JVC Everio GZ-E10 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 76 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC Everio GZ-E10 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

wilma dubbeld 09-06-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

de prijs en kwaliteit is zeer goed,
ligt makkelijk in de hand, zeer compact makkelijk om in je handtas mee te nemen, en altijd klaar voor gebruik.

Rodger Plaggenborg 24-05-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Deze camera is zeer makkelijk in gebruik, super licht en perfect beeld. Verder een mooie vormgeving. Als extra optie koop ik er nog een extra accu bij en dan is hij helemaal perfect. Precies wat ik zocht in een camera

Jo&jo 08-05-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Kleine compacte camera, handig om mee te nemen.
Ik vergelijking met de prijs een prima camera voor huis tuin en keuken gebruik.
De software had iets beter gemogen en jammer dat er geen geheugenkaart bij zit.

Bart S 28-04-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Vandaag enkele opnamen gemaakt van de klassieke auto rit in Nieuw-Vennep. Erg goede beelden. Moet nog wennen aan het kleine toestel (nog vedeo hi 8 gewend..), maar dat gaat wel lukken.
Wel flink veel giga bites nodig! Ik ga het film materiaal, denk ik, opslaan op een externe harde schijf.

Jack Schuurman 19-03-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Een heerlijke compacte camera waar oneindig veel mogelijkheden opzitten, gemakkelijk in het gebruik ondanks dat ik met m'n 71 jaar niet alle verstand van moderne apparaten heb, hij is lekker licht en ligt lekker in de hand kortom een super fijn cadeau om te krijgen en te gebruiken! Degelijk en goed in beeld en geluid.

Rens R 14-03-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

lichte camera, makkelijk te bedienen, erg tevreden over kwaliteit. klein, compact, scherp beeld, goede zoom.

Jack_JVC 08-03-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Deze camera gekocht voor gebruik tijdens (wintersport) vakantie.

Geluid:
+ Goed verstaanbaar, kwaliteit ok
- motorgeluid van zoom te horen
- geen mogelijkheid externe microfoon

Beeld:
+ Helder
+/- redelijk scherp (niet vlijmscherp)
- donkere verticale randen links en rechts, ook bij veel licht.

Gebruiksgemak:
+ Lekker klein, gemakkelijk mee te nemen.
+ Aanzetten door schermpje open te klappen is handig (schermpje dicht is weer uit...)
- Bij een 'koude start' duurt het vrij lang (ca 8 sec) voor hij klaar is om te gaan filmen
- Gebruik van menu's en afspeel-modus niet intuitief
- nummering van de bestanden (startnummer of voorloopcode) is niet in te stellen. De bestandsnamen overlappen nu met de bestandsnamen van mijn fotocamera; Na formatteren van de SD-kaart begon de nummering zelfs weer op 1.... Het zou handiger zijn als de bestandsnaam wordt opgebouwd uit bv de datum/tijd van de opname.

Degelijkheid:
+ Voelt prettig en voldoende degelijk aan
- Lensbescherming gaat niet automatisch open/dicht (moet je handmatig doen)

Conclusie:
Het is een leuke camera die je makkelijk meeneemt en doet wat hij moet doen, maar verwacht er geen bijzondere dingen van. Dankzij de scherpe prijs toch een ruime voldoende.

kaylash 13-02-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Hele mooie videocamera.. Vooral geschikt voor om mee te nemen op vakantie. Mooi en compact en zit lekker in je hand. De HD beelden zijn zeer goed en fijn. Wat ik verwacht had. Tot slot een fijne degelijk goed werkende camera voor een leek....

Rindert van Dijk 11-02-2013

Een goede camera.
Voor het verwerken van de beelden op de computer moet je een goed programma gebruiken zoals Pinnacle en niet de bijgeleverde software. Die werkt erg slecht onder windows 8

freric 07-02-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Ligt lekker in de hand jammer dat de bedienings knopjes een beetje aan de kleine kant zijn voor iemand met dikke vingers.Voor de rest een geweldige camcorder met genoeg mogelijkheden.

Dorenda van der Vinde 07-01-2013
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Ik vindt het een geweldige camcorder lekker makkelijk in gebruik en er kan een SD kaart in.Ik ben erg tevreden over JVC.Ik raad andere mensen zeker deze camcorder aan. Groetjes, dorenda

Robert Z 29-12-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Fantastische ervaring om met deze camcorder te werken. Bediening blijft overzichtelijk ondanks de opmerkelijke en practisch kleine omvang.

merientje 22-12-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Een makkelijk te bedienen camera, die vooral binnen bij weinig licht goed presteert. Meestal werkt de autofocus goed, maar als dat niet zo is, kan dat niet eenvoudig gecorrigeerd worden: alleen via manuele instelling, via het menu.

Buiten heeft de camera bij langere brandpuntafstand moeite om scherp te stellen wanneer het onderwerp ver weg is en de camera wordt bewogen, bijvoorbeeld om een overzicht van de omgeving te geven.

Humira 26-11-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Een fijne compacte full HD camera, die zowel binnen als buiten prachtige opnames mogelijk maakt! Geeft een heel
duidelijk en goed verstaanbaar geluid bij sfeervolle en kwalitatief zeer goede beelden.

