan hoelang het programma nog duurt, in minuten. Helemaal klaar blijft er 'nul' in het display staan.
Deze vaatwasser bevalt tot nu toe erg goed. Is makkelijk te laden en wast goed.

Sel 17-08-2009
Geschreven voor: Siemens SE25E851EU

Wij hebben deze machine nu 2 maanden in huis en zijn er uitermate tevreden over.Hij is mooi van vormgeving, stil en wast de vaat op 40 graden echt ongelooflijk goed, scheelt weer in de energiekosten!!
Een echte aanrader.