Canon HF10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon HF10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

spartannl 24-10-2008
Geschreven voor: Canon HF10 zwart

Ik heb de HF10 ruim een maand in bezit gehad en er met veel plezier een vakantie in Zuid-Amerika mee gefilmd. De 16Gb volgemaakt.

Positief: Mooi klein, licht & handzaam apparaat, goed scherm (volledig kantelbaar), veel mogelijkheden/instellingen en 16Gb aan intern flashgeheugen. Voelt ook stevig aan, goede materialen gebruikt. User interface verzorgd en logisch. Prachtig, overweldigend beeld op plasma TV, zelfs met composiet aansluiting. Geluid (5.1 surround) is eveneens geweldig. Mogelijkheid tot te plaatsen SD(/HC) extra geheugenkaart is ook prima. Foto's zijn van een bovengemiddelde kwaliteit mede gezien het beperkte aantal Megapixels.

Minder: aansluitingen zijn kwetsbaar en niet altijd makkelijk te bereiken. Zoom zeer gevoelig: voorzichtig beroeren dus, de kanteltoets. De batterij is matig qua levensduur; een extra batterij BP 819) is noodzaak, voor optimaal gebruik. Er is geen tasje, geen hoesje meegeleverd. HDMI kabel ontbreekt ook. Remote control is matig, nog erger is de bijgeleverde software. UV filter is raadzaam ter voorkoming beschadiging lens.

Slecht: HF10 is er opeens mee opgehouden. De aan en uit toets reageerde opeens nergens meer op, niet op batterij, noch op netstroom. Camera onder garantie terug naar Internetwinkel. Deze heeft de camera doorgestuurd naar geautoriseerd Canon reparateur in het zuiden des lands. Daar is de camera zo', 10 weken 'in reparatie' geweest. Totdat -na ettelijke mails via internetwinkel- het bericht volgde dat de camera was 'zoekgeraakt'...Op mijn verzoek bewijs van aangifte dan wel melding aan verzekering te tonen is negatief gereageerd. Ik krijg een nieuwe camera, dat wel, maar van enig begrip voor het verlies van 16Gb aan data is geen enkele sprake (!) De 'coulance' regeling bestaat uit een SD kaartje van 4Gb...Hun houding is er een van onbegrip en arrogantie. Ook Canon hiervan ruim een week geleden verwittigd via website; van hen nog geen reactie ontvangen, terwijl de toezegging is dat in 2 à 3 dagen contact wordt opgenomen. Ook weet ik niet wat de oorzaak van het euvel is geweest. Service van de Canon reparateur & Canon zelf is ook in mijn situatie dus abominabel slecht!

suzanne1974 17-10-2008
Geschreven voor: Canon HF10 zwart

Binnen 3 weken na aankoop crashte de camera. Al het gefilmd materiaal ging verloren. Nog kwalijker was de service die we erna kregen. Ruim 3 maanden is de camera weggeweest voor reparatie en de conclusie was vervolgens... niet te reperaren en kregen we een nieuw exemplaar. Kortom de service van Canon vind ik ronduit slecht.

Dirko 18-08-2008
Geschreven voor: Canon HF10 zwart

Eerste ervaringen na enkele weken gebruik: klein maar toch goed te gebruiken - gebruik vooral easy mode; menu systeem makkelijk na een inleringsperiode; beeld excellent, geluid goed, lijkt degelijk gebouwd maar lange termijn degelijkheid is mij nog niet bekend, licht gewicht, batterijduur 87 minuten had langer gemogen; met 12 x tele moeilijk om met losse hand stabiel te filmen (ook nog digitale zoom megelijk).

ramrod 15-07-2008
Geschreven voor: Canon HF10 zwart

Deze camera nu zo, 6 weken in mn bezit en er zo,n 4 uur aan opnames mee gemaakt .

De beeld kwaliteit is geweldig echt een enorme verbetering tegen over mn Sony 3ccd digitale camera , die ovrigens voor een niet HD camera een heel goed beeld had .

Ik heb tijdens een aantal stadion concerten gefilmd dus ook onder zeer matige lichtomstandig heden en het resutaat is gezien de omstandigheden erg goed ,de camera stelt ook in het donker als er maar 1 of 2 spots aan zijn erg snel scherp. De deails en scherpte zijn ook nu erg goed .
Het geluid met een stadion concert in natuurlijk erg hard en erg afhankelijk waar je staat of zit , zeker in die Galmbak van een Arena . Heb het geluid op 3 manieren in gesteld maar op geen van de ingestelde manieren vondt ik het geluid echt goed , waarschijnlijk zal het allemaal beter klinken met een normaal volume tijdens kleinere concerten maar die ervaring heb ik nog niet .
ook de stabilisator werkt prima ik heb alle beelden uit de losse hand geschoten en het blijft scherp .
Van camera geluiden die door de microfoon worden opgepikt heb ik nog niets gemerkt , ook niet tijdens het filmen in rustige omgevingen . Er zit overigens wel een statief aansluiting op deze camera .

De beelden zijn te zien op Vimeo en dan zoeken naar Springsteen .

De standaard batterij gaat zo,n 90 minuten mee dat valt me wat tegen omdat deze camera geen bewegende delen meer heeft was ik er van uit gegaan dat het baterrij verbruik ook een stuk gustiger zou zijn , dus maar weer een 2e betterij er bij gekocht .

Heb ook een 16Gb SD kaart gekocht en ook hier op op nemen en afspelen gaat prima .

Gebruikers gemak en menu vindt ik prima , zelfs zonder het boekje te lezen kom je al een eind op weg.

Ik gebruik Pinnacle 11.1 voor de bewerking en dat gaat langzaam maar verder goed .

Jeroen van Alten 26-05-2008
Geschreven voor: Canon HF10 zwart

Deze camera gekocht, nadat ik het gedoe met bandjes zat was.

Na een paar stukjes filmen, bewerken en op internet plaatsen (vimeo). Kan ik niet anders zeggen dat dit wel lekker snel werkt. Zeker snel, als je net dat ene stukje wil pakken waar normaal gesproken 4x voor heen en weer moet spoelen.

Mijn vorige camera mag ik absolute niet vergelijken (sony HC27) met dit model van Canon. Ik heb nog wel eventjes gekeken naar een camera van Sony maar omdat de prijs bijna op het zelfde niveau ligt en de Canon met SDHC kan werken toch voor de Canon gekozen.

Opties op deze camera ten overvloeden.

Waar je wel rekening mee moet houden als je deze camera op een statief plaatst dat je img.stab. uit zet.. anders wordt je zeeziek van het beeld.