Panasonic SDR-S10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SDR-S10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

PapaMike 30-05-2008
Geschreven voor: Panasonic SDR-S10 zwart

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van deze compacte camera. Aangezien ik twijfelde van de aanschaf van een miniDV, DVD en HD camcorder, heb ik besloten de 'gouden' middenweg te kiezen. Een SD camcorder! Deze panasonic SDR-S10 heeft qua beeldkwaliteit hetzelfde als de huidige miniDV camcorders, maar qua gebruiksvriendelijkheid en geheugenopties van de HD camcorders. Waar ik bij HD camcorders meer het idee heb dat je betaald voor de grote interne geheugen ben ik over de panasonic SDR-S10 juist tevreden over het apparaat zelf. Immers, geheugenuitbreiding heb je zelf in de hand qua kosten in de keuze van 2, 4 of 8 gb kaartjes. Tot nu toe niets anders dan lof voor deze product die panasonic op de markt heeft gezet. Tuurlijk het is geen superdeluxe apparaat met de functies van een duurdere camcorder, maar dat moet je ook niet verwachten voor de prijs die je hiervoor betaald. Voor mij een ideale uitkomst omdat ik zelf een 'beginner' ben en niet meteen een duurdere camcorder wou kopen. Een aanrader dus!

pcrm 30-01-2008
Geschreven voor: Panasonic SDR-S10 zwart

Hallo,ben een paar weken in het bezit van deze camera en ik moet panasonic een dikke pluim geven.
Gezien de afmeting van deze camcorder zitten er voldoende mogelijkheden op en is de beeldkwaliteit gewoon goed te noemen.Ik kan niet echt een beeldkwaliteits verschil ontdekken tussen opname met 16:9 of 4:3 en de beeldstabilisator werkt perfect.
De meegeleverde software gebruik ik niet maar doe dat met nero en dat gaat prima.Geluid is ook in orde.
Wat mij wel opvalt is dat het mapje PRG-001 aangemaakt wordt na een aantal opnames en dat hij na meerdere opnames ook nog een tweede mapje PRG-002 en PRG-003 aanmaakt maar in de eerste PRG-001 map staat dan bijv.een filmfragment mov-006 maar in het tweede PRG-002 mapje staat dan ook mov-006 terwijl het een andere opname betreft.Als je dan de bestandjes naar de pc kopieert krijg je de melding dat dit bestand al bestaat en vraagt dan om het te vervangen maar dat wil je natuurlijk niet want dan ben je een filmfragment kwijt,heeft iemand hier ook ervaring mee?
Nog een tip:Als je de camera rechtstreeks aansluit op een LCD TV zul je zien dat de beeldkwaliteit niet echt scherp is maar als je de bestandjes op een dvd zet dus een film maakt en je sluit je dvd speler of recorder op je tv aan via de S-video aansluiting zul je zien dat de beeldkwaliteit een stuk beter is dan via je scart aansluiting.Ik heb nog een wat oudere TV in huis en daar is de beeldkwaliteit gewoon goed als je de camcorder rechtstreeks op de tv aansluit.Na wat rondbellen en proberen zeggen de specialisten allemaal hetzelfde dat de beeldkwaliteit op een LCD TV
slechter is als je er een extern apparaat op aansluit en ik kan je ook vertellen dat het echt waar is.
Heb je geen S-video aansluiting op je TV of DVD speler probeer dan ook eens je scart aansluiting op een andere poort te zetten van je TV,je zult zien dat de beeldkwaliteit veranderd!! De meeste Televisies hebben 2 of 3 scart aansluitingen dus proberen maar zou ik zeggen [ dit geld natuurlijk ook voor andere externe apparatuur ]Voor de rest ben ik dik tevreden en je neemt hem ook makkelijk overal mee naar toe.

Sten 19-11-2007
Geschreven voor: Panasonic SDR-S10 zwart

Heerlijk compacte videocamera, altijd makkelijk mee te nemen in broek-of jaszak. Echter, de locatie van de bedieningsknoppen beviel me totaal niet. Als ik in of uit wilde zoemen, moest ik 2 handen gebruiken omdat de knoppen hiervoor bovenop zitten. Bij grotere camera's werkt dit prima, maar deze camera is kleiner, waardoor je je handen bijna volledig om de camera heen kan slaan.

Voor de prijs kun je niet teveel beeldkwaliteit verwachten, maar het is zeker redelijk. Toch heb ik na enkele dagen deze camera ingeruild tegen de Panasonic SDR-S150. Deze is iets groter en duurder, maar bevalt werkelijk uitstekend!

Freek66 30-05-2007
Geschreven voor: Panasonic SDR-S10 zwart

Prima camcordertje met redelijke beelkwaliteit, vooral bij zonlicht; heldere kleuren en op 4:3 redelijk scherp. Op 16:9 minder scherp. Jammer dan lcd-schermpje geen 360 graden gedraaid kan worden. Goede handmatige instellingen. Degelijke afwerking en pas prima in borstzakje.

Pannie-SD 28-05-2007
Geschreven voor: Panasonic SDR-S10 zwart

Super camera'tje! Ideaal om altijd bij je te dragen. Een camcorder met het formaat van een smartphone. Stilhouden is natuurlijk lastig, maar de stabilisator doet zijn werk prima. De beeldkwaliteit valt me echt mee, het beeld is rustig. Kleurweergave is nogal sterk, belichten doet ie heel netjes. Leuk dat je focus, iris en shutter handmatig in kan stellen. Met flinke handen is het wel wat priegelig. De camera gaat of uit of stand-by als je het schermpje inklapt, maar als je dat tijdens het opnemen doet blijf hij opnemen, handig. Geluid is prima, maar er zijn toch bijgeluiden ondankt de weinige bewegende delen. Ik denk van de auto-focus.
Het bestandsformaat lijkt op MPEG maar is het niet. De software is prima, alleen voor Windows, dat wel. Voor Apple-gebruikers is het klooien met VisualHub of iets dergelijks. De fotofunctie stelt met 0,3 megapixel niks voor, dat doet een beetje mobieltje beter, het is dus echt een videocamera.
Al met al een heel fijn hebbeding dat zijn geld echt wel waard is.