Panasonic SDR-S7EG-K Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SDR-S7EG-K Black zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

SBEE 20-12-2008

Ik ben erg tevreden over de SDR-S7. Hij is betaalbaar, klein en dus handig mee te nemen. En hij is licht (mijn tas is zwaarder dan de inhoud)

Beeldkwaliteit vind ik goed genoeg.
Geluid is goed.

Accu gaat niet heel lang mee, ik heb een extra accu gekocht van een ander merk.

Michel2007_nl 16-12-2008

Leuke compacte (sterkste punt) camcorder.

Wel een accu bijbestellen want bijgeleverde accu gaat max.70 minuten mee,40 min. gemiddelde filmtijd.

Heb getwijfeld tussen deze en de Sony DCR SR35E die kwalitatief waarschijnlijk iets beter is maar ook een stuk (2,7x) groter is en het dubbele weegt,ondanks dat de Sony een 30GB HDD en touchscreen heeft ben ik voor de Panasonic gegaan vanwege het formaat.

In het donker of met weinig licht filmen is niet zijn sterkste punt (veel ruis en met compensatie veel blur).

Met daglicht (zelfs al bij schemer) ziet het er een veel beter uit.

Dit is een camcorder die je altijd bij je wilt hebben en je vergeeft hem zijn kleine gebreken.

Op een 8GB SDHC kaart kun je 1 uur en 50 minuten filmen op max. kwaliteit.

Koop dit camcordertje als het filmpje belangrijk is en de kwaliteit iets minder.

Er zijn veel betere,maar niet in dit formaat voor dit geld.

Mr Hansie 13-10-2008

Leuke zeer compacte camera voor degene die niet al te hoge eisen stelt. Gemakkelijk in gebruik. Heeft een snelle opstarttijd en alle eenvoudige functies zijn aanwezig. De beeldkwaliteit is redelijk op mijn 82 cm LCD tv. Het geluid is opvallend goed. Met de inzoomknop is het wel even stoeien om de juiste snelheid te vinden. Met de bijgeleverde software is het gemakkelijk werken en staan je bewerkte opnames zo op DVD.

PaulViv 11-08-2008

Prima camera, lekker compact.

Het punt bij de aanschaf was of de beeldkwaliteit wel voldoende zou zijn.

We hebben een Philips 82 cm breedbeeld televisie (met beeldbuis, geen LCD of plasma).

Voor deze televisies is de kwaliteit prima. Het beeld is scherp en de kleuren zijn mooi.

De camera stabiliseert de beelden goed.

Het geluid is zeer goed.

Voor het moment is deze camera een goede keuze voor degenen die een betaalbare compacte camera willen met een goede kwaliteit (in combinatie met TV-toestellen met beeldbuis).

allcazar 13-07-2008

Prachtig toestel, lekker compact, 180g, gaat zo mee in je broekzak. Start snel op. Beeldkwaliteit is prima (op 72 cm 16-9 scherm, méér dan voldoende). Geluidskwaliteit meer dan voortreffelijk dankzij zoomfunctie en dankzij ontbreken van motorgeluiden. Meegeleverde software gaat lekker om met de SD-kaartjes. Ik neem tot 3uur20 minuten op, op een 16gb SDHC kaartje. Heb extra batterijen gekocht, waardoor ik een volle 4 uur autonomie heb. Een schitterende compagnon voor mijn Canon G9 en meer nog voor mijn Ricoh R3 fotocamera.

jeroen_kw 07-05-2008

Ik heb dit toestel aangeschaft vanwegen dat de Panasnonic S7 klein is, en JA dat is die.

Dit is echt het kleinste toestel wat ik toe nu toe heb gezien, hij kan zo je binnenzak in dus ideaal om overal naar toe te nemen.

Het medium SD memory kaart is prima. Ik heb een 16Gb gekocht en dat werkt prima. Je kunt op het hoogste beeldkwalitijd 3.30u opnemen. De accu gaat +/- 1.5u uur mee.

Dus tot zo ver alleen maar plus punten!

Nu het nadeel:
-----------------------------------------
Het beeldkwalitijd vind ik niet super. Het zou DVD kwalitijd moeten zijn, maar op mijn panasonic plasma 42 ziet er het niet super uit. Een DVD is scherper. Dit vind ik echt jammer.

Het omzetten van SD naar DVD (met bijvoorbeeld Ulead studio of Pinnacle) is makkelijk maar het beeldkwalitijd is matig)

Verder:
-----------------------------------------
- Geluid is voor z'n cameria prima!

- Er zitten weinig opties op, maar zie dit als een pluspunt! Hierdoor is de camera zeer makkelijk in gebruik en op de computer die je de rest qua bewerkingen. Prima dus!
-----------------------------------------

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen. En vooral het beeldkwalitijd!