Panasonic HC-X900 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HC-X900 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

IPK 11-06-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-X900 zwart

Camera 4 weken terug gekocht. eerst gefilmd op vakantie in polen. Als je in fullhd 1080p opneemt is de beeld perfect, en ook de geluid. Heb ook in de de zoutmijn ongeveer 80 m ondergronds gefilmd, ook heel goed beeld. Ik heb geen spijt dat ik deze camera heb gekocht, ik geef daarom een ruim voldoende voor deze camera.

Verder moet maar de deskundigen over de Panasonic FullDH HC-X900 camera beoordelen.
Zie daarom een stuk film van Safari Park 'Beekse Bergen" gefilmd begin juni 2012.
Beelden zijn berwerkt met de software van Magix"Video deluxe MX plus Special Editie'. Codec H.264.
Zie onderstaande link naar Youtube.

IPK 13-06-2012

Indien bekijken van film niet mogelijk is,
Dan Via Google; Raghoebier65
Beekse Bergen m2ts

luky 30-07-2012

Beste IPK filmadviesen :
1e Gouden regel : onderwerp moet bewegen niet de camera.
2e ,, regel : nooit lopen met de camera, als je door de zoeker iets beweegt, wordt die beweging op je tv of led discplay tig keer versterkt. Prof camera mensen gebruiken altijd een statief, je kunt je armen laten steunen tegen je borst. veel bewegingen kunnen hoofdpijn veroorzaken bij de kijker.
3e Gouden regel : Zoomlens zeer matig gebruiken.
Advies reclamefilms zijn het prof voorbeeld, en het journaal, in een paar shots een heel verhaal vertellen.
Beelden zijn overigens van mooie kwaliteit!

IPK 12-06-2012

Wessl 09-05-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-X900 zwart

Een geweldig apparaat... wat een schitterend beeld geeft de HC-X900 weer!! Het is een genot om te filmen. Ook de weergave op het grote display is van prachtige kwaliteit. De camcorder ligt prettig in de hand. Er zijn verschillende functies, waarbij je niet in het menu hoeft te duiken, bijv. de ring voor zoemen, scherpstellen etc. Handig is ook de functie, dat je kunt zoemen d.m.v. het eenvoudig plaatsen van je vinger op het display, waardoor het zoemen zéér regelmatig gaat, zonder schokken dus. Ook de groothoeklens (29.8 mm) is niet te versmaden.
Al met al een heerlijke camera!
Ook heb ik het als prettig ervaren, dat Bobshop de camera bijzonder snel opstuurde; ik bestelde hem om 17.30 uur en de volgende dag had ik hem al in huis, en wel voor een aanbiedingsprijs van € 871.20!! Lof voor Bobshop!

NeonovA 14-03-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-X900 zwart

Afgelopen dinsdag de nieuwe Panasonic HC-X900 binnen gekregen en wat een beeldenkanon is dat zeg! Het beeld is echt kraakhelder en het is een genot om naar te kijken.

In de doos zitten:
Schoenadapter
HD Writer EA 4.1.
Gebruiksaanwijzing CD

Specs
De camera heeft een 29,8 mm Leica Dicomar lens met het 3MOS System Pro. Camera kan 3D filmen als men de extra conversie lens koopt. Het scherm is 3.5" inch (8.8cm) groot en je kan hiermee brilloos 3D kijken i.c.m. de 3D conversie lens. Opnemen kan met een SDXC kaart van max 64GB. Afmetingen van de camera zijn: Hoogte 67mm x Breedte 72mm x Diepte 150mm. Het gewicht van de camera is ongeveer 480gram incl. accu.

9 Maart ben ik eigenlijk meteen met een maat van mij naar Artis gegaan om goed gebruik te maken van de camera.

Voor de geïnteresseerde, de volledige montage is via onderstaande Youtube link te zien:

Degelijkheid
De camera ziet er erg netjes uit en voelt zeer degelijk aan. Hij ligt lekker in de hand en alle knoppen voelen soepel aan.

