Sony HDRCX6EK zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDRCX6EK zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Antonio 08-04-2008
Geschreven voor: Sony HDRCX6EK zwart

Jongens en meisjes, de camera is top en in nightshot vlijmscherp, ok in super nightshot iets vlekkerig maar die functie gebruik je haast nooit. De infrarode lamp en nightshot is super zuiver. Jvc heeft Nightscope zogenaamd in kleur maar da's 2 x niks (heb ik ook gehad) zelfsvergeleken met de goedkoopste Sony. Stickies zijn duur maar let op dat je de met de laatste letter de x modellen koopt want dat zijn de snelle de Sony's zijn 120 a 130 euro maar in hd stand film je 2 uur. Koop geen andere merken want deze kunnen in een keer foutmelding geven en dan ben je jouw opnames kwijt!! (zelf dit probleem niet megemaakt).
Heb dit ding al een maand, zodra de accu indicator zegt dat je accu bijna leeg is dan kan je nog een kwartier filmen, dit is samen met zoomen en nightshot aan.

Peter Schut 11-03-2008
Geschreven voor: Sony HDRCX6EK zwart

Ik heb er inmiddels veel ervaring mee. Vakantie shots in hong kong en new york. Beeldkwaliteit is fantastisch. Ook het gebruiksgemak is dik in orde.
Gebruik 8gb kaartjes. Deze zijn nog redelijk prijzig. Alhoewel de prijzen naar beneden komen.
Vanwege kwaliteit en geringe afmeting en design is de sony een must have

jurgen3 26-01-2008
Geschreven voor: Sony HDRCX6EK zwart

Omdat ik deze camera nu 14 dagen in mijn bezit heb en deze redelijk uitgebreid heb getest kan ik alleen maar roepen dat de beeldweergave ongekend is. Ik heb al jaren verschillende camera`s van Sony en JVC gebruikt en elke nieuwe camera was weer een openbaring maar dit slaat echter alles.
Ik speel de beelden wel af op een Sony Bravia HDTV en elke keer verbaas ik me weer over de prachtige kwaliteit.
Maar ook op een normaal LCD TV en op mijn laptop is de kwaliteit gewoonweg schitterend.
Omdat ik zoals ook bij de meeste camera`s de opnamehoek nogal klein vond heb ik een groothoeklens opgezet en dat is ook een hele verbetering.
Hier moet ik wel even een kanttekening bij plaatsen, als je b.v. een voorzetlens of filter op de cameralens schroeft wordt het ingebouwde flitslicht door de camera buiten bedrijf gesteld. In de schroefdraad van de cameralens zit een nokje dat wordt ingedrukt als men iets op de lens schroeft.
Opnames gemaakt bij kunstlicht binnenshuis vallen abslouut niet tegen en alleen bij hele matige lichtomstandigheden wordt de opname wat minder.
De bediening via de touch screen en het bijgeleverde dockingstation heeft men snel onder de knie.
De instellingen zijn simpel en duidelijk.
Nog even een opmerking over de benodigde optionele HDMI kabel als je de camera via een HDTV wilt afspelen. Koop de originele Sony HDMI kabel of een goede kwaliteitskabel want ik had een wat goedkopere kabel gekocht en deze functioneert niet goed.
Het bijgeleverde softwareprogramma Sony Motion
Browser verdient ook lof omdat je hiermee de opnames naar de PC kunt importeren, gedeeltelijk bewerken en afspelen op de PC of via een DVI kabel op de TV.
Al met al kan ik zonder enige terughoudenheid stellen dat de aankoop van deze camera een prima keuze is geweest.

Arthur Beugelsdijk 04-01-2008
Geschreven voor: Sony HDRCX6EK zwart

Ik heb deze camera nu een maandje in bezit.

De voornaamste reden voor de aanschaf is het ultra kleine formaat, opnemen in HD en het opnemen op niet bewegende delen, de memorystick.

de camera voldoet dus aan de verwachtingen
Super klein formaat, makkelijk in de hand te houden en inderdaad is hij wat lastig stil te houden. Nu is dit bij alle consumenten camera's dus ik stoor me er niet aan.
gewoon met 2 handen filmen en het is stukke beter.
De kwaliteit van de films is echt bizar te noemen.
Zo scherp, niet normaal! De film grootte liegt er dan ook niet om! je 4gb stick die je erbij krijgt is zo vol.

De batterij gaat lang mee, het lcd scherm is een aanraakscherm en is lekker scherp.

Misschien een minpuntje, hij kan opnemen in 5.1 surround, maar dan heb je veel ruis als er wind staat.
Beter opnemen in normale stereo en het is al stukke beter.

Ik heb er wel een groothoek converter bijgekocht, dat is wel een must.

Perfecte aankoop, geen spijt van!

MacbookTo 19-11-2007
Geschreven voor: Sony HDRCX6EK zwart

Deze camcorder heb ik sinds de zomer in mijn bezit. Je moet er even voor gaan zitten om de uitgebreide handleiding door te lezen die er op een CD bijgeleverd zit (PDF), want daar staat veel in en duidelijk uitgelegd. Er zit ook een verkorte papieren handleiding bij waar je snel mee aan de slag kunt.
Het is een zeer kleine camera. Dat houdt dus in dat hij wat moeilijker stil te houden is. Meestal zet ik hem ergens op etc. Het is een perfect beeld. Mijn man filmde met een Sony FX1 en we monteren de beelden door elkaar, maar je kunt niet zien welk beeld van welke camera is. Dat is toch een groot compliment voor de kleine Sony!
Het geluid vind ik ook perfect. Wel uitkijken voor windruis. Maar dat geldt voor elke camera. Mijn man heeft daarom op zijn camera een 'toupetje
Het display werkt via aanraken en dat gaat prima. Je kunt via je scherm ook je opnamen wissen en dat kan erg makkelijk zijn. Dat kan met een bandje niet. Ik maakte soms meerdere opnamen van iets. Bekeek het later en wiste dan wat ik toch niet nodig had. Zo krijg je weer meer ruimte. Ik nam in de hoogste kwaliteit op en kon zo'n 40 minuten opnemen. Als je veel pans e.d. maakt zal het wat korter zijn.
De foto's die je er mee kunt maken zijn perfect. Die zien er zeer scherp uit. Die doen voor mijn 5 megapixel camera niet onder, soms zelfs beter.
Het vervangen van een batterij of Memorystick gaat ook razendsnel. De sticks zijn zo klein dat je ze wel goed op moet bergen om ze niet kwijt te raken. De camera verbindt je met je PC en je kunt de beelden binnenhalen.
Ik werk zelf niet op met een PC maar met een Macbook. Dat werkt dus iets anders, maar er zit een CD bij speciaal voor Windows PC's.
Van de degelijkheid kan ik weinig zeggen, maar het ziet er solide uit.