Canon LEGRIA HF M506 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF M506 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Nico Z. 02-02-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF M506 zwart

Ik heb de camera in een impuls gekocht. Van te voren wel een beetje bekeken op internet. De race ging tussen Sony en Canon. Uiteindelijk ben ik erg tevreden met de beslissing om de Canon te nemen. Erg gebruiks vriendelijk.

L Lessschen 26-02-2013

gemakkelijke bedienbare camera.
het beeld en geluidskwaliteit vinden we goed.
ook de bediening van de camera is gemakkelijk.

tim van rooij 05-02-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF M506 zwart

in december dit toestel gekocht speciaal om vuurwerk te filmen, ik ben er heel er tevreden over!

hij maakt echt pracht beelden op vuurwerk stand! , ook is hij heel makkelijk in gebruik!

ook voor gewone overdag beelden is het een top product!

dus voor wie een goede camera wil voor bijvoorbeeld vuurwerk of gewoon voor lekker overdag in HD wil filmen, is dit gewoon een top product!

Robert 1963 01-02-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF M506 zwart

Het bedieningsgemak lijkt erg groot, maar dat komt ook doordat ik gewend ben aan een Canon fotocamera (EOS 50d). Hoe gebruikersvriendelijk het touchscreen is bij het maken van een reportage (in alle weersomstandigheden moet nog blijken).

Het beeldscherm geeft ongelooflijk scherp beeld; ik twijfel soms of ik nu een opname bekijk danwel live view.

Sjaak20 06-01-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF M506 zwart

Prachtige camera, ligt goed in de hand, beeld kwaliteit zeer goed, helder, geen trilling tijdens het filmen.
Voor ons prefect, erg blij mee.

Rob Heijmans 31-12-2012
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF M506 zwart

Geweldige camcorder. Beeldkwaliteit is geweldig. Ik heb hem pas een paar dagen dus ik weet nog niet precies wat je allemaal met deze camcorder kan maar de eerste indruk is fantastisch.

Eflart 29-12-2012

Algemeen
De camera nog maar een paar dagen in bezit. Goed vergeleken met andere camera's in de winkel. Voor deze gekozen vanwege de uitstekende resultaten bij het filmen met weinig licht. Daarnaast is het beeld erg stabiel en contrastrijk.

Geluid
Weinig ervaring tot nu toe. De beelden die ik heb terug gekeken bevatten goed geluid.

Beeld
Mooi beeld en zoals gezegd erg stabiel bij vooral inzoomen en kan goed filmen bij weinig licht.

Mogelijkheden
Veel mogelijkheden om instellingen te veranderen. Ook veel extras die je niet meteen nodig hebt voor de basis.

Gebruiksgemak
Eenvoudig om te beginnen met filmen. Alles wijst zich vanzelf. Ook voor de beginnende filmer een uitstekend apparaat.

Vormgeving
Het ligt goed in de hand. Niet te klein niet te groot.

Degelijkheid
Ik heb het apparaat gekocht om jarenlang plezier van te hebben. Het voelt wel wat plastic achting aan, maar ik twijfel niet aan de duurzaamheid. Het is mooi licht. Je zult het altijd met zorgvuldigheid moeten gebruiken. Het is niet gemaakt om te laten vallen. Maar als da zou gebeuren ben ik niet snel bang dat het snel stuk gaat.

garret1410 31-07-2012
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF M506 zwart

De M506 is echt een geweldige camera. Beeld is erg goed en op camcorder info (de M52) komt hij ook als erg goed uit de bus.
Sterkste punt van deze camera is het filmen bij weinig licht. Heb verschillende camera's getest en ook gehad en deze is echt het beste tot nu toe. Hij filmt bijna net zo goed als de dure Canon HF G10.

Heb hem getest met Panasonic HC-V700, Sony CX260 en mijn oudere (veel duurdere Sony SR12)en deze film echt het best.

Nadelen zijn de beperkte groothoek en beperkte zoom. De digitale zoom van 40x daarintegen werkt best goed dus die zou je kunnen gebruiken als dat nodig is.

Verder werkt alles gewoon goed, autofocus is ook formidabel in tegenstelling tot mijn Sony SR12 die nog weleens liep te zoeken.

Geluid is oke, maar niet echt bijzonder. Windruis wordt goed weg gefilterd.

Mogelijkheden zijn op zich genoeg voor deze prijs, het is geen prosumer camera. Helaas geen 50p opname wel 25p.

Gebruiks gemak is ook oke, het menu is eenvoudig, alleen Sony camcorders zijn nog eenvoudiger.
Hij ligt goed in de hand en alles zit onder handbereik.

Vormgeving is subjectief natuurlijk maar ik vind het een leuk model. Alleen de accu steekt uit wat ik wel wat lelijk vind.

Degelijk kan ik nog niks van zeggen maar ik ga ervan uit dat merken als canon, Sony en Panasonic gewoon goed zijn.

Cijfers zijn gegeven in verhouding met prijs.