Sony DCR-SR190 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-SR190 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

videokenner 19-02-2008
Geschreven voor: Sony DCR-SR190 zilver

ik heb deze videocamera tijdens een aanbieding gekocht en ben er gigantscih tevreden
mee!
de beeldkwaliteit is fantastisch. zelfs in het donker.
de kleuren zijn erg mooi en de camera voelt heel degelijk aan. het geluid is ook
prima heb het nog niet kunnen uitproberen op een 5.1 geluidset. maar op de speakers
van de computer is het al mooi.
het cijfer van de beeldkwaliteit geef ik zo hoog omdat er heel veel andere video
camera's zijn die een veel lagere kwaliteit hebben.
ook de gegevensoverdracht is snel. soms wel 21mb per/sec.
alleen de software ben ik niet over te spreken, deze is uitermate slecht.
ik bewerk de videos met moviemaker en daarna brand ik ze met dvd maker. dit gaat hartstikke goed.

Dennis91camera 17-02-2008
Geschreven voor: Sony DCR-SR190 zilver

dit is m'n eerste digitale videocamera, had hiervoor een Sony handicam uit 1991 met HI8 video.
toen ik de beeldkwalitiet op de pc zag, scho ik wel even, was niet zo best. maar nu er mee te hebben geexperimenteerd is het allemaal dik in orde. de camera heeft redelijk veel instelmogelijkheden, scherpstellen vind ik best wel langszaam gaan als je op 1 cm afstand van iets zit. voor verder gaat dit snel genoeg. de beeldkwaliteit op de tv is schitterend, het is net alosf het met een pro camera is gefilmd echt een goed dynamisch bereik en sscherpte. de kleuren hadden wel iets beter gekund met hele felle dingen zoals gele bloemen. de touchscreen was/is heel erg wennen. soms reageert die niet vlug genoeg.

beeldkwaliteit:

de eerste keer op de pc was het niet zo best, veel te veel blauw. en ik miste veel contrast. maar nu er hebben mee gespeeld is de beeldkwaliteit beter, vooral nightshot werkt enorm goed. in het donker valt het ruisniveau mee, sommige duurdere camera's heb ik zelfs meer ruis zien geven.. wat ruis betreft zit het echt goed voor een camera van deze klasse.

bediening:

dat is wel hel even wennen, dooor continu op het display te drukken word het scherm wel vies. gelukkig zie je er niks van als die aan staat. er zijn genoeg instelmogelijkheden, als ik echt iets zou moeten vinden vind ik het wel jammer dat ik niet handmatig kan scherpstellen tijdens het opnemen, dit geld ook om het handmatig het licht te regelen.

accu duur:

tja, deze is wel heel erg kort. de camera geeft precies aan hoeveel min. die nog aan kan blijven staan op de stand waarin die staat. maar vind ong. een anderhalf uurtje wel kort, dus er komt een tweede (groetere) accu.

geluid: geluid is ook goed. je kan er eventueel een microfoon op zetten, keuze uit drie verschillende heb je dan incl. een draadloze !
het lijkt wel een klein beetje of de rechter microfoon meer geluid opvangt. dit hoor ik zowel bij m'n pc als op het suround systeem.

conclusie:

een mooie camera, als je hem net gekocht heb, ga er dan even mee zitten experimenteren. het lijkt wel alsof de beeldkwalitiet beter word als die wat langer aan staat na net uit de doos te hebben gehaald. de camera heeft geen echte min punten. ook e behuizing volet heel goed aan, de zijkant van de len is van alluminium.

Elwyn 22-12-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR190 zilver

Voor het eerst een camera gekocht, kwaliteit niet slecht voor de eerste keer. Soms bij weinig licht wel veel ruis, dus dan maar met daglicht filmen.
Kan wel met de windows media player alles afspelen.
Foto's zijn van zeer goede kwaliteit.
Docking station is een min punt jammer.
Verder een prima apparaat!

JP1154 09-09-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR190 zilver

Net de camera gekocht en ben heel tevreden.
Het filmen gaat heel lekker en eenvoudig, zoals ik al van Sony was gewend.
Mooie opnames en je kunt zelfs foto's maken tijdens het filmen.
Enige nadeel is de software. Er zit een beetje vage software bij waar je eigenlijk niks mee kunt (in mijn geval dan). Afspelen van de films kan niet met de standaard windows mediaplayer, maar alleen met de Sony software, dat is een beetje jammer.
Maar al met al is de camera zelf een hele leuke aanschaf!

vincent janssen 26-06-2007

heb eerst 3dagen panasonic sdr-h250 in bezit gehad
maar deze camera had dramatisch slechte avondopname's
over deze camera ben ik zeer tevreden,superscherp beeld overdag.
maar ook s'avonds is ook deze camera geen superheld
d.w.z. hij heeft ook ruis maar wel acceptabel.
ook foto's zijn van goede kwaliteit
afspelen op plasma tv is superbelevenis
ook 3.1 surround opname is super (werkt echt goed)

Richard Vink 22-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR190 zilver

Na lang overwegen de keus gemaakt om de DCR-SR190 te kopen ipv de DCR-SR72.
Mijn vorige video camera was meer als 10 jaar oud, dus alles van deze Sony camera is geweldig.
De Foto's zijn perfect en het beeld van de camera op een HD Ready tv van Sony is ook al super.
Het gebruik is echt eenvoudig, maar als je wilt kan je van het handboek(PFD file op meegeleverde CD) een studie maken, waar naar je wel het maximale uit dez camera kan halen.

MayM 19-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR190 zilver

Ik heb deze camera nu enkele dagen uitgeprobeerd.

Het beeld is zowel bij lichte als donkere omstandigheden goed. Zowel qua kleur als scherpte. Wordt het heel donker, dan is de Nightshot modus een uitkomst.

Bediening is gemakkelijk als je eenmaal aan het touch screen gewend bent.

Het schermpje is helder, duidelijk en heeft een hoge resolutie.

Minpuntjes:
Onhandig vind ik dat je het meegeleverde docking station moet gebruiken voor het aansluiten van de USB kabel. Ik zou liever een mini-USB aansluiting op de camera zien. Verder is een extra batterij nogal duur.

Al met al een prima apparaat!