Denon PMA-700AE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon PMA-700AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joost Janssen 27-07-2009
Geschreven voor: Denon PMA-700AE

Mooie versterker met een muzikaal geluid. Wel puur een stereoversterker, dus geen optische ingang of andere fratsen.

De afstandsbediening is volgens mij de enige van Denon die gebruikt wordt voor alles. Voor mijn versterker kan ik slechts aan/standby, source en volume bedienen. Een tikje mager, maar het ging om het geluid en dat is gewoon zeer goed. Zeker als je luistert via de source direct krijg je en mooi vol geluid.

Mr_Hesselberth 29-03-2009
Geschreven voor: Denon PMA-700AE

Lang nagedacht over deze versterker en spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!

Het geluid dat er uit komt is echt super. De bassen gaan zeer diep en de hoge tonen zijn zeer zuiver. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van de luidsprekers die je er aan hangt. Omdat het oog ook wat wilde hebben we gekozen voor de Monitor Audio Radius 270HD en een losse radius Subwoofer.

Door de goede versterker en luidsprekers hoor je details die je voorheen niet hoorde. Binnenkort gaan we ook voor de DCD-700AE CD speler. Dan gaat het feest pas echt beginnen.

Ik vraag me alleen af waarom de volume knop zo ver kan. Als deze op minder dan een kwart open staat, kunnen we elkaar al niet verstaan en kunnen de buren mee genieten.

Is dit normaal of geven de TV en DVD speler (Beide Samsung) een te hard signaal door?

Lamers 21-02-2009

Betaalbare High End

Ik heb de combinatie PMA-700AE / DCD-700AE nu een jaar in mijn bezit.

In deze prijsklasse, is de denon-PMA700AE een onvoorstelbaar goede aankoop. Powerfull High End kwaliteit voor een relatief lage prijs.

Bespaar je de moeite voor de PMA-500AE. Die is te licht en heeft geen hoogwaardige condensoren. De condensoren en circuits uit de PMA-700AE kom je ook in de Eisa awards winnende 1500AE tegen, die 2tot3 keer zo veel kost.

Subliem veel detail. Ik heb hem gekocht i.c.m. de DCD-700AE cd speler die beschikt over de gepatenteerde 24 bits processing. Elk detail is hoorbaar. Je kan je muziek collectie opieuw gaan ontdekken.

Ik heb de set aangesloten op een paar Dynaudio's Audience 42 achter en een set B&W DM2A's voor. Sublieme combinatie. Mooi vol, warm diep laag en een sprankelend detail. Ik heb Interlinks van IXOS XHA215-300, twisted Pair, maar geloof mij: normale dropveters voldoen ook prima.

De Denon 700AE range is minimalistich vormgegeven zonder veel toeters en bellen. Dit is zoals het hoort bij HI-FI. Hoe minder omwegen hoe natuurgetrouw het geluid overkomt.

Na aanschaf niet meteen teleurgesteld raken, de set moet minimaal een week inspelen om goed tot zijn recht te komen. Je ruikt de lucht van nieuwe onderdelen. Dit verdwijnt na een paar dagen als alle condensoren, circuits e.d. zijn ingespeeld/ingewarmd. De natuur doet zijn werk.

Danny26 26-04-2007
Geschreven voor: Denon PMA-700AE

Na lang wikken en wegen de PMA 700AE mee naar huis genomen. Er staan een paar Klipsch Synergy F-3 speakers op. Deze zijn van zichzelf zwaar in de weergave. De Denon compenseert dit goed, persoonlijk vind ik hem lichter in het geluid dan de Yamaha of NAD. Met de bass/treble regeling kan je hetzelfde bereiken, maar de basisinstelling is voldoende voor de meeste weergaves. Het geluid is zuiver en stabiel, ruis is niet hoorbaar. Op zowel licht klassiek als Jazz als Pop scoort de 700 erg goed. De bijgeleverde afstandsbediening is simpel maar doet wat hij moet doen. Het design van de 700 is niet echt heel modern of speciaal, persoonlijk vind ik dat prima. Goed en snel in de bediening. Samen met de 1500 tuner vormt het een hele goede set, die zeker niet onder doet aan zijn grotere broers.

Bart1972 13-01-2007
Geschreven voor: Denon PMA-700AE

Na enige tijd bezig te zijn geweest met me te oriënteren op een nieuwe
audioset, ben ik in eerste instantie uitgekomen op de Denon PMA-700AE
versterker (en Denon DCD-700AE cd-speler en TU-1500AE tuner). Echter toen ik
iets verder keek bleek Onkyo een vergelijkbare versterker te hebben met de
A-9211. Deze was ook nog eens tussen flink wat euro goedkoper. Aangezien ik
geen dief van mijn portemonee wil zijn ben ik de versterkers bij een
Hifi-studio in Eindhoven naast elkaar gaan luisteren en heb dat gedaan m.b.v.
klipsch rf-15(16) speakers die ik al wilde aanschaffen. Ik heb er qua muziek
klassiek, jazz, hardrock/metal, folk en techno op losgelaten. Wat bleek is dat
de Denon duidelijk voller en warmer klinkt waar het de laag en (een beetje)
middentonen betreft. De hoge tonen maken eigenlijk geen verschil. Wanneer je
wat stevigere (en vollere) muziek gaat draaien (zoals metal en techno) merk je
niet erg veel verschil. Hierbij moet wel worden meegenomen dat de soort
speakers daar ook een rol bij spelen.
Al met al was ik al snel overtuigd van de Denon PMA-700AE en ben ik zeker
bereid om de meerprijs (t.o.v. de Onkyo A-9211) voor de betere geluidskwaliteit