BB1959 13-11-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Na al eerder een JVC Everio camera te hebben gehad, was de keuze voor de GZ-E10 niet moeilijk. Het compacte formaat met de prima zoomfunctie zijn voor mij doorslaggevend voor de aanschaf van deze camera.
Het gebruik is duidelijk en de bestanden kan ik met Pinnacle 12 goed bewerken, zonder ze verder te hoeven converteren.

oma kaatje 09-11-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

ik heb deze camcorder nu anderhalve week ik moet zeggen het is een gemakkelijk ding duidelijk en lekker klein voor b,v in mijn handtas of in mijn jaszak hij voldoet aan onze verwachtingen kortom voor het geld een goede camera, met vriendelijke groeten karin

Paul van der Waal 05-11-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Handzaam apparaat met fraaie beeld- en geluidkwaliteit, licht in de hand en makkelijk te bedienen. Terugkijken van opnmes gaat ook gemakkelijk. Enig nadeel is dat de batterij snel opgaat bij het terugkijken van opnames, maar een bijgeleverde extra batterij maakt veel goed. Nu nog uitvogelen hoe ik op mijn Apple I-Mac de beelden kan afspelen?

Officiele reactie van JVC 07-11-2012

Beste Paul,

JVC en iMac? Die werken prima samen! Haal de SD kaart uit de camera en steek deze kaartlezer (of verbind de camera via USB aan de iMac en selecteer op de camera "Afspelen op PC")

Start daarna iMovie (10 of hoger - Inter processore vereist) en kies onder het menu kopje Bestand voor Importeren van camera. Kies de Internal Card Reader of de JVC Everio en je kunt aan de slag.

succes en veel videoplezier

mvg
JVC Nederland

Daan de Lange 02-11-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Wat een heerlijke camera, makkelijk te bedienen en uitstekend beeld en geluidsweergave. Ik gebruik hem voor het opnemen van live concerten en tot nu toe alleen maar slechte camcorders gehad.Een echte aanwinst.

Wilco1973 01-11-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Prima camcorder voor een nette prijs. Accessoires wél erg kostbaar. Camcorder ligt goed in de hand, opties eenvoudig in te stellen. Voorlopig zeer tevreden

Jane 777 28-10-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Dit is al mijn tweede Everio en de beeldkwaliteit van deze Hd camera is net zo fantastisch. Als ik geluid opneem hoor ik geen vervorming. Mijn vorige had geen enkelbeeldknop , maar deze maakt het mogelijk om een bloemknop te filmen die zich tot bloem ontvouwt.De vorige had een eigen geheugen ,maar met geheugenkaartjes kan ik geen opnamen verliezen als de camera crasht. Bovendien kunnen er memorycards in van wel 64 GB dat is 5uur en 40 min. film . De bediening gebeurt niet op het uitklapscherm ,maar zit op de camera body.Dat is degelijker.Er zit geen lampje aan de voorkant dat knippert als ik film, dus dat kan ongemerkt zodat mensen geen fotogezicht trekken.Bij de Hema kreeg ik er bovendien een extra accu bij en dat is handig omdat de accu 40 min. meegaat.Ik gebruik de camera niet alleen voor vakanties , maar voortdurend . dat betekent dat het goed is om de camera met zorg te gebruiken want het is
wel kwetsbaar spul volgens de gebruiksaanwijzing.
Het uitklapscherm van mijn vorige Everio ging na twee jaar kapot en dat was einde camera want reparatie kostte 125 euro.Daarom wil ik nu een jaar extra garantie . Het blijven hoe dan ook onvoorstelbaar mooie dingen.
Heel veel camera voor een aantrekkelijke 179 euro !

Regina.m 06-09-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

De Everio heeft een goed geluid, Het geeft ook een mooi beeldkwaliteit dan moet je de camara wel op 40 zoom laten staan de camara heeft alles wat ik nodig heb en is eenvoudig in de bediening wat ik fijn vind het gebruiksgemak vind ik goed omdat hij niet teveel toeters en bellen heeft.Het is een mooie camara wat in een hand past met een goede vormgeving past zelf in je jas zak..

annette1968 30-08-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

ben tevreden over de camara, ligt goed in de hand, duidelijke bediening, makelijk in-uitzoomen, met 2 batterijen kan je ruim filmen.

fientje t 30-08-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Handzame camcorder die indien nodig zelfs in je binnenzak past.
De iA opnamestand vind ik fantastisch, de scherpte blijft gewaarborgd zelfs gaande vanuit een landschapsopname naar een detail bijv een overzichtsopname van een tuin naar een detail in diezelfde tuin van een hommel op een bloem.
En dat allemaal automatisch, dus "een kind kan de was doen".
Ook de prijs is zeer acceptabel.

zon16 18-08-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

mogelijkheden: meer dan genoeg voor het maken van leuke video's
gebruiksgemak: is goed, het gebruik van een klein statief is aan te raden
vormgeving: functioneel
degelijkheid: pas heel kort in bezit, nog geen uitspraak mogelijk

rubberen robbie 17-08-2012
Geschreven voor: JVC Everio GZ-E10 rood

Verrassend kleine, lichte camera met relatief goede prestaties. Een full-hd camera voor deze prijs is verder moeilijk te vinden. Een eenvoudige camera zonder al te veel instelmogelijkheden. Daar heb ik bewust voor gekozen, dus geen bezwaar. Van de degelijkheid is nog niets te zeggen. In vergelijking met mijn vorige (DV) camera een verademing in het gemak waarmee je de camera in de zak steekt.

Voorlopig ben ik zeer tevreden met de keuze.