Opnemen
Veel in auto mode geschoten en soms eens wat in manual mode. De auto mode (iA) doet zijn werk zeer goed en daarom is switchen naar manual niet vaak nodig. Heel af en toe merk je wel dat in iA mode, na het drukken op record knop, langzaam de kleuren een klein beetje worden bijstelt. Voor de rest is het beeld kraakhelder en de kleuren komen vaak exact overeen met de werkelijkheid.

In manual mode kan je zelf genoeg aanpassen. Met de ring aan de voorkant van de camera heb je de mogelijkheid om de focus, white balance, shutter en iris aan te passen. Dit gaat allemaal heel smooth en vind het persoonlijk erg goed werken. In de volledige montage die ik heb gemaakt van Artis zal je alleen zien dat ik soms vergeten ben om hem uit manual mode te halen waardoor sommige dieren niet helemaal goed in focus staan.

Ook in de avond heb ik een testje gedaan hoe het beeld er in zeer donkere omgevingen uitziet. En dat is zeker niet slecht. Je ziet wel ruis, maar het beeld blijft toch verrassend scherp en ook de kleuren komen goed overeen met de werkelijkheid.

Of hij in de avond beter is als de nieuwe Sony CX740 is nog de vraag, maar denk dat hij hier niet veel voor onder zal gaan doen. Beelden in de avond schieten met redelijk wat licht (de stad bijv) geeft een goed, bijna ruisloos beeld.

Hybrid O.I.S.
De beeldstabilisator is zeer goed te noemen. Lopen en filmen te gelijk is geen probleem. Je beeld blijft rustig en schiet niet van de ene naar de andere kant. Ook met 12x inzoomen blijft het beeld vrij rustig en is alles zeer scherp en duidelijk te zien. Ga je over de 12x zoom heen zal je merken dat het lastiger word.

Geluid
Het geluid is goed. Het Dolby 5.1. geluid is een leuke toevoeging maar is na mijn inziens niet echt bijzonder te noemen. Had niet echt het idee dat ik letterlijk in de dierentuin zat toen ik hem afspeelde op de home cinema-set. Er zit een windruisfilter op de camera en deze werkt redelijk. Zachte wind hoor je niet, een klein briesje is wel te merken. Wellicht aan te raden om een externe microfoon erop aan te sluiten want ook dat is mogelijk met deze camera i.c.m. het schoentje wat wordt meegeleverd.

Foto-functie
Zelf heb ik de foto-functie niet gebruikt maar afbeeldingen uit de film geknipt. Ook dan zijn de foto's zeer scherp. Verder kan ik hier helaas nog niet te veel over zeggen dus, maar zal hier later meer aan toevoegen.

Accu
Helaas gaat voor mijn gevoel de accu niet erg lang mee. Na een middagje filmen en nog net geen 40min aan beeldmateriaal te hebben geschoten is de accu leeg. Mijn oude SD600 ging toch iets langer mee. Een extra accu aanschaffen is een must als je een hele dag erop uit gaat.

Prijs
De prijs ligt wat aan de hoge kant. Een van de duurste camcorders in zijn klasse. Voor de adviesprijs van 999,- krijg je na mijn inzien wel een van de betere camcorders op de markt. Hij staat nu te koop bij de goedkoopste webshop voor +/- 950 euro. Wil je dezelfde beeldkwaliteit maar goedkoper moet je kijken naar de X800 maar moet je het doen zonder de viewfinder en de (zoom)ring aan de voorkant.

Zal later kijken of ik later deze review kan uitbreiden. Tot heden ben ik er in ieder geval zeer content mee!

koopman4 09-01-2013

Beelden zijn idd. scherp, contrastrijk en natuurlijk van kleur.
Voor mij is het echter niet duidelijk of het aan de montage en of opname ligt, of You Tube maar bij mij wordt het filmpje hakkelig vertoont.
Ik heb eerder filmpjes van You Tube bekeken en hier geen last van gehad. Kan You Tube de hoge resolutie soms niet aan, of zit de fout toch in de opname.

Gaarne je reactie,
Gr. Gerard.

susangriekspoor 04-05-2012

Waar heb je deze film op gemonteerd. Ik bezit zelf een iMac en monteer met Final Cut Express.
In de handleiding staat dat je met een mac problemen hebt als je in je niet in iframe opgenomen hebt.
Graag advies.